Рішення
від 28.03.2018 по справі 635/7366/17
ХАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №635/7366/17

Провадження №2/635/64/2018

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 березня 2018 року Харківський районний суд Харківської області у складі:

головуючого судді - Панас Н.Л.

при секретарі - Крилєвській І.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у с.Покотилівка цивільну справу за позовом ОСОБА_1, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 до Садівничого товариства "Кварцит", юридична адреса: Харківська область, Харківський район, с.Бобрівка, третя особа - Харківська районна державна адміністрація Харківської області, юридична адреса: м.Харків, Григорівське шосе, 52 про поновлення порушеного права користування земельною ділянкою та на приватизацію земельної ділянки, -

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2017 року позивач звернувся до суду з позовом де вказує, що є членом Садівничого товариства Кварцит . Йому, як члену товариства, була виделена земельна ділянка розміром 0,0660 га, на якій він побудував садовий будинок площею 51 кв.м. з гаражем. На ділянці посаджені плодові дерева. За весь час користування ділянкою он своєчасно сплачував необхідні внески. Згодом він виявив бажання приватизувати виділену йому ділянку. Голова садівничого товариства допомагав йому в оформленні необхідних документів, він отримав дозвіл на оформлення технічної документації із землеустрою. Деякий час він не відвідував належну йому ділянку, а коли повернувся, щоб розпочати ремонтувати розташований на ній будинок, дізнався, що головою товариства було припинено оформлення документів щодо приватизації ним земельної ділянки, оскільки головою товариства була обрана інша людина. На теперішній час голова садівничого товариства перешкоджає йому користуватися належною йому земельною ділянкою та здійснювати оформлення документів щодо її приватизації. Тому просив поновити його порушене право, зобов'язавши відповідача не чинити йому перешкод в користуванні земельною ділянкою НОМЕР_2, розташованим на ній будинком з господарськими будівлями та спорудами та в оформленні документів на приватизацію цієї земельної ділянки.

Ухвалою судді Харківського районного суду Харківської області від 12 грудня 2017 року позов було залишено без руху і позивачеві був наданий строк для усунення недоліків тривалістю десять днів зі дня отримання копії ухвали.

31 січня 2018 року позивачем на виконання зазначеної ухвали були надані документи, якими недоліки позову були усунені.

Ухвалою судді Харківського районного суду Харківської області від 02 лютого 2018 року позов було прийнято до провадження суду і призначено до розгляду у відкритому підготовчому судовому засіданні на 26 лютого 2018 року.

Ухвалою суду від 26 лютого 2018 року за наслідками підготовчого судового засідання справу було призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 28 березня 2018 року.

Позивач та його представник у судове засідання не з'явилися, надали суду письмові заяви з проханням розглядати справу у їх відсутність. Заявлені позовні вимоги підтримали і просили задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з явився, надав суду письмову заяву з проханням розглядати справу у його відсутність, проти задоволення позову не заперечував.

Представник третьої особи у судове засідання не з явився, будучи належним чином повідомленим про час та місце розгляду справи, про причини своєї неявки суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи суду не надавав. Тому суд вважає за можливе розглянути справу у його відсутність.

Відповідно до вимог ч.2 ст.247 Цивільного процесуального кодексу України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи та з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд встановив наступне.

Як вбачається з довідки від 03 червня 2008 року позивач є членом СТ Кварцит і користується земельною ділянкою НОМЕР_2 площею 0,0660 га, яка була передана йому в користування у 1989 році (а.с.5).

Як вбачається з копії квитанції від 23.12.2007 року позивач сплачував внески, як член садівничого товариства (а.с.7).

Розпорядженням Харківської райдержадміністрації Харківської області №3225 від 24 жовтня 2008 року членам СТ Кварцит , у тому числі позивачеві, був наданий дозвіл на приватизацію виділених ним земельних ділянок (а.с.4).

Також у судовому засіданні встановлено, що на теперішній час відповідач чинить перешкоди позивачеві в здійсненні ним права користування земельною ділянкою та розташованими на ній будівлями та спорудами, а також права на приватизацію земельної ділянки, що підтверджується:

-Заявою позивача на ім я голови СТ Кварцит від 08.08.2013 року (а.с.6):

-Заявами позивача на ім я прокурора Харківської міжрайонної прокуратури Харківської області від 21.09.2015 року, 20.03.2016 року та відповідями на них (а.с.47-51);

-Актами від 12 квітня 2017 року, 25 квітня 2017 року (а.с.52, 53).

Надаючи правову кваліфікацію викладеним вище обставинам, суд виходить з наступного.

Згідно з вимогами ст.4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Статтею 13 ЦПК України передбачено, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Збирання доказів у цивільних справах не є обов'язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд має право збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи лише у випадках, коли це необхідно для захисту малолітніх чи неповнолітніх осіб або осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом.

Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Таке право мають також особи, в інтересах яких заявлено вимоги, за винятком тих осіб, які не мають процесуальної дієздатності.

Згідно з вимогами діючого законодавства садівничі товариства віднесені до виробничих кооперативів.

Статтею 163 Цивільного кодексу України встановлено, що виробничим кооперативом є добровільне об'єднання громадян на засадах членства для спільної виробничої або іншої господарської діяльності, яка базується на їхній особистій трудовій участі та об'єднанні його членами майнових пайових внесків. Статутом кооперативу та законом може бути передбачено участь у діяльності виробничого кооперативу на засадах членства також інших осіб.

Згідно з вимогами ст.166 ЦК України член виробничого кооперативу має право на вихід із кооперативу. У цьому разі йому виплачується вартість паю або видається майно, пропорційне розміру його паю, а також здійснюються виплати, встановлені статутом кооперативу.

Видача паю, виплата вартості паю та інші виплати членові кооперативу, що виходить з нього, здійснюються у порядку, встановленому статутом кооперативу і законом.

Член виробничого кооперативу може бути виключений із кооперативу за рішенням загальних зборів у разі невиконання чи неналежного виконання обов'язків, покладених на нього статутом кооперативу, а також в інших випадках, встановлених статутом кооперативу і законом.

Член виробничого кооперативу, якого виключили із кооперативу, має право на одержання паю та інших виплат, встановлених статутом кооперативу, відповідно до частини першої цієї статті.

У судовому засіданні встановлено, що позивач заяв про вихід з Садівничого товариства Кварцит не подавав, рішень про його виключення з членів товариства загальними зборами учасників товариства не приймалось. Інших доказів, які б свідчили про те, що позивач біль не є членом СТ Кварцит , відповідачем не надано.

А за таких умов, суд доходить до висновку про те, що відповідачем незаконно чиняться позивачеві перешкоди в користування виділеною йому земельною ділянкою та розташованими на ній будівлями та спорудами.

Статтею 41 Конституції України встановлено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

Громадяни для задоволення своїх потреб можуть користуватися об'єктами права державної та комунальної власності відповідно до закону.

Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Згідно з вимогами ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі:

а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян;

б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Статтею 118 ЗК України встановлено, що громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

Громадяни - працівники державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні цих підприємств, установ та організацій, звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель.

Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонерам з їх числа провадиться після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом.

Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

В судовому засіданні встановлено, що розпорядженням Харківської райдержадміністрації Харківської області №3225 від 24 жовтня 2008 року членам СТ Кварцит , у тому числі позивачеві, був наданий дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що підтверджують право власності на земельні ділянки із земель СТ Кварцит .

Також у судовому засіданні встановлено, що на теперішній час відповідачем позивачеві чиняться перешкоди у здійсненні ним, наданого законом права на приватизацію земельної ділянки. Інших доказів, які б свідчили про інше, відповідачем суду не надано.

За таких обставин суд доходить до висновку про те, що позов ОСОБА_1 підлягає задоволенню у повному обсязі.

Оскільки позов був задоволений повністю, з відповідача на користь позивача, у відповідності з вимогами ст.141 ЦПК України, підлягають стягненню понесені ним витрати по оплаті судового збору у розмірі 640 грн.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.7, 8, 9-11, 141, 263-265, 274-279 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 до Садівничого товариства "Кварцит", юридична адреса: Харківська область, Харківський район, с.Бобрівка, третя особа - Харківська районна державна адміністрація Харківської області, юридична адреса: м.Харків, Григорівське шосе, 52 про поновлення порушеного права користування земельною ділянкою та на приватизацію земельної ділянки задовольнити повністю.

Зобов"язати Садівниче товариство "Кварцит", ідентифікаційний код 25618215, юридична адреса: Харківська область, Харківський район, с.Бобрівка, не чинити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, який мешкає: АДРЕСА_1 не чинити перешкод в здійсненні приватизації земельної ділянки НОМЕР_2, розташованої в Садівничому товаристві "Кварцит", площею 0,066 га.

Зобов"язати Садівниче товариство "Кварцит", ідентифікаційний код 25618215, юридична адреса: Харківська область, Харківський район, с.Бобрівка, не чинити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, який мешкає: АДРЕСА_1 не чинити перешкод в користуванні земельною ділянкою НОМЕР_2 площею 0,066 га, та розташованими на нії садівничим будинком та господарськими будівлями і спорудами, які знаходяться в Садівничому товаристві "Кварцит".

Стягнути з Садівничого товариства "Кварцит", ідентифікаційний код 25618215, юридична адреса: Харківська область, Харківський район, с.Бобрівка на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, який мешкає: АДРЕСА_1 судовий збір у розмірі 640 (шістсот сорок) грн.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи за веб-адресою: hr.hr.court.gov.ua на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет.

До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів зі дня складання повного тексту рішення через Харківський районний суд Харківської області до апеляційного суду у межах територіальної юрисдикції якого перебуває місцевий суд, який ухвалив судове рішення, що оскаржується.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення виготовлено 02 квітня 2018 року.

Суддя Н.Л.Панас

СудХарківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення28.03.2018
Оприлюднено03.04.2018
Номер документу73117304
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —635/7366/17

Постанова від 11.03.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Висоцька Валентина Степанівна

Ухвала від 08.10.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Висоцька Валентина Степанівна

Ухвала від 17.09.2020

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кругова С. С.

Постанова від 17.09.2020

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кругова С. С.

Ухвала від 17.09.2020

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кругова С. С.

Постанова від 17.09.2020

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кругова С. С.

Ухвала від 18.08.2020

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кругова С. С.

Ухвала від 03.08.2020

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кругова С. С.

Постанова від 17.06.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Мартєв Сергій Юрійович

Ухвала від 21.06.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Грушицький Андрій Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні