Рішення
від 26.03.2018 по справі 295/9880/17
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/9880/17

Категорія 39

2/295/169/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.03.2018 року м. Житомир

Богунський районний суд м. Житомира у складі:

головуючого судді Гумен Н.В.,

за участю секретаря судового засідання Скришевської О.Р., учасників судового розгляду: позивача ОСОБА_1, представника позивача ОСОБА_2, представників відповідачів ОСОБА_3, ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Житомирі цивільну справу №295/9880/17 за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_5 підприємства "Фармація" Житомирської міської ради, ОСОБА_5 установи Центральна міська лікарня №2 про визнання незаконною відмову у безплатному відпуску ліків за рецептами лікарів та зобов'язання вчинити дії ,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1, звертаючись з позовом до суду, просить суд визнати незаконним незабезпечення відповідачем КП Фармація Житомирської міської ради його, як інваліда війни, безоплатним медикаментозним лікуванням згідно рецептів поліклініки КУ ЦМЛ №2 №224342 від 09.12.2016р., №224343 від 09.12.2016р., №224344 від 09.12.2016р., №224345 від 09.12.2016р., препаратами: бісопролол 0,005 №30, ліпразид 10 мг №60, аміодарон 0,2 мг №60, магнікор 0,075 мг №30, зобов'язати вказаного відповідача забезпечити його медичними препаратами згідно рецептів поліклініки КУ ЦМЛ №2 в 2017 році, визнати незаконною відмову ОСОБА_5 установи Центральної міської лікарні №2 м. Житомира у видачі лікарем - невропатологом рецепта на безоплатне придбання у грудні 2016 року медичного препарату - цинаризин, зобов'язати відповідача ОСОБА_5 установу Центральна міська лікарня №2 видати належний у грудні 2016 року рецепт на медпрепарат - цинаризин, зобов'язати відповідача КП Фармація Житомирської міської ради прийняти його до виконання та забезпечення позивача вказаним препаратом - в 2017 році.

Позовні вимоги позивач мотивує тим, що він є інвалідом війни ІІ групи та має пільги по безоплатному одержанню ліків, лікарських засобів, імунобіологічних препаратів та виробів медичного призначення за рецептами лікарів. Згідно рецептів поліклініки КУ ЦМЛ № 2 №224342 від 09.12.2016р., №224343 від 09.12.2016р., №224344 від 09.12.2016р., №224345 від 09.12.2016р., позивачу призначено лікування по безоплатному придбанню ліків препаратами: бісопролол 0,005 №30, ліпразид 10 мг №60, аміодарон 0,2 мг №60, магнікор 0,075 мг №30. Вказані рецепти позивач подав до виконання в грудні 2016 року в аптеку №2 структурний підрозділ КП Фармація Житомирської міської ради, проте, у грудні 2016 року позивач призначене лікування не отримав з причин відсутності коштів на безоплатне придбання вказаних ліків за рецептами лікарів, у зв'язку з цим позивач вважає незаконною відмову відповідачів у безоплатному відпуску ліків за рецептами лікаря та позивач вважає, що видані йому рецепти в грудні 2016 року повинні бути прийняті до виконання і забезпечені ліками в наступному році, тобто у 2017 році, незалежно від того чи будуть йому видаватись ліки за відповідні місяці 2017 р., оскільки обов'язок забезпечення лікарськими засобами покладено на відповідача КП Фармація Житомирської міської ради. Крім того, в 2016 р. позивачу, в порушення закону, не видав рецепт лікар - невропатолог поліклініки №2 м. Житомира на придбання безоплатної медикаментозного препарату - цинаризин, пояснивши тим, що у нього відібрали рецепти на безкоштовне лікування. Такі дії позивач вважає незаконними та такими, що порушують його права та інтереси.

04.10.2017 року директором відповідача КП Фармація ОСОБА_6 подано до суду заперечення проти позову, в якому він заперечив проти позову та вказав, що вважає позовні вимоги необґрунтованими, оскільки КП Фармація , відповідно до Угоди № 2 від 01 січня 2016 року Про медикаментозне забезпечення пільгових категорій населення з КУ ЦМЛ № 2 , мало право у 2016 році проводити відпуск ліків по безоплатним рецептам тільки в межах річних асигнувань, а станом на 09 грудня 2016 року такі асигнування були використані в повному обсязі, фармацевт зазначеного аптечного пункту записала ОСОБА_1 в чергу на отримання ліків у 2017 року, так як і всіх інших ветеранів Великої Вітчизняної війни та прирівняних до них категорій, що на той час звертались в аптечний заклад, і які мають право на безоплатне медикаментозне забезпечення згідно Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту . У 2017 році, після укладання з КУ ЦМЛ № 2 Угоди Про медикаментозне забезпечення пільгових категорій населення від 17 січня 2017 року № 4, ОСОБА_1 10 лютого 2017 р. отримав по безоплатним рецептам вищезазначені ліки, а також інші лікарські засоби, які були в нього виписані в рецептах у 2017 році - станом на 29 червня 2017 року на суму 852 грн. 19 коп. Окрім того, забезпечення громадянина ОСОБА_1 ліками, виписаними в рецептах від 09.12.2016 р. (в кількості 4 шт.) є неможливим, так як відповідно до п.3.1. Правил виписування рецептів на лікарські засоби і вироби медичного призначення Наказу МОЗ України №360 від 19.07.2005 р. Про затвердження Правил виписування рецептів на лікарські засоби і вироби медичного призначення, Порядку відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів, Інструкції про порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків , рецепти на лікарські засоби, виписані в рецептурних бланках ф-1, дійсні протягом одного місяця з дня виписки, тобто зазначені рецепти були дійсні до 09.01.2017р. (а.с. 17-18).

21.02.2018 року представник відповідача ОСОБА_5 установи Центральна міська лікарня №2 (КУ ЦМЛ № 2) ОСОБА_3 подав до суду відзив на позов, у якому заперечував проти позову у частині вимог до ОСОБА_5 установи Центральної міської лікарні №2 м. Житомира, оскільки твердження позивача, що у видачі рецепту на безоплатне отримання лікарського засобу цинаризин було відмовлено в зв'язку з відсутністю бланків рецептів дійсності не відповідає та підставою для відмови у виписці лікарем рецепту на безоплатне отримання лікарського засобу цинаризин стало ненадання позивачем під час прийому документів, які б однозначно дозволили б лікарю ідентифікувати позивача, як особу, що належить до груп населення, у разі амбулаторного лікування яких лікарські засоби відпускаються безоплатно, перелік яких визначено постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 р. №1303 Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань (а.с. 91-92).

21.02.2018 року представником позивача ОСОБА_2 подано до суду клопотання: про залучення до участі у справі у якості третьої особи Житомирську містку раду, в задоволенні якого прокольною ухвалою Богунського районного суду м. Житомира від 21.02.2018 року було відмовлено та клопотання про зупинення провадження у справі, яке залишено без руху та надано п'ятиденний термін для усунення недоліків, та у зв'язку з не усуненням недоліків повернуто заявнику.

Позивач у судовому засіданні та його уповноважений представник в судовому засіданні позов підтримали, просили його задовольнити, з підстав викладених у позовній заяві, крім того представник позивача вважає, що відсутність державного асигнування не позбавляє права позивача не безкоштовне забезпечення ліками, крім того вважає, що відмова лікаря - невропатолог поліклініки №2 м. Житомира на придбання безоплатного медикаментозного препарату - цинаризин у зв'язку з відсутності підтверджуючого документу який дозволили б лікарю ідентифікувати позивача, як особу, яка має на такі пільги не відповідає дійсності та не доведено стороною відповідача належними доказами.

Представник відповідача ОСОБА_5 установи Центральна міська лікарня №2 ОСОБА_3 у судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, просив відмовити у задоволенні позову, додатково пояснив, що амбулаторна картка позивача на момент звернення до лікаря невролога не містила висновків військової ЛКК, а тому неможливо було встановити первинний зв'язок захворювання, з приводу якого 12.12.2016 року позивач звернувся до лікаря невролога, із захворюванням, за якими позивачу надано пільги.

Представник відповідача ОСОБА_5 підприємства Фармація Житомирської міської ради ОСОБА_4 у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позову, просила відмовити у його задоволенні у зв'язку з безпідставністю звернення позивача.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, встановивши фактичні обставини справи, оцінивши зібрані по справі докази у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 є особою з інвалідністю ІІ групи та має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - інвалідів війни, що підтверджується копією посвідчення серії ААА № 006053, виданим 12.08.2013 року УПСЗН Богунської районної ради м. Житомира (а.с. 3).

Статтею 7 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту від 22.10.1993 № 3551-XII у п. 1 ч. 1 ст. 13 встановлено, що особам з інвалідністю внаслідок війни та прирівняним до них особам надаються такі пільги: безплатне одержання ліків, лікарських засобів, імунобіологічних препаратів та виробів медичного призначення за рецептами лікарів.

Згідно рецептів поліклініки КУ ЦМЛ № 2 №224342 від 09.12.2016 р., №224343 від 09.12.2016 р., №224344 від 09.12.2016 р., №224345 від 09.12.2016 р. позивачу призначено лікування по безоплатному придбанню ліків препаратами: бісопролол 0,005 №30, ліпразид 10 мг №60, аміодарон 0,2 мг №60, магнікор 0,075 мг №30 (а.с. 4).

01.01.2016 року між ОСОБА_5 установою Центральна міська лікарня №2 в особі головного лікаря ОСОБА_7 замовник та ОСОБА_5 підприємством "Фармація" Житомирської міської ради в особі директора ОСОБА_8 виконавець було укладено договір № 4 про медикаментозне забезпечення пільгових категорій населення (далі - угода), у відповідності по п. 1.1 якого Замовник відшкодовує витрати на пільговий відпуск медикаментів за пільговими рецептами хворим, в розмірі лімітів, відповідно до вимог постанови КМУ від 17.08.1998 року №1303 Про упорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань , постанови КМУ від 02 липня 2014 року № 240 Про референтне ціноутворення на лікарських засобів і виробів медичного призначення, що закуповуються за кошти державного та місцевих бюджетів , наказу управління охорони здоров'я Житомирської міської ради від 24.09.2012 року № 371 Про медикаментозне забезпечення пільгових категорій населення м. Житомира , а Виконавець зобов'язується забезпечити осіб, які зазначені у п. 1.2 - 1.5 угоди, зокрема осіб, яким передбачено безоплатний пільговий відпуск лікарських засобів згідно із Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту через аптечний пункт 3 3 аптеки № 9 КП Фармація за адресою: майдан Визволення, 1, м. Житомир.

Відповідно до п. 2. 1 угоди, замовник доводить до виконавця ліміти згідно затвердженого на рік плану асигнувань, згідно п. 2.2 Виконавець забезпечує необхідними медикаментами за пільговими рецептами хворих згідно п. 1.1 даної угоди. Відповідно до п. 2.9 угоди сума договору складає 746100,00 грн. (а.с. 109-111).

Судом встановлено і не заперечується сторонами, що позивач звернувся в грудні 2016 року до визначеного угодою аптечного пункту КП Фармація з метою безоплатного придбання ліків за рецептами від 09.12.2016 року №№ 224342, 224343, №224344, №224345, видані лікарем поліклініки ОСОБА_5 закладу Центральна міська лікарня № 2, однак безоплатно ліки не отримав.

Згідно п. 3 Постанови КМ України від 17 серпня 1998 року № 1303 Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювання , витрати, пов'язані з відпуском лікарським засобів безоплатно і на пільгових умовах, проводяться за рахунок загальних асигнувань, що передбачаються відповідними бюджетами на охорону здоров'я.

Як вбачається з листа заступника міського голови Житомирської міської ради з питань діяльності виконавчих органів ради ОСОБА_9 від 26.12.2016 року № 25/к-46.3, кошти, які були виділені у 2016 році на медикаментозне забезпечення, закінчилися (а.с. 6).

Також в матеріалах справи міститься копія листа директора КП Фармація ОСОБА_8 від 25.10.2016 року № 405, який адресувався головному лікарю КУ ЦМЛ №2 ОСОБА_7, яким повідомлялося, що асигнування, призначені на жовтень місяць 2016 року для забезпечення окремих груп населення за певними категоріями захворювань відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.08.1998 № 1303 по безплатними та пільговими рецептами КУ "ЦМЛ № 2" використані в повному обсязі. Також асигнування виділені для забезпечення лікарськими засобами, імунологічними препаратами тощо у разі відсутності централізованих поставок за державними програмами та безоплатного та пільгового забезпечення медикаментами за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та асигнування для забезпечення реципієнтів органів імуносупресивними препаратами (по КФК 081002) використані в повному обсязі. У зв'язку із вищезазначеним КП "Фармація" припинила відпуск медикаментів по пільговим та безоплатним рецептам, в тому числі і препаратів для надання поліативної допомоги (а.с. 117).

ОСОБА_5 підприємство Фармація Житомирської міської ради, як виконавець угоди, виконує лише функції по безоплатному забезпеченню ліками на підставі цивільно-правової угоди із розпорядником бюджетних коштів, в межах передбаченим фінансуванням.

Відповідно до п. 3.1 Правил виписування рецептів та вимог - замовлень на лікарські засоби і вироби медичного призначення, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19 липня 2005 року № 360, рецепти на лікарські засоби, виписані на рецептурних бланках Ф-1 дійсні протягом одного місяця з дня виписки.

У зв'язку з тим, що на момент звернення ОСОБА_1 до КП Фармація асигнування, призначені для забезпечення окремих груп населення за певними категоріями захворювань по безплатними та пільговими рецептами КУ "ЦМЛ № 2" використані в повному обсязі, крім того, оскільки термін дійсності рецептів від 09.12.2016 року вичерпаний, суд не вбачає підстав для задоволення позову в частині вимог до КП Фармація .

Правила виписування рецептів та вимог-замовлень на лікарські засоби і вироби медичного призначення затверджені наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19 липня 2005 року № 360 (далі Правила).

Згідно п. 1.1. Правил, рецепти на лікарські засоби і вироби медичного призначення (далі - Рецепти) виписуються лікарями закладів охорони здоров'я незалежно від форм власності та підпорядкування згідно з видами медичної практики, на які було видано ліцензію МОЗ України, та відповідно до лікарських посад (далі - медичні працівники). Рецепти на лікарські засоби, вироби медичного призначення, які відпускаються на пільгових умовах чи безоплатно, дозволяється виписувати лікарям державних та комунальних закладів охорони здоров'я, а на лікарські засоби, вартість яких підлягає державному відшкодуванню, лікарям закладів охорони здоров'я незалежно від форм власності та підпорядкування за узгодженням зі структурними підрозділами охорони здоров'я місцевих державних адміністрацій.

Згідно п. 1.2. Правил, медичні працівники, які мають право виписувати Рецепти, є відповідальними за призначення хворому ліків та додержання правил виписування Рецептів згідно із законодавством України. У випадку, якщо медичним працівником був виписаний Рецепт з порушенням правил, керівник закладу охорони здоров'я зобов'язаний забезпечити своєчасне виписування нового Рецепта для хворого.

Форма медичної карти амбулаторного хворого затверджена Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14.02.2012 року № 110 . Також цим наказом затверджено Інструкцію щодо заповнення форми первинної облікової документації № 025/о "Медична карта амбулаторного хворого № ___", у п. 6 якої вказано, що у пунктах 7-9 титульної сторінки форми вказуються: приналежність чи ні пацієнта до диспансерної групи, контингент пільгових категорій, номер пільгового посвідчення.

Тому, суд критично відноситься до твердження представника КУ ЦМЛ № 2 ОСОБА_3 про те, що підставою для відмови у виписці лікарем рецепту на безоплатне отримання лікарського засобу цинаризин стало ненадання позивачем під час прийому документів, які б однозначно дозволили б лікарю ідентифікувати позивача, як особу, що належить до груп населення, у разі амбулаторного лікування яких лікарські засоби відпускаються безоплатно, оскільки у розпорядження лікаря була медична карта амбулаторного хворого ОСОБА_1, яка повинна містити всі необхідні відмітки, у тому числі щодо належності ОСОБА_1 контингенту пільгових категорій з вказівкою про те, що ОСОБА_1 є інвалідом війни, крім того, судом встановлено, що позивач вже звертався раніше до лікаря про виписку рецепту на безоплатне отримання лікарського засобу цинаризин по якому отримував ліки.

Крім того, Правила виписування рецептів та вимог-замовлень на лікарські засоби і вироби медичного призначення не встановлюють обов'язку хворого при виписуванні рецептів на безоплатне отримання лікарського засобу надавати документ щодо належності до груп населення, яким лікарські засоби відпускаються безоплатно.

Тому, суд приходить до висновку, що позовна заява у частині вимог до КУ ЦМЛ № 2 підлягає задоволенню.

Відповідно до частини другої ст.89 Цивільного процесуального кодексу України суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 5,6 ст. 263 ЦПК України обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Якщо одна із сторін визнала пред'явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 206 цього Кодексу .

Отже, суд приходить до висновку, по позовна заява ОСОБА_1 до ОСОБА_5 підприємства "Фармація" Житомирської міської ради, ОСОБА_5 установи Центральна міська лікарня №2 про визнання незаконною відмову у безплатному відпуску ліків за рецептами лікарів та зобов'язання вчинити дії підлягає частковому задоволенню.

Враховуючи наведене та керуючись Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , Постановою КМ України від 17 серпня 1998 року № 1303 Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювання , ст.ст. 6, 7, 10-13 , 18 , 76-81 , 89 , 258 , 259 , 263-265 , 268, 273, 274, 279, 352-353 Цивільного процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов ОСОБА_1 до ОСОБА_5 підприємства "Фармація" Житомирської міської ради, ОСОБА_5 установи Центральна міська лікарня № 2 про визнання незаконною відмову у безплатному відпуску ліків за рецептами лікарів та зобов'язання вчинити дії- задовольнити частково.

Визнати незаконною відмову ОСОБА_5 установи Центральна міська лікарня №2 м. Житомира у видачі ОСОБА_1 лікарем - невропатологом рецепта на безоплатне придбання у грудні 2016 року медичного препарату - цинаризин.

Зобов'язати відповідача ОСОБА_5 установу Центральна міська лікарня №2 видати ОСОБА_1 належний у грудні 2016 року рецепт на медпрепарат - цинаризин.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

У відповідності до п.п. 15.5) п.п.15 п. 1 Розділу ХІІІ Перехідних Положень ЦПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а саме Богунський районний суд м. Житомира.

Відомості про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1)

Відповідачі: ОСОБА_5 підприємство "Фармація" Житомирської міської ради (адреса: м. Житомир, вул. Київська, 19/2, код ЄДРПОУ 36617789).

ОСОБА_5 установа Центральна міська лікарня № 2 (адреса: м. Житомир, вул. Романа Шухевича, 2а, код ЄДРПОУ 01992096).

Повний тест рішення складено 30.03.2018 року.

Суддя Н.В. Гумен

Дата ухвалення рішення26.03.2018
Оприлюднено10.04.2018
Номер документу73168579
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання незаконною відмову у безплатному відпуску ліків за рецептами лікарів та зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —295/9880/17

Постанова від 31.10.2018

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 20.07.2018

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 15.06.2018

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Трояновська Г. С.

Ухвала від 14.06.2018

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Трояновська Г. С.

Постанова від 13.06.2018

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Трояновська Г. С.

Постанова від 13.06.2018

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Трояновська Г. С.

Ухвала від 18.05.2018

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Трояновська Г. С.

Ухвала від 07.05.2018

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Трояновська Г. С.

Ухвала від 27.04.2018

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Трояновська Г. С.

Рішення від 26.03.2018

Цивільне

Богунський районний суд м. Житомира

Гумен Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні