Ухвала
від 14.03.2018 по справі 810/926/16
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ВЕРХОВНИЙ СУД

УХВАЛА

14.03.2018 Київ К/9901/15353/18 810/926/16

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів - Пасічник С.С., Ханової Р.Ф.

розглянувши матеріали заяви Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.02.2017 у справі №810/926/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Тріумф до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення та податкової вимоги, -

ВСТАНОВИВ:

Броварська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області (далі ОДПІ) 14.12.2017 направила до Верховного суду України заяву про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.02.2017 у зв'язку з неоднаковим застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права.

05.02.2018 року заява ОДПІ надійшла до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

21.02.2018 ухвалою Верховного Суду повідомлено Броварську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Київській області про недоліки заяви у з в'язку з невідповідністю вимогам статей 238, 239 та 239 1 КАС України. Крім того, цією ухвалою запропоновано ОДПІ подати клопотання про поновлення пропущеного строку.

06.03.2018 на виконання вимог ухвали Верховного Суду від 21.02.2018 ОДПІ подала заяву про усунення недоліків заяви про перегляд судового рішення, разом з клопотанням про поновлення строку на перегляд судового рішення.

Відповідно до пункту 1 частини 1 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діє з 15.12.2017) заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України в адміністративних справах, які подані та розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку колегією у складі трьох або більшої непарної кількості суддів за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви розглядаються без повідомлення та виклику учасників справи, за винятком випадку, коли суд з огляду на обставини справи ухвалить рішення про інше.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України заява про перегляд судових рішень в адміністративних справах може бути подана виключно з підстав неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що спричинило ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах.

Частиною першою статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що заява про перегляд судових рішень подається протягом трьох місяців з дня ухвалення судового рішення, щодо якого заявлено клопотання про перегляд, або з дня ухвалення судового рішення, на яке здійснюється посилання на підтвердження підстав, установлених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, якщо воно ухвалено пізніше, але не пізніше одного року з дня ухвалення судового рішення, про перегляд якого подається заява.

Заява Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області подана з пропуском, встановленого частиною першою статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України, строку для її подання.

Частиною 5 статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції до 15.12.2017) обумовлено, що у разі пропущення строку, встановленого частинами першою - четвертою цієї статті, з причин, визнаних поважними, суд за клопотанням особи, яка подала заяву про перегляд судового рішення, може поновити цей строк у межах одного року з дня ухвалення судового рішення, про перегляд якого подається заява.

Клопотання про поновлення строку подання заяви про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.02.2017, мотивовано тим, що заявник має право протягом одного року з моменту винесення судового рішення, про перегляд якого подається заява, разом з клопотанням про його поновлення звернутись до суду з такою заявою, відповідно до вимог чинного законодавства.

Як статтею 49 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції до 15.12.2017), так і статтею 44 у чинній редакції цього Кодексу передбачено обов'язок осіб, які беруть участь у справі (учасників справи) добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки, зокрема, щодо дотримання процесуальних строків.

З метою виконання процесуального обов'язку дотримання строку на касаційне оскарження судових рішень особа, яка має намір подати заяву про перегляд судового рішення, повинна вчиняти усі можливі та залежні від неї дії.

За наведених обставин, підстави, наведені відповідачем для поновлення строку звернення з заявою про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.02.2017, не можуть бути визнані поважними, оскільки заявник не наводить будь-яких обґрунтованих причин, які б перешкоджали йому звернутися вчасно з такою заявою до суду. Твердження заявника про те, що він може звернутися з заявою про перегляд судового рішення не пізніше одного року з дня ухвалення судового рішення про його перегляд якого подається заява є хибним, оскільки з огляду на приписи статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діяла до 15.12.2017) заява про перегляд судових рішень подається протягом трьох місяців з дня ухвалення судового рішення, щодо якого заявлено клопотання про перегляд, або з дня ухвалення судового рішення, на яке здійснюється посилання на підтвердження підстав, установлених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, якщо воно ухвалено пізніше.

Крім того, додана заявником копія постанови Верховного суду України від 01.12.2015 не свідчить про наявність підстав для поновлення строку звернення з заявою про перегляд судового рішення, оскільки остання прийнята пізніше, ніж ухвала Вищого адміністративного суду України від 23.02.2017.

Керуючись статтями 237-240, підпунктом 1 пункту першого Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні клопотання Броварській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Київській області про поновлення пропущеного строку для подання заяви про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.02.2017 у справі №810/926/16.

Відмовити допуску до провадження справи за заявою Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.02.2017 у справі №810/926/16.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач І.А. Гончарова

Судді С.С. Пасічник

Р.Ф. Ханова

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення14.03.2018
Оприлюднено10.04.2018
Номер документу73249715
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/926/16

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 21.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 08.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 23.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 26.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 07.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 05.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 15.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні