Рішення
від 20.03.2018 по справі п/811/848/17
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2018 року м. Кропивницький справа № П/811/848/17

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоградський маслопереробний комбінат" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про скасування рішення №100 від 05.04.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.12.2016 року №5093, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кіровоградський маслопереробний комбінат" (далі - позивач) звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - відповідач), в якому просить суд скасувати рішення №100 від 05.04.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.12.2016 р. №5093 (реєстраційний №: 148).

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради про видачу містобудівних умов та обмежень від 09 грудня 2016 р. та рішенням Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області про реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт № КД 083170370450 від 06 лютого 2017 р. визнано відповідність намірів ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат щодо забудови комплексом будівель відведеної земельної ділянки вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Тобто, з боку ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат виконано всі законодавчо встановлені вимоги, як щодо отримання містобудівної документації, так і щодо здійснення забудови земельної ділянки комплексом будівель.

На момент отримання ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат копії рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області №100 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09 грудня 2016 р. №5093, роботи по будівництву І та II черги будівництва були виконані в повному обсязі.

Прийняттям рішення №100 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09 грудня 2016 р. Управління Державної архітектурно- будівельної інспекції у Кіровоградській області перешкоджає здійсненню господарської діяльності ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат .

Зважаючи на викладене позивач просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Від представника відповідача на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву. Держархбудінспекція вважає позовні вимоги не обґрунтованими, та такими, що не відповідають дійсним обставинам справи та нормам чинного законодавства України. Оскаржуване рішення прийнято в зв'язку з тим, що земельна ділянка, на якій планується будівництво, відноситься до зон В-6 (зони резерву промислових та комунальних територій) та ІН-1 (зона інженерної інфраструктури - об'єкти електромережі). Підставами для прийняття оскаржуваного рішення були порушення з боку Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради. В задоволенні позову представник відповідача просив відмовити.

У відповіді на відзив представник позивача зазначив, що ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат дотримавшись всіх вимог законодавства для отримання рішення Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради про видачу містобудівних умов та обмежень від 09.12.2016 року та рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області про реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт №КД 083170370450 від 06.02.2017 року, яким визнано відповідність намірів позивача щодо забудови комплексом будівель відведеної земельної ділянки вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності, почав виконання будівельних робіт і мав підстави правомірно очікувати на прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, за умови здійснення забудови у відповідності до вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, проектної документації на будівництво та вимог будівельних норм.

Відповідно до усної ухвали занесеної до протоколу судового засідання від 06.03.2018 року подальший розгляд справи проведено в порядку письмового провадження (а.с.162-163).

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що 14 червня 2016 року Кіровоградською міською радою прийнято рішення №422 про передачу в оренду ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат земельної ділянки по вул. Автолюбителів, 16-а, загальною площею 1,4582 га в оренду строком на 10 років для розміщення виробничої бази (а.с.6).

03 серпня 2016 року між Кіровоградською міською радою та ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат укладений договір оренди земельної ділянки №34. Об'єктом договору є земельна ділянка розташована по вул. Автолюбителів, 16-а, м. Кіровоград; кадастровий номер 3510100000:41:356:0073; цільове призначення - для розміщення виробничої бази (а.с.7-10).

Право користування ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат вказаною земельною ділянкою підтверджуються також Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 08 серпня 2016 р. №65256837 (а.с.11-12).

09 грудня 2016 року Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради надало ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №5093 на будівництво комплексу будівель (складу, навісу, прохідної, будівлі для обробки сировини, підсобної будівлі, котельні та надбудови теплиці над цехом по переробці сировини) на відведеній земельній ділянці по вул. Автолюбителів, 16-а в м. Кропивницькому, яка знаходиться у нього в користуванні відповідно до договору оренди земельної ділянки від 03 серпня 2016 року №34 (кадастровий номер 3510100000:41:356:0073) (а.с.13-19).

З метою набуття права на виконання будівельних робіт, ТОВ "Кіровоградський маслопереробний комбінат" подав до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області, як органу державного архітектурно-будівельного контролю, декларацію про початок виконання будівельних робіт для реєстрації та внесення до реєстру дозвільних документів.

06 лютого 2017 року Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області прийнято рішення про реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт № КД 083170370450 (а.с.20-21).

На підставі наказу Про проведення позапланової перевірки від 28.02.2017 року №317, направлення № 35 від 09.03.2017 року на проведення позапланової перевірки та на виконання п. 2 та п.п. 5 п. 15 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого Постановою КМУ від 19.08.2016 року № 698 (далі - Порядок), головним інспектором будівельного нагляду Семібратовим С.О. у присутності начальника Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міськради - головного архітектора міста Мездріна В.М. проведено позапланову перевірку дотримання вимог містобудівного законодавства (а.с.99-100).

Проведена перевірка оформлена актом №34 від 04.04.2017 року за результатами якої, на підставі п. 32 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого ПКМ України від 19.08.2015 № 698 було прийнято рішення № 100 від 05.04.2017 року про скасування дії вказаних містобудівних умов та обмежень (а.с.101, 104).

Під час перевірки встановлено, що Управлінням містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради з порушенням вимог ч.4 та ч.5 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , п.2.1., п.2.4. п.3.4. та Додатку до Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. їх склад та зміст, затвердженого наказом Мінрегіону України від 07.07.2011 № 109 видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 09.12.2016 №5093 (реєстраційний №148) ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат на об'єкт Будівництво комплексу будівель (складу, навісу, прохідної, будівлі для обробки сировини, підсобної будівлі, котельні та надбудови теплиці над цехом по переробці сировини) по вул. Автолюбителів. 16А у м. Кропивницький Кіровоградської області.

Спірні правовідносини регулюються Законом України від 17.02.2011 № 3038-VІ "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закон № 3038), Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 № 698 (далі - Порядок № 698) та Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.07.2011 за № 912/19650 (далі - Порядок № 109).

Перевіряючи правомірність проведення перевірки та дотримання вимог законодавства при винесенні оскаржуваного рішення, суд враховує, що згідно із ч. 1 ст. 41 Закону № 3038 державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Згідно із п. 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 № 294, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Відповідно до п. 7 Положення Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється шляхом контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, проектної документації (п. 6 ч. 1 ст. 7 Закону № 3038).

Відповідно до п. 2 Порядку № 698, нагляд здійснюється Держархбудінспекцією через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі шляхом проведення планових, позапланових, документальних і камеральних перевірок.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена квартальним планом роботи Держархбудінспекції. Позапланова перевірка проводиться з виїздом на об'єкт нагляду (п. 14 Порядку № 698).

Відповідно до п. 23 Порядку № 698 за результатами планової або позапланової перевірки головний інспектор будівельного нагляду, який проводив перевірку, складає акт перевірки.

Досліджуючи підстави прийняття оскаржуваного рішення, суд зазначає наступне.

Частиною 1 ст. 1 Закону № 3038 визначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно до частин 2-5 ст. 26 Закону № 3038 суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Згідно із ст. 29 Закону № 3038 основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Пунктом 2.5 Порядку № 109 встановлено, що містобудівні умови та обмеження складаються у двох примірниках. Перший примірник надається замовнику, а другий постійно зберігається в уповноваженому органі містобудування та архітектури, який їх видав.

Тобто, містобудівні умови та обмеження є основними складовими вихідних даних на будівництво, отримання яких є першим етапом здійснення проектування та будівництва об'єкту. Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Таким чином, містобудівні умови та обмеження є рішенням спеціально уповноваженого органу містобудування та архітектури.

Відповідно до п. 32 Порядку № 698, якщо рішення об'єкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень. Про скасування або зупинення дії рішення об'єкта нагляду головним інспектором будівельного нагляду приймається рішення за формою згідно з додатком 6, яке надсилається об'єкту нагляду протягом трьох робочих днів з дати його прийняття рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення.

Суд звертає увагу сторін на те, що скасування рішення об'єкта нагляду є крайнім заходом, спрямованим на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності. Цей захід застосовується у випадках, коли у контролюючого органу відсутні інші можливості до забезпечення дотримання вимог у сфері містобудівної діяльності, зокрема, у випадку неможливості усунення виявлених порушень під час перевірки порушень.

Суть порушення полягала в тому, що відповідно до п.1.8. містобудівних умов та обмежень та наданого викопіювання з плану зонування м. Кропивницький, земельна ділянка, на якій планується будівництво, відноситься до зон В-6 (зони резерву промислових та комунальних територій) та ІН-1 (зона інженерної інфраструктури - об'єкти електромережі).

Генеральний план м. Кіровограда (м. Кропивницький) затверджено рішенням Кіровоградської міської ради від 12.09.2000 №627. План зонування території м.Кіровограда (м. Кропивницький) затверджено рішенням Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 №2546. які в розумінні ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні.

Абзацом 4 цієї норми передбачено, що у складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території" цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

На підставі п. 5. ч. 1 ст. 2 саме на органи місцевого самоврядування покладено обов'язок щодо планування і забудови територій, яка передбачає, в тому числі, визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об'єктів.

Частиною 1 ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (далі -Закон) визначено, що План зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Листом від 21.02.2017 № 487 Управління містобудування та архітектури надано інформацію про те, що до зони ІН-1 відносяться об'єкти інженерної інфраструктури та магістральні мережі електропостачання (а.с.102-103).

Згідно із схемою земельної ділянки (надана замовником) забудова земельної ділянки планується в зоні ІН-1, а також об'єкти будівництва розміщені на межі земельної ділянки.

З пункту 1.1. містобудівних умов та обмежень, а також декларації про початок виконання будівельних робіт вбачається, що замовник (ТОВ Кіровоградський маслопереробний комбінат ) мав намір виконувати будівництво комплексу будівель (складу, навісу, прохідної, будівлі для обробки сировини, підсобної будівлі, котельні та надбудови теплиці над цехом по переробці сировини, які не відносяться до об'єктів будівництва інженерної інфраструктури - об'єктів електропостачання.

На підставі ч. 4 ст. 26 Закону право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Частиною 4 ст. 29 Закону, саме спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Згідно із частиною другою статті 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Як вбачається з Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 08 серпня 2016 р. №65256837, цільове призначення земельної ділянки загальною площею 1,4582 га за кадастровим номером 3510100000:41:356:0073, що знаходиться за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Аволюбителів, 16-а - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, для розміщення виробничої бази (а.с.11-12).

Отже, відповідність намірів позивача щодо забудови вищевказаної земельної ділянки відповідають положенням містобудівної документації та цільовому призначенню земельної ділянки.

Таким чином, суд вважає, що забудовники земельної ділянки, які у встановленому законодавством порядку одержали документ про право користування земельною ділянкою з відповідним цільовим призначенням, не можуть нести відповідальності та зазнавати негативних наслідків.

Слід також зазначити, що Розділом ІІІ Порядку № 109 визначено склад та зміст містобудівних умов та обмежень.

Зокрема, відповідно до пп. "е" та "з" п. 3.4 Порядку № 109 розділ "Загальні дані" містобудівних умов та обмежень містить цільове призначення земельної ділянки та основні техніко-економічні показники об'єкта будівництва.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

За змістом ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви. Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Зазначена норма Закону співвідноситься з пунктом 2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, у якій вказано, що надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Отже, законодавець визначив єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень - невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, що в даному випадку встановлено не було.

Таким чином, судом встановлено, що при винесенні оскаржуваного рішення головний інспектор будівельного нагляду Семібратов С.О. не використав усіх можливих заходів, передбачених законодавством, спрямованих на дотримання вимог у сфері містобудівної діяльності та передчасно його прийняв, а тому рішення №100 від 05.04.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.12.2016 року №5093 прийнято без всебічного та об'єктивного дослідження містобудівних умов та вимог містобудівного законодавства.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При цьому судом враховується, що у справі "Беєлер проти Італії" Європейський суд з прав людини зазначив, що будь-яке втручання органу влади у захищене право не суперечитиме загальній нормі, викладеній у першому реченні частини 1 статті 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, лише якщо забезпечено "справедливий баланс" між загальним інтересом суспільства та вимогам захисту основоположних прав конкретної особи. Питання щодо того, чи було забезпечено такий справедливий баланс, стає актуальним лише після того, як встановлено, що відповідне втручання задовольнило вимогу законності і не було свавільним.

У рішенні від 09.01.2007 у справі "Інтерсплав проти України" Суд наголосив, що втручання має бути пропорційним та не становити надмірного тягаря, іншими словами воно має забезпечувати "справедливий баланс" між інтересами особи і суспільства.

Оцінюючи оскаржуване позивачем рішення відповідача на предмет його відповідності вимогам, встановленим частиною другою статті 19 Конституції України, виходячи при такій оцінці з критеріїв, визначених частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, та практики Європейського суду з прав людини, суд вважає за необхідне вказати, що при скасуванні дії містобудівних умов та обмежень, за відсутності правових підстав для таких висновків та взагалі відкиданні можливості зупинення дії таких умов, порушено необхідний баланс між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані застосовані заходи результатів державного нагляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Підсумовуючи вищевказане, суд дійшов висновку про те, що рішення про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.12.2016 року №5093, прийняте 05.04.2017 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області Семібратовим С.О. необґрунтовано, недобросовісно, а, отже, не може бути визнано судом правомірним актом.

Відтак, позов товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоградський маслопереробний комбінат" підлягає до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Факт сплати позивачем судового збору у розмірі 1600,00 грн., підтверджується квитанцією від 17.05.2017 року.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73 - 78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоградський маслопереробний комбінат" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про скасування рішення №100 від 05.04.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.12.2016 року №5093 - задовольнити повністю.

Скасувати рішення Управління Державної архітектурно - будівельної інспекції у Кіровоградській області №100 від 05.04.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.12.2016 року за №5093 (реєстраційний номер 148).

Стягнути з Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ 37471912, бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ-133, 01133) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоградський маслопереробний комбінат" (код ЄДРПОУ 35240920, вул. Автолюбителів, 16а, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25031) сплачений судовий збір в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) гривень.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2018
Оприлюднено12.04.2018
Номер документу73252492
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/848/17

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Постанова від 15.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Постанова від 15.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 11.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні