ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення апеляційної скарги без руху
11 квітня 2018 року м. ОдесаСправа № 916/224/17 Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддівБогатиря К.В. Аленіна О.Ю., Таран С.В. розглянувши апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на ухвалу господарського суду Одеської області від 12.03.2018р. у справі№ 916/224/17 за позовом до відповідача за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача проПриватного підприємства Ремерцентр Департаменту розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства Одеської обласної державної адміністрації 1) Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області 2) Одеської обласної державної адміністрації стягнення 7573782,83грн. В С Т А Н О В И В:
Рішенням господарського суду Одеської області від 27.03.2017р. задоволено позов позивача повністю, стягнуто з Департаменту розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства Одеської обласної державної адміністрації на користь Приватного підприємства Ремерцентр 2156802,20грн. три проценти річних, 7773279,58грн. інфляційних втрат, 148951,22грн. судового збору.
Судом видано наказ від 07.04.2017р. про примусове виконання рішення Господарського суду Одеської області від 27.03.2017р. по справі 916/224/17, яке набрало законної сили 07.04.2017р.
14.02.2018р. за вх.№2-1024/18 від позивача надійшла скарга у порядку ст.339 ГПК України на дії Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області, де викладено вимогу визнати неправомірними дії ГУДКСУ в Одеській області, які полягають у відмові від виконання рішення Господарського суду Одеської області від 27.03.2017р. та у поверненні без виконання наказу Господарського суду Одеської області від 07.04.2017р., про зобов'язання ГУДКСУ в Одеській області прийняти до виконання наказ Господарського суду Одеської області від 07.04.2017р. по справі № 916/224/17.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 12.03.2018р.:
- задоволено частково скаргу ПП Ремерцентр від 14.02.2018р. за вх.№2-1024/18 на дії Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області по справі №916/224/17, подану у порядку ст.ст.329, 339 ГПК України;
- визнано неправомірними дії ГУДКСУ в Одеській області, які полягають у поверненні без виконання наказу Господарського суду Одеської області від 07.04.2017р. по справі №916/224/17;
- зобов'язано ГУДКСУ в Одеській області прийняти до виконання наказ Господарського суду Одеської області від 07.04.2017р. по справі №916/224/17;
- відмовлено ПП Ремерцентр у задоволенні викладеного у скарзі в порядку ст. 329 ГПК України клопотання про поновлення строку для пред'явлення до виконання наказу суду від 07.04.2017р. по справі №916/224/17.
Не погодившись з даною ухвалою суду від 12.03.2018року Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області звернулось до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Одеської області від 12.03.2018року по справі № 916/224/17 та відмовити у задоволенні скарги ПП Ремерцентр в порядку ст. 339 Господарського процесуального кодексу України щодо визнання незаконними дій органів Казначейства.
Ознайомившись з поданими матеріалами, колегія суддів зазначає наступне.
Статтею 258 Господарського процесуального кодексу України (в діючій редакції) встановлено вимоги до форми і змісту апеляційної скарги.
Відповідно до ст. 258 Господарського процесуального кодексу України, апеляційна скарга подається у письмовій формі. В апеляційній скарзі мають бути зазначені: 1) найменування суду, до якого подається скарга; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові) (для фізичних осіб) особи, яка подає апеляційну скаргу, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв'язку та електронної пошти, офіційна електронна адреса, за наявності; 3) повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові) (для фізичних осіб) інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); 4) рішення або ухвала, що оскаржується; 5) у чому полягає незаконність і (або) необґрунтованість рішення або ухвали (неповнота встановлення обставин, які мають значення для справи, та (або) неправильність установлення обставин, які мають значення для справи, внаслідок необґрунтованої відмови у прийнятті доказів, неправильного їх дослідження чи оцінки, неподання доказів з поважних причин та (або) неправильне визначення відповідно до встановлених судом обставин правовідносин тощо); 6) нові обставини, що підлягають встановленню, докази, які підлягають дослідженню чи оцінці, обґрунтування поважності причин неподання доказів до суду першої інстанції, заперечення проти доказів, використаних судом першої інстанції; 7) клопотання особи, яка подала скаргу; 8) дата отримання копії судового рішення суду першої інстанції, що оскаржується; 9) перелік документів та інших матеріалів, що додаються. До апеляційної скарги додаються: 1) довіреність або інший документ, що посвідчує повноваження представника, якщо скарга подана представником і в справі немає підтвердження його повноважень; 2) докази сплати судового збору; 3) докази надсилання копії скарги іншій стороні у справі; 4) докази, що підтверджують дату отримання копії оскаржуваного судового рішення суду першої інстанції, за наявності. Якщо апеляційна скарга подається особою, звільненою від сплати судового збору відповідно до закону, у ній зазначаються підстави звільнення від сплати судового збору.
Згідно із ч. 2 ст. 123 Господарського процесуального кодексу України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Порядок і розмір сплати судового збору в Україні встановлено Законом України Про судовий збір .
Так відповідно до п.п. 7 п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір за подання апеляційної скарги на ухвалу суду сплачується судовий збір у розмірі - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду.
Отже при поданні апеляційної скарги на ухвалу господарського суду Одеської області від 12.03.2018року мав бути сплачений судовий збір у сумі 1 762,00грн.
Як вбачається з апеляційної скарги Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області та доданих до неї документів, взагалі відсутні докази сплати судового збору за розгляд апеляційної скарги та нічого не зазначено у скарзі про наявність пільг з вказаного питання.
При цьому, до апеляційної скарги надано клопотання, в якому скаржник просить звільнити Головне управління від сплати судового збору за подачу апеляційної скарги на ухвалу господарського суду Одеської області від 12.03.2018року за позовом ПП Ремерцентр або ж відстрочити сплату судового збору до ухвалення рішення апеляційною інстанцією по суті.
В обґрунтування клопотання скаржник посилається на недостатність об'єму бюджетних асигнувань відповідно до кошторису на 2018 рік по загальному фонду державного бюджету за КПКВК 3504010 Керівництво та управління у сфері казначейського обслуговування за кодом економічної класифікації видатків 2800 Інші поточні видатки Головне управління не має можливості на даний час здійснити оплату судового збору у такому розмірі - 1762,00грн., за розгляд апеляційної скарги на ухвалу господарського суду Одеської області від 12.03.2018 по справі № 916/224/17 за позовом ПП Ремерцентр . Також скаржник зазначає, що з метою недопущення необґрунтованих витрат бюджетних коштів, виникли правові підстави для звільнення Головного управління від сплати судового збору в порядку ст. 8 Закону України Про судовий збір .
Згідно ст. 8 Закону України Про судовий збір , враховуючи майновий стан сторони , суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є:
а) військовослужбовці;
б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;
в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда;
г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї;
ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Отже, відстрочка сплати судового збору або звільнення від сплати є правом, а не обов'язком суду і може мати місце за наявності виключних обставин на підтвердження того, що саме майновий стан унеможливлює сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі. Конкретні підстави для винесення судом ухвали про відстрочення сплати або звільнення від сплати судового збору викладені у ст. 8 Закону України Про судовий збір .
Оскільки Головним управлінням Державної казначейської служби України в Одеській області не надано відповідних доказів на підтвердження обґрунтованості клопотання, підстави, зазначенні у клопотанні, не підпадають під жодну з підстав, викладених в ст. 8 Закону, тому колегія суддів відхиляє вказане клопотання.
Статтею 259 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що особа, яка подає апеляційну скаргу, надсилає іншим учасникам справи копію цієї скарги і доданих до неї документів, які у них відсутні, листом з описом вкладення.
Скаржником в додатках до апеляційної скарги на підтвердження надсилання сторонам копії апеляційної скарги надано фіскальні чеки Укрпошти.
Дослідивши вищезазначені фіскальні чеки, колегія суддів зазначає, що вони не можуть бути розцінені судом як належний доказ надсилання сторонам, а саме: Приватному підприємству Ремерцентр та Департаменту розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства Одеської обласної державної адміністрації копії апеляційної скарги, оскільки в означених фіскальних чеках зазначено про направлення сторонам рекомендованого листа, при цьому відомостей про те, що саме (які документи) надсилались дані фіскальні чеки не містять, та до фіскальних чеків не надано листи з описами вкладення, як це передбачено приписами ст. 259 Господарського процесуального кодексу України.
Крім того, відповідно до рішення господарського суду Одеської області від 27.03.2017р. по справі № 916/224/17, ухвалою суду від 21.02.2017р. залучено до участі у справі № 916/224/17 Одеську обласну державну адміністрацію в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача. Доказів направлення апеляційної скарги Одеській обласній державній адміністрації, апеляційна скарга та додані до неї документи взагалі не містить.
Згідно із ч. 2 ст. 260 ГПК України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 258 цього Кодексу, застосовуються положення статті 174 цього Кодексу.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 174 ГПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Згідно із ч. 6 ст. 260 ГПК України питання про залишення апеляційної скарги без руху суддя-доповідач вирішує протягом п'яти днів з дня надходження апеляційної скарги. Питання про повернення апеляційної скарги суд апеляційної інстанції вирішує протягом п'яти днів з дня надходження апеляційної скарги або з дня закінчення строку на усунення недоліків.
Оскільки скаржником не виконано вимоги ч. 3 ст. 258 ГПК України (не надано суду доказів сплати судового збору, доказів надсилання копії скарги іншій стороні у справі), апеляційна скарга Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області відповідно до ст.ст. 174, 260 ГПК України підлягає залишенню без руху з наданням скаржнику строку для усунення вказаних недоліків.
Керуючись ст.ст. 174, 234, 258, 260 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. У задоволенні клопотання Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про звільнення від сплати судового збору за подачу апеляційної скарги на ухвалу господарського суду Одеської області від 12.03.2018року за позовом ПП Ремерцентр або ж відстрочку сплати судового збору до ухвалення рішення апеляційною інстанцією по суті по справі № 916/224/17 - відмовити.
2. Апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області (вх. № 880/18 від 06.04.2018р.) на ухвалу господарського суду Одеської області від 12.03.2018р. у справі № 916/224/17 залишити без руху.
3. Встановити Головному управлінню Державної казначейської служби України в Одеській області строк для усунення недоліків апеляційної скарги шляхом надання Одеському апеляційному господарському суду доказів сплати судового збору у розмірі 1 762,00грн., доказів надсилання копії апеляційної скарги з додатками сторонам справи, а саме: Приватному підприємству Ремерцентр , Департаменту розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства Одеської обласної державної адміністрації та Одеській обласній державній адміністрації з описом вкладення - протягом 10 днів з дня вручення копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
4. Роз'яснити Головному управлінню Державної казначейської служби України в Одеській області, що у разі невиконання вимог даної ухвали у строк, встановлений судом, апеляційна скарга вважається неподаною та повертається апелянту.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання згідно ст. 235 ГПК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий К.В. Богатир
Судді: О.Ю. Аленін
С.В. Таран
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2018 |
Оприлюднено | 12.04.2018 |
Номер документу | 73277846 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Богатир К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні