Ухвала
від 13.04.2018 по справі 824/331/18-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

13 квітня 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/331/18-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Григораш В.О., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 (позивач) до Заставнівської міської виборчої комісії Заставнівського району Чернівецької області (відповідач) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

В поданій до суду позовній заяві ОСОБА_1 до просить:

1) визнати протиправни та скасувати Рішення №2 від 05.04.2018 року Заставнівської міської виборчої комісії Заставнівського району Чернівецької області в частині реєстрації ОСОБА_1, як кандидата у депутати, висунутого Заставнівською районною організацією партії "ОСОБА_2 Порошенко "Солідарність", на основі його заяви про відмову балотуватись;

2) визнати протиправним та скасувати Рішення №3 від 10.04.2018 року Заставнівської міської виборчої комісії Заставнівського району Чернівецької області в частині виключення ОСОБА_1 з кандидатів на посаду Заставнівського міського голови Заставнівського району Чернівецької області, які відбудуться 29 квітня 2018 року;

3) зобов'язати Заставнівську міську виборчу комісію Заставнівського району Чернівецької області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду Заставнівського міського голови Заставнівського району Чернівецької області, які відбудуться 29 квітня 2018 року.

Перевіривши матеріали позовної заяви, суд дійшов висновку, що вона підлягає залишенню без розгляду в частині позовних вимог, з таких підстав.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).

Суд дослідивши матеріали адміністративного позову та додані до нього документи, встановив наступне.

Згідно ч. 7 ст. 95 Закону України "Про місцеві вибори" строк судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосується виборчого процесу, встановлюється Кодексом адміністративного судочинства.

Відповідно до ч. 6 ст. 273 КАС України позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п'ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Особливості обчислення процесуальних строків в окремих категоріях адміністративних справ встановлені статтею 270 КАС України.

Відповідно до статті 270 КАС України на обчислення строків, встановлених статтями 273 - 277, 280 - 283 цього Кодексу, не поширюються правила частин другої - десятої статті 120 цього Кодексу. Строки, встановлені у справах, визначених цією статтею, обчислюються календарними днями і годинами. Останнім днем строку, який має закінчитися з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події. Днем бездіяльності є останній день встановленого законом строку, в який мало бути вчинено дію або прийнято рішення. Днем подання позовної заяви, апеляційної скарги є день їх надходження до відповідного суду.

Суд зазначає, що дотримання строку звернення з адміністративним позовом до суду є однією з умов для реалізації права на позов у публічно-правових відносинах.

Встановлення строків звернення до суду законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених Кодексом адміністративного судочинства України певних процесуальних дій щодо захисту своїх прав, свобод та інтересів.

Інститут строків звернення до суду в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов'язків.

Відсутність цієї умови приводила б до постійного збереження стану невизначеності у публічно-правових відносинах.

Згідно з ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" від 23.02.2006 року №3477-ІV визначено, що суди при розгляді справ застосовують практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Практика Європейського суду з прав людини також свідчить про те, що право на звернення до суду за своєю суттю не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому числі і шляхом встановлення строків на звернення до суду за захистом порушених прав (справа "Стаббігс та інші проти Великобританії", справа "Девеер проти Бельгії").

Крім цього, згідно правової позиції Конституційного Суду України, наведеної у рішенні від 13.12.2011 року №17-рп/2011, наявність законодавчо встановленого строку на звернення до суду не слід розглядати як обмеження права на судовий захист - законодавець в такий спосіб лише встановлює часові межі реалізації такого права.

Як вбачається з позовної заяви та матеріалів справи, в одній із позовних вимог в адміністративному позові позивач просить суд визнати протиправним та скасування Рішення Заставнівської міської виборчої комісії №2 від 05.04.2018 року "Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Заставнівської міської ради та кандидатів на посаду Заставнівського міського голови Заставнівського району Чернівецької області, які відбудуться 29 квітня 2018 року" в частині реєстрації ОСОБА_1, як кандидата у депутати, висунутого Заставнівською районною організацією партії "ОСОБА_2 Порошенко "Солідарність".

Отже, строк звернення до суду з позовом про визнання протиправним та скасування вказаного вище Рішення Заставнівської міської виборчої комісії №2 від 05.04.2018 року відраховується з 06.04.2018 року, і позивач повинен був звернутися до суду не пізніше 10.04.2018 року.

Натомість позов подано до суду 13.04.2018 року, тобто після закінчення строку, встановленого ч. 6 ст. 273 КАС України.

Відповідно до ч. 5 ст. 270 КАС України строки подання позовних заяв і апеляційних скарг, встановлені у справах, визначених цією статтею, не може бути поновлено. Позовні заяви, апеляційні скарги, подані після закінчення цих строків, суд залишає без розгляду.

При цьому, суд зазначає, що строки подання позовних заяв щодо виборчих спорів є абсолютними і їх не може бути поновлено, в тому числі незалежно від того, коли позивач дізнався про прийняття рішення, вчинення дії чи допущення бездіяльності.

За таких обставин, суд дійшов висновку про залишення без розгляду позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування Рішення №2 від 05.04.2018 року Заставнівської міської виборчої комісії Заставнівського району Чернівецької області в частині реєстрації ОСОБА_1, як кандидата у депутати, висунутого Заставнівською районною організацією партії "ОСОБА_2 Порошенко "Солідарність".

З огляду на викладене та керуючись статтями 171, 243, 248, 270, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Позовну заяву ОСОБА_1 до Заставнівської міської виборчої комісії Заставнівського району Чернівецької області в частині визнання протиправним та скасування Рішення №2 від 05.04.2018 року Заставнівської міської виборчої комісії Заставнівського району Чернівецької області в частині реєстрації ОСОБА_1, як кандидата у депутати, висунутого Заставнівською районною організацією партії "ОСОБА_2 Порошенко "Солідарність", на основі його заяви про відмову балотуватись - залишити без розгляду.

Згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України ухвали суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково. Апеляційна скарга на ухвалу подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення (складання).

Суддя В.О. Григораш

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.04.2018
Оприлюднено17.04.2018
Номер документу73342806
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/331/18-а

Постанова від 19.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Рішення від 15.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 13.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 13.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 13.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні