Постанова
від 19.04.2018 по справі 824/331/18-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/331/18-а

Головуючий у 1-й інстанції: Григораш В.О.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

19 квітня 2018 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Граб Л.С.

суддів: Гонтарука В. М. Білої Л.М. ,

за участю: секретаря судового засідання: Черняк А.В.,

позивача ОСОБА_2

представників відповідача: ОСОБА_3

ОСОБА_4

представника третьої особи: ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_6 на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2018 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_7 до Заставнівської міської виборчої комісії Заставнівського району Чернівецької області, за участі третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_8 районної в Чернівецькій області організації Партії "ОСОБА_9 Порошенка "Солідарність" про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

13.04.2018 року ОСОБА_7 звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Заставнівської міської виборчої комісії Заставнівського району Чернівецької області (далі Заставнівська міська виборча комісія), за участі третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_8 районної в Чернівецькій області організації Партії "ОСОБА_9 Порошенка "Солідарність", в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати Рішення №2 від 05.04.2018 року Заставнівської міської виборчої комісії Заставнівського району Чернівецької області (відповідач) в частині реєстрації ОСОБА_7, як кандидата у депутати, висунутого Заставнівською районною організацією партії "ОСОБА_9 Порошенко "Солідарність", на основі його заяви про відмову балотуватись;

- визнати протиправним та скасувати Рішення №3 від 10.04.2018 року Заставнівської міської виборчої комісії в частині виключення ОСОБА_7 з кандидатів на посаду Заставнівського міського голови Заставнівського району Чернівецької області, які відбудуться 29 квітня 2018 року;

- зобов'язати Заставнівську міську виборчу комісію зареєструвати ОСОБА_7 кандидатом на посаду Заставнівського міського голови Заставнівського району Чернівецької області, які відбудуться 29 квітня 2018 року.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 13 квітня 2018 року позовну заяву в частині визнання протиправним та скасування Рішення №2 від 05.04.2018 року Заставнівської міської виборчої комісії в частині реєстрації ОСОБА_7, як кандидата у депутати, висунутого Заставнівською районною організацією партії "ОСОБА_9 Порошенко "Солідарність", на основі його заяви про відмову балотуватись, залишено без розгляду.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2018 року позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано рішення Заставнівської міської виборчої комісії Заставнівського району Чернівецької області №3 від 10.04.2018 року "Про виключення ОСОБА_7 з кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Заставнівської міської ради, а також виключення з кандидатів на посаду Заставнівського міського голови Заставнівського району Чернівецької області, які відбудуться 29 квітня 2018 року"; зобов'язано Заставнівську міську виборчу комісію розглянути заяву ОСОБА_7 про скасування його реєстрації як кандидата в депутати Заставнівської міської ради від політичної партії "ОСОБА_9 Порошенка "Солідарність", що була подана до Заставнівської міської виборчої комісії 05.04.2018 року; в решті позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, ОСОБА_6, який є одним із кандидатів на посаду міського голови м.Заставна, 16 квітня 2018 року, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2018 року та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.

В апеляційній скарзі апелянт посилається на необгрунтованість та безпідставність висновків суду першої інстанції через відмову у застосуванні до спірних правовідносин ч.8 ст. 46 Закону України "Про місцеві вибори".

Відзивів на апеляційну скаргу від інших учасників справи не надходило.

В судовому зсіданні представники відповідача підтримали апеляційну скаргу та просять її задовольнити. В свою чергу позивач та представник третьої особи заперечили стосовно задоволення апеляційної скарги і просять рішення суду першої інстанції залишити без змін.

До початку судового засіданні від апелянта надійшла заява про розгляд справи без його участі.

Відповідно до ч. 3 ст. 268 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання учасника справи повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача та пояснення учасників судового процесу, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_1, згідно паспорта, виданого 06.11.1997 року Заставнівським РВ УМВС України в Чернівецькій області є громадянином України та зареєстрований за адресою ІНФОРМАЦІЯ_2.

Як слідує із матеріалів справи, 04.04.2018 року о 12 год. 25хв. позивач в порядку самовисування подав свою кандидатуру на реєстрацію як кандидата на посаду Заставнівського міського голови на місцевих виборах 29 квітня 2018 року, що підтверджується Довідкою №1 Заставнівської міської виборчої комісії "Про прийняття міською виборчою комісією документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати та кандидатів на посаду міського голови на місцевих виборах 29 квітня 2018 року".

При цьому, ОСОБА_7 будучи членом Заставнівської районної в Чернівецькій області організації Партії "ОСОБА_9 Порошенка "Солідарність", 30.03.2018 року надав письмову згоду балотуватись кандидатом у депутати від Партії у виборчому окрузі №6.

В подальшому, 04.04.2018 року о 18 год. 05 хв. Заставнівською районною в Чернівецькій області організацією Партії "ОСОБА_9 Порошенка "Солідарність" внесено до Заставнівської міської виборчої комісії рішення зборів Заставнівської районної в Чернівецькій області організації Партії "ОСОБА_9 Порошенка "Солідарність" "Про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Заставнівської міської ради Заставнівського району Чернівецької області", в тому числі ОСОБА_7

05.04.2018 року Заставнівською міською виборчою комісією прийнято Рішення №2 "Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Заставнівської міської ради та кандидатів на посаду Заставнівського міського голови Заставнівського району Чернівецької області, які відбудуться 29 квітня 2018 року", яким вирішено:

1. Зареєструвати кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з перших виборів депутатів, Заставніської міської ради Заставнівського району Чернівецької області, в тому числі ОСОБА_7 від Заставнівської районної в Чернівецькій області організації Партії "ОСОБА_9 Порошенка "Солідарність";

2. Зареєструвати кандидатів на посаду Заставнівського міського голови Заставнівського району Чернівецької області, в тому числі ОСОБА_7 в порядку самовисування.

В той же день о 16 год. 20 хв. позивач подав відповідачу заяву про зняття його з реєстрації як кандидата в депутати до Заставнівської міської ради у зв'язку з відмовою балотуватися, яка зареєстрована в журналі реєстрації вхідної кореспонденції Заставнівської міської виборчої комісії.

7 квітня 2018 року до Заставнівської міської виборчої комісії від члена ЦВК ОСОБА_10 надійшов лист від 06.04.2018 року №21-33/1-580, в якому вказано про необхідність проведення перевірки дотримання кандидатами у депутати та на посади міських голів вимог Закону України "Про місцеві вибори", а у випадку виявлення порушень, зокрема ч.5 ст.35 вказного Закону, прийняти відповідне рішення не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування.

У зв'язку з виявленням комісією факту, що позивач балотується на посаду Заставнівського міського голови шляхом самовисування та одночасно є кандидатом у депутати від політичної партії, відповідач прийняв рішення №3 від 10.04.2018 року "Про виключення ОСОБА_7 з кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Заставнівської міської ради, а також виключення з кандидатів на посаду Заставнівського міського голови Заставнівського району Чернівецької області, які відбудуться 29 квітня 2018 року".

Позивач, вважаючи, що вказане рішення відповідача є протиправним, оскільки виборчою комісією не розглянута його заява про зняття з реєстрації як кандидата в депутати до Заставнівської міської ради у зв'язку з відмовою балотуватися та рішення по останній не прийнято, а засідання виборчої комісії проводилось без його повідомлення та участі, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що на час прийняття спірного рішення, позивач подав заяву про відмову від балотування в депутати відповідної ради від політичної партії, що передбачено п.1 ч.2 ст.47 Закону України "Про місцеві вибори", а тому порушення ст.35 цього Закону в даному випадку відсутнє. Окрім того, суд першої інстанції вказує на процедурні порушення законодавства відповідачем під час прийняття рішення №3 від 10.04.2018 року.

Переглядаючи оскаржуване рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та перевіряючи правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції з огляду на слідуюче.

Організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі-місцеві вибори) регулюються Конституцією України, Законом України "Про місцеві вибори" від 14 липня 2015 року №595-VIII (далі - Закон № 595-VIII) та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Статтею 38 Конституції України встановлено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 71 Конституції України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Виборцям гарантується вільне волевиявлення.

За статтею 10 Закону №595-VIII право висування кандидатів належить громадянам України, які мають право голосу. Це право реалізується громадянами України відповідно через республіканські в Автономній Республіці Крим, обласні, районні, міські, районні у містах організації політичних партій (далі - місцеві організації партій) або шляхом самовисування відповідно до цього Закону.

Відповідно до ст.11 Закону №595-VIII виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у ст.12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

В силу положень ч.1 ст.12 Закону №595-VIII суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є: виборець; Центральна виборча комісія; виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів; кандидати в депутати, кандидати на посади сільського, селищного, міського голови, старости; місцева організація партії, яка висунула кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах; офіційний спостерігач від кандидата, від місцевої організації партії - суб'єкта відповідного виборчого процесу, від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом.

Статтею 20 Закону № 595-VIII передбачено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому цим Законом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії.

Крім того, територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених Законом та іншими законами України (частина перша статті 25 Закону № 595-VIII).

Територіальні виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України та законів України (частина третя статті 19 Закону № 595-VIII).

До повноважень міської, районної в місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальної виборчої комісії у відповідності до частини п'ятої статті 25 Закону № 595-VIII належать, зокрема: 4) реєстрація кандидатів у депутати відповідно міської, районної у місті ради, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій політичних партій, представників, уповноважених осіб місцевих організацій партій - суб'єктів відповідного виборчого процесу, видача їм посвідчення; 5) розгляд питання щодо скасування рішення про реєстрацію кандидатів у випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до частини шостої статті 25 Закону № 595-VIII міська територіальна виборча комісія, крім повноважень, визначених частиною п'ятою цієї статті, здійснює такі повноваження щодо виборів міського голови, зокрема: 1) забезпечує підготовку та проведення виборів міського голови; 2) реєструє кандидатів на посаду міського голови, їх довірених осіб та видає їм посвідчення.

Порядок висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости врегульовано статтею 35 Закону № 595-VIII.

Так, згідно частини вказаної статті Закону, висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости розпочинається за 34 дні до дня голосування.

За правилами частин 3-5 ст.35 Закону № 595-VIII, місцева організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна місцева (республіканська в Автономній Республіці Крим, обласна, районна, міська, районна у місті) організація партії зареєстрована в установленому законом порядку, з урахуванням обмежень частини другої статті 12 цього Закону.

Особа не може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі більше ніж до однієї місцевої ради відповідного рівня (більше ніж до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної в місті ради).

Особа, яка висунута кандидатом у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости, не може одночасно бути висунута у будь-яких інших одномандатних, єдиних одномандатних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів.

Особа, з урахуванням вимог частини четвертої цієї статті, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом самовисування.

Аналіз вищезазначених правових норм дає підстави для висновку, що особа може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад та кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости, лише за умови, що вона висувається або лише однією організацією місцевої організації політичної партії або тільки в порядку самовисування. А відтак- позивач не мав права на одночасну реєстрацію кандидатом у депутати, як за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії та в той же час шляхом "самовисування".

Частиною восьмою статті 41 Закону № 595-VIII визначено наслідки подвійної реєстрації одним і тим же кандидатом на посаду, зокрема, міського голови шляхом самовисування та у депутати міської ради від політичної партії.

Так, у відповідності до ч. 8 вказаної статті, у разі якщо особа, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації іншої політичної партії та (або) висунута за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації іншої політичної партії або шляхом самовисування, відповідні територіальні виборчі комісії виключають таку особу з усіх виборчих списків, до яких вона була включена, скасовують її реєстрацію як кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, про що повідомляють відповідні місцеві організації партій та цю особу.

Як слідує з рішення Заставнівської міської виборчої комісії №2 від 05.04.2018 року позивача виключено з кандидатів на посаду в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Заставнівської міської ради та з кандидатів на посаду Заставнівського міського голови, згідно п.8 ст.41 Закону України "Про місцеві вибори".

Підставою для прийняття даного рішення, слугувала та обставина, що позивача одночасно зареєстровано кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Заставнівської міської ради від політичної партії "ОСОБА_9 Порошенка "Солідарність" та кандидатом на посаду Заставнівського міського голови шляхом самовисування, що є суттєвим порушенням порядку висування кандидатів.

Між тим, як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції, ОСОБА_7 після реєстрації його 05.04.2018 року відповідачем кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з перших виборів депутатів, Заставніської міської ради від політичної партії та кандидатом на посаду Заставнівського міського голови в порядку самовисування, того ж дня подав до Заставнівської виборчої комісії заяву про зняття його з реєстрації, як кандидата в депутати в багатомандатному виборчому окрузі, в зв'язку з відмовою балотуватися.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.47 Закону № 595-VIII, територіальна виборча комісія скасовує рішення в частині реєстрації в багатомандатному виборчому окрузі окремого кандидата в депутати, включеного до виборчого списку від місцевої організації партії, з виключенням його з виборчого списку в разі звернення кандидата у депутати в будь-який час після його реєстрації, але не пізніш як за 19 днів до дня виборів, з письмовою заявою про відмову балотуватися у багатомандатному виборчому окрузі. Ця заява відкликанню не підлягає.

Отже законом передбачено право особи, яка є кандидатом в депутати від політичної партії, відмовитись від участі у виборах, шляхом подання відповідної заяви.

Таким чином, позивач реалізував таке право, подавши до Заставнівської виборчої комісії заяву, яка була зареєстрована в журналі 05.04.2018 року о 16 год. 20 хв. в журналі вхідної кореспонденції.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи і не заперечується представником відповідача, останній не розглядав заяви ОСОБА_7 та рішення по ній не виносив, а залишив її поза увагою під час прийняття спірного рішення.

Разом з тим, відповідно до п.5 ч.2 ст.47 Закону № 595-VIII у разі порушення вимог частин третьої - п'ятої статті 35 цього Закону, територіальна виборча комісія скасовує рішення в частині реєстрації в багатомандатному виборчому окрузі окремого кандидата в депутати, включеного до виборчого списку від місцевої організації партії, з виключенням його з виборчого списку.

Однак, як вірно вказано судом першої інстанції, відповідач прийняв оскаржуване рішення без скасування рішення в частині реєстрації позивача в багатомандатному виборчому окрузі, як кандидата в депутати, включеного до виборчого списку від місцевої організації партії, з виключенням його з виборчого списку.

Варто зазначити, що за правилами статті 27 Закону № 595-VIII, основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.

На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.

Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини членів комісії від складу цієї комісії.

Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний.

З метою дотримання при розгляді питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії запрошуються заявники та інші заінтересовані особи.

Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду питань порядку денного.

Постановою Центральної виборчої комісії від 05 вересня 2015 року № 228 затверджено Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів.

Пунктом 3.4. Постанови "Про Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів" від 5 вересня 2015 року № 228 передбачено, що засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії, заявників та інших заінтересованих осіб.

Як встановлено судом першої інстанції, позивач в порушення вищевказаного Порядку та статті 27 Закону України "Про місцеві вибори", Заставнівською міською виборчою комісією про дату розгляду питання стосовно його подвійної реєстрації як кандидата, не повідомлявся та не був присутній на засідання комісії, яке відбулось 10.04.2018 року.

Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що приймаючи рішення на виконання листа члена ЦВК ОСОБА_10 від 06.04.2018 року №21-33/1-580, в якому вказано про необхідність проведення перевірки дотримання кандидатами у депутати та на посади міських голів вимог Закону України "Про місцеві вибори" та винесення відповідного рішення, Заставнівська міська виборча комісія проігнорувала зміст листа в тій частині, що перед ухваленням рішення необхідно здійснити перевірку відповідних фактів, зокрема, з'ясувавши шляхом звернення безпосередньо до відповідних кандидатів, стосовно яких виявлено можливі порушення, чи давали вони згоду на одночасне балотування, та отримати від них особисто відповідні письмові пояснення.

Колегія суддів також звертає увагу на те, що судом першої інстанції встановлено, що з виявленими порушеннями погодився і представник відповідача під час розгляду справи в суді першої інстанції.

При цьому, колегія суддів не приймає доводів апелянта про те, що наслідком виявлення подвійної реєстрації кандидата є лише виключення останнього з усіх виборчих списків, оскільки як було зазначено вище, особа, яка одночасно була висунута кандидатом у депутати місцевих рад та кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости політичною партією та в порядку самовисування, не позбавлена права за її власним вибором подати заяву про відмову балотуватись в кандидати у депутати чи на посаду міського голови.

З огляду на зазначене, колегія суддів вважає, що оскільки ОСОБА_7 подано заяву про відмову балотуватись в кандидати у депутати то відповідач повинен був її розглянути та винести відповідне рішення, а відтак прийняти ним рішення про виключення зі всіх виборчих списків в зв'язку з виявленим подвійної реєстрації позивача прийняте ним передчасно та з порушенням вимог законодавства.

Спірне рішення відповідача призвело до порушення гарантованого Конституцією України та Законами України право на участю у виборах.

У відповідності до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

На підставі викладеного колегія суддів вважає, що судом першої інстанції було повно та всебічно з'ясовано обставини, що входять до предмета доказування та мають значення для справи, надано їм належну правову оцінку та винесено рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги висновків, викладених в судовому рішенні не спростовують.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду-без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, апеляційну скаргу ОСОБА_6 слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Разом з тим, вирішуючи питання про стягнення з апелянта судового збору, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Колегія суддів вважає, що даною статтею необхідно керуватись і при вирішенні питання стосовно сплати судового збору за подання апеляційної скарги.

Так, згідно з пп.2 п.3 ч.2 ст.4 Закон України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

За приписами п.3 ч.2 ст.4 даного Закону ставка судового збору за подання адміністративного немайнового характеру, який подано фізичною особою становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Як слідує з матеріалів справи, позивач є фізичною особою і звернувся до суду з цим позовом в квітні 2018 року.

Прожитковий мінімум для працездатних осіб на 01 січня 2018 року визначений у розмірі 1762 грн.

Зі змісту апеляційної скарги вбачається, що апелянтом оскаржується одна немайнова задоволена судом першої інстанції позовна вимога.

Таким чином, розмір ставки судового збору за подання апеляційної скарги на оскаржуване рішення суду становить 1057,20 грн., (150% х (0,4 х 1762грн.)).

Ухвалою про відкриття апеляційного провадження у справі від 17 квітня 2018 року відстрочено апелянту сплату судового збору до закінчення перегляду справи судом апеляційної інстанції, у зв'язку з чим 1057,20 грн. підлягають стягненню з ОСОБА_6 на рахунок спеціального фонду Державного бюджету України за подання апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст.4,77,273, 278, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_6 залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2018 року - без змін.

Стягнути з ОСОБА_6 на рахунок спеціального фонду Державного бюджету України 1057,20 грн. судового збору.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_11 ОСОБА_12

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2018
Оприлюднено20.04.2018
Номер документу73487403
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/331/18-а

Постанова від 19.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Рішення від 15.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 13.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 13.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 13.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні