Ухвала
від 17.04.2018 по справі п/811/910/17
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

17 квітня 2018 року Справа № П/811/910/17

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить визнати протиправними та скасувати:

- податкові повідомлення-рішення від 15.05.2017 р. №0001731303, №0001741303, №0001771303;

- вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 15.05.2017 р. № Ф-0000381303;

- рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 15.05.2017 р. №0000551303

Ухвалою від 30.05.2017 р. відкрито провадження у справі (а.с.1).

Ухвалою від 03.07.2017 р. зупинено провадження у справі (а.с.75).

23.03.2018 р. позивачем подано до суду клопотання про розгляд справи за правилами спрощеного провадження (а.с.102).

Представником відповідача в свою чергу подано відзив на позовну заяву, яке отримано позивачем 28.03.2018 р. (а.с.103-104).

15 грудня 2017 року набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України, в редакції Закону України від 03.10.2017 року № 2147-VIII (далі - КАС України).

Згідно вимог пункту 10 частини 1 Розділу VII КАС України справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

При цьому, п. 6 ч. 6 ст. 12 КАС України вказано, що для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Ст.7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" вказано те, що прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня 2018 року - 1762 гривень (1762 х 100 = 176 200 грн.).

Водночас, предметом розгляду даної справи є рішення суб'єкта владних повноважень на загальну суму 255 242,09 грн., а тому, враховуючи характер спірних правовідносин, суд вважає за недоцільне розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Суд зазначає, що згідно ст.179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Дата і час підготовчого засідання призначається судом з урахуванням обставин справи і необхідності вчинення відповідних процесуальних дій. Підготовче засідання має бути розпочате не пізніше ніж через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Так, згідно з приписами ст. 173 КАС України, підготовку справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження в адміністративній справі.

Завданням підготовчого провадження є: 1) остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; 2) з'ясування заперечень проти позовних вимог; 3) визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; 4) вирішення відводів; 5) визначення порядку розгляду справи; 6) вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

У відповідності до п.7 ч.2 ст.180 КАС України вказано, що у підготовчому засіданні суд, зокрема, з'ясовує, чи надали сторони докази, на які вони посилаються у позові і відзиві, а також докази, витребувані судом, чи причини їх неподання; пропонує учасникам справи надати суду додаткові докази або пояснення; вирішує питання про проведення огляду письмових, речових та електронних доказів за їх місцезнаходженням; вирішує питання про витребування додаткових доказів та визначає строки їх подання.

В ході перевірки було встановлено, що ФОП ОСОБА_1 було придбано вугілля у контрагента-посачальника по якому не встановлено факту реального здійснення господарських операцій по ланцюгу постачання, а саме: у вересні 2016 р. у ТОВ "СНАБТРАНС" (код ЄДРПОУ: 37233357) в сумі ПДВ 63 881,87 грн.. Крім того перевіркою встановлено, що на порушення п. 45 підрозділу 2 розділу ХХ, п.187.1 ст. 187, п.189.1 ст.189, п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України ФОП ОСОБА_1 було занижено податкове зобов'язання на суму 108369,33 грн. внаслідок того, що не нараховано умовні (компенсуючі) податкові зобов'язання відповідно до вимог п.198.5 ст.198 Кодексу при реалізації вугілля з пільгою. Так як використане у звільнених операціях вугілля було придбане з ПДВ після 01.01.2016 року.

Стаття 72 КАС України визначає, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення (ст.73 КАС України).

За приписами статті 242 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно статті 9 КАС України принципами адміністративного судочинства є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі.

Суть офіційного з'ясування всіх обставин у справі визначена в частині четвертій статті 9 цього Кодексу, якими встановлено, що суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Таким чином, принцип офіційного з'ясування всіх обставин у справі зобов'язує суд вчинити всі необхідні дії для повного та всебічного з'ясування фактичних обставин справи з метою забезпечення прийняття правосудного рішення.

Частиною 2 статті 44 КАС України визначено те, що учасники справи зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.

Так, приписи частини 4 статті 45 КАС України покладають на суд обов'язок вживати заходів для запобігання зловживанню процесуальними правами. У випадку зловживання учасником судового процесу його процесуальними правами, суд застосовує до нього заходи, визначені цим Кодексом.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 Кодексу).

Частиною 3 статті 77 КАС України визначено, що адміністративному суду надано право збирати докази з власної ініціативи.

Керуючись ст. ст. 3, 4, 44-45, 72-73, 173-182, 195, 248, 256, 292-297 КАС України суд, -

У Х В А Л И В:

Поновити провадження у справі та призначити її до розгляду у підготовчому судовому засіданні 16 травня 2018 року о 9:30 год. у приміщенні Кіровоградського окружного адміністративного суду (адреса: 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 40, 7 поверх, зал судового засідання №4).

Справа розглядатиметься суддею Хилько Л.І. одноособово.

Встановити позивачу п'ятиденний строк з дня отримання даної ухвали для подання відповіді на відзив від 27.03.2018 р., копія якої одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана відповідачу.

Встановити відповідачу п'ятиденний строк з дня отримання цієї відповіді на відзив для подання заперечення, копія якого одночасно з поданням суду повинна бути надіслана позивачу.

Витребувати у товариства з обмеженою відповідальністю "СНАБТРАНС" (код за ЄДРПОУ 37233357) належним чином засвідчені: первинні документи по господарським правовідносинам із ФОП ОСОБА_1 (код : НОМЕР_1) щодо постачання вугілля марки АМ (13-25) у 2016 році; первинні документи щодо походження вугілля АМ (13-25); правовстановлюючі документи.

Витребувані документи подати в строк до 16.05. 2018 року .

Зобов' язати фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 надати суду, в строк до 16.05.2018 р., письмові пояснення: щодо залишку вугілля придбаного у 2015 р. станом на 01.01.2016 р. (з доданням відповідних доказів); щодо придбання-реалізації вугілля марки АМ (13-25) у 2016 р. та його залишок (з доданням відповідних доказів): щодо використання придбаного у ТОВ "СНАБТРАНС" вугілля у господарській діяльності (з доданням відповідних доказів); належним чином засвідчені копії правовстановлюючих документів (в т.ч. на підтвердження можливості здійснення діяльності).

Зобов' язати Головне управління ДФС у Кіровоградській області надати суду, в строк до 16.05.2018 р., належним чином засвідчені копії: залізничної накладної від 14.09.2016 р. та від 17.09.2016 р.; листа ТОВ "М-СТАР" (вих.№51 від 19.09.2016 р.); листа ТОВ "СНАБТРАНС" (вих.№67 від 21.04.2017 р.); письмові пояснення (з доданням відповідних доказів) на обґрунтування висновків щодо порушення ФОП ОСОБА_1 вимог п. 45 підрозділу 2 розділу ХХ, п.187.1 ст. 187, п.189.1 ст.189 та п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України (докази придбання вугілля з ПДВ після 01.01.2016 року).

Копію ухвали направити учасникам справи, а також ТОВ "СНАБТРАНС" (87528, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Карла Лібкнехта, буд. 117-А).

Інформацію щодо стану розгляду даної справи сторони можуть отримати в мережі Інтернет за мережевим шляхом: http://adm.kr.court.gov.ua/sud1170/.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст.256 КАС України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. Хилько

Дата ухвалення рішення17.04.2018
Оприлюднено19.04.2018
Номер документу73446666
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень

Судовий реєстр по справі —п/811/910/17

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 30.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 09.08.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 17.05.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні