ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 квітня 2018 рокуЛьвів№ 876/9395/17
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Довгополова О.М.,
суддів Гудима Л.Я., Святецького В.В.,
з участю секретаря судового засідання Копанишин Х.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03 січня 2017 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Європейський -ІФ до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, про визнання протиправними та скасування рішень ,-
суддя (судді) в суді першої інстанції - ОСОБА_1І.(головуючий), ОСОБА_2, ОСОБА_3,
час ухвалення рішення: 15:14:44 год.,
місце ухвалення рішення - м. Івано-Франківськ,
дата складання повного тексту рішення - 06.01.2017 року,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Європейський-ІФ (надалі позивач, ТзОВ Європейський-ІФ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області (надалі відповідач 1, Управління ДАБІ в Івано-Франківській області), в якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог від 22.09.2016 року, просило суд: визнати протиправними та скасувати рішення від 28.07.2016 року про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 08.12.2015 року № 205-51.1-01 та від 08.12.2015 року № 206-51.1-01, прийняті головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03 січня 2017 року позов задоволено повністю.
Постанова мотивована тим, що затверджений 34 сесією 6-го демократичного скликання Вовчинецької сільської ради від 08.10.2015 року детальний план території в межах вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая свідчить про те, що сільська рада реалізувала своє право на визначення характеру використання земельних ділянок територіальної громади в межах вказаних вулиць з врахуванням категорії правового режиму землі (землі житлової та громадської забудови) та у відповідності до генерального плану населеного пункту, містобудівної документації, з дотриманням будівельних норм та державних стандартів, а тому рішення від 28.07.2016 року про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 08.12.2015 року № 205-51.1-01 та від 08.12.2015 року № 206-51.1-01 прийняті без встановленої законом підстави, передчасно та необґрунтовано.
Не погодившись із ухваленим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій, з посиланням на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що при видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок для будівництва багатоквартирних житлових будинків № 4,5 з приміщеннями громадського призначення на вул. Бугая-Потічна-Симоненка в с.Вовчинець допущено ряд порушень, які детально описані в акті перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 28.07.2016 року, що суперечить нормам ч.2 ст.5 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності . Також апелянт звертає увагу суду на невідповідність цільового та функціонального призначення земельної ділянки намірам забудови, а саме на те, що законодавчо не передбачено можливість виконання будівельних робіт із будівництва багатоквартирних житлових будинків на земельній ділянці із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства чи будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. І по-третє, апелянт акцентує увагу суду на тім, що твердження позивача з приводу не дослідження головним інспектором детального плану території в межах забудови є не достовірним, оскільки встановити дотримання вимог щодо складу графічної частини та текстових матеріалів ДПТ не було можливості з вини позивача, що є порушенням абзацу 3 пункту 8 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду. Що стосується пропуску терміну на подання апеляційної скарги, то апелянт покликається на приписи ст. 129 Конституції України та ст. ст. 7, 102 КАС України, якими аргументував підстави для поновлення процесуального строку подачі апеляційної скарги.
Позивач подав до суду заперечення на апеляційну скаргу, в якому покликається на законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції та просить залишити його без змін.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.
Суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги (частина перша статті 308 КАС України).
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та заперечення на неї у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 08.12.2015 року Департаментом містобудування та архітектури Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради були надані ТзОВ Європейський - ІФ містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки в с. Вовчинець по вул. В.Симоненка №205-51.1-01 та №206-51.1-01. 01 лютого 2016 року згідно Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466, позивач отримав декларації про початок будівельних робіт №083160321466 та №083160321468, які внесені до реєстру документів , що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.
На підставі ДАБІ України від 30.06.2016 року №414 Про проведення позапланової перевірки та направлення на проведення позапланової перевірки від 07.07.2016 року №15 головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління ДАБІ в Івано-Франківській області ОСОБА_4 проведено позапланову перевірку Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 28.07.2016 року, яким встановлено, що при видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 08.12.2015 року на будівництво багатоквартирного житлового будинку (№2, №3 по генплану) з приміщеннями громадського призначення по вул. В.Симоненка в с. Вовчинець Івано-Франківської міської ради Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради допущено ряд порушень: склад та зміст містобудівних умов та обмежень не відповідає п.3.3-3.4 розділу 3 Порядку видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки; не враховано, що вступили в дію 01.08.2014 року ДБН А.2.1-1-2014 Інженерні вишукування для будівництва на заміну ДБН А.2.1-1-2008; спостерігається формальний підхід до оформлення документу. В містобудівних умовах та обмеженнях, які мають встановлювати відстані від об'єкта, що проектується, до меж червоних ліній та ліній регулювання забудови, планувальні обмеження, мінімально допустимі відстані від об'єктів, які проектуються, до існуючих будинків та споруд - такі межі відсутні; при зазначенні граничнодопустимої висоти будівлі відсутній запис про нульову відмітку; цільове та функціональне призначення земельної ділянки не відповідає намірам забудови, чим порушено п. 2.4 Порядку видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
28.07.2016 року головний інспектор будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління ДАБІ в Івано-Франківській області ОСОБА_4 прийняв рішення про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 08.12.2015 року № 205-51.1-01 та від 08.12.2015 року №206-51.1-01, підставою для якого зазначено порушення п.2.4 Порядку видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року №109.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції керувався тим, що згідно Генерального плану міста Івано-Франківська з відповідною розшифровкою, який затверджений XVII сесією третього демократичного скликання Івано-Франківської міської ради 03.07.2001 року, існуючий стан земель в межах вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая в с.Вовчинець - територія багатоквартирної житлової забудови, проектний стан земель - територія багатоквартирної житлової забудови, а відповідно до Генерального плану с. Вовчинець, який затверджений 6 сесією 6-го демократичного скликання Вовчинецької сільської ради 30.06.2011 року, із змінами, внесеними 23 сесією 6-го демократичного скликання 26.12.2013 року, з відповідною розшифровкою, існуючий стан земель в межах вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая в с. Вовчинець - територія громадських закладів, проектний стан земель - територія громадських закладів. При цьому, детальний план території в межах вулиць В. Симоненка-Потічна-Бугая, затверджений 34 сесією 6-го демократичного скликання Вовчинецької сільської ради 08.10.2015 року, з розшифровкою до нього, передбачає проектний стан земель: проектні житлові будинки; дороги і проїзди; газони; проектні громадські будинки.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції і вважає його таким, що відповідає правильно застосованим нормам матеріального та процесуального права з огляду на наступне.
Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.
Обгрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Частинами другою та третьою статті 8 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.
Відповідно до частини 5 статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Згідно частини 1 статті 29 вказаного Закону, основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.
Наведені правові норми передбачають етапи здійснення проектування та будівництва об'єктів, які з урахуванням матеріалів справи дотримані позивачем, про що правильно вказав суд першої інстанції в оскаржуваному рішенні.
Відповідно до пункту 2.1 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 07.07.2011 року №109, містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних, а відповідно до пункту 2.4 Порядку №109 розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури, яким в даному випадку являється Департамент містобудування та архітектури виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, який 08.12.2015 року надав ТзОВ Європейський-ІФ містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки по вул. В.Симоненка в с. Вовчинець Івано-Франківської міської ради №205-51.1-01 та №206-51.1-01.
Підставою для скасування 28.07.2016 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління ДАБІ в Івано-Франківській області містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки слугувало, на думку інспектора, порушення п. 2.4 Порядку №109, а саме невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням містобудівної документації на місцевому рівні, функціональне призначення земельної ділянки згідно генерального плану с. Вовчинець - територія громадських закладів; цільове призначення земельної ділянки, вказане у витягах з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 27.08.2015 року №42890174 та від 08.12.2015 року №49322942, не відповідає намірам забудови у виданих містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки. В своєму акті перевірки головний інспектор Кисляк М.В. вказав, що в пункті 9 розділу Загальні дані містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки має місце детальний план територій вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая, затверджений 34 сесією 6-го демократичного скликання Вовчинецької сільської ради 08.10.2015 року, проте детальний план територій інспектором не досліджувався.
Суд обґрунтовано не погодився з такими висновками головного інспектора Управління ДАБІ в Івано-Франківській області з урахуванням того, що інспектор не досліджував детального плану територій в межах вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая, затвердженого 34 сесією 6-го демократичного скликання Вовчинецької сільської ради 08.10.2015 року з розшифровкою до нього, яким передбачено, що проектний стан земель в межах названих вулиць села Вовчинець - проектні житлові будинки, дороги і проїзди, газони, проектні громадські будинки і така інформація підтверджується також довідкою з містобудівного кадастру від 29.12.2016 року №13659 Департаменту містобудування та архітектури виконкому Івано-Франківської міської ради на вказаний об'єкт.
Такий висновок суду повністю узгоджується з вимогами частини 1 статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , так як детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території і саме відомості детального плану є визначальними за наведених обставин справи.
При цьому відомості в п.10 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 08.12.2015 року №205-51.1-01 та №206-51.1-01 не відповідають дійсності, оскільки ділянки садибної житлової забудови в генеральних планах м. Івано-Франківська та с. Вовчинець на вказаній території відсутні і така помилка підтверджується також довідкою Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради.
Досліджені матеріали справи переконливо свідчать, що Вовчинецька сільська рада реалізувала своє право на визначення способу використання земельних ділянок територіальної громади в межах вулиць В. Симоненка-Потічна-Бугая з урахуванням категорії правового режиму землі та у відповідності до генерального плану населеного пункту, містобудівної документації, з дотриманням будівельних норм та державних стандартів, а позивач в свою чергу замовив розроблення проектної документації на багатоквартирні будинки з приміщеннями громадського призначення.
Оцінивши подані сторонами докази в їх сукупності, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що рішення від 28.07.2016 року про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок прийняті без встановленої законом підстави, передчасно та не обґрунтовано.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують і не дають підстав стверджувати про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 139, 308, 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. ст. 316, 321, 322, ч. 1 ст. 325 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області залишити без задоволення.
Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03 січня 2017 року у справі № 809/1221/16 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Європейський -ІФ до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, про визнання протиправними та скасування рішень - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня її прийняття ( проголошення), а у разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину судового рішення або розгляд справи ( вирішення питання) здійснювався без повідомлення ( виклику) учасників справи - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя ОСОБА_5 судді ОСОБА_6 ОСОБА_7 Повне судове рішення складено 19.04.2018 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2018 |
Оприлюднено | 20.04.2018 |
Номер документу | 73482658 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні