Провадження№2/235/162/18
Справа №235/6220/17
Р І Ш Е Н Н Я
Іменем України
11 квітня 2018 року Красно армійський міськрайонний суд Донецької області у складі
головуючої судді : Величко О.В.,
при секретарі: Долгопольської А.В., Лебеденко В.В.
за участю представника позивача
ОСОБА_1 виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України
в Донецькій області в особі
Мирноградського міського відділення
ОСОБА_1 виконавчої дирекції Фонду
Соціального страхування України
В Донецькій області ОСОБА_2, ОСОБА_3
за участю представника відповідача
Головного управління Держпраці
У Донецькій області ОСОБА_4
за участю представника відповідача
ДП Мирноградвугілля ОСОБА_5 ОСОБА_6
Представника відповідача
ОСОБА_7 організації профспілки
Працівників вугільної промисловості України ОСОБА_8
В Донецькій області
за участю представника третьої особи
Державного підприємства Науково-дослідний інститут
Медико-екологічних проблем
Донбасу та вугільної промисловості
Міністерства охорони здоров я України ОСОБА_9
за участю третьої особи ОСОБА_10
за участю представника третьої особи ОСОБА_11
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Покровську цивільну справу за позовом ОСОБА_1 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Мирноградського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до Головного управління Державної служби України з питань праці у Донецькій області, ДП Мирноградвугілля , ОСОБА_7 організації профспілки працівників вугільної промисловості, третя особа: Державне підприємство Науково-дослідний інститут медико-екологічних проблем Донбасу та вугільної промисловості Міністерства охорони здоров я України , ОСОБА_10, про скасування актів за формою Н-1 та Н-5,
В С Т А Н О В И В :
Позивач ОСОБА_1 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Мирноградського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області звернувся до суду з позовом до Головного управління Державної служби України з питань праці у Донецькій області, ДП Мирноградвугілля , ОСОБА_7 організації профспілки працівників вугільної промисловості,третя особа: Державне підприємство Науково-дослідний інститут медико-екологічних проблем Донбасу та вугільної промисловості Міністерства охорони здоров'я України , ОСОБА_10, про скасування актів за формою Н-1 та Н-5. В обґрунтування своїх позовних вимог вказав, що 06.06.2016 року під час виконання обов'язків в підземних умовах помер природною смертю гірник очисного вибою ВП шахта Стаханова ДП Красноармійськвугілля ОСОБА_12 В межах кримінального провадження за фактом смерті ОСОБА_13, внесеного до ЄРДР за № 12016050490000614, було проведено судово-медичну експертизу , в результаті чого встановлено, що причиною смерті було …гостре порушення коронарного кровообігу при гострій ішемічній хворобі серця. Відомостей, які б свідчили б, що смерть ОСОБА_12 настала в результаті дії виробничих факторів в ході слідства не встановлено… .
Комісією, утвореною наказом № 575 від 07.06.2016 року ГУ Держпраці у Донецькій області проведено спеціальне розслідування нещасного випадку, що стався 06.06.2016 року та зроблено висновок, що у відповідності до п. 16 пп 6 Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві , затвердженому постановою КМУ № 1232 від 30.11.2011 року, даний випадок раптового погіршання стану здоров'я зі смертельним наслідком не пов'язаний з виробництвом та не підлягає обліку на підприємстві. На цій підставі має бути складено акт за формою Н-5, акт про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом за формою Н-1 у даному випадку не складається.
ОСОБА_12 оскаржила вказаний акт у судовому порядку. Рішенням Апеляційного суду Донецької області від 16.05.2017 року визнано незаконним та скасовано рішення комісії зі спеціального розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком, що стався 06.06.2016 року з ОСОБА_12, зобов'язано комісію зі спеціального розслідування нещасного випадку зі смертельним наслідком провести повторне розслідування вказаного нещасного випадку. У подальшому, в межах проведення повторного спеціального розслідування вищезазначеного випадку, було отримано комісією по встановленню причино-наслідкового зв'язку раптового погіршання стану здоров'я працівника або його смерті з умовами праці, а також смерті працівника з професійним захворюванням ( отруєнням) ДП НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України . Відповідно до вищезазначеного експертного медичного висновку, смерть ОСОБА_12 сталася від гострої серцево судинної недостатності в підземних умовах внаслідок порушення водно електролітного обміну, внаслідок виконання фізичної праці при високій температурі на робочому місці в підземних умовах. На даний час в розпорядженні комісії зі спеціального розслідування нещасного випадку, що стався з ОСОБА_12 є два висновки, надані експертом судово-медичної експертизи ОСОБА_7 відділення КЗОЗ Донецького обласного бюро судово-медичної експертизи ОСОБА_14 та ДП НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України , які за результатами дослідження суперечать одне одному. Зазначили, що на даний час в розпорядженні комісії зі спеціального розслідування нещасного випадку відсутні документи, що підтверджують наявність ліцензії ДП НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України на проведення судово-медичних експертиз. Вважає, що комісією зі спеціального розслідування повністю не з'ясовані обставини та причини настання нещасного випадку та не має можливості об'єктивно визначити, пов'язаний чи не пов'язаний даний нещасний випадок з виробництвом. Просить скасувати акт за формою Н-5 повторного спеціального розслідування нещасного випадку зі смертельним наслідком, що стався 06.06.2016 року з гірником очисного вибою 5 розряду дільниці з видобутку вугілля № 6 ВП Шахта Стаханова ДП Красноармійськвугілля ОСОБА_12 від 17.11.2017 року, скасувати акт за формою Н-1 про нещасний випадок , пов'язаний з виробництвом, що стався 06.06.2016 року з гірником очисного вибою 5 розряду дільниці з видобутку вугілля № 6 ВП Шахта Стаханова ДП Красноармійськвугілля ОСОБА_12 від 17.11.2017 року.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, наполягав на їх задоволенні.
Представник відповідача ГУ Держпраці у Донецькій області надав суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що зі змісту позовної заяви не вбачається, по-перше, за захистом яких саме порушених, невизнаних і оспорюваних прав та інтересів звернувся Фонд до суду і яким законом передбачено звернення Фонду з даним позовом до суду. Усі пояснення Фонду з даного приводу зводяться з домислів та припущень щодо можливості порушення прав та інтересів Фонду в майбутньому Оскільки складання акта та підтвердження фактичних обставин нещасного випадку на виробництві не зачіпають і не порушують прав Фонду, то його робочі органи, в тому числі сам Фонд не можуть звертатися до суду з позовом щодо оскарження таких актів. Відповідно до положень п. п. 42,47 Порядку № 1232 лише спеціальна комісія з розслідування має повноваження щодо з'ясування обставин та причин настання нещасного випадку, визначати за результатами розслідування пов'язаний чи не пов'язаний нещасний випадок з виробництвом, встановлювати осіб, які допустили порушення вимог законодавства про охорону праці, складати відповідні акти тощо. Уповноважена спеціальна комісія відповідно до вимог п. 42 Порядку № 1232 здійснила всі необхідні дії та заходи, які знаходяться у межах наданої Порядком № 1232 компетенції, під час спеціального розслідування нещасного випадку та не встановила жодної обставини за якої даний нещасний випадок не може бути визнаним таким, що пов'язаний з виробництвом відповідно до п. 16 Порядку № 1232. Доказів, які підтвердили порушення спеціальною комісією вимог Порядку № 1232 під час проведення спеціального розслідування суду не надано. Просив відмовити в задоволенні позову.
В судовому засіданні представник відповідача ГУ Держпраці у Донецькій області підтримав наданий відзив на позовну заяву, просив відмовити в задоволенні позову.
Представник відповідача ОСОБА_7 територіальної організації профспілки працівників вугільної промисловості України надав відзив на позовну заяву у формі заперечень, в яких зазначив, що первісно комісією, утвореною наказом № 575 від 07.06.2016 року проведено спеціальне розслідування нещасного випадку, що стався 06.06.2016 року та зроблено висновок, що у відповідності до п. 16 пп. 6 Порядку проведення розслідування та ведення нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві , затвердженому постановою КМУ № 1232 від 30.11.2011 року, даний випадок раптового погіршання стану здоров'я зі смертельним наслідком не пов'язаний з виробництвом та не підлягає обліку не підприємстві. Члени комісії ОСОБА_15 та ОСОБА_16 виклали особливу думку, в якій зазначили, що відповідно до п. 43 Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затверджених постановою КМУ від 30.11.2011 року № 1232, необхідно утворити експертну комісію із залученням до її роботи спеціалістів науково-дослідних, проектно-конструкторських, експертних та інших організацій, органів виконавчої влади, а також незалежних експертів, оскільки у відповіді заступника головного лікаря з медичної частини ОСОБА_17 Мирноградської центральної міської лікарні за № 470 від 04.07.2016 року в лютому 2016 році ОСОБА_12 пройшов періодичний медичний огляд та був допущений до виконання робіт в підземних умовах за професією гірник очисного вибою, медичний висновок щодо встановлення стану здоров'я ОСОБА_12 з впливом на нього небезпечних та шкідливих виробничих факторів та експертні питання встановлення зв'язку захворювання з умовами праці не входять у компетенцію лікарсько-консультаційної комісії Мирноградської центральної міської лікарні. На підставі рішення Апеляційного суду Донецької області від 16.05.2017 року до складу комісії повторного розслідування увійшов представник Державного НДІ медико-екологічних проблем Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України. Відповідно до експертно-медичного висновку смерть ОСОБА_12 сталася від гострої серцево-судинної недостатності в підземних умовах внаслідок порушення водно електролітного обміну, внаслідок виконання фізичної праці при високій температурі на робочому місці в підземних умовах. Вважають, що акти за формою Н-1 та Н-5 від 17.11.2017 року, які видані на підставі експертного медичного висновку Державного науково-дослідного інституту медико-екологічних проблем Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України є чинними і даний нещасний випадок пов'язаний з виробництвом. Просили відмовити в задоволенні позовних вимог.
В судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_7 територіальної організації профспілки працівників вугільної промисловості України підтримав наданий відзив, просив відмовити в задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача ОСОБА_18 територіальна організація працівників вугільної промисловості України в судове засідання не з вився ,неодноразово повідомлявся про день і час слухання справи, причини своєї неявки суду не повідомив ( а. с. 149,192).
Відповідно до ст. 223 ЦПК України у разі повторної неявки в судове засідання відповідача, повідомленого належним чином, суд вирішує справу на підставі наявних у ній даних чи доказів ( постановляє заочне рішення).
Представник відповідача ДП Мирноградвугілля в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, наполягав на їх задоволенні.
Третя особа ОСОБА_10 надала суду пояснення, в яких зазначила, що, виконуючи рішення Апеляційного суду Донецької області відповідач провів всебічне та об'єктивне розслідування спірного нещасного випадку, було встановлено всі факти нещасного випадку, проведено експертизу, допрошено свідків, виконані були всі дії передбачені Порядком проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві та було прийняту вірне, обґрунтоване та законне рішення про видачу актів за формою Н-1 та Н-5. В судовому засіданні просила відмовити в задоволенні позовних вимог.
Представник третьої особи ОСОБА_19 - ОСОБА_11 в судовому засіданні просила відмовити в задоволенні позовних вимог.
Представник третьої особи ДП НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України ОСОБА_9 в судовому засіданні пояснила, що згідно наказу МОЗ України № 133 від 25.03.2003 року ДП НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України має право встановлювати остаточний діагноз щодо професійних захворювань. Дана установа атестована на право проведення санітарно-гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища та трудового процесу з метою атестації робочих місць згідно з постановою КМУ від 01.08.1992 року № 442 Про проведення атестації робочих місць за умовами праці . ОСОБА_20 Положення про роботу комісії НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України комісія приймає для розгляду матеріали, що стосуються розслідування і встановлення причинного зв'язку раптового погіршання стану здоров'я працівника (інфаркту міокарду, мозкового інсульту та інш.) і раптової смерті працівника унаслідок гострої серцево-судинної недостатності, що сталися на робочому місці з умовами праці. З урахуванням санітарно-гігієнічних умов праці, характеру роботи, що виконувалася протягом зміни, експертним медичним висновком встановлено, що смерть ОСОБА_12 сталася від гострої серцево-судинної недостатності в підземних умовах внаслідок порушення водно електролітного обміну, внаслідок виконання фізичної праці при високій температурі на робочому місці в підземних умовах, та пов'язана з виробництвом. Окрім того, зауважила, що в даному випадку позивачем не доведено порушення його прав, за захистом яких він звернувся до суду. Вважає, що в задоволенні позовних вимог необхідно відмовити.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача, представників відповідачі, третьої особи ОСОБА_10, представників третьої особи, дослідивши матеріали справи і перевіривши їх доказами, приходить до наступного.
Судом встановлено, що третя особа по справі ОСОБА_10 є дружиною померлого ОСОБА_12, який працював на відокремленому підрозділі шахта Стаханова Державного підприємства Красноармійськвугілля ( а. с. 21).
06.06.2016 року 0 18-45 під час виконання наряду на відокремленому підрозділі шахта Стаханова ДП Красноармійськвугілля , на робочому місці, з її чоловіком ОСОБА_12 стався нещасний випадок , а о 20.01 годину констатована його смерть ( а. с. 21,11).
ОСОБА_20 рішення Апеляційного Суду Донецької області від 16.05.2017 року визнано незаконним та скасовано рішення комісії зі спеціального розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком, що стався 06.06.2016 року о 18-45 годин з ОСОБА_12 ІНФОРМАЦІЯ_1, на відокремленому підрозділі Шахта Стаханова ДП Красноармійсьвугілля від 14.07.2016 року, яке викладене в акті проведення спеціального розслідування, затвердженого першим заступником начальника ГУ Держпраці у Донецькій області ОСОБА_21 18.07.2016 року; зобов язано комісію зі спеціального розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком провести повторне розслідування вказаного нещасного випадку ( а. с. 10).
ОСОБА_20 акту проведення спеціального розслідування нещасного випадку, що стався 06.06.2016 року о 18-45 годин, затвердженого 17.11.2017 року комісія зі спеціального розслідування нещасного випадку зі смертельним наслідком, ознайомилась з матеріалами спеціального розслідування даного випадку, проведеного попередньою комісією, вивчила нормативно-технічну і організаційно-розпорядчу документацію, врахувала рішення Апеляційного суду від 16.05.2017 року по справі № 235/5701/16ц та дійшла висновку, що у відповідності до п. 15 ( 18) Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві , затвердженого Постановою КМУ № 1232 від 30.11.2011 року, даний випадок раптового погіршання стану здоров'я ОСОБА_12 зі смертельним наслідком стався внаслідок впливу небезпечних чи шкідливих виробничих факторів иа /або факторів важкості чи напруженості трудового процесу, що підтверджується експертним медичним висновком № 18 від 26.10.2017 року Державного науково-дослідного інституту медико-екологічним висновком № 18 від липня 2016 року, проведення спеціального розслідування нещасного випадку зі смертельним наслідком, який стався 06.06.2016 року з ОСОБА_12 вважати таким, що втратив чинність. ( а. с. 29, 223-224).
ОСОБА_20 № 17 про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом в ході проведення повторного спеціального розслідування причиною настання нещасного випадку, що стався з ОСОБА_12: незадовільний стан виробничого середовища (перевищення гранично допустимого рівня небезпечних та шкідливих виробничих факторів) ( а.с. 35)
ОСОБА_20 листа Заступника головного лікаря з медичної частини Мирноградської центральної міської лікарні за № 470 від 04.07.2016 року в лютому 2016 році ОСОБА_12 пройшов періодичний медичний огляд та був допущений до виконання робіт в підземних умовах за професією гірник очисного вибою. Медичний висновок щодо встановлення погіршення стану здоров'я ОСОБА_12 з впливом на нього небезпечних та шкідливих виробничих факторів та експертні питання встановлення зв'язку захворювання з умовами праці не входять у компетенцію лікарсько-консультаційної комісії Мирноградської центральної міської лікарні. ( а. с. 98).
Правовідносини щодо встановлення нещасного випадку на підприємстві регулюються ЗУ Про загальнообовязкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності ,ЗУ Про охорону праці , Порядком проведення розслідування та введення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1232 .
ОСОБА_20 ст. 1 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності нещасний випадок - це обмежена в часі подія або раптовий вплив на працівника небезпечного виробничого фактора чи середовища, що сталися у процесі виконання ним трудових обов'язків, внаслідок яких заподіяно шкоду здоров'ю або настала смерть.
Відповідно до ст. 22 Закону України Про охорону праці роботодавець повинен організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнськими об'єднаннями профспілок.
За підсумками розслідування нещасного випадку, професійного захворювання або аварії роботодавець складає акт за встановленою формою, один примірник якого він зобов'язаний видати потерпілому або іншій заінтересованій особі не пізніше трьох днів з моменту закінчення розслідування.
У разі відмови роботодавця скласти акт про нещасний випадок чи незгоди потерпілого з його змістом питання вирішуються посадовою особою органу державного нагляду за охороною праці, рішення якої є обов'язковим для роботодавця.
ОСОБА_20 п. 36 Порядку нещасний випадок зі смертельним наслідком підлягає спеціальному розслідуванню.
Відповідно до п. 38 Порядку спеціальне розслідування нещасного випадку (крім випадків, передбачених пунктом 39 цього Порядку) проводиться комісією із спеціального розслідування нещасного випадку (далі - спеціальна комісія), утвореною територіальним органом Держпраці за місцезнаходженням підприємства або за місцем настання нещасного випадку, у разі, коли нещасний випадок стався з фізичною особою - підприємцем чи особою, що забезпечує себе роботою самостійно, або внаслідок дорожньо-транспортної пригоди (події) за погодженням з органами, представники яких входять до її складу.
Відповідно до п. 47 Порядку за результатами спеціального розслідування складаються акти за формою Н-5 і Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов'язаний з виробництвом), картка за формою П-5 (у разі виявлення гострого професійного захворювання (отруєння) стосовно кожного потерпілого, а також оформляються інші матеріали спеціального розслідування, зазначені у пунктах 50 і 51 цього Порядку.
Акти за формою Н-5 і Н-1 підписуються головою і всіма членами спеціальної комісії протягом п'яти днів після оформлення матеріалів спеціального розслідування . У разі незгоди із змістом акта (актів) член спеціальної комісії підписує його (їх) з відміткою про наявність окремої думки, яку викладає письмово. Окрема думка додається до акта за формою Н-5 і є його невід'ємною частиною.
Відповідно до п. 54 Порядку У разі надходження від роботодавця, робочого органу Фонду, представника профспілки, потерпілого або члена його сім'ї чи уповноваженої ним особи, яка представляє його інтереси, скарги або їх незгоди з висновками спеціальної комісії щодо обставин і причин настання нещасного випадку керівник Держпраці або його територіального органу з метою забезпечення об'єктивності проведення спеціального розслідування має право призначити повторне (додаткове) спеціальне розслідування нещасного випадку спеціальною комісією в іншому складі, за результатами її роботи скасувати акти за формою Н-5 і Н-1, притягти до відповідальності посадових осіб підприємства та органів Держпраці, які порушили вимоги цього Порядку.
Тобто, вирішення питання про встановлення зв'язку нещасного випадку з виробництвом та складення акту за формою НПВ або Н-1 належить до виключної компетенції спеціальної комісії.
Рішення спеціальної комісії в іншому складі щодо результатів повторного (додаткового) спеціального розслідування обставин і причин настання нещасного випадку може бути оскаржено лише у судовому порядку.
Отже вирішення питання про встановлення зв'язку нещасного випадку з виробництвом та складення акту за формою НПВ або Н-1 належить до виключної компетенції спеціальної комісії. Законом визначено порядок встановлення факту нещасного випадку на виробництві, так само як і порядок оформлення актів про нещасний випадок та їх оскарження. І лише при наявності висновків повторного розслідування позивач має право оскаржити такі висновки в судовому порядку.
До матеріалів справи позивачем надано два висновки експерта:
- Висновок експерта № 177, відповідно до якого причиною смерті ОСОБА_22 є гостре порушення коронарного кровообігу кровообігу при гострій ішемічній хворобі серця у формі дифузного атеросклерозного кардіосклерозу, атеросклерозного коронароськлероза на тлі гіпертонічної хвороби (збільшена маса серця 460г, гипертофія міокарду лівого шлуночку 2,0 см, атеріосклероз нирок, головного мозку), що підтверджується виявленням при судово-медичному дослідженні трупа нерівномірного кровонаповнення і дрібних вогнищ ішемії, розростання сполучної тканини в міокарді кровонаповнення і дрібних вогнищ ішемії, розростання бляшок і просвітах венозних артерій венозного повнокров'я, парєєнхиматозніх органів, отіку і гострих розладів мікроциркуляції в легенях, головному мозку і інших паренхиматозніх органах ( а. с. 13).
- Експертний медичний висновок № 18 від 26.10.2017 року, відповідно до якого експертна комісія вважає, що з урахуванням результатів медичного спостереження за ОСОБА_12 санітарно-гігієнічних умов праці, характеру роботи, що ним виконувались протягом зміни, результатів судово-медичної експертизи, що смерть гірника очисного вибою дільниці з видобутку вугілля № 6 ВП Шахта Стаханова ДП Красноармійсьвугілля Порядку проведення розслідування і обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого Постановою КМУ 30.11.2011 року № 1232, пов'язаний з виробництвом ( а. с. 48-61).
Позивач, в обґрунтування своїх позовних вимог вказав,що розгляд раптової смерті робітника під час виконання ним трудових обов'язків, якщо за життя не було встановлено професійне захворювання (отруєння) чи трудове каліцтво, що спричинило стійку втрату працездатності, відноситься до компетенції судово-медичної експертизи, а не до Наукового центру санітарно-гігієнічних та фізіолого-ергономічних досліджень ДП НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України, тому ці два висновки, за його думкою, є суперечливими.
Суд не погоджується з доводами представника позивача за наступними підставами.
ОСОБА_20 свідоцтва МОЗ державної санепідслужби про атестацію санітарно-лабораторних підприємств на право проведення санітарно-гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу для атестації робочих місць за умовами праці
Науковий центр санітарно-гігієнічних та фізіолого-ергономічних досліджень ДП НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України атестований на право проведення санітарно-гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища та трудового процесу з метою атестації робочих місць згідно з постановою КМУ від 01.08.1992 року № 442 Про проведення атестації робочих місць за умовами праці .( а. с. 167).
ОСОБА_20 Наказу МОЗ України № 133 від 25.03.2003 року ДП НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України має право встановлювати остаточний діагноз щодо професійних захворювань ( а. с. 166, 200-201).
ОСОБА_20 Положення про роботу комісії НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України , затвердженого директором НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості, комісія приймає для розгляду матеріали, що стосуються розслідування і встановлення причинного зв'язку раптового погіршання стану здоров'я працівника (інфаркту міокарду, мозкового інсульту та інш.) і раптової смерті працівника унаслідок гострої серцево-судинної недостатності, що сталися на робочому місці з умовами праці.( а. с. 170).
Отже, оскільки НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України атестовано на проведення санітарно-гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, має право встановлювати остаточний діагноз щодо професійних захворювань, згідно вищезазначених нормативних актів, приймає для розгляду матеріали, що стосуються розслідування і встановлення причинного зв'язку раптового погіршання стану здоров'я працівника (інфаркту міокарду, мозкового інсульту та інш.) і раптової смерті працівника унаслідок гострої серцево-судинної недостатності, що сталися на робочому місці з умовами праці, доводи представника позивача про те, що НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України не уповноважений був проводити експертизу та його висновки не повинні враховуватись , суд не приймає до уваги.
Доводи представника позивача про те, що вищезазначені висновки суперечать один одному суд не приймає до уваги, оскільки спростовуються матеріалами справи. Так, з експертного медичного висновку № 18 від 26.10.2017 року вбачається, що він складено на підставі наданих документів , у тому числі висновку експерта ОСОБА_7 відділення судово-медичної експертизи № 177, поясненнями представника третьої особи НДІ МЕП Донбасу та вугільної промисловості МОЗ України в судовому засіданні.
Окрім того, суд вважає за необхідним зазначити наступне.
Відповідно до ст. 15 ЦК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин.
Здійснюючи розслідування нещасного випадку та складавши відповаідні акти, спеціальна комісія не здійснює владні управлінські функції.
Оскільки правовою підставою для звернення до суду є захист порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, тобто право на позов у особи виникає після порушення відповідачем його права, а позивачем - Фондом, в свою чергу, не використано позасудовий порядок вирішення спору, звернувся до суду передчасно, при цьому , не здійснюючі в даному випадку владні управлінські функції, не зміг довести в чому саме полягає порушення його прав та інтересів, суд, враховуючи вищезазначені норми права, обставини справи, приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до ст. 158 ЦПК України підлягають скасуванню заходи забезпечення позову, які були застосовані на підставі ухвали суду від 28.11.2017 року.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 15,16 ЦК України, ст.ст. 3,5,12,13,18, 258,260,265,268, 273 ЦПК України, суд,-
В И Р І Ш И В :
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Мирноградського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до Головного управління Державної служби України з питань праці у Донецькій області, ДП Мирноградвугілля , ОСОБА_7 організації профспілки працівників вугільної промисловості, третя особа: Державне підприємство Науково-дослідний інститут медико-екологічних проблем Донбасу та вугільної промисловості Міністерства охорони здоров я України , ОСОБА_10, про скасування актів за формою Н-1 та Н-5 - відмовити.
Заходи забезпечення позову-у вигляді зупинення дії акту за формою Н-5 повторного спеціального розслідування нещасного випадку зі смертельним наслідком від 17.11.2017 року та акту за формою Н-1 про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом від 17.11.2017 року - скасувати.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційного суду Донецької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі подання апеляційної скарги рішення,якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги,відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 18.04.2018 року.
Суддя:
Суд | Красноармійський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2018 |
Оприлюднено | 20.04.2018 |
Номер документу | 73501339 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Красноармійський міськрайонний суд Донецької області
Величко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні