Постанова
від 19.04.2018 по справі 807/1396/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2018 рокуЛьвів№ 876/440/18

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :

головуючого судді Большакової О.О.,

суддів Пліша М.А., Макарика В.Я.,

з участю секретаря судового засідання Дідик Н.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Українського товариства охорони природи до Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Громадська організація Закарпатське товариство охорони природи про визнання протиправним та скасування наказу і зобов'язання вчинити певні дії за апеляційною скаргою Українського товариства охорони природи на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2017 року (головуючий у першій інстанції ОСОБА_1, повний текст виготовлено 4 грудня 2017 року, м.Ужгород),

В С Т А Н О В И В:

3 листопада 2017 року Українське товариство охорони природи звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Громадська організація Закарпатське товариство охорони природи про визнання протиправним та скасування наказу Реєстраційної служби Ужгородського міськрайонного управління юстиції Головного управління юстиції в Закарпатській області від 05 серпня 2014 року за № 197 Про видалення з Реєстру громадських об'єднань запису про реєстрацію Закарпатської обласної організації товариства охорони природи як місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації та поновлення відомостей про нього як громадської організації в Реєстрі громадських об'єднань ; визнання протиправними дії Реєстраційної служби Ужгородського міськрайонного управління юстиції Головного управління юстиції в Закарпатській області щодо видалення на підставі наказу Реєстраційної служби Ужгородського міськрайонного управління юстиції Головного управління юстиції в Закарпатській області від 05 серпня 2014 року за № 197 з Реєстру громадських об'єднань запису про реєстрацію Закарпатської обласної організації товариства охорони природи як місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації та поновлення відомостей про нього як громадської організації в Реєстрі громадських формувань; зобов'язання поновити у Реєстрі громадських об'єднань запис про реєстрацію Закарпатського товариства охорони природи (код ЄДРПОУ - 03920528) як місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації Українське товариство охорони природи (код ЄДРПОУ - 00020221); зобов'язання поновити у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про Українське товариство охорони природи, як орган управління Закарпатське товариство охорони природи.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2017 року у задоволенні позову відмовлено.

Із таким судовим рішенням не погодився позивач та оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що таке є незаконним, прийняте з порушенням норм матеріального права, а також з неповним з'ясуванням обставин справи, а тому просить його скасувати та прийняти нове - про задоволення позову. Обґрунтовуючи незгоду, зазначив, що судом не було взято до уваги, що наказ Ужгородського управління юстиції №197 від 5 серпня 2014 року про внесення змін до Єдиного державного реєстру щодо підпорядкованості Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи є протиправним, адже це товариство як місцевий осередок Українського товариства охорони природи було створено у Закарпатській області в грудні 1964 року без статусу юридичної особи. 22 грудня 1993 року Закарпатська обласна організація Товариства охорони природи отримала свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи №873800. З часу реєстрації Закарпатська обласна організація Товариства охорони природи проводить роботу в системі Українського товариства охорони природи. Запис у Єдиному державному реєстрі, який був внесений ще у 1993 році відображав дійсний стан підпорядкованості Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи Українському товариству охорони природи і не міг бути видалений через помилку реєстратора . Нормами Порядку ведення Реєстру громадських об'єднань та обміну відомостями між зазначеним Реєстром і Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2012 року за № 1212 (чинним, на день вчинення відповідних реєстраційних дій) та Законом України Про громадські об'єднання не було передбачено можливості самостійного здійснення реєстратором будь-яких дій, в тому числі самовільного поновлення чи видалення записів. Приймаючи оскаржуване рішення, Ужгородське міськрайонне управління юстиції позбавило Закарпатську обласну організацію Товариства охорони природи статусу місцевого осередку Українського товариства охорони природи. При цьому при прийнятті рішення відповідач не відібрав пояснень та не витребував документи від зазначених організацій.

У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_2 підтримав апеляційну скаргу та дав пояснення, аналогічні викладеним у ній доводам.

Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу та просив залишити оскаржувану постанову суду в силі.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце слухання. Подав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача ОСОБА_3 заперечив щодо задоволення апеляційної скарги та пояснив, що зміни до Реєстру громадських об'єднань були внесені на законних підставах. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 22 грудня 1993 року Закарпатська обласна організація Товариства охорони природи отримала свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи за № 783800 серія А00 (а.с. 26). Державну реєстрацію громадської організації було проведено відповідно до вимог Закону України Про об'єднання громадян від 16 червня 1992 року за №2460-ХІІ у редакції, яка була чинною станом на 22 грудня 1993 року в Управлінні юстиції Закарпатської обласної державної адміністрації, та отримано свідоцтво про реєстрацію місцевого осередку за № 035 від 22 грудня 1993 року (а.с. 14).

З часу реєстрації Закарпатська обласна організація Товариства охорони природи, як місцевий осередок Українського товариства охорони природи, проводила свою роботу відповідно до Статуту, що затверджений конференцією Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи 22 червня 1993 року (а.с. 63-70) та зареєстрований управлінням юстиції Закарпатської обласної державної адміністрації 22 грудня 1993 року (а.с. 71-83).

У 2006 році конференцією Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи було внесено зміни та доповнення до Статуту (а.с. 85-91), що перевірені на відповідність вимогам чинного законодавства та даним про юридичну особу в Єдиному державному реєстрі, і зареєстровані Головним управлінням юстиції у Закарпатській області 13 липня 2007 року Наказом за № 227/01-06 (а.с. 84).

Відповідно до ОСОБА_2 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який сформовано станом на 03 вересня 2013 року, у відомостях про органи управління юридичною особою Закарпатською обласною організацією Товариства охорони природи зазначено Українське товариство охорони природи (а.с. 27).

Головним територіальним управлінням юстиції у Закарпатській області на адресу Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи було направлено лист № 8486/04.4-12/16 від 06 січня 2017 року (а.с. 159), відповідно до якого реєстраційний запис щодо Закарпатської організації Товариства охорони природи, як місцевого осередку Українського товариства охорони природи, був видалений у зв'язку з розбіжностями даних в реєстраційній справі та Реєстрі громадських об'єднань, й було зазначено відомості про самостійну громадську організацію на підставі наказу Ужгородського управління юстиції від 05 серпня 2014 року за № 197 (а.с. 16).

Згідно цього наказу Ужгородського управління юстиції від 05 серпня 2014 року за № 197, підставою для прийняття рішення про видалення з Реєстру громадських об'єднань запису про реєстрацію Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи, як місцевого осередку всеукраїнської громадської організації та внесення відомостей про нього, як громадської організації в Реєстрі громадських об'єднань стали норми Порядку ведення Реєстру громадських об'єднань та обміну відомостями між зазначеним Реєстром і Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2012 року за № 1212 (далі - Порядок № 1212).

Апеляційний суд вважає, що оскаржуваним рішенням відповідача не було порушено права Українського товариства охорони природи.

Відповідно до частини другої статті 14 Закону України Про громадські об'єднання від 22 березня 2012 року за № 4572-VІ (далі - Закон № 4572-VІ), громадське об'єднання повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації, в якому знаходиться реєстраційна справа громадського об'єднання (далі - реєстраційна справа), про утворення громадського об'єднання, про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання.

Згідно пункту 1 частини 10 статті 14 Закону України Про громадські об'єднання № 4572-VІ, уповноважений орган з питань реєстрації у разі прийняття рішення, зазначеного в пункті 1 частини дев'ятої цієї статті вносить до Реєстру громадських об'єднань відомості про зміни у складі керівних органів, особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження та про зміни до статуту і забезпечує внесення відомостей про зазначені зміни щодо громадських об'єднань із статусом юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Згідно доповідної записки провідного спеціаліста відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, легалізації об'єднань громадян по м. Ужгород реєстраційної служби Ужгородського міськрайонного управління юстиції ОСОБА_4 від 05 серпня 2014 року було виявлено розбіжності даних в реєстраційній справі та Реєстру громадських об'єднань (далі - Реєстр) Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи (далі - Організація) ( т. 1 а.с. 96).

На підставі вищевказаної доповідної записки від 05 серпня 2014 року Ужгородським міськрайонним управлінням юстиції видано наказ від 05 серпня 2014 року № 197, згідно якого реєстраційний запис щодо Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи як місцевого осередку Українського товариства охорони природи був видалений через помилку реєстратора, та поновлено відомості про Організацію як місцеву - громадську організацію в Реєстрі громадських об'єднань (а.с. 97).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2016 року за № 99 Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги , наказом Міністерства юстиції України від 01 березня 2016 року за № 572/5 ліквідовано всі територіальні органи Міністерства юстиції України, зокрема Ужгородське міськрайонне управління юстиції, у тому числі і відділ державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, легалізації об'єднань громадян по м. Ужгород.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Ужгородське міськрайонне управління юстиції припинено 17 травня 2016 року. На підставі цього, всі реєстраційні справи щодо громадських формувань передані до Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області. Тому відповідачем у справі є саме ця установа.

Згідно матеріалів реєстраційної справи, Закарпатська обласна організація Товариства охорони природи є незалежною громадською організацією.

Так, ці відомості зазначені у протоколі №2 установчої конференції від 22 червня 1993 року (пункт 4 порядку денного).

Також згідно п. 2 розділу 1 Статуту Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи, що був затверджений установчою конференцією від 22 червня 1993 року та пункту 2 розділу І Статуту, затвердженого протоколом №1 конференції організації від 11 жовтня 2006 року, п. 2 розділу І Статуту Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи, товариство є незалежною самодіяльною громадською організацією. При цьому жодних відомостей про те, що таке є осередком всеукраїнської громадської організації не вказано.

Згідно Статуту Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи вищим керівним органом організації є конференція, в період між конференціями - Рада, виконавчим органом є президія, а вищими посадовими особами - голова та заступник голови, контрольним органом є ревізійна комісія (т. 1 а.с. 85- 91).

Відомості про підпорядкування Закарпатського товариства охорони природи Українському товариству охорони природи в установчих документах громадської організації відсутні.

Таким чином, запис щодо Закарпатської обласної організації Товариства охорони природи як місцевого осередку Українського товариства охорони природи було внесено до реєстру помилково і цей запис не відображав дійсної інформації про організацію.

З метою приведення відомостей, що містилися у Реєстрі до фактичних даних відповідачем було прийнято рішення про видалення відповідного запису у Реєстрі.

Згідно положень пункту 6 Порядку ведення Реєстру громадських об'єднань та обміну відомостями між зазначеним Реєстром і Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2012 року за № 1212 (чинним, на день вчинення відповідних реєстраційних дій), згідно якого реєстратор відповідно до Закону є відповідальним за своєчасність внесення інформації та за помилки в інформації, яка вноситься до Реєстру, допущені Реєстратором.

Як вбачаєтся з матеріалів справи, Українське товариство охорони природи є окремою громадською організацію.

При цьому Закарпатське товариство охорони природи також є окремим суб'єктом згідно Закону України Про громадські організації та норм Цивільного кодексу України у відповідності до його установчих документів, зокрема Статуту, зареєстрованого із змінами і доповненнями 13 липня 2007 року, та має статус юридичної особи.

Отже, в разі порушення його прав відповідачем саме ця організація як окремий суб'єкт повинна була звернутися за їх захистом.

Однак, ця громадська організація не оскаржила рішення відповідача та його дії щодо внесення змін до Реєстру громадських об'єднань щодо запису про реєстрацію як місцевого осередку всеукраїнської громадської організації, фактично погодившись із такими.

Оскаржуваний наказ Реєстраційної служби Ужгородського міськрайонного управління юстиції Головного управління юстиції в Закарпатській області є актом індивідуальної дії, і стосується виключно інтересів, прав і обов'язків Закарпатського товариства охорони природи і не породжує прав та обов'язків у позивача у справі - Українського товариства охорони природи.

Оскаржуваний наказ та дії відповідача не мають безпосереднього впливу на сферу правовідносин, у якій, як вважає позивач, порушені його права, при цьому їх дія на позивача як окремого суб'єкта господарських відносин не розповсюджується.

Обов'язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду.

Отже, враховуючи, що оскаржуваними наказом та діями відповідача права та охоронювані законом інтереси позивача порушені не були, відсутні підстави для для їх захисту.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що рішення відповідача не порушує законних прав, свобод та інтересів позивача, що унеможливлює задоволення адміністративного позову і доводи апеляційної скарги Українського товариства охорони природи цих висновків не спростовують та не дають підстав для скасування чи зміни судового рішення.

Керуючись ч. 3 ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2017 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня її проголошення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя О.О. Большакова

Судді М.А. Пліш

ОСОБА_5

Повний текст виготовлено 24 квітня 2018 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2018
Оприлюднено25.04.2018
Номер документу73603730
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/1396/17

Постанова від 16.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 16.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 19.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 16.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 19.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Постанова від 29.11.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні