У Х В А Л А
Справа № 822/619/15
25 квітня 2018 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Граб Л.С.
суддів: Білої Л.М. Гонтарука В. М.
за участю: секретаря судового засідання: Черняк А.В.,
представника відповідача: ОСОБА_1
прокурора: Самборської Я.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні під час розгляду апеляційної скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Деніокс" на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 26 вересня 2017 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Деніокс" до Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області, за участю третіх осіб на стороні відповідача управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі Хмельницької області, Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області, за участю прокуратури Хмельницької області про визнання незаконним та скасування розпорядження, клопотання ТОВ "Деніокс" про призначення судово-економічної експертизи,
В С Т А Н О В И В :
В лютому 2015 року товариство з обмеженою відповідальністю "Деніокс" (далі ТОВ "Деніокс") звернулося до суду з адміністративним позовом до Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області (далі Хмельницька РДА), за участю третіх осіб на стороні відповідача ОСОБА_2 управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі Хмельницької області (далі ГУ Держеокадастру), Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області, за участю прокуратури Хмельницької області, в якому просило визнати незаконним та скасувати частково розпорядження Хмельницької РДА № 642/2013-р від 18.12.2013 року, а саме: пункт 1 в частині затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки площею 0,30 га кадастровий номер №6825085100:01:004:0186 та земельної ділянки площею 0,10 га кадастровий номер №6825085100:01:004:0185; пункт 2 в частині зміни цільового призначення земельних ділянок, що належать ТОВ "Деніокс" на праві власності згідно Державних актів на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 309807 та серії ЯЕ № 309803; пункт 3 в частині зобов'язання ТОВ "Деніокс" провести відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва у сумі 569 058,00 грн. у двомісячний термін з дня прийняття розпорядження.
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 26 вересня 2017 року позов задоволено частково, а саме: постановлено визнати протиправним та скасовано розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області № 642/13-р від 18.12.2013 року: пункт 1 в частині затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок площею 0,30 га кадастровий номер 6825085100:01:004:0186 та площею 0,10 га кадастровий номер 6825085100:01:004:0185; пункту 2 в частині зміни цільового призначення земельних ділянок, що належать товариству з обмеженою відповідальністю "Деніокс" на праві власності згідно з державними актами на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 309807 і серії ЯЕ № 309803; пункту 3 в частині зобов'язання ТОВ "Деніокс" здійснити відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва у сумі 22398,0 грн.; в задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з ухваленим судом першої інстанції рішенням, позивач оскаржив його в апеляційному порядку.
Після відкриття апеляційного провадження у цій справі, 06 лютого 2018 року від представника позивача надійшло клопотання про призначення судово-економічної експертизи з орієнтовним переліком запитань на які потрібна відповідь експерта. Проведення експертизи просить доручити Хмельницькому відділенню Київського науково-дослідного інституту судових експертиз.
В судовому засіданні представник відповідача та прокурор заперечили проти задоволення клопотання.
Решта учасників справи, будучи належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи судовими повістками, в судове засідання не з'явилися.
Заслухавши суддю-доповідача, а також думку представника відповідача та прокурора, колегія суддів вважає, що клопотання про призначення судово-економічної експертизи необхідно залишити без задоволення, з огляду на слідуюче.
У відповідності до ч.1 ст.102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов, зокрема для з'ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо.
За правилами частин 3-5 ст.102 КАС України при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).
Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.
Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз'яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов'язаний мотивувати таке відхилення або зміну.
Відповідно до статті 103 КАС України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій (яким) доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.
В ухвалі про призначення експертизи суд попереджає експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов'язків.
Як вбачається з клопотання, при розгляді справи у суді першої інстанції не встановлено відповідність сум відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва як загалом, так і окремо по кожній земельній ділянці, Нормативам втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 р. N1279, а питання визначення правильності здійснення таких розрахунків має суттєве значення в даній справі та може вплинути на результат розгляду по справі.
На вирішення експертизи позивач ставить наступні питання:
1) Чи відповідає наявний в матеріалах справи розрахунок відшкодування витрат сільськогосподарського виробництва Нормативам втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 р. N1279.
2) Чи можливо з наявного в матеріалах справи розрахунку відшкодування втрат сільськогоподарського виробництва розмір такого відшкодування окремо по кожній із таких земельних ділянок площею 0,50 га, кадастровий номер 6825085100:01:0046:0179; площею 0,28 га, кадастровий номер 6825085100:004:0178; площею 0,84 га, кадастровий номер 6825085100:01:0177; площею 0,51 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0178; площею 0,84 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0174; площею 0,78 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0173; площею 0,29 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0172; площею 0,59 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0170; площею 0,30 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0186; площею 0,10 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0185; площею 0,10 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0184; площею 0,20 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0183; площею 0,10 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0171; площею 0,20 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0182; площею 0,37 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0181; площею 0,81 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0180; площею 0,18 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0176; площею 0,40 га, кадастровий номер 6825085100:01:004:0175.
3) Якщо немає можливості встановити з наявного в матеріалах справи розрахунку відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва розмір такого відшкодування окремо по кожній із земельних ділянок то надати розрахунок відшкодування втрат по таких земельних ділянках: № 6825085100:01:004:0186 та № 682508510:01:004:0185.
Так, відповідно до ст.1 Закону України Про судову експертизу судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні органів досудового розслідування чи суду.
Колегія суддів звертає увагу на те, що 1 та 2 питання, які позивач просить винести не розгляд експерта носять оціночне поняття, а підстави для проведення експертизи по 3-му питанню відсутні, оскільки розрахунок відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва по кожній земельній ділянці окремо міститься в матеріалах справи.
За вказаних обставин, колегія суддів вважає, що в задоволенні клопотання про проведення судово-економічної експертизи слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 102, 103, 106, 236, 325, 329 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
В задоволенні клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "Деніокс" про призначення судово-економічної експертизи, відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий ОСОБА_3 Судді ОСОБА_4 ОСОБА_5
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2018 |
Оприлюднено | 26.04.2018 |
Номер документу | 73634245 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Граб Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні