Ухвала
від 14.05.2018 по справі 194/781/17
ТЕРНІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 194/781/17

Номер провадження 6/194/8/18

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 травня 2018 року Тернівський міський суд Дніпропетровської області в складі:

головуючого - судді Солодовник І.С.,

при секретарі - Сафоновій А.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Тернівка Дніпропетровської області в залі суду заяву ОСОБА_1 міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області про відстрочення виконання судового рішення у цивільній справі за позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_1 міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області про відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок професійного захворювання ,-

В С Т А Н О В И В:

Тернівське міське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області звернулося до суду із заявою про відстрочення виконання судового рішення та просить надати відстрочку виконання рішення Тернівського міського суду Дніпропетровської області від 27 вересня 2017 року та постанови Апеляційного суду Дніпропетровської області від 19 квітня 2018 року про стягнення з Фонду на користь ОСОБА_3 6000 грн. моральної шкоди у зв'язку з ушкодженням здоров'я строком до 01.01.2019 року.

В обґрунтування заяви заявник зазначив, що при розрахунках бюджету та кошторису Фонду неможливо передбачити, яка кількість та на яку суму потерпілі в судовому порядку установлять для себе право на відшкодування моральної шкоди. Ці суми, як непередбачені звичайно, не закладалися ні до бюджету Фонду, ні до кошторису робочих органів. Тому при пред'явленні такими потерпілими виконавчих документів на стягнення грошових сум ні в бюджеті Фонду, ні в кошторисах робочих органів немає коштів для сплати по цим виконавчим документам, тому, що кошти не закладались, у зв'язку з припиненням норм Закону в частині відшкодування моральної шкоди Фондом. Потребується час для вишукування цих додаткових, незапланованих коштів без порушення прав інших потерпілих всієї України. Також потрібне відповідне коригування і бюджету Фонду, і кошторису відділень, так як виплати не у відповідності до кошторису є грубим порушенням фінансової дисципліни. Всі кошториси Фонду затверджені Правлінням Фонду і узгоджені Міністерством фінансів та Міністерством праці та соціального захисту населення.

В зв'язку з наведеним вище, враховуючи, що дані обставини істотно ускладнюють виконання рішення, з метою запобігання обмеження прав значної кількості потерпілих в отриманні соціальної допомоги Тернівське міське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області просить надати відстрочку виконання судового рішення.

Представник заявника ОСОБА_1 міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області ОСОБА_4 надала до суду письмову заяву, в якій зазначила, що доводи, викладені у заяві, підтримує та просить суд надати відділенню відстрочку виконання судового рішення по справі за позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_1 міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області про відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок професійного захворювання.

В судове засідання зацікавлена особа ОСОБА_2 не з'явився, однак надав письмову заяву, в якій просив розгляд справи проводити без його участі та в задоволенні заяви Фонду відмовити.

Перевіривши матеріали справи, суд дійшов висновку, що в задоволенні заяви ОСОБА_1 міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській необхідно про відстрочку виконання судового рішення слід відмовити з наступних підстав.

Відповідно до ст. 435 ЦПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: ступінь вини відповідача у виникненні спору; щодо фізичної особи - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, її матеріальний стан; стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо. Про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, встановлення чи зміну способу та порядку його виконання або відмову у вчиненні відповідних процесуальних дій постановляється ухвала, яка може бути оскаржена.

З матеріалів справи видно, що рішенням Тернівського міського суду Дніпропетровської області від 27.09.2017 року позов ОСОБА_3 задоволено частково, стягнуто з ОСОБА_1 міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області на користь ОСОБА_2 моральну шкоду у зв'язку з ушкодженням здоров'я у розмірі 6000,00 грн..

Постановою Апеляційного суду Дніпропетровської області від 19.04.2018 року апеляційна скарга ОСОБА_1 міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області залишена без задоволення, рішення Тернівського міського суду Дніпропетровської області від 27.09.2017 року залишено без змін.

Посилання заявника, що Фонд не може виконати зазначене рішення, так як у Фонду немає правових і фінансових можливостей для здійснення виплат моральної (немайнової) шкоди потерпілим, посилаючись на відсутність коштів у бюджеті Фонду та у кошторисах робочих органів Фонду у зв'язку з тим, що при пред'явленні такими потерпілими виконавчих документів на стягнення грошових сум ні в бюджеті Фонду, ні в кошторисах робочих органів немає коштів для сплати по цим виконавчим документам, тому, що кошти не закладались , суд вважає необґрунтованими з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням.

Крім того, відповідно до ст. 11 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування , джерелами формування коштів Фонду є: страхові внески страхувальників та застрахованих осіб; суми фінансових санкцій, застосованих відповідно до цього Закону, інших законів до підприємств, установ, організацій та фізичних осіб-підприємців за порушення встановленого порядку сплати страхових внесків та використання коштів Фонду, штрафів за недотримання законодавства про соціальне страхування, а також суми адміністративних штрафів, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за такі порушення; суми не прийнятих до зарахування витрат страхувальника за соціальним страхуванням; доходи від розміщення тимчасово вільних коштів, у тому числі резерву коштів Фонду; Капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; доходи від реалізації майна, придбаного за рахунок коштів Фонду; добровільні внески та інші надходження відповідно до закону. Кошти Фонду використовуються на: виплату матеріального забезпечення, страхових виплат та надання соціальних послуг, фінансування заходів з профілактики страхових випадків, передбачених цим Законом; фінансування витрат на утримання та забезпечення діяльності Фонду, його робочих органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, розвиток та функціонування інформаційно-аналітичних систем Фонду; формування резерву коштів Фонду. З метою забезпечення фінансової стабільності Фонду формується резерв коштів. Порядок формування та використання резерву коштів Фонду затверджується правлінням Фонду.

Відповідно до ст. 12 зазначеного Закону кошти, що надходять до Фонду від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, повинні забезпечувати: виплату застрахованим особам матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, передбачених цим Законом; створення резерву коштів Фонду в розмірі суми , необхідної для виплати всіх видів матеріального забезпечення, страхових виплат, передбачених цим Законом, в розрахунку не менш як на п'ять календарних днів.

Відповідно до ч. 8 ст. 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування відшкодування моральної (немайнової) шкоди потерпілим від нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань і членам їхніх сімей не є страховою виплатою та здійснюється незалежно від часу настання страхового випадку відповідно до положень Цивільного кодексу України та Кодексу законів про працю України.

Положеннями ст.ст. 12, 81 ЦПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Частиною 2 ст. 78 ЦПК України передбачено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Як видно з матеріалів справи, при зверненні до суду із заявою про відстрочку виконання судового рішення, Тернівське міське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області , як на підставу для задоволення її вимог, посилається на відсутність у Фонду коштів, закладених у відповідні кошториси для виплати потерпілому, однак вказані обставини, у розумінні ст. 435 ЦПК України, не є підставою для відстрочки виконання судового рішення. Крім того, будь-яких доказів на підтвердження вказаних у заяві обставин, заявником не надано.

Оскільки на стадії виконання рішення суду не встановлені обставини, що ускладнюють його виконання, а зазначені в заяві обставини не можна вважати винятковими, як того вимагає зміст ст. 435 ЦПК України, суд вважає, що відсутні правові підстави для відстрочки виконання судового рішення.

Керуючись ст.ст. 12, 76, 78, 81, 258, 260, 353, 435 ЦПК України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській областіпро надання відстрочки виконання судового рішення - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Апеляційного суду Дніпропетровської області або через Тернівський міський суд Дніпропетровської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Суддя: І.С. Солодовник

СудТернівський міський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення14.05.2018
Оприлюднено17.05.2018
Номер документу74001534
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —194/781/17

Постанова від 03.10.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Жданова Валентина Сергіївна

Ухвала від 31.10.2018

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Пророк Віктор Васильович

Ухвала від 13.08.2018

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Пророк Віктор Васильович

Ухвала від 14.05.2018

Цивільне

Тернівський міський суд Дніпропетровської області

Солодовник І. С.

Постанова від 19.04.2018

Цивільне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Пищида М. М.

Ухвала від 18.10.2017

Цивільне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Пищида М. М.

Ухвала від 20.10.2017

Цивільне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Пищида М. М.

Рішення від 27.09.2017

Цивільне

Тернівський міський суд Дніпропетровської області

Солодовник І. С.

Рішення від 26.09.2017

Цивільне

Тернівський міський суд Дніпропетровської області

Солодовник І. С.

Рішення від 27.09.2017

Цивільне

Тернівський міський суд Дніпропетровської області

Солодовник І. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні