Рішення
від 23.05.2018 по справі 818/448/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 травня 2018 р. Справа № 818/448/18

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Прилипчука О.А.,

за участю секретаря судового засідання - Волкової Ю.В.,

представника позивача -ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 818/448/18

за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області

до Виконавчого комітету Сумської міської ради,

третя особа - ПП "Лагуна-С"

про скасування реєстраційної дії змін до установчих документів юридичної особи,-

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Виконавчого комітету Сумської міської ради, третя особа - ПП "Лагуна-С", ва якому просить скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 16.06.2017 р. №16321050010005108 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження ПП "Лагуна-С" (код ЄДРПОУ 31651632).

Позивач вважає, що відомості внесені до Єдиного державного реєстру щодо місцезнаходження ПП "Лагуна-С" є недостовірними, оскільки при виході за юридичною адресою ПП "Лагуна-С" підприємство відсутнє, що усладнює проведення податкового контролю.

Управлінням "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" Сумської міської ради надано пояснення, що державний реєстратор не наділений повноваженнями встановлювати достовірність даних, зазначених у документах, а тільки зобов'язаний перевірити відповідність відомостей, які вказані в заяві на внесення змін, відомостям, які зазначені в поданих документах. 13.06.2017 р. керівником ПП "Лагуна-С" були надані документи, що відповідали вимогам ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", та не містили порушень, на підставі яких можливо здійснити зупинення розгляду документів або відмову у державній реєстрації. 16.06.2017 р. державним реєстратором до ЄДР внесено запис щодо зміни місцезнаходження юридичної особи (а.с.37-38).

Ухвалою суду від 13.02.2018 р. відкрито провадження по справі, справу призначено у підготовчому засіданні на 07.03.2018 р.

Ухвалою суду від 11.04.2018 р. продовжено строк розгляду справи у підготовчому засіданні на 30 днів.

Ухвалою суду від 03.05.2018 р. підготовче провадження закрито, справу призначено до розгляду на 23.05.2018 р.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив її задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином за місцем реєстрації, однак поштове відправлення повернулося до суду з відміткою "адресат вибув". Відповідно до ч. 8 ст. 126 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Заслухавши доводи представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 16.06.2017 р. державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" ОСОБА_2 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №16321050010005108 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження ПП "Лагуна-С" (а.с. 19) .

12.12.2017 відповідачем складено акт про відсутність ПП Лагуна-С за місцем реєстрації юридичної особи (а.с. 12).

12.12.2017 Головним управлінням Державної фіскальної служби у Вінницькій області направлено запит на адресу ТОВ Кряж щодо надання інформації про оренду приміщення ПП Лагуна-С (а.с. 13).

12.12.2017 ТОВ Кряж надано відповідь, згідно змісту якої за адресою м.Вінниця, вул. Максимовича,4 знаходиться адміністративна будівля ТОВ Кряж та ПП Лагуна-С за даною адресою не значиться (а.с. 14).

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд виходить з наступного.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до підпункту 19-1.1.8 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, серед інших функцій, забезпечують достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням.

Підпунктом 20.1.2. пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, зокрема, право податкового органу для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Згідно з ч.1 ст.7 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 того ж Закону в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Частиною 5 статті 13 вищевказаного Закон передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей дати та номер запису про взяття на облік як платника податків та зборів, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, - у день отримання відомостей про державну реєстрацію створення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації їх припинення, а також у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження.

Відповідно до ч.4 ст.17 Закону для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;

4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 0) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті (ч. 7 ст. 18 вищезазначеного Закону).

Таким чином, у разі виникнення у суб'єкта господарювання необхідності змінити місцезнаходження, цією особою за своїм попереднім місцезнаходженням подається державному реєстратору реєстраційна картка з визначенням нового місцезнаходження та інші документи передбачені вищевказаним Законом, а державному реєстратору не надано право вимагати додаткових документів, які не передбачені цим Законом.

Державний реєстратор вносить дані до Єдиного державного реєстру щодо зміни місцезнаходження, а реєстраційну справу передає державному реєстратору за новим місцезнаходження суб'єкта підприємницької діяльності.

Так, судом встановлено, що 16.06.2017 державним реєстратором внесено дані до Єдиного державного реєстру щодо зміни місцезнаходження третьої особи та передано реєстраційну справу для взяття на облік за новим місцезнаходженням.

Суд наголошує, що Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" не передбачено такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою.

Отже, зазначені обставини дають підстави стверджувати про відсутність порушень із боку державного реєстратора при проведені державної реєстрації змін до установчих документів ПП "Лагуна-С".

Також, суд зазначає, що законом не передбачено право чи обов'язок державного реєстратора при встановленні контролюючим органом відсутності підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати державну реєстрацію чи визнавати недійсними зміни до установчих документів.

Крім того, суд наголошує, що відповідачем не наведено норму чинного законодавства якою передбачено підстави для скасування запису щодо державної реєстрації змін до установчих документів у зв'язку із зазначенням недостовірних відомостей.

Враховуючи вищезазначене, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про скасування запису Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 16.06.2017 р. №16321050010005108 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження ПП "Лагуна-С" .

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області до Виконавчого комітету Сумської міської ради, третя особа - ПП "Лагуна-С" про скасування реєстраційної дії змін до установчих документів юридичної особи - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на рішення суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст складено та підписано 30.05.2018 р.

Суддя О.А. Прилипчук

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2018
Оприлюднено04.06.2018
Номер документу74320202
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/448/18

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 01.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 01.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 31.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Рішення від 23.05.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Рішення від 23.05.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні