Рішення
від 14.05.2018 по справі 804/2509/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2018 року Справа № 804/2509/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рябчук О.С.

при секретарі Скупейко І.М.

за участю:

представника позивача Простяк О.А.

представника відповідача Базарної І.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку спрощеного позовного провадження у м.Дніпрі адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби України в Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю РАРИТЕТ про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна, -

ВСТАНОВИВ:

05.04.2018р. Головне управління Державної фіскальної служби України в Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю РАРИТЕТ (далі - відповідач) з вимогами про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 21.12.2017 року ГУ ДФС в Дніпропетровськійобласті було прийнято наказ №7303-п про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566), проте в порушення п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України у допуску до перевірки було відмовлено, мотивуючи тим, що документи підприємства вилучені на підставі ухвали слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя та протоколу обшуку. У зв'язку з чим було складено акт Про недопуск до проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566) , від підписання якого посадова особа підприємства відмовилась. 01.03.2018 року заступником начальника ГУ ДФС в Дніпропетровській області прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків. У зв'язкуз чим, відповідно до приписів ст.95 Податкового кодексу Українипозивач звернувся до суду з даним позовом.

В судове засідання прибули уповноважені представники сторін.

Матеріали справи містять відзив на позовну заяву, який було подано відповідачем до Дніпропетровського окружного адміністративного суду 07.05.2018 р. У вказаному відзиві відповідач зазначає, щопідстави для застосування умовного адміністративного арешту майна підприємства відсутні, оскільки посадова особа підприємства не відмовляла відповідачу саме у допуску до перевірки, а відмовилась від підписання наказу та направлень на перевірку, оскільки первинні документи підприємства відсутні у зв'язку з їх вилученням в рамках кримінального провадження № 42017080000000089 від 15.02.2017 р., що не є тотожним. Акту відмови директора ТОВ РАРИТЕТ від підписання наказу та направлень на перевірку не було складено, натомість, було складено акт про недопуск до проведення перевірки не за місцем проведення перевірки, а у приміщенні контролюючого органу, примірник якого не був вручений посадовій особі підприємства, що є порушенням вимог ст. 82 Податкового кодексу України.

У судовому засіданні представник відповідача просив у задоволені позову відмовити. Представник позивача надав заперечення на відзив, відповідно до якого підтверджує обставини, викладені у позовній заяві та просив позов задовольнити.

Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення сторін, суд приходить до наступного висновку.

Товариство з обмеженою відповідальністю РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566, адреса реєстрації: 53205, Дніпропетровська обл., м. Нікополь, вул. Героїв Чорнобиля, буд.102) перебуває на обліку платників податків у Головному управлінні ДФС України у Дніпропетровській області.

Відповідно до п. 191.1 ст.191 , пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.1, пп.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України та наказу Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області №7303-п від 21.12.2017 р. з 26.12.2017 р. розпочато проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566) з питань дотримання податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ Пейсмен (код ЄДРПОУ 39733440) за період з 01.07.2015 р. по 31.08.2015 р., з ТОВ Конфорт (код ЄДРПОУ 39410872) за період з 01.08.2015 р. по 31.08.2015 р., з ТОВ Весана (код ЄДРПОУ 40060903) за період з 01.03.2015 р. по 31.03.2015 р., з ТОВ БілдПром Груп (код ЄДРПОУ 40098261) за період з 01.03.2016 р. по 31.03.2016 р., з ТОВ Інвест Інновації (код ЄДРПОУ 39960519) за період з 01.04.2016 р. по 30.04.2016 р., з ТОВ Баланс Інвест (код ЄДРПОУ 40168474) за період з 01.06.2016 р. по 30.06.2016 р., з ТОВ Квент Альянс (код ЄДРПОУ 40473616) за період з 01.06.2016 р. по 30.06.2016 р., з ТОВ Перша успішна компанія (код ЄДРПОУ 40401007) за період з 01.07.2016 р. по 31.07.2016 р., з ТОВ РандесІнвест (код ЄДРПОУ 40507316) за період з 01.09.2016 р. по 30.09.2016 р., з ТОВ Вертікс-Трейд (код ЄДРПОУ 40053000) за період з 01.09.2016 р. по 30.11.2016 р. та з 01.03.2017 р. по 31.03.2017 р., з ТОВ Інтер-ТДК (код ЄДРПОУ 40831128) за період з 01.11.2016 р. по 30.11.2016 р., з ТОВ Сейлінг Груп (код ЄДРПОУ 40831018) за період з 01.12.2016 р. по 31.12.2016 р., з ТОВ СупраТрейд (код ЄДРПОУ 40830983) за період з 01.12.2016 р. по 31.12.2016 р., з ТОВ ТК Терм (код ЄДРПОУ 40997327) за період з 01.02.2017 р. по 28.02.2017 р., з ТОВ ТК Інтер Проф (код ЄДРПОУ 41001990) за період з 01.02.2017 р. по 28.02.2017 р., з ТОВ Будівельна компанія Кінгбілд (код ЄДРПОУ 40614313) за період з 01.02.2017 р. по 31.03.2017 р., з ТОВ Альмікс Груп Компані (код ЄДРПОУ 40528041) за період з 01.03.2017 р. по 31.03.2017 р., з ТОВ Метер Груп (код ЄДРПОУ 40038328) за період з 01.04.2017 р. по 30.04.2017 р., з ТОВ Артбуд Проект (код ЄДРПОУ 41253267) за період з 01.06.2017 р. по 30.06.2017 р. та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) придбаних у ТОВ Пейсмен (код ЄДРПОУ 39733440) за період з 01.07.2015 р. по 31.08.2015 р., ТОВ Конфорт (код ЄДРПОУ 39410872) за період з 01.08.2015 р. по 31.08.2015 р., ТОВ Весана (код ЄДРПОУ 40060903) за період з 01.03.2015 р. по 31.03.2015 р., ТОВ БілдПром Груп (код ЄДРПОУ 40098261) за період з 01.03.2016 р. по 31.03.2016 р., ТОВ Інвест Інновації (код ЄДРПОУ 39960519) за період з 01.04.2016 р. по 30.04.2016 р., ТОВ Баланс Інвест (код ЄДРПОУ 40168474) за період з 01.06.2016 р. по 30.06.2016 р., ТОВ Квент Альянс (код ЄДРПОУ 40473616) за період з 01.06.2016 р. по 30.06.2016 р., ТОВ Перша успішна компанія (код ЄДРПОУ 40401007) за період з 01.07.2016 р. по 31.07.2016 р., ТОВ РандесІнвест (код ЄДРПОУ 40507316) за період з 01.09.2016 р. по 30.09.2016 р., ТОВ Вертікс-Трейд (код ЄДРПОУ 40053000) за період з 01.09.2016 р. по 30.11.2016 р. та з 01.03.2017 р. по 31.03.2017 р., ТОВ Інтер-ТДК (код ЄДРПОУ 40831128) за період з 01.11.2016 р. по 30.11.2016 р., ТОВ Сейлінг Груп (код ЄДРПОУ 40831018) за період з 01.12.2016 р. по 31.12.2016 р., ТОВ СупраТрейд (код ЄДРПОУ 40830983) за період з 01.12.2016 р. по 31.12.2016 р., ТОВ ТК Терм (код ЄДРПОУ 40997327) за період з 01.02.2017 р. по 28.02.2017 р., ТОВ ТК Інтер Проф (код ЄДРПОУ 41001990) за період з 01.02.2017 р. по 28.02.2017 р., ТОВ Будівельна компанія Кінгбілд (код ЄДРПОУ 40614313) за період з 01.02.2017 р. по 31.03.2017 р., ТОВ Альмікс Груп Компані (код ЄДРПОУ 40528041) за період з 01.03.2017 р. по 31.03.2017 р., ТОВ Метер Груп (код ЄДРПОУ 40038328) за період з 01.04.2017 р. по 30.04.2017 р., ТОВ Артбуд Проект (код ЄДРПОУ 41253267) за період з 01.06.2017 р. по 30.06.2017 р. тривалістю 5 робочих днів.

Відповідно до ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право: - проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України) у т.ч. після проведення процедур митного контролю та/ або митного оформлення; -доступу під час проведення перевірок до територій, приміщень (крім житла громадян) та іншого майна, що використовується для провадження господарської діяльності, та/або є об'єктами оподаткування або використовується для отримання доходів (прибутку) або пов'язані з іншими об'єктами оподаткування та/ або можуть бути джерелом погашення податкового боргу.

Відповідно до ст.16 цього Кодексу платник податків зобов'язаний: -не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; -допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Згідно п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з пунктом 81.1статті 81 Податкового кодексу України посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби;

- копії наказу про проведення перевірки;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.

При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

Відповідно до п.81.1 ст. 81 Податкового кодексу України 26.12.2017 р. директору ТОВ РАРИТЕТ ОСОБА_4 було вручено наказ №7303-п від 21.12.2017 р. та направлення на перевірку №13663 від 21.12.2017 р., що підтверджується його підписом на зазначених документах.

В ході проведення перевірки відповідач повідомив про неможливість надання первинних документів у зв'язку з їх вилученням на підставі ухвали слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м.Запоріжжя (справа №335/13709/17) в рамках кримінального провадження № 42017080000000089 від 15.02.2017 р. та протоколу обшуку від 05.12.2017 р.

У відповідності до п. 85.1, п.85.2, п.85.9 ст. 89 Податкового кодексу України забороняється витребування документів від платника податків будь-якими посадовими (службовими) особами контролюючих органів у випадках, не передбачених цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

У разі коли до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, були вилучені правоохоронними та іншими органами, зазначені органи зобов'язані надати для проведення перевірки контролюючому органу копії зазначених документів або забезпечити доступ до перевірки таких документів.

Такі копії, засвідчені печаткою та підписами посадових (службових) осіб правоохоронних та інших органів, якими було здійснено вилучення оригіналів документів, або яким було забезпечено доступ до перевірки вилучених документів, повинні бути надані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмового запиту контролюючого органу.

У разі якщо документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, було вилучено правоохоронними та іншими органами, терміни проведення такої перевірки, у тому числі розпочатої, переносяться до дати отримання вказаних копій документів або забезпечення доступу до них.

Відповідно до п.85.9 ст.85 Податкового кодексу України та наказу Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області №7364-п від 26.12.2017 р. проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566) перенесено до дати отримання копій або забезпечення доступу до вилучених документів.

Від СУ ФР ГУ ДФС у Запорізькій області отримано лист від 15.02.2018 р. №1613/7/08-01-23-03 від 15.02.2018 р. (вх.№6532/7 від 20.02.2018 р.), яким повідомлено, що оперативне супроводження кримінального провадження №42017080000000089 від 15.02.2017 р. здійснює оперативне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області та відповідно до вимог ч.1 ст.22 КПК України дозволено розголошення відомостей, наданих у листі для проведення документальної перевірки ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566).

У відповідності до п.89.5 ст. 89 Податкового кодексу України та наказу Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області від 21.02.2018 р. №1205-п про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566) поновлено проведення документальної позапланової перевірки ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566) з питань дотримання податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ Пейсмен (код ЄДРПОУ 39733440) за період з 01.07.2015 р. по 31.08.2015 р., з ТОВ Конфорт (код ЄДРПОУ 39410872) за період з 01.08.2015 р. по 31.08.2015 р., з ТОВ Весана (код ЄДРПОУ 40060903) за період з 01.03.2015 р. по 31.03.2015 р., з ТОВ БілдПром Груп (код ЄДРПОУ 40098261) за період з 01.03.2016 р. по 31.03.2016 р., з ТОВ Інвест Інновації (код ЄДРПОУ 39960519) за період з 01.04.2016 р. по 30.04.2016 р., з ТОВ Баланс Інвест (код ЄДРПОУ 40168474) за період з 01.06.2016 р. по 30.06.2016 р., з ТОВ Квент Альянс (код ЄДРПОУ 40473616) за період з 01.06.2016 р. по 30.06.2016 р., з ТОВ Перша успішна компанія (код ЄДРПОУ 40401007) за період з 01.07.2016 р. по 31.07.2016 р., з ТОВ РандесІнвест (код ЄДРПОУ 40507316) за період з 01.09.2016 р. по 30.09.2016 р., з ТОВ Вертікс-Трейд (код ЄДРПОУ 40053000) за період з 01.09.2016 р. по 30.11.2016 р. та з 01.03.2017 р. по 31.03.2017 р., з ТОВ Інтер-ТДК (код ЄДРПОУ 40831128) за період з 01.11.2016 р. по 30.11.2016 р., з ТОВ Сейлінг Груп (код ЄДРПОУ 40831018) за період з 01.12.2016 р. по 31.12.2016 р., з ТОВ СупраТрейд (код ЄДРПОУ 40830983) за період з 01.12.2016 р. по 31.12.2016 р., з ТОВ ТК Терм (код ЄДРПОУ 40997327) за період з 01.02.2017 р. по 28.02.2017 р., з ТОВ ТК Інтер Проф (код ЄДРПОУ 41001990) за період з 01.02.2017 р. по 28.02.2017 р., з ТОВ Будівельна компанія Кінгбілд (код ЄДРПОУ 40614313) за період з 01.02.2017 р. по 31.03.2017 р., з ТОВ Альмікс Груп Компані (код ЄДРПОУ 40528041) за період з 01.03.2017 р. по 31.03.2017 р., з ТОВ Метер Груп (код ЄДРПОУ 40038328) за період з 01.04.2017 р. по 30.04.2017 р., з ТОВ Артбуд Проект (код ЄДРПОУ 41253267) за період з 01.06.2017 р. по 30.06.2017 р. та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) придбаних у ТОВ Пейсмен (код ЄДРПОУ 39733440) за період з 01.07.2015 р. по 31.08.2015 р., ТОВ Конфорт (код ЄДРПОУ 39410872) за період з 01.08.2015 р. по 31.08.2015 р., ТОВ Весана (код ЄДРПОУ 40060903) за період з 01.03.2015 р. по 31.03.2015 р., ТОВ БілдПром Груп (код ЄДРПОУ 40098261) за період з 01.03.2016 р. по 31.03.2016 р., ТОВ Інвест Інновації (код ЄДРПОУ 39960519) за період з 01.04.2016 р. по 30.04.2016 р., ТОВ Баланс Інвест (код ЄДРПОУ 40168474) за період з 01.06.2016 р. по 30.06.2016 р., ТОВ Квент Альянс (код ЄДРПОУ 40473616) за період з 01.06.2016 р. по 30.06.2016 р., ТОВ Перша успішна компанія (код ЄДРПОУ 40401007) за період з 01.07.2016 р. по 31.07.2016 р., ТОВ РандесІнвест (код ЄДРПОУ 40507316) за період з 01.09.2016 р. по 30.09.2016 р., ТОВ Вертікс-Трейд (код ЄДРПОУ 40053000) за період з 01.09.2016 р. по 30.11.2016 р. та з 01.03.2017 р. по 31.03.2017 р., ТОВ Інтер-ТДК (код ЄДРПОУ 40831128) за період з 01.11.2016 р. по 30.11.2016 р., ТОВ Сейлінг Груп (код ЄДРПОУ 40831018) за період з 01.12.2016 р. по 31.12.2016 р., ТОВ СупраТрейд (код ЄДРПОУ 40830983) за період з 01.12.2016 р. по 31.12.2016 р., ТОВ ТК Терм (код ЄДРПОУ 40997327) за період з 01.02.2017 р. по 28.02.2017 р., ТОВ ТК Інтер Проф (код ЄДРПОУ 41001990) за період з 01.02.2017 р. по 28.02.2017 р., ТОВ Будівельна компанія Кінгбілд (код ЄДРПОУ 40614313) за період з 01.02.2017 р. по 31.03.2017 р., ТОВ Альмікс Груп Компані (код ЄДРПОУ 40528041) за період з 01.03.2017 р. по 31.03.2017 р., ТОВ Метер Груп (код ЄДРПОУ 40038328) за період з 01.04.2017 р. по 30.04.2017 р., ТОВ Артбуд Проект (код ЄДРПОУ 41253267) за період з 01.06.2017 р. по 30.06.2017 р. тривалістю 5 робочих днів.

З метою проведення вказаної перевірки 28.02.2018 р. посадовими особами податкового органу було здійснено вихід за податковою адресою підприємства (Дніпропетровська обл., м.Нікополь, вул. Героїв Чорнобиля, буд.102) для вручення наказу №1205-п від 21.02.2018 р. та направлень на перевірку №№1106, 1107, 1108 від 23.02.2018 р. Директором ТОВ РАРИТЕТ ОСОБА_4 було відмовлено у допуску до перевірки, мотивуючи тим, що документи вилучені на підставі слідчого суддіОрджонікідзевського районного суду м.Запоріжжя (справа №335/13709/17) в рамках кримінального провадження №42017080000000089 від 15.02.2017 р. та протоколу обшуку від 05.12.2017 р.

У зв'язку з викладеним, перевіряючими було складено акт від 28.02.2018 р. №11051/04-36-14-22/31576566 Про недопуск до проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566) та оскільки директор підприємства відмовився від підпису даного акту було складено акт від 28.02.2018 р. №11053/04-36-14-22/31576566 про відмову від підпису акту Про недопуск до проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566) .

01.03.2018 р. заступником начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Мельником Д.М., розглянувши звернення та додані до нього матеріали управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області про застосування адміністративного арешту майна платника податків ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566), передбаченого пп.94.2.3 п.94.2 ст.94 Податкового кодексу України, у зв'язку з недопущенням посадових осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області до проведення документальної позапланової виїзної перевірки посадовими особами ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566), було прийнято Рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків: ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566), що перебуває (розміщене, зберігається): 53205, Дніпропетровська обл., м. Нікополь, вул. Героїв Чорнобиля, буд.102.

Відповідно до вимог п.94.10 ст.94 Податкового кодексу України, арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 283 Кодексу адміністративного судочинства України, провадження у справах за зверненням органів доходів і зборів при здійсненні ними визначених законом повноважень здійснюється на підставі заяви таких органів щодо, зокрема, підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків. Заява подається до суду першої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом.

Позивач звернувся з позовною заявою у загальному порядку, визначеному частиною 5 ст. 283 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до п.94.1ст.94 Податкового кодексу України, адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Підпунктом 94.2.3 п.94.2 ст.94 Податкового кодексу України передбачено, що арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

Таким чином, суд звертає увагу, що при прийнятті норми про можливість застосування адміністративного арешту майна платника податків, зокрема в разі не допуску такою особою працівників податкових органів до проведення перевірки, законодавець виходив з того, що застосування арешту є особливим видом забезпечення повноти та об'єктивності проведення податкової перевірки, оскільки ухилення платника податків від проведення перевірки може вказувати на його бажання приховати певні докази, що вказують на його недобросовісність.

Специфіка виконання податковими органами своїх повноважень та особливості ведення господарської діяльності окремих платників податків викликають необхідність у оперативності застосування адміністративного арешту майна та перевірки його обґрунтованості.

Згідно із п.94.6 ст.94 Податкового кодексу України, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків. Арешт може бути накладено органом державної податкової служби на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.

Відповідно до п.94.5 ст.94 Податкового кодексу України, арешт майна може бути повним або умовним. Повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном. У цьому випадку ризик, пов'язаний із втратою функціональних чи споживчих якостей такого майна, покладається на орган, який прийняв рішення про таку заборону. Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

З матеріалів справи вбачається, що до початку проведення перевірки перевіряючими було пред'явлено директору ТОВ РАРИТЕТ наказ Головного управління ДФС в Дніпропетровській області про поновлення строків проведення документальної позапланової виїзної перевірки від 21.02.2018 року №1205-п та направлення на перевірку від 23.02.2018 року №1106, №1107, №1108, проте, перевіряючих до проведення перевірки допущено не було, відмовлено від отримання відповідного акту.

Суд критично відноситься до тверджень відповідача, що ним не було відмовлено у допуску до перевірки, а лише відмовлено від підписання наказу та направлень, оскільки відповідно до вимог п.81.1 податкові органи мають право приступити до проведення перевірки лише після пред'явлення наказу, направлення та службового посвідчення, що і є підставою для початку проведення перевірки, адже неналежне повідомлення платника податків про проведення перевірки не допускається і є підставою для недопуску до проведення перевірки.

Доказів оскарження наказу про проведення перевірки та/або рішення про застосування арешту відповідачем не надано.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позивачем було дотримано процедурні вимоги щодо проведення перевірки та законних підстав для недопущення посадових осіб податкового органу до проведення перевірки у відповідача не було, а тому Головним управлінням ДФС в Дніпропетровській області обґрунтовано та за наявності передбачених ст.94 Податкового кодексу України підстав прийнято рішення від 01.03.2018 року про застосування умовного адміністративного арешту майна ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566).

Пунктом 94.10 ст.94 Податкового кодексу України визначено, арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За вказаних обставин, з врахуванням наявних в справі доказів, суд вважає позовні вимоги Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області обґрунтованими, а умовний адміністративний арешт майна ТОВ РАРИТЕТ таким, обґрунтованість якого підлягає підтвердженню.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 255, 262, 293,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби України в Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю РАРИТЕТ про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна - задовольнити в повному обсязі.

Підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна ТОВ РАРИТЕТ (код ЄДРПОУ 31576566).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тесту судового рішення.

Рішення суду набуває законної сили у відповідності до положень ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлений 23.05.2018 р.

Суддя О.С. Рябчук

Дата ухвалення рішення14.05.2018
Оприлюднено04.06.2018
Номер документу74404888
СудочинствоАдміністративне
Сутьпідтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна

Судовий реєстр по справі —804/2509/18

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 27.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Постанова від 27.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 14.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Рішення від 14.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні