ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 01 червня 2018 року № 826/5138/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрянської Я.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" доДепартаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Державної архітектурно-будівельної інспекції України третя особапро Головне управління Держгеокадастру у Київській областівизнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії , ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" з позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Державної архітектурно-будівельної інспекції України третя особа Головне управління Держгеокадастру у Київській області в якому з урахуванням уточнень просив: - визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.10.2015р. № КВ 083152921090" № 56 від 07.03.2018р.; - визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про внесення змін до п. 2 Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07.03.2018р. № 56, доповнивши його після слів та цифр "від 19.10.2015р. № КВ 083152921090" словами та цифрами "а також повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт від 04.01.2017р. № КВ 103170040188" № 63 від 16.03.2018р.; - зобов'язати Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подати дані для поновлення реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.10.2015р. № КВ 083152921090 та повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації від 04.01.2017р. № КВ 103170040188 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України; - зобов'язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України поновити реєстрацію Декларації про початок виконання будівельних робіт "Реконструкція (нове будівництво) нежитлового будинку під житловий будинок з вбудованими приміщеннями на вул. Ушинського, 14-А у Солом'янському районі м. Києва " від 19.10.2015р. № КВ 083152921090 та повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт від 04.01.2017р. № КВ 103170040188. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані накази є протиправними, тобто такими, що прийняті відповідачем не в порядку, не у спосіб та не в межах визначених Конституцією та законами України повноважень, а відтак підлягають скасуванню. Державною архітектурно-будівельною інспекцією України подано відзив на адміністративний позов в якому просить у задоволенні адміністративного позову відмовити. Головним управлінням Держгеокадастру в Київській області надано пояснення на адміністративний позов в якому зазначає, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Київській області діяли відповідно до вимог чинного законодавства України та в межах наданих повноважень. Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, заслухавши пояснення представників сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, зазначає таке. Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" є замовником об'єкту Реконструкції (нове будівництво) нежитлового будинку під житловий будинок з вбудованими приміщеннями на вул. Ушинського, 14-А у Солом'янському районі м. Києва. Земельна ділянка за адресою: вул. Ушинського, 14-А у Солом'янському районі м. Києва перебуває у користуванні позивача на підставі договору оренди земельної ділянки від 05.12.2014р. за № 196 (кадастровий номер - 8000000000:72:011:0009) укладеного на підставі рішення Київської міської ради від 23.10.2013р. № 363/9851. 12.12.2014р. за заявою позивача було внесено зміни щодо виду використання земельної ділянки по вул. Ушинського, 14-А у Солом'янському районі м. Києва (кадастровий номер - 8000000000:72:011:0009), а саме вид використання з "для експлуатації, обслуговування та реконструкції нежитлової споруди магазину" змінено на "для реконструкції нежитлової споруди-магазину під торгівельно-житловий та офісний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням". 19.10.2015р. Департаментом державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт за номером КВ 083152921090.(а.с. 28-30) 04.01.2017р. Департаментом державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві зареєстровано повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт від 04.01.2017р. № КВ 103170040188. (а.с. 31-32) 19.02.2018р. державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Київський області - в.о. начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Києві Управління з контролю за використанням та охороною земель та головним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Києві Управління з контролю за використанням та охороною земель проведено перевірку з питання дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки по вул. Ушинського, 14-А в м. Києві (кадастровий номер - 8000000000:72:011:0009). За результатом проведення перевірки складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки, в якому зазначено, що вид використання земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:72:011:0009 змінено з порушенням вимог п. 2 ч. 1 ст. 20, ст. 122 Земельного кодексу України, ст. 21 Закону України "Про державний земельний кадастр". Також зазначено, що земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:72:011:0009 використовується з порушенням вимог п. 2 ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України - невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням. (а.с. 16-17) На підставі проведеної перевірки та складеного за її результатом акта Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято наказ від 07.03.2018р. № 56 "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт". (а.с. 13) 16.03.2018р. Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято наказ № 63 "Про внесення змін до наказу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 07.03.2017р. № 56. (а.с. 14) Позивач вважаючи вищезазначені накази протиправними та такими, що підлягають скасуванню звернувся до суду для захисту своїх прав та законних інтересів. Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові та організаційні основи містобудівної діяльності спрямовано на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлено Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності” від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI). Згідно з частиною першою статті 41 Закону № 3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Частиною першою статті 6 Закону № 3038-VI встановлено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування. У контексті приписів частини третьої статті 6 Закону № 3038-VI до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать: 1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад. Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 34 Закону № 3038-VI передбачено, що замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності. Згідно з ч. 8 ст. 36 Закону № 3038-VI замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації. Пунктом 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 липня 2014 року № 294 визначено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (далі - Положення № 294). Основними завданнями Державної архітектурно-будівельної інспекції України є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, зокрема здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил (пункт 3 Положення № 294). Пунктом 4 Положення № 294 визначено, що до покладених на Держархбудінспекцію завдань, окрім іншого, остання здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час провадження містобудівної діяльності. Водночас, пунктом 7 Положення №294 передбачено, що Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи. Відповідно до статті 10 Закону України “Про архітектурну діяльність” для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури, додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, місцевих правил забудови населених пунктів, вимог вихідних даних, а також з метою захисту прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд, який забезпечує Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи. Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснює свої повноваження щодо державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві та дозвільно-реєстраційних функцій щодо об'єктів незначного (СС1) та середнього (СС2) класу наслідків (відповідальності) з 12 жовтня 2016 року. Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності”, Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466, Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 було запроваджено декларативний принцип оформлення замовником документів, які надають право виконувати будівельні роботи на об'єктах будівництва І-ІІІ категорії складності та підтверджують готовність таких об'єктів до експлуатації. Вказаний принцип полягав у тому що відповідальність за достовірність даних, зазначених замовником у декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об'єкта до експлуатації, покладалась на замовника, а функції органу державного архітектурно-будівельного контролю на етапі подання таких документів було зведено до перевірки повноти даних, вказаних замовником будівництва у відповідному документі декларативного характеру. Таким чином, для реєстрації декларацій за декларативним принципом подання замовником будівництва інших документів, окрім двох примірників заповненої декларації відповідної форми законодавством не передбачено. Судом встановлено, що 19.10.2015р. Департаментом державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт (крім об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури) Реконструкція (нове будівництво) нежитлового будинку під житловий будинок з вбудованими приміщеннями за номером КВ 083152921090. (а.с. 28-30) 12.12.2014р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" було внесено зміни щодо виду використання земельної ділянки по вул. Ушинського,14А у Солом'янському районі м. Києва (кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:72:011:0009), а саме використання з "для експлуатації, обслуговування та реконструкції нежитлової споруди-магазину" змінено на "для реконструкції нежитлової споруди-магазину під торгівельно-житловий та офісний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням ". Більше того, Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС- ТРЕЙД" у 2014 році листами (заявами) звернулось до Київської міської ради, стосовно зміни виду використання земельної ділянки в межах певної категорії по вул. Ушинського,14-А у Солом'янському районі м. Києва (кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:72:011:0009). На звернення Товариства виконавчим органом Київської міської ради (КМДА) Департаментом земельних ресурсів були надані відповіді листами від 31.03.2014р. № 057029-3094 та від 23.04.2014р. № 057029-3991, в яких зазначено, що відповідно до частини 5 статті 20 Земельного кодексу України, види використання земельної ділянки в межах певної категорії визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. (а.с. 18, 19) В подальшому, позивач виготовив Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" для реконструкції нежитлової споруди-магазину під торгівельного-житловий та офісний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням за адресою: м. Київ, Солом'янський район, вул. Ушинського, 14-а та отримав висновок Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), щодо відповідності заявленої ініціативи містобудівній документації, що мають бути враховані при розробці технічної документації із землеустрою, на підставі якої було внесено зміни до Державного земельного кадастру. (а.с. 20-22) У вищезазначеному висновку вказано, що земельна ділянка за адресою вул. Ушинського, 14а, Солом'янський район м. Києва відповідно до Генерального плану міста, затвердженого рішенням Київради від 28.03.2002р. № 370/1804, територія за функціональним призначенням належить до території багатоповерхової житлової забудови. Також, у висновку вказано, що заявлена ініціатива відповідає містобудівній документації, за функціональним призначенням. (а.с. 21-22) З матеріалів справи вбачається, що державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки по вул. Ушинського 14-а в м. Києві (кадастровий номер 8000000000:72:011:0009). За результатом проведеної перевірки складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 19.02.2018р. № 83-ДК/34/АП/09/01/-18 в якому зазначено, що земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:72:011:0009 використовується з порушенням вимог п. а ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України, а саме невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням. (а.с.17) На підставі вищезазначеного акту Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято оскаржуваний наказ від 07.03.2018р. № 56 "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" та 16.03.2018р. оскаржуваний наказ № 63 "Про внесення змін до наказу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 07.03.2017р. № 56. (а.с. 13, 14) Суд вважає висновки викладені в акті перевірки від 19.02.2018р. та прийняті на його підставі накази протиправними з огляду на таке. Відповідно до ч. 1, 2 ст. 20 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Згідно з ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Відповідно до ч. 5 ст. 20 Земельного кодексу України, види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33-37 цього Кодексу. Земельні ділянки, що належать до земель оборони, використовуються виключно згідно із Законом України "Про використання земель оборони". Судом встановлено, що відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:72:011:0009; місце розташування: м. Київ, Солом'янський район, вул. Ушинського, 14-А; цільове призначення 03.07; категорія земель: землі житлової та громадської забудови; вид використання: для реконструкції нежитлової споруди-магазину під торгівельно-житловий та офісний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням. (а.с. 33-38) Згідно з ст. 38 Земельного кодексу України, до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування. Відповідно до абз. 14 ст. 1 Закону України "Про землеустрій", цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку. Відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:72:011:0009 - 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. При цьому, внесені зміни до Державного земельного кадастру про вищезазначену земельну ділянку не призвели до зміни категорії земель, як житлової та громадської забудови та коду класифікації видів цільового призначення земель (03.07). Вищевикладене підтверджується також листом Департаменту земельних ресурсів Виконавчого органу КМР (КМДА) від 11.12.2017р. № 057029-22419 наданим у відповідь на заяву позивача щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки про вид використання земельної ділянки. (а.с. 23) Відповідно до ч. 1,4 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства. Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється. Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Питання щодо відповідності заявленої ініціативи містобудівній документації або ситуації та наявних містобудівних умов та обмежень, що мають бути враховані при розробці зазначеної технічної документації погоджені Департаментом містобудування та архітектури (висновок від 13.03.2014р. № 2356/0/12/19-14) Відповідно до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010р. № 548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010р. за № 1011/18306, код класифікації 03.07 відповідає цільовому призначенню «для будівництва та обслуговування будівель торгівлі». Вид використання, змінений за заявою позивача не призвів, як зазначалось раніше, до зміни цільового призначення земельної ділянки, а відтак доводи контролюючого органу викладені в акті перевірки є помилковими та спростовуються вищевикладеним. Таким чином прийняті на підставі акту перевірки накази є протиправними, а відтак підлягають скасуванню, оскільки позивачем не було допущено порушень вимог земельного законодавства в частині використання земель всупереч цільовому призначенню. Щодо позовних вимог в частині зобов'язання Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подати дані для поновлення реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.10.2015р. № КВ 083152921090 та повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації від 04.01.2017р. № КВ 103170040188 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України та зобов'язання Державної архітектурно-будівельної інспекції України поновити реєстрацію Декларації та повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт від 04.01.2017р. № КВ 103170040188, суд зазначає таке. Відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону № 3038-VI, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, веде єдиний реєстр документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр). Внесення даних до реєстру з присвоєнням реєстраційного номера здійснюється на підставі інформації, наданої органами державного архітектурно-будівельного контролю, протягом одного робочого дня з дня її отримання. Згідно з п. 3 Порядку ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24 червня 2011р. № 92, ведення, адміністрування, функціонування і супроводження програмного забезпечення реєстру, збереження та захист бази даних реєстру, забезпечення доступу до нього органів державного архітектурно-будівельного контролю здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України. Виходячи з того, що у ході судового розгляду справи судом визнано протиправними та скасовано оскаржувані накази, суд приходить до висновку, що з метою повного захисту порушених прав позивача, доцільним є задоволення позовних вимог в частині зобов'язання Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подати дані для поновлення реєстрації декларації та повідомлення про зміну даних у декларації, а також зобов'язання Державної архітектурно-будівельної інспекції України поновити реєстрацію Декларації та повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації. З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову. Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Керуючись ст. 77, 139, 242, 243, 251, 255 КАС України, В И Р І Ш И В: 1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" задовольнити. 2. Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.10.2015р. № КВ 083152921090" № 56 від 07.03.2018р. 3. Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про внесення змін до п. 2 Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07.03.2018р. № 56, доповнивши його після слів та цифр "від 19.10.2015р. № КВ 083152921090" словами та цифрами "а також повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт від 04.01.2017р. № КВ 103170040188" № 63 від 16.03.2018р. 4. Зобов'язати Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подати дані для поновлення реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 19.10.2015р. № КВ 083152921090 та повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації від 04.01.2017р. № КВ 103170040188 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України; 5. Зобов'язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України поновити реєстрацію Декларації про початок виконання будівельних робіт "Реконструкція (нове будівництво) нежитлового будинку під житловий будинок з вбудованими приміщеннями на вул. Ушинського, 14-А у Солом'янському районі м. Києва " від 19.10.2015р. № КВ 083152921090 та повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт від 04.01.2017р. № КВ 103170040188. 6. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3524,0 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). 7. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1762,0 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України. Рішення набирає законної сили в порядку та строки встановлені ст. 255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 КАС України. Суддя Я.І. Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2018 |
Оприлюднено | 06.06.2018 |
Номер документу | 74405567 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні