Постанова
від 17.05.2018 по справі 808/969/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

17 травня 2018 року м.Дніпросправа № 808/969/17

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючий суддя: Лукманова О.М.,

суддів: Божко Л.А., Дурасова Ю.В.,

при секретарі: Сонник А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу Корсар 2012 на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 28.08.2017 року (суддя Матяш О.В., м. Запоріжжя, повний текст постанови складено 28.08.2017 року) у справі №808/969/17 за позовом Обслуговуючого кооперативу Корсар 2012 до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю Спортивно-оздоровчий комплекс яхт-клуб Корсар про визнання протиправними та скасування наказу та рішення, -

в с т а н о в и л а:

18.04.2017 року Обслуговуючий кооператив Корсар 2012 (далі по тексту - позивач) звернувся до суду з позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області (далі по тексту - відповідач), в якому просив визнати протиправними та скасувати наказ заступника директора Департаменту Державного архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області №131 від 06.12.2016 року про скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 09.11.2016 року за №ЗП 142163091623 та рішення головного інспектора будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області №131 від 06.12.2016 року про скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 19.11.2016 року за №ЗП 142163091623.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 18.05.2017 року залучено до участі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Спортивно-оздоровчий комплекс яхт-клуб Корсар .

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 28.08.2017 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

З постановою суду першої інстанції не погодився позивач ОК Корсар 2012 та подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимог у повному обсязі. Свої вимоги обґрунтував тим, що судом неповно з'ясовано обставини справи, що мають значення, порушення судом норм матеріального та процесуального права. Апелянт зазначав, що суд не надав оцінку тому, що ТОВ СОК яхт-клуб Корсар на залучені кошти членів ОК Корсар 2012 на орендованій у 2007 році земельній ділянці за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Луначарського, 15, побудувало спортивно-оздоровчий комплекс, який складається зі спальних корпусів, нежитлових приміщень, які належать членам ОК Корсар 2012 та мережі інфраструктури, у тому числі системи водоводу та каналізації, яка була запроектована та побудована для забезпечення життєдіяльності та функціонування вищевказаних корпусів та приміщень. З метою ефективного управління, експлуатації та належного утримання нежитлових приміщень, споруд і прибудинкової території позивачем було проведено реконструкцію існуючої системи водопостачання та водовідведення 20 метрів погонних з улаштуванням підключення до КП Водоканал та ТОВ Делфіс в інших місцях, але в межах земель їх розміщення на земельній ділянці, яка є прилеглою до об'єкта благоустрою, який на підставі розпорядження голови райадміністрації від 17.11.2015 року №550р закріплений за ТОВ СОК яхт-клуб Корсар та частково на земельній ділянці, яку орендує ТОВ СОК яхт-клуб Корсар на підставі договору від 15.05.2007 року у Запорізької міської ради. Реконструкція системи водопостачання та водовідведення, яку спільно використовують ТОВ СОК яхт-клуб Корсар та ОК Корсар 2012 , була здійснена відповідно до зареєстрованої відповідачем декларації про початок виконання будівельних робіт згідно з затвердженим проектом та погоджена з районною адміністрацією Запорізької міської ради по Комунарському району, КП Водоканал та ТОВ Делфіс . Апелянт вказував, що така реконструкція могла здійснюватися за відсутності документа, що засвічує право власності чи користування земельною ділянкою, а тому позивач у п.13 декларації про готовність до експлуатації об'єкта від 09.11.2016 №ЗП 142163091623 навів достовірні дані. Апелянт зазначав, що твердження суду про те, що позивачем не надано доказів погодження із власником мереж водопостачання та водовідведення та орендарем земельної ділянки - ТОВ СОК яхт-клуб Корсар не відповідають дійсності, оскільки останній не був власником мереж на момент здійснення реконструкції мереж, до яких підключався позивач, а тому позивач погодив проведення реконструкції з КП Водоканал та ТОВ Делфіс , які були власниками.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що ОК Корсар 2012 не мав законних підстав для здійснення реконструкції системи водопостачання та водовідведення за адресою вул. Луначарського, буд. 15г, в м. Запоріжжя, оскільки не здійснює будівництва та введення в експлуатацію й не є власником будь-яких об'єктів водопостачання й водовідведення за вказаною адресою та не мав погодження із власником мереж водопостачання та водовідведення та орендарем цієї земельної ділянки - ТОВ СОК яхт-клуб Корсар .

Матеріалами справи встановлено, що ОК Корсар 2012 подало декларацію про початок виконання будівельних робіт Реконструкція системи водопостачання та водовідведення котеджного містечка ОК Корсар 2012 вул. Луначарського, 15г в м. Запоріжжя , яка була зареєстрована Департаментом ДАБІ 21.10.2016 року за №ЗП 082162912619.

Проведення реконструкції водопостачання та водовідведення було погоджено 19.09.2016 року з Комунарською районною адміністрацією Запорізької міської ради. 21.07.2016 року КП Водоканал надало ОК Корсар 2012 технічні умови №269/2016(468) на приєднання котеджного містечка до централізованих систем водопостачання та водовідведення м. Запоріжжя за адресою вул. Луначарського, 15г.

Після проведення реконструкції ОК Корсар 2012 подало декларацію про готовність до експлуатації об'єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності Реконструкція системи водопостачання та водовідведення котеджного містечка ОК Корсар 2012 вул. Луначарського, 15г в м. Запоріжжя , яка була зареєстрована Департаментом ДАБІ 09.11.2016 року за №ЗП142163091623.

Встановлено, що 02.11.2016 ТОВ СОК яхт-клуб Корсар звернулося до Департаменту ДАБІ у Запорізькій області із заявою про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт ОК Корсар 2012 , яка зареєстрована відповідачем 21.10.2016 за №ЗП 082162912619 з тих підстав, що при виконанні робіт з реконструкції системи водопостачання та водовідведення підрядником ОК КОРСАР 2012 - ТОВ Компанія Муссон було пошкоджено кабель 6000 кВт, який належить на праві власності ТОВ СОК яхт-клуб Корсар з тих підстав, що ОК Корсар 2012 не мало правових підстав для здійснення реконструкції мереж водопостачання, оскільки останнє не є власником таких мереж водопостачання. Вказана заява була одержана Департаментом ДАБІ 02.11.2016 року, доказом якого є вхідний штам.

Колегія суддів звертає увагу на те, що при наявності заяви про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, Департаментом ДАБІ було 09.11.2016 року зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації об'єкта.

Допитаний у судовому засіданні представник Департаменту ДАБІ не зміг пояснити чому при наявності заяви про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, декларація не тільки не була скасована, а й 09.11.2016 року зареєстрована декларація про готовність до експлуатації об'єкта.

Встановлено, що за заявою ТОВ СОК яхт-клуб Корсар від 02.11.2016 року, 02.12.2016 року фахівцями Департаменту ДАБІ було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ОК Корсар 2012 на об'єкті будівництва: Реконструкція системи водопостачання та водовідведення котеджного містечка ОК Корсар 2012 за адресою: 69118, вул. Луначарського, буд. 15г в м. Запоріжжя , за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил.

За результатами перевірки встановлено: замовником будівництва ОК Корсар 2012 отримано право на виконання будівельних робіт на зазначеному об'єкті будівництва шляхом реєстрації Департаментом декларації про початок виконання будівельних робіт від 21.10.2016 року №ЗП 082162912619, в подальшому декларації про готовність зазначеного об'єкта до експлуатації від 09.11.2016 №ЗП 142163091623. Категорія складності зазначеного об'єкта - ІІ (друга). Проектна документація затверджена наказом замовника будівництва №28/07 від 28.07.2016, проектувальник - ФОП ОСОБА_2, авторський нагляд - головний інженер проекту ОСОБА_3, технічний нагляд - ОСОБА_4, підрядник - ТОВ Компанія Муссон . Проектом, розробленим ПП ОСОБА_2 (шифр 11.07.16-00-НВК), передбачається підключення існуючої системи водопостачання ОК Корсар 2012 до існуючої системи водопостачання Д=200мм по вул. Луначарського, 15г у м. Запоріжжя, а також підключення існуючої системи каналізації ОК Корсар 2012 до існуючої системи напірної каналізації Д=250мм по вул. Луначарського, 15г у м. Запоріжжя, а також влаштування колодязів та монтаж каналізаційної насосної станції з двома фекальними насосами.

Будівельні роботи, відповідно до проектної документації, з підключенням водопостачання та каналізації виконувались на земельній ділянці, яка є прилеглою до об'єкта благоустрою, який на підставі розпорядження голови районної адміністрації від 17.11.2015 року №550р закріплений за ТОВ СОК яхт-клуб Корсар й на земельній ділянці, що знаходиться в користуванні ТОВ СОК яхт-клуб Корсар . На підставі вказаного розпорядження 17.11.2015 року між районною адміністрацією Запорізької міської ради по Комунарському району та ТОВ СОК яхт-клуб Корсар було укладено договір №7-С про закріплення та утримання об'єктів благоустрою в належному стані. Об'єкт благоустрою розташований за адресою: м. Запоріжжя, вул. Луначарського,15-г. Прилеглою територією за цим договором вважається територія, яку визначено схемою благоустрою прилеглої території, що є невід'ємною частиною цього договору (п.1.2, 1.3 договору). 15.05.2007 року між Запорізькою міською радою та ТОВ СОК яхт-клуб Корсар укладено договір оренди землі, за умовами якого орендодавець (Запорізька міська рада) відповідно до рішення №55/6 від 28.03.2007 року надала, а орендар (ТОВ СОК яхт-клуб Корсар ) прийняв у строкове платне користування земельну ділянку для розташування спортивно-оздоровчого комплексу, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Луначарського, 15. Документ, який свідчить про право власності або користування земельною ділянкою, на якій було виконано зазначені будівельні роботи у ОК Корсар 2012 , відсутній. У п. 13 декларації про готовність до експлуатації об'єкта від 09.11.2016 № ЗП 142163091623 Інформація про документ, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою зазначено Не потребує згідно п. 4 ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Відповідно до ч.4 ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Реконструкція або капітальний ремонт трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою . Замовником будівництва вказаного об'єкта - ОК Корсар 2012 фактично виконувалися будівельні роботи з реконструкції існуючих мереж водопостачання та каналізації котеджного містечка ОК Корсар 2012 за адресою: 69118, м. Запоріжжя, вул. Луначарського, буд. 15г, поза межами земель їх розміщення шляхом улаштування нового підключення до існуючих мереж водопостачання та напірної каналізації по вул. Луначарського без наявності права власності або користування на земельну ділянку, на якій виконувалися зазначені будівельні роботи, що є наведенням недостовірних даних у п. 13 декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 09.11.2016 № ЗП 142163091623, що, в свою чергу, є порушенням ч. 10 ст.39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , п. 16 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №461 від 13.04.2011 року.

За результатами вищевказаної перевірки, 06.12.2016 року головним інспектором будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту Балабановим Р.В. у відношенні ОК Корсар 2012 складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. 20.12.2016 року винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №44/1008-22.3/3908.

Матеріалами справи встановлено, що ОК Корсар 2012 оскаржив вищевказаний припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил до суду та ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 11.07.2017 року у справі №808/326/17 провадження у справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі.

За результатами перевірки 02.12.2016 року головним інспектором будівельного нагляду Департаментом ДАБІ Рябуха В.Є. 06.12.2016 року прийнято рішення №131 про скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 09.11.2016 за № ЗП 142163091623 на об'єкт Реконструкція системи водопостачання та водовідведення котеджного містечка ОК Корсар 2012 за адресою: 69118, вул. Луначарського, буд.15г, в м. Запоріжжя (замовник ОК Корсар 2012 ) та заступником директора Департаменту ДАБІ В.Ф.Дем'яновим наказ з цього питання, які оскаржуються ОК Корсар 2012 .

Як вбачається з акту перевірки, протоколу про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності, постанови про накладення штрафу, підставою для скасування декларації про готовність об'єкта до експлуатації було те, що замовником будівництва вказаного об'єкта - ОК Корсар 2012 фактично виконувалися будівельні роботи з реконструкції існуючих мереж водопостачання та каналізації котеджного містечка ОК Корсар 2012 за адресою: 69118, м. Запоріжжя, вул. Луначарського, буд. 15г, поза межами земель їх розміщення шляхом улаштування нового підключення до існуючих мереж водопостачання та напірної каналізації по вул. Луначарського без наявності права власності або користування на земельну ділянку, на якій виконувалися зазначені будівельні роботи, що є наведенням недостовірних даних у п. 13 декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 09.11.2016 № ЗП 142163091623 що, в свою чергу, є порушенням ч. 10 ст.39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , п. 16 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №461 від 13.04.2011 року.

Не погоджуючись з висновками суду першої інстанції, колегія суддів апеляційної інстанції виходить з наступного.

Встановлено, що ТОВ СОК яхт-клуб Корсар було створено у 2005 році з метою залучення коштів для фінансування будівництва спортивно-оздоровчого комплексу за адресою: м. Запоріжжя, вул. Луначарського, 15. Рішенням Запорізької міської ради від 28.03.2007 року за №55/6 ТОВ СОК яхт-клуб Корсар було передано в оренду строком на 10 років земельну ділянку, площею 1,9350 га за адресою вул. Луначарського, 15 та 15.05.2007 року було укладено договір оренди земельної ділянки для розташування спортивно-оздоровчого комплексу.

У подальшому згідно договору підряду від 14.05.2007 року №14/05, укладеного ТОВ СОК яхт-клуб Корсар з ТОВ ТД Альфа , останній збудував спортивно-оздоровчий комплекс яхт-клуб Корсар за адресою м. Запоріжжя, вул. Луначарського, 15г.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ СОК яхт-клуб Корсар у червні 2011 року ввів в експлуатацію СОК якт-клуб Корсар . При цьому приміщення комплексу відповідно до договорів дольової участі в будівництві були передані у власність фізичним особам, якими було створено ОК Корсар 2012 .

Згідно Статуту ОК Корсар 2012 було створено для ефективного управління, експлуатації та належного утримання нежитлових приміщень і споруд, що належать на праві власності кооперативу, на території комплексу, розташованого за адресою м. Запоріжжя, вул. Луначарського, 15г.

Відповідно до розпорядження голови районної адміністрації Запорізької міської ради по Комунарському району від 17.11.2015 року №550р було укладено договір з ТОВ СОК яхт-клуб Корсар про закріплення та утримання прилеглої території до об'єкту благоустрою за адресою: м. Запоріжжя, вул. Луначарського, 15г.

Згідно виписок з інвентаризаційного опису основних засобів періоду станом на 01.11.2016 року на балансі ТОВ СОК яхт-клуб Корсар перебувають зовнішні мережі, станція каналізаційна насосна. Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власника за ТОВ СОК яхт-клуб Корсар 06.12.2016 року зареєстровано право власності на будівлю котельної, літ.Г, каналізаційні колодязі, 18-43, водопровідні колодязі, 44-56.

Отже, як вбачається з матеріалів справи, позивач ОК Корсар 2012 та третя особа ТОВ СОК яхт-клуб Корсар мають одну і ту юридичну адресу: м. Запоріжжя, вул. Луначарського, 15г, мають у власності та користуванні об'єкти, які розташовані за цією адресою, їх господарська діяльність пов'язана з обслуговуванням спортивно-оздоровчого комплексу яхт-клубу Корсар .

Так, згідно договору про надання послуг з утримання нежитлових приміщень, споруд і прибудинкової території від 28.01.2015 року №01/01, укладеного ТОВ СОК яхт-клуб Корсар (виконавець) з ОК Корсар 2012 (замовник), який діяв на момент спірних відносин, ТОВ СОК яхт-клуб зобов'язувався за завданням ОК Корсар 2012 забезпечити нерухоме майно водо-, тепло-, електропостачанням, каналізаційними послугами та іншими послугами. Згідно п.3.4 договору ОК зобов'язаний, зокрема, без попередньої письмової згоди ТОВ СОК яхт-клуб Корсар не здійснювати будь-які перепланування та будівельні роботи на земельній ділянці, на якій розташований ТОВ СОК яхт-клуб Корсар .

01.03.2010 року ТОВ СОК яхт-клуб Корсар уклав договір №9335/2 з КП Водоканал про надання послуг водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації.

В матеріалах справи є лист ТОВ СОК яхт-клуб Корсар від 17.02.2016 року за №6/02-16/2, з якого вбачається, що між позивачем та третьою особою існують договірні відносини щодо користування послугами КП Водоканал та у зв'язку з порушенням договірних зобов'язань ОК Корсар 2012 вирішувалось питання щодо укладення прямого договору між ОК Корсар 2012 та КП Водоканал на поставку води та прийняття стічних вод, який би дозволив розмежувати відповідальність за порушення норм приймання стічних вод у систему каналізацій, що у свою чергу вимагає проведення реконструкції системи водопостачання та водовідведення котеджного містечка.

Як вбачається з робочого проекту Реконструкція мережі водопостачання і каналізування котеджного містечка ОК Корсар 2012 по вул. Луначарського. 15г в м. Запоріжжя , проект передбачав підключення діючої системи водопостачання ОК Корсар 2012 до діючої мережі водопроводу Д=200 мм по вул. Луначарського, установку водомірного вузла в колодязі В1 №1 на місці підключення та установку водомірного вузла для обліку води для поливу зелених насаджень. Даним проектом передбачено підключення діючої системи каналізації ОК Корсар 2012 до діючої мережі напірної каналізації Д=250 мм по вул. Луначарського, передбачено обладнання каналізаційної насосної станції (КНС) з двома насосами (фекальний насос з датчиком контролю рівня 1 робочий, 1 резервний) для забезпечення підключення до каналізації. Після КНС напірні трубопроводи, з обладнанням на них зворотного клапана та запірної арматури, передбачено підключення в діючу напірну каналізацію.

Як вбачається з пояснень ТОВ СОК яхт-клуб Корсар , підставою для звернення до Департаменту ДАБІ було те, що ТОВ Компанія Муссон , яка є підрядником, під час проведення робіт на земельній ділянці за адресою вул. Луначарського. 15г м. Запоріжжя пошкоджено кабель 6000 кВт, який належить на праві власності ТОВ СОК яхт-клуб Корсар та прокладений по території від підстанції Грибний канал до трансформаторної підстанції ТОВ СОК яхт-клуб Корсар . Наслідком пошкодження кабелю було повне знеструмлення об'єктів, які належать на праві власності ТОВ СОК яхт-клуб Корсар .

Як вбачається з матеріалів справи, після реєстрації права власності 06.12.2016 року на будівлю котельної, літ.Г, каналізаційних колодязів, 18-43, водопровідних колодязів, 44-56 та відновлення пошкодження кабелю, станом на 01.03.2018 року ТОВ СОК яхт-клуб Корсар погоджено підключення системи водопостачання та каналізації ОК Корсар 2012 до каналізаційних колодязів, 18-43, водопровідних колодязів. 44-56, що є складовими частинами будівлі котельні, літ.Г, за адресою вул. Луначарського. 15г, що підтверджується листом ТОВ СОК яхт-клуб Корсар від 01.03.2018 року за №4/03-18/2 направленого на адресу ОК Корсар 2012 .

У судовому засіданні представник Департаменту ДАБІ пояснив, що реєстрація декларації про готовність до експлуатації об'єкта Реконструкція системи водопостачання та водовідведення котеджного містечка ОК Корсар 2012 можлива лише за умови документу, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою ОК Корсар 2012 .

Колегія суддів не погоджується з таким твердженням представника Департаменту ДАБІ, оскільки ОК Корсар 2012 фактично користується земельною ділянкою за адресою вул. Луначарського. 15г м. Запоріжжя, оскільки за цією адресою розташовані приміщення, які належать на праві власності фізичним особам, які є членами кооперативу.

Відповідно до ст.6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль здійснюють органи державного архітектурно-будівельного контролю через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі.

Згідно з ч.2 ст. 39-1 вищевказаного Закону, у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 року. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Згідно ст. 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності. Реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об'єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, реконструкція або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв'язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, а також комплексна реконструкція кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду і нове будівництво об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.

Пунктами 3.10, 3.11 розділу 3 ДБН А.2.2-3-2012 Склад та зміст проектної документації на будівництво визначено, що реконструкція - це перебудова введених в експлуатацію в установленому порядку об'єктів будівництва, яка передбачає удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та проживання, якості послуг, зміну основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність, функціональне призначення, геометричні розміри тощо).

Відповідно до Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 року №190 приєднання мереж водопостачання та водовідведення субспоживачів до мереж споживачів здійснюється згідно з порядком, наведеним у пунктах 4.1-4.6 цих Правил. Виробник узгоджує приєднання водопровідних вводів субспоживачів до водопровідних мереж споживачів за умови наявності згоди споживачів.(пункти 4.7, 4.8).

Відповідно до пунктів 4.1-4.6 для приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення замовнику таких послуг надаються технічні умови. Для одержання технічних умов замовник послуг з централізованого водопостачання та водовідведення подає до виробника таких послуг документи за встановленим переліком. З'єднування системи водопостачання об'єкта, який підключений до системи централізованого питного водопостачання, з водопроводами, які підключені до власних джерел водопостачання, можливо за погодженням із виробником. Технічний нагляд за будівництвом та приймання споруд в експлуатацію здійснюються згідно з Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №461.

Як вбачається з матеріалів справи, ОК Корсар 2012 погодило реконструкцію системи водопостачання та водовідведення котеджного містечка з виробником - КП Водоканал , який надав технічні умови №269/2016(468) на приєднання котеджного містечка до централізованих систем водопостачання та водовідведення м. Запоріжжя за адресою вул. Луначарського, 15г.

Відповідно до ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I-III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації. Виконувати будівельні роботи, підключати об'єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється. За наявності зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається. Орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає декларацію про початок виконання будівельних робіт замовникові для усунення виявлених недоліків, якщо у декларації не відображено інформації щодо замовника, назви чи адреси об'єкта будівництва, документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (крім випадків, визначених частиною четвертою статті 34 цього Закону), містобудівних умов та обмежень (крім об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються), проектувальника, головного архітектора та/або головного інженера проекту, осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків декларація розглядається органом державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, передбаченому для її реєстрації. Декларацію про початок виконання будівельних робіт може бути скасовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі, зокрема, встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об'єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об'єкта та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.

Колегія суддів зазначає, що Департаментом ДАБІ було зареєстровано декларацію про почато виконання будівельних робіть Реконструкція системи водопостачання та водовідведення котеджного містечка ОК Корсар 2012 , що дало право ОК Корсар 2012 здійснювати реконструкцію та не було скасовано після надходження 02.11.2016 року заяви про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт від ТОВ СОК яхт-клуб Корсар , та 09.11.2016 року Департамент ДАБІ зареєстрував декларацію про готовність до експлуатації об'єкта, який належить до І-ІІІ категорії Реконструкція системи водопостачання та водовідведення котеджного містечка ОК Корсар 2012 . Такі дії Департаменту ДАБІ на думку суду є не обґрунтованими.

Аналізуючи докази у справі, законодавство, що регулює спірні правовідносини, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції не було надано оцінку вищенаведених обставин у справі, у зв'язку з чим прийнято незаконне та необґрунтоване судове рішення.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, постанову суду першої інстанції слід скасувати та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги.

Керуючись ст., ст.315, 317, 321, 322 КАС України, колегія суддів, -

п о с т а н о в и л а:

Апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу Корсар 2012 - задовольнити.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 28.08.2017 року у справі №808/969/17 - скасувати.

Прийняти нову постанову.

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати наказ заступника директора Департаменту Державного архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області №131 від 06.12.2016 року про скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 09.11.2016 року за №ЗП 142163091623 та рішення головного інспектора будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області №131 від 06.12.2016 року про скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 19.11.2016 року за №ЗП 142163091623.

Постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів відповідно до ст., ст.328, 329 КАС України.

Головуючий суддя: О.М. Лукманова

Суддя: Л.А. Божко

Суддя: Ю.В. Дурасова

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2018
Оприлюднено04.06.2018
Номер документу74406420
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/969/17

Постанова від 03.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 17.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 17.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні