ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" червня 2018 р. справа № 809/702/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кафарського В.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Коломийської приватної виробничо-торгової фірми Колоінвест до Коломийської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В:
19.04.2018 Коломийська приватна виробничо-торгова фірма Колоінвест (далі - позивач, Коломийська ПВТ фірма Колоінвест ) звернулася в суд з адміністративним позовом до Коломийської міської ради (далі - відповідач) про визнання протиправними дій Коломийської міської ради Івано-Франківської області та зобов'язання Коломийської міської ради Івано-Франківської області розглянути заяву (клопотання) приватної виробничо-торгової фірми Колоінвест від 11.08.2017 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, поданої в Центр надання адміністративних послуг Коломийської міської ради, реєстраційний номер 19114, та надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, орієнтовною площею 0.0068 га за адресою: м. Коломия, вул. Січових Стрільців, 44в.
Позов мотивовано тим, що позивачем 11.08.2017 в Центр надання адміністративних послуг Коломийської міської ради подано заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. У зв'язку з неотриманням жодної відповіді, позивач звертався із листом №65 від 19.12.2017 та №5 від 05.02.2018 (повторно) до голови Коломийської міської ради про надання відповіді на вказану заяву від 11.08.2017, однак від відповідача жодної відповіді не отримано.
23.04.2018 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду позовну заяву Коломийської приватної виробничо-торгової фірми Колоінвест до Коломийської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій залишено без руху та надано позивачу строк для усунення її недоліків.
У зв'язку із усуненням позивачем недоліків позовної заяви, 07.05.2018 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження у даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву та 23.05.2018 представником подано відзив на позовну заяву від 21.05.2018 за №498/01-13/16в, в якому просить відмовити у задоволенні позову, мотивуючи тим, що заява позивача від 11.08.2017 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, поданої в Центр надання адміністративних послуг Коломийської міської ради, реєстраційний номер 19114, розглядалась на пленарному засіданні відповідача 12.10.2017, однак враховуючи пропозиції постійної комісії, з питань земельних відносин та охорони навколишнього середовища, питання було зняте із розгляду для додаткового вивчення, про що позивача було повідомлено. Повторно дане питання розглянуто на сесії міської ради 07.12.2017, однак рішення із даного питання не прийнято у зв'язку із тим, що не набрало необхідної кількості голосів для прийняття рішення. Як наслідок, заява позивача від 11.08.2017 відповідачем розглянута, однак за результатом розгляду відхилена. Відповідачем також зазначено, що про результат розгляду звернення позивача в Управління надання адміністративних послуг Коломийської міської ради від 11.08.2017, Коломийську ПВТ фірму Колоінвест повідомлено супровідним листом № 145/10-16 від 08.12.2017.
Суд, розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, дослідивши та оцінивши в сукупності письмові докази, встановив наступне.
15.08.1994 Коломийська приватна виробничо-торгова фірма Колоінвест у встановленому законом порядку зареєстрована як юридична особа, що підтверджується витягом є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 77-81).
Рішенням виконавчого комітету Коломийської міської ради Івано-Франківської області від 17.07.2001 за №271 вирішено оформити право власності на нежитлові споруди - павільйон Риба та павільйон Склад за адресою: м. Коломия, вул. Січових Стрільців, 44в за Коломийською ПВТ фірмою Колоінвест (а.с. 8).
На підставі вказаного рішення позивачу видано свідоцтво від 05.11.2001 про право власності на нежитловий будинок, який розташований за адресою: м. Коломия, вул. Січових Стрільців, 44в (а.с. 9).
Право приватної власності позивача на зазначений нежитловий будинок підтверджує також копія виписки Обласного комунального підприємства Коломийське міжрайонне бюро технічної інвентаризації з інвентаризаційних матеріалів з вих. №15430 від 09.10.2017 (а.с. 10).
З метою отримання в приватну власність земельної ділянки, на якій розташовані нежитлові споруди - павільйон Риба та павільйон Склад за адресою: м. Коломия, вул. Січових Стрільців, 44в, а також для їх обслуговування, позивач звернувся в Центр надання адміністративних послуг Коломийської міської ради для одержання послуги: надання відомостей з Державного земельного кадастру у формі викопіювань з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру (а.с. 13).
11.08.2017 Коломийській ПВТ фірмі Колоінвест надано викопіювання з кадастрової карти (плану) (а.с. 14) разом з Інформацією щодо земельної ділянки, яка розташована в межах 2610600000:16:002, що надається Державним кадастровим реєстратором і територіальним органом нижчого рівня територіальному органу (цільове призначення земельної ділянки 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, орієнтовна площа земельної ділянки 0,0068 га) (а.с. 15).
Цього ж дня, 11.08.2017 позивач звернувся в Центр надання адміністративних послуг Коломийської міської ради для одержання послуги: рішення міської ради про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (виконавець: Відділ земельних відносин) з усім необхідним переліком документів (а.с. 16).
У зв'язку із неотриманням жодної відповіді, Коломийська ПВТ фірма Колоінвест звернулась із листом №65 від 19.12.2017 до голови Коломийської міської ради про надання відповіді на заяву позивача з відповідними документами, яка була направлена через центр надання адміністративних послуг 11.08.2017 за №19114 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а.с. 15).
У зв'язку із неотриманням жодної відповіді на лист №65 від 19.12.2017, позивач повторно звернувся до голови Коломийської міської ради із листом №5 від 05.02.2018 про надання інформації стосовно заяви позивача, яка була надана через Центр надання адміністративних послуг Коломийської міської ради 11.08.2017 за №19114.
Оскільки вищезазначена заява позивача від 11.08.2017 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідачем не розглянута, позивач звернувся до суду з даним позовом, у якому просить визнати бездіяльність протиправною та зобов'язати відповідача вчинити дії.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Згідно зі статтею 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно положень статті 12 Земельного кодексу України, до повноважень міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин, зокрема належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно ЗК України; організація землеустрою.
Частиною 1 статті 116 ЗК України передбачено, що громадяни і юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідно до частини четвертої статті 122 ЗК України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Частиною шостою статті 118 ЗК України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Судом встановлено, що реалізуючи своє конституційне право, позивач 11.08.2017 звернувся в Центр надання адміністративних послуг Коломийської міської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0.0068 га за адресою: м. Коломия, вул. Січових Стрільців, 44в (а.с. 16).
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Так, повноваження Коломийської міської ради Івано-Франківської області в спірних правовідносинах, зокрема, регулюються Земельним кодексом України, законами України Про місцеве самоврядування в України , Про землеустрій .
Частиною 1 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , питання з приводу земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Судом встановлено, що подана позивачем заява від 11.08.2017 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, поданої в Центр надання адміністративних послуг Коломийської міської ради, розглядалась на пленарному засіданні відповідача 12.10.2017, однак враховуючи пропозиції постійної комісії, з питань земельних відносин та охорони навколишнього середовища, питання було зняте із розгляду для додаткового вивчення, про що позивача було повідомлено супровідним листом №145/10/16 від 14.10.2017 (а.с. 69).
Повторно дане питання розглянуто на сесії міської ради 07.12.2017, однак рішення із даного питання не прийнято у зв'язку із тим, що не набрало необхідної кількості голосів для прийняття рішення. Це відображено у протоколі пленарного засідання Двадцять сьомої сесії Коломийської міської ради сьомого демократичного скликання (а.с. 42-44). Про таке рішення Коломийську ПВТ фірму Колоінвест повідомлено супровідним листом №145/10-16 від 08.12.2017, в якому зазначено, що питання надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі розглянуто на сесії міської ради 07.12.2017, однак рішення із даного питання не прийнято у зв'язку із тим, що не набрало необхідної кількості голосів для прийняття рішення. Таке відхилення проекту рішення трактується як відмова у зв'язку із недоцільністю.
Також суд звертає увагу, що відповідно до п. 15 Інформаційної картки адміністративної послуги, заявник особисто чи по дорученню отримує в центрі надання адміністративних послуг міста Коломия відповідь.
Однак, згідно листа начальника управління надання адміністративних послуг Коломийської міської ради від 14.05.2018 за №969/08-08, станом на 14.05.2018 заявник (Коломийська ПВТ фірма Колоінвест ) не звертався за отриманням результату адміністративної послуги за заявою №19114 (а.с. 71).
Позивачем будь-яких спростувань того, що він не звертався особисто у Центр надання адміністративних послуг Коломийської міської ради за наданням відповіді, не зазначено.
Таким чином, суд дійшов висновку, що заява позивача від 11.08.2017 відповідачем розглянута та за результатами розгляду відхилена, що свідчить про відсутність спору між позивачем та відповідачем, щодо якого позивачем подано позовну заяву.
Таким чином позовні вимоги позивача про визнання протиправною бездіяльності Коломийської міської ради Івано-Франківської області щодо не розгляду заяви від 11.08.2018 та зобов'язання Коломийської міської ради Івано-Франківської області розглянути таку заяву (клопотання) Коломийської приватної виробничо-торгової фірми Колоінвест не підлягають до задоволення.
Щодо вимоги позивача про зобов'язання відповідача надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, орієнтовною площею 0.0068 га за адресою: м. Коломия, вул. Січових Стрільців, 44в, суд зазначає наступне.
Приписами ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі задоволення адміністративного позову суд, серед іншого, може прийняти рішення про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.
При цьому, у випадку, коли закон встановлює повноваження суб'єкта публічної влади в імперативній формі, тобто його діяльність чітко визначена законом, то суд зобов'язує відповідача прийняти конкретне рішення чи вчинити певну дію. У випадку, коли ж суб'єкт наділений дискреційними повноваженнями, то суд може лише вказати на виявлені порушення, допущені при прийнятті оскаржуваного рішення (дій), та зазначити норму закону, яку відповідач повинен застосувати при вчиненні дії (прийнятті рішення), з урахуванням встановлених судом обставин.
Згідно Рекомендацій Комітету ОСОБА_1 Європи № К(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом ОСОБА_1 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями необхідно розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
З огляду на положення Кодексу адміністративного судочинства України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , адміністративний суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
Крім того, суд зазначає, що аналіз норм Кодексу адміністративного судочинства України свідчить про те, що завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади за даних обставин.
За таких обставин, з огляду на те, що відповідач наділений дискреційними повноваженнями у прийнятті рішень з приводу земельних відносин, суд не вправі перебирати на себе функції Коломийської міської ради.
Враховуючи наведене, в задоволенні позовної вимоги про зобов'язання відповідача надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки слід відмовити.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Таким чином суд дійшов висновку, що суб'єкт владних повноважень довів, що діяв у межах закону та не порушував норм законодавства.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає до задоволення.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Коломийської приватної виробничо-торгової фірми Колоінвест (код ЄДРПОУ 22175214, вул. Тараса Мельничука, 26, м. Коломия, Івано-Франківська обл., 78200) до Коломийської міської ради (код ЄДРПОУ 04054334, пр. Михайла Грушевського, 1, 24, м. Коломия, Івано-Франківська обл., 78203) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Кафарський В.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2018 |
Оприлюднено | 14.06.2018 |
Номер документу | 74637784 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні