Рішення
від 14.05.2018 по справі 810/942/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 травня 2018 року м.Київ № 810/942/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Овостар" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

за участю:

- представника позивача: ОСОБА_2, довіреність від 21.02.2018 №21/02-2018-ОВ,

- представника відповідача: ОСОБА_3, довіреність від 20.02.2018 №2010/9/28/-10-10-18,

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Овостар" з позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування у повному обсязі податкового повідомлення-рішення Офісу великих платників Державної фіскальної служби форми "В1" від 21.11.2017 №0000614102 про зменшення задекларованої на поточний рахунок суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 10171769,00 грн., застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 5085884,50 грн. та податкового повідомлення-рішення Офісу великих платників Державної фіскальної служби форми "В4" від 21.11.2017 №0000624102 про зменшення від'ємного значення ПДВ в сумі 613,00 грн. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив про те, що Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби на підставі поданих ТОВ Овостар заперечень на акт камеральної перевірки 19.08.2017 №2858/28-10-41-02-32086437, було проведено документальну позапланову виїзну перевірку, за результатами якої складено акт від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437.

Позивач зазначив, що у вказаному акті перевірки податковий орган дійшов висновку про завищення ТОВ Овостар задекларованої суми бюджетного відшкодування з ПДВ в розмірі 10171769,00 грн., завищення податкового кредиту за червень 2017 р. на суму ПДВ у розмірі 613,00 грн., що призвело до завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання і сумою податкового кредиту на цю ж суму. На підставі висновків контролюючого органу Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби були прийнятті податкові повідомлення-рішення від 21.11.2017 №0000614102 та №0000624102.

Позивач не погоджується з висновками контролюючого органу, які викладені в акті перевірки від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437, та прийняттям спірних податкових повідомлень-рішень, оскільки вважає їх протиправними та необґрунтованими.

Так, позивач зазначає, що ТОВ Овостар у липні 2017 року було подано до податкового органу податкову декларацію з ПДВ за червень 2017 року, в якій в рядку 9 зазначено усього податкових зобов'язань зі знаком - 5649936,00 грн.; від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту поточного звітного періоду - 17847358,00 грн., суму від'ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200 1 .3 ст.200 1 ПК України, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника податку у банку - 16149926,00 грн. та суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду - 1697432,00 грн.

Позивач вказує, що 22.08.2017 сума бюджетного відшкодування у розмірі 16149926,00 грн. була перерахована з Державного бюджету на розрахунковий рахунок ТОВ Овостар у банку.

Позивач зауважує, що предметом камеральної перевірки мало бути встановлення факту правомірності формування позивачем від'ємного значення з ПДВ у червні 2017 року у розмірі 17847358,00 грн., у тому числі за рахунок коригування (зменшення) податкових зобов'язань попередніх податкових періодів (березень, листопад - грудень 2016 року), за операціями із повернення передплати за не поставлені ТМЦ підприємству - покупцю ТОВ Ясенсвіт , з обов'язковою перевіркою факту наявності оплати такого від'ємного значення у попередніх звітних періодах.

У той час як податковим органом фактично було здійснено перевірку господарської операції з постачання ТОВ Овостар контрагенту ТОВ Ясенсвіт товару, яка мала місце у 2016 році, тобто зовсім іншої господарської операції, що не впливає на формування від'ємного значення ПДВ по декларації за червень 2017 року, сплачена частина якого заявлена позивачем до бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок в установі банку.

У зв'язку з цим, позивач вважає, що прийняття Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби податкового повідомлення-рішення від 21.11.2017 №0000614102 є безпідставним.

Крім того, позивач не погоджується з правомірністю прийняття податкового повідомлення-рішення від 21.11.2017 №0000624102, оскільки технічна помилка в ідентифікаційному номері контрагента, який зазначений в податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року, не є підставою для висновків про завищення ТОВ Овостар суми податкового кредиту на 613,34 грн.

Відповідач, заперечуючи проти позову, зазначає про те, що на підставі поданих ТОВ Овостар заперечень на акт камеральної перевірки 19.08.2017 №2858/28-10-41-02-32086437, посадовими особами Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань, що стали предметом оскарження до акта камеральної перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на поточний рахунок платника податку за червень 2017 року, за результатами якої складено акт від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437, в якому зафіксовано порушення позивачем ряду вимог податкового законодавства.

Так, відповідач зазначає, що в ході перевірки було встановлено, що ТОВ Овостар було включено до суми податкового кредиту з ПДВ за червень 2017 року суму ПДВ у розмірі 613,34 грн. по контрагенту з індивідуальним податковим номером 38546032655.

Проте, за інформацією з баз даних Державної фіскальної служби України не зареєстровано платника податку на додану вартість з вказаним індивідуальним податковим номером, і відповідно, податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних не реєструвались, що в свою чергу, унеможливлює включення ТОВ Овостар до суми податкового кредиту з ПДВ за червень 2017 року суми ПДВ у розмірі 613,34 грн.

Також відповідач зазначає про те, що в ході перевірки було встановлено, що в податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року зазначено: згідно Додатку 5 до декларації до податкового кредиту включено суму ПДВ у розмірі 8795724,20 грн.; згідно Додатку 3 до податкової декларації ТОВ Овостар заявлено до відшкодування суму ПДВ у розмірі 16149926,00 грн., з них 15511186,00 грн. оплачено позивачем постачальнику ТОВ Ясенсвіт .

Відповідач зазначає, що з витягів з реєстру платежів, проведених на адресу постачальника ТОВ Ясенсвіт , ТОВ Овостар сплачено на рахунок контрагента по податкових накладних, включених до податкового кредиту, суму у розмірі 5339417,32 грн.

Відповідач вважає, що оскільки фактично сплачена сума ПДВ ТОВ Овостар становить 5339417,32 грн., то відповідно до бюджетного відшкодування може бути задекларована сума ПДВ виключно по податкових накладних, що включені до податкового кредиту у звітному податковому періоді (червень 2017 року) та, яка не перевищує розміру фактично сплаченої суми у звітному періоді 5339417,32 грн. У зв'язку з цим, відповідач вважає висновки податкового органу про завищення позивачем суми, яка підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 10171769,00 грн. обґрунтованими, а вимоги позивача про визнання протиправними та скасування спірних податкових повідомлень-рішень такими, що не підлягають задоволенню.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.03.2018 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання у справі на 12.04.2018.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.04.2018 витребувано докази по справі, продовжено строк проведення підготовчого провадження по справі на 30 календарних днів та відкладено підготовче засідання на 14.05.2018.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.05.2018 закрито підготовче провадження та розпочато розгляд справи по суті у судовому засіданні 14.05.2018.

Присутній у судових засідання 12.04.2018 та 14.05.2018 представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача, присутній у судових засіданнях 12.04.2018 та 14.05.2018, проти задоволення позовних вимог заперечував та просив суд відмовити у позові. Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Овостар (ідентифікаційний код: 32086437, місцезнаходження: 08635, Київська обл., Васильківський р-н., с.Крушинка, вул.Колгоспна, буд.11) зареєстроване в якості юридичної особи 31.07.2002, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.12.2017 №1003358581 (т.1, а.с.15-21) та довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) АБ №582108 від 10.12.2012 (т.1, а.с.22-23).

ТОВ Овостар 25.08.2002 було зареєстроване платником податку на додану вартість за індивідуальним податковим номером 320864310070, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість №100341028, виданого 21.06.2011 (т.1, а.с. 43).

З матеріалів справи вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю Овостар було подано до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2017 року від 20.07.2017 з додатками, в якій зазначено:

- усього податкових зобов'язань у сумі: зі знаком - 5649936,00 грн. (ряд.9);

- усього податкового кредиту у сумі: 12197422,00 грн. (ряд.17);

- від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту поточного звітного періоду у сумі: 17847358,00 грн. (ряд.19);

- сума від'ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200 1 .3 ст.200 1 Кодексу на момент подання податкової декларації, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку у розмірі: 16149926,00 грн. (ряд.20.2, 20.2.1);

- сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі: 1697432,00 грн. (ряд.21).

Судом встановлено, що у період з 21.07.2017 по 19.08.2017 Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби було проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Овостар (код ЄДРПОУ 32086437) з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку, що сплачується до державного бюджету за червень 2017 року, за результатами якої було складено акт від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 (т.1, а.с.44-52).

В акті перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 посадові особи контролюючого органу зазначили про те, що при відображенні ТОВ Овостар у декларації за червень 2017 року від'ємного значення між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту у сумі 17847358,00 грн. (ряд.19 декларації), сума від'ємного значення попередніх та поточного звітного (податкового) періоду, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200-1.3 ст.200-1 Кодексу на момент подання податкової декларації у сумі 18225579,00 грн. (ряд.19.1 декларації), суми від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у сумі 1697432,00 грн. (ряд.21 декларації), бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку у сумі 16149926,00 грн. (ряд.20.2.1 декларації) встановлено порушення правомірності формування суми бюджетного відшкодування у розмірі 6715461,80 грн., а саме: у Додатку 3 Розрахунок сум бюджетного відшкодування до декларації за червень 2017 року включено суму ПДВ по контрагенту ТОВ Ясенсвіт у загальному обсязі ПДВ 15511186,00 грн., яка складається із: сум, відображених у податковому кредиті у розмірі 8795725,20 грн.; від'ємних податкових зобов'язань з ПДВ у розмірі 6715461,80 грн., сформованих за рахунок коригувань податкових зобов'язань за попередні періоди.

В акті перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 зазначено, що по операціях (попередня оплата за товар) за березень 2016, листопад 2016 та грудень 2016 року, ТОВ Овостар сформовано податкові зобов'язання за відповідні періоди, які відкориговані у червні 2017 року.

Таким чином, сума ПДВ у розмірі 10348634,50 грн. не є фактично сплаченою отримувачем товару (ТОВ Ясенсвіт ) до Державного бюджету.

Враховуючи факт, що фактично сплачена сума ПДВ отримувачем товару (ТОВ Ясенсвіт ) становить 8795725,20 грн., відповідно до бюджетного відшкодування може бути задекларована лише та сума, яка не перевищує цей розмір.

У зв'язку з цим, в акті перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 податковий орган дійшов висновку про те, що в порушення пп. б п.200.4 ст.200 ПКУ позивачем завищено розмір сум, яка підлягають бюджетному відшкодуванню на суму 6715461,80 грн.

Також в акті перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 вказано на те, що ТОВ Овостар неправомірно включено до податкового кредиту суму ПДВ у розмірі 613,34 грн. по контрагенту з індивідуальним податковим номером 38546032655.

Згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних у червні 2017 реєстрація податкових накладних на адресу ТОВ Овостар від контрагента з індивідуальним податковим номером 38546032655 не відбувалась.

У зв'язку з цим, в акті перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 податковий орган дійшов висновку про неправомірне сформований податковий кредит у розмірі 613,34 грн., що призвело до завищення від'ємного значення між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту (ряд.19, 21 декларації).

У висновках акту перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 податковий орган зазначив, що камеральної перевіркою встановлено порушення ТОВ Овостар вимог п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1, абз. б п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до:

- завищення податкового кредиту за червень 2017 року на суму ПДВ 613,00 грн., внаслідок чого завищено від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання і сумою податкового кредиту на 613 грн. (ряд.19 декларації);

- завищено суду ПДВ, заявлену до відшкодування з бюджету на суму 6715462,00 грн.;

- занижено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21 декларації) у сумі 6714849,00 грн. (т.1, а.с.52).

Судом встановлено, що не погоджуючись з висновками, які викладені в акті камеральної перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437, ТОВ Овостар звернулось до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби із запереченнями на цей акт перевірки, у яких позивач просив контролюючий орган розглянути заперечення та прийняте аргументоване рішення, а також внести відповідні зміни до висновків акту камеральної перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 (т.1, а.с.55-60).

Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби факсограмою від 06.09.2017 №47205/28-10-41-02-12 повідомив ТОВ Овостар про те, що розгляд вказаних заперечень позивача буде здійснюватись 12.09.2017 о 16 год. 00 хв. (т.1, а.с.62).

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ Овостар було подано до контролюючого органу доповнення до письмових заперечень на акт камеральної перевірки від 13.09.2017 №ОВ-13/09/17-23 (т.1, а.с.63).

22.08.2017 Головним управлінням Державної казначейської служби у м.Києві позивачу було повернуто бюджетне відшкодування по податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року на рахунок платника податку у банку у сумі 16149926,00 грн., про що свідчить Реєстр заяв на бюджетне відшкодування та банківська виписка по рахунку позивача (т.3, а.с. 127-129, 162-166).

18.09.2017 Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби було видано наказ №2044 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки , яким головному державному ревізору-інспектору відділу податкового супроводження підприємств харчової та переробної промисловості управління податкового супроводження підприємств виробничої сфери - ОСОБА_4 та головному державному ревізору-інспектору відділу податкового супроводження підприємств харчової та переробної промисловості управління податкового супроводження підприємств виробничої сфери - ОСОБА_5 доручено провести документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Овостар з питань, що стали предметом заперечення до акта камеральної перевірки з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за червень 2017 року від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 (т.1, а.с.64-65).

На підставі вказаного наказу у період з 19.09.2017 по 24.10.2017 вказаними посадовими особами контролюючого органу було проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Овостар (код ЄДРПОУ 32086437) з питань, що стали предметом оскарження до акта камеральної перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на поточний рахунок платника податку за червень 2017 року, за результатами якої складено акт від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437 (т.1, а.с.66-81).

В акті перевірки посадові особи контролюючого органу зазначили про те, що під час проведення виїзної перевірки ТОВ Овостар надано первинні бухгалтерські документи стосовно взаємовідносин з ТОВ Сервал Груп (код ЄДРПОУ 38546035) за червень 2017 року; стосовно взаємовідносин з ТОВ Ясенсвіт (код ЄДРПОУ 32619343) за періоди березень, листопад, грудень 2016 року, червень 2017 року.

В акті перевірки вказано, що ТОВ Овостар включено до податкового кредиту з податку на додану вартість за червень 2017 року суму 613,34 грн. ПДВ по контрагенту з індивідуальним податковим номером 38546032655, що відображено у рядку 114 Таблиці 2 Операції з придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7% Розділу ІІ Податковий кредит Додатку 5 Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів до податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року від 20.07.2017 №9141392210).

За інформацією баз даних Державної фіскальної служби не зареєстровано платника податку на додану вартість з індивідуальним податковим номером 38546032655. Відповідно, податкові накладні в ЄРПН платником з індивідуальним податковим номером 38546032655 не реєструвались та не могли бути включені до податкового кредиту покупців.

В акті перевірки є посилання на те, що у запереченні ТОВ Овостар від 05.09.2017 №ОВ-05/09/17-13 зазначено про те, що при формуванні податкової звітності з ПДВ за червень 2017 року було допущено помилку в коді ІПН контрагента постачальника.

Податковий орган в акті перевірки зазначив, що згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ Сервал Груп (код ЄДРПОУ 38546035) зареєстровано податкову накладну від 26.06.2017 №50 за реєстраційним номером від 13.07.2017 №9134481761 на загальну суму 3680,04 грн., у т.ч. ПДВ - 613,34 грн. Податкова накладна виписана по першій події (попередня оплата), вчасно зареєстрована.

В акті перевірки посадові особи податкового органу зазначили, що оскільки підприємством при заповненні декларації було допущено помилку в ІПН контрагента - постачальника та ТОВ Овостар не скористалось правом, наданим п.50.1 ст.50 ПК України, в ході перевірки не підтверджується правомірність формування податкового кредиту за червень 2017 року у розмірі 613,34 грн., що в свою чергу на думку відповідача призвело до завищення від'ємного значення між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту (ряд.19 декларації).

Також в акті перевірки вказано, що перевіркою показників податкової декларації з податку на додану вартість від 20.07.2017 №9141392210 встановлено завищення розміру суми, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на 10171769,00 грн. в результаті взаємовідносин з ТОВ Ясенсвіт .

Так, зокрема, відповідно до податкової декларації ТОВ Овостар з податку на додану вартість за червень 2017 року від 20.07.2017 №9141392210 у рядку 7 Коригування податкових зобов'язання ТОВ Овостар задекларовано значення -10790923 грн. З них, сума -10348634,50 грн. сформована за рахунок розрахунків коригувань кількісних і вартісних показників, виписаних ТОВ Овостар у зв'язку з поверненням попередньої оплати покупцю ТОВ Ясенсвіт .

В акті перевірки вказано, що відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року від 20.07.2017 №9141392210 та додатків до неї, ТОВ Овостар задекларовано:

- згідно рядка 58 Таблиці 2 Операції з придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7% Розділ ІІ Податковий період Додатку 5 (Д5) Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів до декларації з ПДВ ТОВ Овостар за червень 2017р. до податкового кредиту по постачальнику ТОВ Ясенсвіт включено 8795724,20 грн. ПДВ, періодом виписки податкових накладних зазначено червень 2017 року (інші суми ПДВ по ТОВ Ясенсвіт до податкового кредиту до декларації з ПДВ ТОВ Овостар за червень 2017 року не включались);

- згідно рядка 1 Таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України Додатку 3 Розрахунок суми бюджетного відшкодування до декларації з ПДВ ТОВ Овостар за червень 2017 року із загальної суми 16149926,00 грн., заявленої до відшкодування з бюджету, сума 15511186,00 грн. ПДВ задекларована як оплачена постачальнику ТОВ Ясенсвіт (звітним періодом в якому виникло від'ємне значення зазначено червень 2017 року);

- згідно декларації з ПДВ ТОВ Овостар за червень 2017 року від'ємне значення попередніх періодів не переносилось, оскільки рядок 16 дорівнює 0 грн.

Перевіркою фактичної сплати суми 15511186,00 грн. ПДВ постачальнику ТОВ Ясенсвіт встановлено, що оплата на адресу ТОВ Ясенсвіт згідно наданих до перевірки документів проводилась по договорах на постачання яєць №ЯС-17/01/11-1 від 17.01.11 р., №ЯС-14/07/16-1 від 14.07.16 р.

Згідно витягу з реєстру платежів, проведених на адресу постачальника ТОВ Ясенсвіт за червень 2017 року ТОВ Овостар сплачено на рахунки ТОВ Ясенсвіт по податкових накладних, включених до податкового кредиту за червень 2017 року ПДВ у сумі 5339417,32 грн.

Відповідачем в акті перевірки проаналізовані умови договорів поставки від 17.01.2011 №ЯС-17/01/11-1 та від 14.07.2016 №ЯС-4/07-16-1, за якими ТОВ Ясенсвіт є постачальником, а ТОВ Овостар - покупцем. Відповідач зауважив, що враховуючи факт, що фактично сплачена сума ПДВ отримувачем товару (ТОВ Овостар ) становить 5339417,32 грн., відповідно до бюджетного відшкодування може бути задекларована лише та сума, яка не перевищує цей розмір.

Перевіркою ТОВ Овостар не підтверджується факт сплати у червні 2017 року суми 10171769 грн. ПДВ постачальнику ТОВ Ясенсвіт , тому на порушення абз. б) п.200.4 ст.200 ПКУ ТОВ Овостар завищено розмір сум, які підлягають бюджетному відшкодуванню на суму 10171769,00 грн.

У висновках акта перевірки зазначено, що перевіркою встановлено порушення: - п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкового кредиту за червень 2017 року на суму ПДВ 613 грн.;

- п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання і сумою податкового кредиту на 613 грн. (ряд.19 декларації);

- абз. б п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми ПДВ, заявленої до відшкодування з бюджету на суму 10171769,00 грн.;

- абз. в п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до заниження суми від'ємного значення, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21 декларації) у сумі 10171156,00 грн.

Даний акт перевірки підписаний позивачем із запереченнями.

З матеріалів справи слідує, що не погоджуючись з правомірністю висновків, викладених в акті перевірки від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437, позивачем було подано до податкового органу письмові заперечення вих.№ ОВ-07/11/17-1478 від 07.11.2017, в яких позивач просив розглянути письмові заперечення та прийняте аргументоване рішення, внести відповідні зміни до висновків акту перевірки від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437 та врахувати викладені у письмових запереченнях факти, до винесення податкового повідомлення-рішення (т.1, а.с.101-107).

Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби листом від 31.10.2017 №56069/10/28-10-41-02-12 у відповідь на заперечення ТОВ Овостар від 05.09.2017 №ОВ-05/09/17-03 до акту камеральної перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437, враховуючи доповнення до письмових заперечень від 13.09.2017 №ОВ-13/09/17-23, надав відповідь про проведення Офісом великих платників податків ДФС на підставі наказу від 18.09.2017 №2044 документальної позапланової перевірки ТОВ Овостар з питань, що стали предметом заперечень та повідомив позивачу про те, що на підставі висновків акта перевірки від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437 податковим органом будуть прийняті податкові повідомлення-рішення (т.1, а.с.97-98).

Листом Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 03.11.2017 №56813/10/28-10-41-02-12 було доповнено вказаний лист від 31.10.2017 №56069/10/28-10-41-02-12, шляхом виключення з його змісту останніх двох абзаців (т.1, а.с.99).

Розглянувши заперечення позивача від 07.11.2017 № ОВ-07/11/17-1478 до акта від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437 Офісом великих платників податків ДФС було прийнято рішення від 16.11.2017 №59137/10/28-10-41-02-12 залишити висновки акта перевірки без змін (т.1, а.с.108-112).

На підставі висновків акта перевірки Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби були прийнятті наступні податкові повідомлення-рішення:

- від 21.11.2017 №0000614102, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларованого на рахунок платника у банку за червень 2017 року у розмірі 10171769,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 5085884,50 грн. (т.1, а.с.114-115);

- від 21.11.2017 №0000624102, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 613,00 грн. (т.1, а.с.116-117).

Судом встановлено, що позивач, не погоджуючись з правомірністю прийняття вказаних податкових повідомлень-рішень, звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргою від 30.11.2017 №ОВ-30/11/17-1622 про їх скасування (т.1, а.с.118-126).

Державна фіскальна служба України рішенням від 04.01.2018 №193/6/99-99-11-01-02-25 продовжила строк розгляду скарги до 15.02.2018 (включно) (т.1, а.с.128).

Рішенням Державної фіскальної служби України від 13.02.2018 №5073/5/99-99-11-01-02-25 податкові повідомлення-рішення від 21.11.2017 №0000614102 та №0000624102 залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення (т.1, а.с.130-133).

Не погоджуючись з правомірністю прийняття спірних податкових повідомлень-рішень, позивач звернувся з даним позовом до суду про визнання їх протиправними та скасування, з приводу чого суд зазначає таке.

Відповідно до пп.14.1.18 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України бюджетне відшкодування - це відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V Податкового кодексу України.

Відповідно до п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. Згідно з п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету. Пунктом 200.4 ст.200 Податкового кодексу України визначено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. Відповідно до п.200.7 ст.200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів. До такого Реєстру вносяться такі дані: 1) найменування платника податку та його індивідуальний податковий номер; 2) дата подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку, поданої у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання); 3) сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зазначена у кожній заяві, поданій у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання), у тому числі окремо, яка підлягає перерахуванню на рахунок платника податку у банку та/або в рахунок сплати грошових зобов'язань, та/або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; 4) сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зменшена на суму податкового боргу; 5) реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування; 6) реквізити бюджетних рахунків для перерахування у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; 7) реквізити бюджетного рахунка, з якого здійснюється бюджетне відшкодування податку; 8) дата початку та закінчення проведення перевірки даних, зазначених у податковій декларації або уточнюючому розрахунку (в разі їх подання), в складі яких подана заява про повернення суми бюджетного відшкодування, з обов'язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна); 9) сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, та дата поданої до контролюючого органу заяви в разі виникнення у платника податку необхідності змінити напрям узгодженого бюджетного відшкодування; 10) дата складення та вручення платнику податків акта перевірки; 11) дата та номер податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування за кожною заявою з урахуванням (у разі подання) уточнюючого розрахунку, неузгоджена контролюючим органом; 12) дата початку оскарження податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування, що оскаржується; 13) дата закінчення оскарження податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування, узгоджена за результатами оскарження; 14) сума узгодженого контролюючим органом бюджетного відшкодування за кожною заявою та дата її узгодження; 15) дата та сума повернення бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку; 16) дата та сума зарахування (перерахування) в рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Внесення даних до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування посадовими особами відповідних органів здійснюється з дотриманням вимог законів щодо електронного підпису та електронного документообігу.

Порядок ведення та форма Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування затверджуються Кабінетом Міністрів України (пп.200.7.1 п.200.7 ст.200 Податкового кодексу України). Згідно з п.200.7.2 п.200.7 ст.200 Податкового кодексу України заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.

Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування. Пунктом 200.9 ст.200 Податкового кодексу України визначено, що форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

У строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).

Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу (п.200.10 ст.200 ПК України). Відповідно до п.200.11 ст.200 Податкового кодексу України контролюючий орган має право протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку - за днем її фактичного подання, провести документальну перевірку платника податку в разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від'ємного значення, сформованого за операціями: за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками; з придбання товарів/послуг за період до 1 січня 2017 року у платників податку, що використовували спеціальний режим оподаткування, визначений відповідно до статті 209 цього Кодексу.

Рішення про проведення документальної перевірки має бути прийнято не пізніше закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки. Згідно з п.200.12 ст.200 Податкового кодексу України зазначена у заяві сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з однієї із таких дат: а) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення перевірки, в разі, якщо контролюючим органом внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про відсутність порушень під час такої перевірки; б) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату початку та закінчення проведення перевірки даних, зазначених у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, з обов'язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна); в) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого цим Кодексом для складення акта перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату складення акта перевірки; г) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого цим Кодексом для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату та номер податкового повідомлення-рішення; ґ) з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення.

У випадках, передбачених підпунктами "б" і "в" цього пункту, інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування в автоматичному режимі на наступний робочий день після виникнення такого випадку.

У випадках, передбачених підпунктами "а", "г" і "ґ" цього пункту, інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування контролюючим органом на наступний робочий день після виникнення такого випадку.

Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та перераховується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені пунктом 200.13 цієї статті, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України.

У разі наявності у платника податку податкового боргу бюджетному відшкодуванню підлягає заявлена сума податку, зменшена на суму такого податкового боргу.

Пунктом 200.13 ст.200 Податкового кодексу України передбачено, що на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п'яти операційних днів. Відповідно до п.200.14 ст.200 Податкового кодексу України якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган: а) виключено; б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування; в) у разі з'ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

Джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи бюджету, до якого сплачується податок.

Забороняється обумовлювати або обмежувати виплату бюджетного відшкодування наявністю або відсутністю доходів, отриманих від цього податку в окремих регіонах України (п.200.17 ст.200 Податкового кодексу України).

Механізм ведення Мінфіном інформаційного ресурсу Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі - Реєстр) за формою згідно з додатком, визначений Порядком ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26 (далі-Порядок №26).

Відповідно до п.5 Порядку №26 заяви виключаються з Реєстру згідно з пунктом 48.7 статті 48, пунктом 49.11 статті 49 і пунктом 50.1 статті 50 Податкового кодексу України.

Заяви автоматично вносяться до Реєстру протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.

Згідно з п.6 Порядку №26 повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до Реєстру.

Абзацом 1 п.7 Порядку №26 визначено, що інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі органом ДФС на наступний робочий день після виникнення такого випадку.

Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу Казначейства для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі та перераховується органом Казначейства у строки, передбачені пунктом 200.13 статті 200 Податкового кодексу України, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

При цьому органу Казначейства стають доступними для виконання узгоджені суми бюджетного відшкодування, зазначені в Реєстрі, які підлягають поверненню (п.12 Порядку №26).

Як зазначено вище, в акті перевірки податковий орган дійшов висновку про завищення позивачем суми ПДВ, заявленої до відшкодування з бюджету на суму 10171769,00 грн.

Суд, аналізуючи висновки, до яких дійшов контролюючий орган в ході документальної позапланової виїзної перевірки про завищення ТОВ Овостар суми ПДВ, заявленої до відшкодування з бюджету на суму 10171769,00 грн., обґрунтовані відсутністю доказів сплати позивачем податку на додану вартість ТОВ Ясенсвіт у червні 2017 року, вважає їх помилковими з огляду на наступне.

Як зазначалося вище, ТОВ Овостар у рядку 19 податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року відображена сума від'ємного значення між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту поточного звітного періоду у сумі 17847358,00 грн.

У рядку 9 податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року позивачем задекларовано суму, яке має від'ємне значення у розмірі -5649936,00 грн., яке виникло внаслідок коригування податкових зобов'язань у розмірі -10790923,00 грн., сформованих за рахунок розрахунків коригувань кількісних та вартісних показників, виписаних ТОВ Овостар у зв'язку з поверненням попередньої оплати покупцю ТОВ Ясенсвіт .

Відповідно до договору поставки від 01 червня 2013р. № ОВ-01/06/13-13 з додатками на постачання ТОВ Овостар в адресу ТОВ Ясенсвіт олії соняшникової, ріпакової та супутніх продуктів виробництва позивача, у 2016 році ТОВ Овостар отримано попередню оплату за товар, в тому числі, від ТОВ Ясенсвіт .

На суму отриманої попередньої оплати, ТОВ Овостар складені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, які включені до складу податкових зобов'язань позивача відповідних звітних (податкових) періодів, на загальну суму ПДВ у розмірі 16546868,59 грн., в тому числі: у березні 2016 року на суму ПДВ - 2734814,24 грн.; у листопаді 2016 року - 8510677,00 грн. та у грудні 2016 року на суму ПДВ - 5301377,35 грн.

Судом встановлено, що між ТОВ Ясенсвіт та ТОВ Овостар були укладені договори поставки від 17.01.2011 №ЯС-17/01/11-1 (т.2, а.с.110-111) та від 14.07.2016 №ЯС-14/07-16-1 (т.2, а.с.112-113), за умовами яких Товариство з обмеженою відповідальністю Ясенсвіт було зобов'язано поставити, а Товариство з обмеженою відповідальністю Овостар прийняти та оплатити поставлений товар (яйце куряче харчове та тару) на умовах, визначених договором.

З матеріалів справи вбачається, що на виконання умов вказаних договорів ТОВ Ясенсвіт у березні, листопаді та грудні 2016 року було поставлено ТОВ Овостар товар на загальну суму 229402463,25 грн., про що свідчать видаткові накладні, копії яких долучені до матеріалів справи (т.2, а.с115-250, т.3, а.с.1-117).

В свою чергу, позивач розрахувався за отриманий товар, що підтверджується копіями платіжних доручень (т.1, а.с.151-250, т.2, а.с.1).

Відповідно до реєстрів отриманих податкових накладних ТОВ Ясенсвіт були виписані позивачу податкові накладні на загальну суму 179482961,31 грн., (у т.ч. ПДВ -29913826,97 грн.) за березень, листопад та грудень 2016 року (т.3, а.с.118-121).

В свою чергу відповідно до реєстру отриманих податкових накладних за червень 2017 року ТОВ Ясенсвіт були виписані позивачу у червні 2017 року податкові накладні на загальну суму 52774345,11 грн. (у т.ч. ПДВ - 8795724,20 грн.) (т.3, а.с.122).

У зв'язку з чим у звітних (податкових) періодах березень, листопад та грудень 2016 року позивачем було сформовано податковий кредит на загальну суму ПДВ у розмірі 29913826,97 грн., у тому числі: у березні 2016 року на суму ПДВ - 8624833,70 грн.; у листопаді 2016 року - 12818707,02 грн. та у грудні 2016 року на суму ПДВ 8470286,24 грн. (т.3, а.с.118-121).

Разом з цим, у червні 2017 року сума попередньої оплати частково була повернута позивачем ТОВ Ясенсвіт , у зв'язку з чим ТОВ Овостар складені та своєчасно зареєстровані розрахунки коригування до податкових зобов'язань попередніх періодів, які включені до Додатку № 1 (Д1) до податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року на загальну суму -10348634,50 грн. , в т.ч. по періодах: за березень 2016 року на суму ПДВ - 181967,84 грн.; за листопад 2016 року на суму ПДВ - 5066666,66 грн.; за грудень 2016 року на суму ПДВ - 5100000,00 грн.

Отже, внаслідок складання та реєстрації у поточному податковому періоді - червні 2017 року розрахунків коригування (зменшення) податкових зобов'язань за попередні періоди, зокрема, березень, листопад та грудень 2016 року, в червні 2017 року підприємством сформовано від'ємне значення з податку на додану вартість , у тому числі за рахунок вивільнення оплаченого грошовими коштами податкового кредиту з ПДВ попередніх звітних (податкових) періодів:

- податковий кредит березня 2016 року: сума ПДВ - 181967,84 грн. (сплачена грошовими коштами у попередньому періоді - березні 2016 року);

- податковий кредит листопада 2016 року: сума ПДВ - 5066666,66 грн. (сплачена грошовими коштами у попередньому періоді - листопаді 2016 року);

- податковий кредит грудня 2016 року: сума ПДВ - 5100000,00 грн. (сплачена грошовими коштами у попередньому періоді - грудні 2016 року).

У рядку 17 податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року позивачем задекларовано суму податкового кредиту з ПДВ у розмірі 12197422,00 грн., у тому числі при придбанні товару у ТОВ Ясенсвіт на суму ПДВ - 8795724,20 грн., з якого у поточному періоді сплачено 5339724,20 грн.

Отже, з огляду на те, що право на вивільнений оплачений податковий кредит попередніх періодів виникло у ТОВ Овостар лише після здійснення у червні 2017 року в результаті повернення ТОВ Ясенсвіт попередньої оплати та проведення відповідного коригування податкових зобов'язань, під час розшифровки суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг, задекларовано суму ПДВ на загальну суму 1614926,00 грн.

Частина задекларованого від'ємного значення, відображена у декларації з ПДВ за червень 2017 року, сформована за рахунок податкового кредиту постачальника ТОВ Ясенсвіт - 15511186,00 грн., а саме: за березень 2016 року ПДВ у сумі 181967,84 грн., за листопад 2016 року ПДВ у сумі 5066666,66 грн., за грудень 2016 року ПДВ у сумі 5100000,00 грн., за червень 2017 року - 5162551,50 грн.

Таким чином, у податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року позивачем правомірно з додержанням вимог п.200.1 та п.200.4 ст.200 ПК України заявлено до бюджетного відшкодування суму від'ємного значення, яка фактично сплачена грошовими коштами постачальнику ТОВ Ясенсвіт у попередніх (березень, листопад і грудень 2016 року) та звітному (червень 2017 року) податкових періодах в розмірі 15511186,00 грн.

Відповідачем під час розгляду справи не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження наведених в акті перевірки висновків.

Доводи відповідача про те, що до бюджетного відшкодування може бути задекларована сума ПДВ виключно по податковим накладних, що включені до податкового кредиту у звітному податковому періоді (червень 2017 року), та яка не перевищує розмір фактично сплаченої суми ПДВ у звітному податковому періоді 5339417,32 грн., суд відхиляє з огляду на те, що законодавцем передбачено дві обов'язкові умови декларування бюджетного відшкодування, а саме наявність суми від'ємного значення як від'ємної різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту, а також фактична сплата податку грошовими коштами постачальникам товарів як у звітному, так і попередніх податкових періодах, що позивачем було повністю дотримано.

Допитані у судовому засіданні в якості свідків головні державні ревізори-інспектори відділу податкового супроводження підприємств харчової та переробної промисловості управління податкового супроводження підприємств виробничої сфери ОСОБА_4 та ОСОБА_5 підтвердили правомірність та достовірність формування позивачем суми від'ємного значення ПДВ по декларації за червень 2017 року у розмірі 17847358,00 грн., з яких задекларовано до бюджетного відшкодування 16149926,00 грн., наявність фактичної сплати ПДВ грошовими коштами в рахунок постачальників, у тому числі ТОВ Ясенсвіт у звітному поточному (червень 2017 року) та у попередніх звітних податкових періодах (березень, листопад - грудень 2017року), про що відображено в акті перевірки та відповідних додатках до нього.

Крім того, суд зауважує, що 22.08.2017 Головним управлінням Державної казначейської служби у м.Києві позивачу було повернуто бюджетне відшкодування по податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року на рахунок платника податку у банку у сумі 16149926,00 грн., про що свідчить Реєстр заяв на бюджетне відшкодування та банківська виписка по рахунку позивача (т.3, а.с. 127-129, 162-166).

При цьому суд звертає увагу, що датою узгодження повернутого платнику податків бюджетного відшкодування по податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року у сумі 16149926,00 грн. в Реєстрі заяв на бюджетне відшкодування зазначено 19.08.2017, тобто день складання акту камеральної перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437, що своєю чергою свідчить про встановлення податковим органом факту правомірного декларування позивачем у декларації з ПДВ за червень 2017 року суми, яка підлягає бюджетному відшкодуванню.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про задоволення позовної вимоги позивача про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 21.11.2017 №0000614102.

Також в акті перевірки відповідач зазначив про завищення ТОВ Овостар від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання і сумою податкового кредиту на суму 613,00 грн.

Такі висновки податкового органу зумовлені тим, що згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ Сервал Груп (код ЄДРПОУ 38546035) зареєстровано податкову накладну від 26.06.2017 №50 за реєстраційним номером від 13.07.2017 №9134481761 на загальну суму 3680,04 грн., у т.ч. ПДВ - 613,34 грн. Податкова накладна виписана по першій події (попередня оплата), вчасно зареєстрована.

В акті перевірки посадові особи податкового органу зазначили, що оскільки при заповненні декларації було допущено помилку в ІПН контрагента - постачальника та ТОВ Овостар не скористалось правом, наданим п.50.1 ст.50 ПК України, то в ході перевірки не підтверджується правомірність формування податкового кредиту за червень 2017 року у розмірі 613,34 грн. Проте, суд вважає таку позицію податкового органу необґрунтованою у зв'язку з наступним.

Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 затверджено Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (далі-Порядок №21).

Так, відповідно до п.6 розділу І Порядку №21 до податкової звітності з податку на додану вартість (далі - податкова звітність) належать: податкова декларація з податку на додану вартість з додатками; уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок з додатками; розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.

В силу положень п.10 Розділу ІІІ Порядку №21 одним із додатків до декларації є розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (додаток 5).

З матеріалів справи вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю Сервал Груп по видатковій накладній №275 від 29.06.2017 було поставлено, а ТОВ Овостар прийнято товар на загальну суму 3680,04 грн., у т.ч. ПДВ - 613,34 грн. (т.2, а.с.3).

Судом встановлено, що ТОВ Сервал Груп як постачальником товару було виписано позивачу податкову накладну від 26.06.2017 №50 на суму 3680,04 грн., у т.ч. ПДВ - 613,34 грн.) (т.2, а.с.4), сума ПДВ за якою була включена позивачем до складу податкового кредиту за червень 2017 року (Додаток 5 (Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (т.1, а.с.145-150). Дослідивши зміст Додатку 5 до податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року ТОВ Овостар , судом встановлено, що позивачем в якості індивідуального податкового номеру постачальника, ТОВ Сервал Груп , зазначено 38546032655 (т.1, а.с.149). Проте, з матеріалів справи вбачається, що індивідуальним податковим номером Товариства з обмеженою відповідальністю Сервал Груп є 385460326551. Отже, матеріали справи свідчать про те, що позивачем під час оформлення податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року було допущено помилку в індивідуальному податковому номері контрагента - постачальника.

Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Пунктом 198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно з п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

При цьому, відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового Кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Згідно з п.201.7 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до п.201.8 ст.201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Податкова накладна видається платником податку, якій здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України).

До обов'язкових реквізитів податкової накладної, перелік яких закріплений в підпункті 201.1 ст.201 Податкового кодексу України, законодавець відносить: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Матеріали справи свідчать, що податковий кредит на суму 613,34 грн., за результатом здійснення господарських операцій з ТОВ Сервал Груп був сформований позивачем на підставі належних документів, оформлених згідно з вимогами чинного законодавства. З огляду на вказане, суд вважає, що наявність технічної помилки в додатку 5 до податкової декларації позивача з податку на додану вартість за червень 2017 року, не є підставою для висновків про завищення ТОВ Овостар податкового кредиту.

Згідно з ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, доказів, які б спростовували доводи позивача, не надав. Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню. Відповідно до ст.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Під час звернення до суду позивачем за заявлені вимоги було сплачено судовий збір на суму 228874,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1731770437 від 22.02.2018, оригінал якого міститься в матеріалах справи (т.1, а.с.2).

Таким чином, враховуючи положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України на користь позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 228874,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби.

На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати протиправними та скасувати у повному обсязі податкові повідомлення-рішення Офісу великих платників Державної фіскальної служби форми "В1" від 21.11.2017 №0000614102, форми "В4" від 21.11.2017 за №0000624102.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Овостар" (ідентифікаційний код: 32086437, місцезнаходження: 08635, Київська область, Васильківський район, село Крушинка, вулиця Колгоспна, будинок 11) судовий збір у сумі 228874,00 грн. (двісті двадцять вісім тисяч вісімсот сімдесят чотири грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (ідентифікаційний код: 39440996, місцезнаходження: 04119, м.Київ, вулиця Дегтярівська, будинок 11 Г).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено та підписано - 24.05.2018 р.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2018
Оприлюднено19.06.2018
Номер документу74725930
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/942/18

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні