ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА
15 червня 2018 року м. Київ № 826/1585/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Легейди Я.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання б/н від 22.02.2018 Про зупинення провадження у справі Громадської організації "Ленінська Комуністична Спілка Молоді України" у адміністративній справі
за позовом Міністерства юстиції України
до Громадської організації "Ленінська Комуністична Спілка Молоді України"
про припинення юридичної особи,
та
за зустрічним Громадської організації "Ленінська Комуністична Спілка Молоді
позовом України"
до Міністерства юстиції України
про припинення та розпуск (ліквідацію) юридичної особи
В С Т А Н О В И В:
Міністерство юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13, код ЄДРПОУ: 00015622) звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом № 177/9.1-22/18 від 25.01.2018 до Громадської організації "Ленінська Комуністична Спілка Молоді України" (04070, м. Київ, вул. Борисоглібська, 7, код ЄДРПОУ: 21666536), в якому просить:
припинити та примусово розпустити (ліквідувати) Громадську організацію Ленінська Комуністична Спілка Молоді України (ідентифікаційний код юридичної особи: 21666536, місцезнаходження: 04070, м. Київ, вул. Борисоглібська, будинок 7).
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.02.2018 (суддя Пащенко К.С.) відкрито провадження у адміністративній справі № 826/1585/18 та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні без виклику учасників справи і проведення судового засідання.
22.02.2018 представником відповідача подано клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.03.2018 судом задоволено клопотання представника відповідача; ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження; призначено справу до розгляду в підготовче засідання на 26.04.2018.
26.02.2018 від відповідача до суду надійшов зустрічний позов, в якому останній просить суд:
- визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства юстиції України Про затвердження Правового висновку Комісії з питань дотримання Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки від 18.01.2018 № 155/5.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.06.2018 судом прийнято зустрічну позовну заяву б/н від 22.02.2018 Громадської організації "Ленінська Комуністична Спілка Молоді України" до Міністерства юстиції України про визнання протиправним та скасування наказу для спільного розгляду з первісним позовом № 177/9.1-22/18 від 25.01.2018 у справі № 826/1585/18 та відкрито провадження за зустрічним позовом; об'єднано в одне провадження по справі № 826/1585/18 вимоги за зустрічним позовом б/н від 22.02.2018 Громадської організації "Ленінська Комуністична Спілка Молоді України" до Міністерства юстиції України про визнання протиправним та скасування наказу з первісним позовом № 177/9.1-22/18 від 25.01.2018 Міністерства юстиції України до Громадської організації "Ленінська Комуністична Спілка Молоді України" про припинення та розпуск (ліквідацію) юридичної особи.
27.02.2018 через канцелярію до суду від Громадської організації "Ленінська Комуністична Спілка Молоді України" надійшло клопотання про зупинення провадження у справі, в якому відповідач просить суд зупинити провадження у справі № 826/1585/18 до вирішення (набрання законної сили судовим рішенням) справи Конституційним Судом України за конституційним поданням 46 народних депутатів України № 180/30-05 від 30.05.2017 щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки від 9 квітня 2015 року № 317-VIII. В обґрунтування вказаного клопотання зазначено, що у разі визнання неконституційним Закону про декомунізацію, Конституційний Суд України фактично визнає відсутність обраної позивачем підстави для звернення до суду з даним позовом - невідповідності вказаному Закону статуту та символіки Громадської організації "Ленінська Комуністична Спілка Молоді України".
У судовому засіданні 15.06.2018 суд поставив на обговорення питання щодо зупинення провадження у справі.
Представник позивача проти задоволення клопотання заперечив.
Присутні в судовому засіданні представники відповідача просили задовольнити клопотання.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що 12 липня 2017 року Конституційний Суд України відкрив конституційне провадження у справі за поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" від 9 квітня 2015 року № 317-VII.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зупиняє провадження у справі в разі об'єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об'єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
Об'єктивна неможливість розгляду даної справи до вирішення іншої справи означає те, що обставини, які розглядаються у такій іншій справі, не можуть бути встановлені адміністративним судом самостійно через обмеженість своєї юрисдикції щодо конкретної справи внаслідок непідвідомчості, обмеженості предметом позову, неможливості розгляду тотожної справи, певної черговості розгляду вимог тощо.
Як вбачається з матеріалів справи, правовою підставою для звернення Міністерства юстиції України з даним адміністративним позовом стали невідповідність, на думку позивача, діяльності, найменування та символіки відповідача вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичної (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Пленум Верховного Суду України у постанові "Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя" від 01.11.1996 зазначив, що оскільки Конституція України, як зазначено в її ст. 8, має найвищу юридичну силу, а її норми є нормами прямої дії, суди при розгляді конкретних справ мають оцінювати зміст будь-якого закону чи іншого нормативно-правового акта з точки зору його відповідності Конституції і в усіх необхідних випадках застосовувати Конституцію як акт прямої дії. Судові рішення мають ґрунтуватись на Конституції, а також на чинному законодавстві, яке не суперечить їй.
Як вбачається з відповідного конституційного подання, в межах конституційного провадження розглядатиметься питання щодо неконституційності усього Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки .
За таких обставин, з урахуванням того, що предметом спору за первісним позовом є рішення суб'єкта владних повноважень, що пов'язане з реалізацією положень Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки", і останній (закон) є предметом конституційного подання щодо відповідності його Конституції України (конституційності), суд приходить до висновку про обґрунтованість клопотання відповідача.
Правова позиція щодо процесуальних питань зупинення провадження у подібних правовідносинах висловлена Верховним Судом в постановах від 06.02.2018 та 07.02.2018.
З огляду на викладене, керуючись ст.ст. 236, 241-243, 248, 256, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання б/н від 22.02.2018 Про зупинення провадження у справі Громадської організації "Ленінська Комуністична Спілка Молоді України" задовольнити.
2. Зупинити провадження у справі № 826/1585/18 до вирішення (набрання законної сили судовим рішенням) справи Конституційним Судом України за конституційним поданням 46 народних депутатів України № 180/30-05 від 30.05.2017 щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки від 9 квітня 2015 року № 317-VIII.
Ухвала, відповідно до ч. 2 ст. 256 КАС України, набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена.
Повний текст ухвали складено 18.06.2018.
Суддя К.С. Пащенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2018 |
Оприлюднено | 20.06.2018 |
Номер документу | 74756398 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні