Рішення
від 08.06.2018 по справі 804/1813/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2018 року Справа № 804/1813/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рябчук О.С.

при секретарі Скупейко І.М.

за участю:

представника позивача ОСОБА_1

представників відповідача ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА до Офісу великих платників податків ДФС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

12 березня 2018 р. Товариство з обмеженою відповідальністю ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків ДФС (далі - відповідач) з вимогами про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень№ НОМЕР_1 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_2 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_3 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_4 від 03.03.2018 р. Офісу великих платників податків ДФС.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила суд задовольнити позов в повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог зазначила наступне. Позивач виконав усі передбачені законом умови щодо формування податкового кредиту та має всі документальні підтвердження розміру податкового кредиту. Висновки відповідача, викладені в акті перевірки, ґрунтуються, зокрема, на наявності порушень податкового законодавства, допущених контрагентами позивача. При цьому, відповідно до вимог чинного законодавства, платник податків не несе відповідальності за порушення, допущені іншими підприємствами. Відображення в акті перевірки податкової інформації щодо ланцюгів господарських взаємовідносин та іншої інформації не стосується безпосередньо конкретних господарських відносин позивача з контрагентами.Підприємством дотримано вимоги розумної обережності при укладенні договорів з контрагентами. Податковим органом не доведено, що договори, укладені позивачем з ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС та ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ порушують публічний порядок та не спрямовані на реальне настання правових наслідків. Послуги, вказані в договорах, надані, результати господарських операцій відображені в податковому та бухгалтерському обліку підприємства. До перевірки надані всі первинні документи щодо господарських операцій з контрагентами. Первинні документи складені відповідно до вимог чинного законодавства та повністю підтверджують реальність господарських операцій. Крім того, позивачем не було допущено порушення щодо не нарахування та не перерахування податку з доходів нерезидента. Послуги тарнспортно-експедиторського обслуговування надані експедиторами за межами території України, тому доходи нерезидентів не відносяться до доходів від провадження нерезидентом господарської діяльності на території України, а є доходами у вигляді виручки або інших видів компенсації вартості послуг, отриманих позивачем від нерезидентів. Також, в зв'язку з тим, що позивач не здійснював виплату доходів нерезиденту із джерелом їх походження з Україниу підприємства відсутній обов'язок подавати до податкового органу додаток ПН до податкових декларацій з податку на прибуток підприємств (розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України) за 2014-2016 р.р. Враховуючи наведене, податкові повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_2 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_3 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_4 від 03.03.2018 р. Офісу великих платників податків ДФСсуперечить вимогам чинного законодавства та підлягають скасуванню.

Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали, пояснивши свою позицію наступним. Позивачем сформовано податковий кредит за рахунок контрагентів, які не мали можливості здійснити надання послуг в зазначеному в первинних документах обсязі, оскільки вказані контрагенти не мають достатнього обсягу ресурсів для здійснення видів господарської діяльності, зазначених в договорах. Первинні документи позивача не підтверджують обсяг та зміст господарських операцій. В зв'язку з цим зроблено висновок про неможливість здійснення господарських операцій позивача з контрагентамиТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС та ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ . Угоди між позивачем та зазначеними контрагентами укладені з метою штучного створення податкового кредиту. Стосовно заниження податків, які утримуються при виплаті доходів (прибутків) нерезидентам, представники зазначили про таке. Якщо відшкодування витрат на фрахтування транспортного засобу здійснюється не безпосередньо фрахтувальнику-нерезиденту, а експедитору, то така виплата не підпадає під дію положень міжнародних договорів для застосування звільнення від оподаткування або зменшення ставки податку на прибуток. В ході перевірки позивачем не надано довідки, які підтверджують статус податкового резидента контрагентів. Крім того, позивачем не надано до податкового органу додаток ПН до податкових декларацій податку на прибуток підприємств (розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України) за 2014-2016 р.р. В зв'язку з наведеним, оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірними, винесеними у відповідності до вимог чинного законодавства.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представниківвідповідача, суд приходить до наступного висновку.

05.02.2018 р. Офісом великих платників податків ДФСпроведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 р. по 30.09.2017 р.

За результатами перевірки складено акт № 17/28-10-46-17/36161908від 12.02.2018 р.

Перевіркою встановлені наступні порушення, допущені ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА :

- п.44.1 ст.44, п.138.2 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI (із змінами і доповненнями, в редакції що діяла до 01.01.15), пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755 (із змінами і доповненнями, в редакції що діяла після 01.01.15), з врахуванням ч.2 ст.3, ч.2,3 ст.9 розд. ІІІ Закону України від 16.07.99 № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» , в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 3 324 220 грн.;

- п.103.2 ст.103, п.160.1, п.160.2 ст.160 Податкового кодексу України, із змінами та

доповненнями (у періоді з 01.01.2014 по 31.12.2014) та п.103.2 ст.103, п.п 141.4.1, п.п.141.4.2 п.141.4 ст.141 Податкового Кодексу України, із змінами та доповненнями (у періоді з 01.01.2015 по 30.09.2017) підприємство не нарахувало та не перерахувало податок з доходів нерезидента на загальну суму 9 562 191,88 грн., в тому числі за 2014 рік на суму 3 281 822,17 грн., за 2015 рік на суму 3 593 667,72 грн., за 2016 рік на суму 1 903 548,95 грн., за 9 місяців 2017 року на суму 783 153,04 грн.;

- п.44.1, п.44.6 ст.44, п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198 Податкового Кодексу України занижено податок на додану вартість (ряд. 25) на загальну суму 3 041 925 грн., в т.ч. по періодах за січень 2014 року - 35 699 грн., лютий 2014 року - 27 536 грн., березень 2014 року - 116 087 грн., квітень 2014 року - 100 027 грн., травень 2014 року - 254 150 грн., червень 2014 року - 185 341 грн., серпень 2014 року - 238 451 грн., вересень 2014 року - 257 125 грн., жовтень 2014 року - 322 521 грн., січень 2015 року - 409 574 грн., лютий 2015 року - 289 847 грн., березень 2015 року - 378 029 грн., червень 2015 року - 427 538 грн.;

- пункту 46.1 статті 46 та пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не надало до контролюючого органу Додаток ПН до рядка 17 Податкової декларації податку на прибуток підприємств за 2014 рік та Додаток ПН до рядка 23 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2015, 2016 роки по нерезидентам: компанії "STARIMPORT/EXPORTLIMITED", England, ООО "СВ Транс", Росія, ТОО "Транс сталь Казахстан", Казахстан, SIA "TRANSLATS", Latvia та виду доходу - інші доходи .

Порушення законодавства позивачем обґрунтовані в акті перевірки наступним.

ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА за перевіряємий період мало господарські взаємовідносини, з контрагентами ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС та ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ , які були оформлені документально без фактичного здійснення, а відтак, позивач не мав правових підстав включати до складу податкового кредиту суми податку на додану вартість на підставі таких операцій.

На порушення п.44.1, п.44.6 ст.44, п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА завищено податковий кредит на суму ПДВ 3 041 925 грн. по взаємовідносинах з постачальниками, які здійснюють операції не обумовлені економічними причинами (цілями ділового характеру) та реальність проведення господарської операції по яких підтвердити не можливо, а саме: ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС (код за ЄДРПОУ 39096046) за червень, серпень-листопад 2014, січень-березень, травень 2015 у сумі ПДВ 2 384 243 грн.; ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ (код за ЄДРПОУ 38433019) за січень-червень, серпень 2014 у сумі ПДВ 657 682 грн.

В ході перевірки встановлено, що ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА мало взаємовідносини з ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС у червні 2014 року, серпні 2014 року, вересні - листопаді 2014 року, січені - березні 2015 року, травні 2015 року.

Між підприємствами укладено договір надання послуг№ 6/14-1р від 01.06.2014 року.

Відповідно до договору мали надаватись послуги з організації та контролю проведення деповського та капітального ремонту, комплектації та плановим технічним обслуговуванням залізничного рухомого складу.

ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС (код за ЄДРПОУ 39096046, юридична адреса: 33000, м. Рівне вул. Приходька буд.50-А, фактична адреса зазначена у договорі: 49089 м. Дніпропетровськ, вул. Новокримська, 58, офіс 5; відомості про державну реєстрацію - від 13.02.2014 №12241020000068240; статутний фонд - 10000 грн. ):

- знаходилось на обліку з 2014р. по 2017р. в ДПI у Красногвардійському р-ні м.Дніпропетровську ГУ Міндоходів, ДПІ у Ленінському р-ні м.Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській обл., ДПI у м.Рівному ГУ ДФС у Рівненській обл., що свідчить про міграцію платника;

- стан платника - 8. ДО ЄДР ВНЕСЕНО ЗАПИС ПРО ВIДСУТНIСТЬ ЗА МIСЦЕЗНАХОДЖЕННЯМ;

- основний вид діяльності - ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів;

- згідно податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за ІІІ, ІV квартал 2014 року та І квартал 2015 року працювало у штаті 1 особа, працювало за цивільно-правовими договорами - 1 особа;

- згідно фiнансового звiту суб`єкта малого пiдприємництва за 2014 рік основні засоби на початок звітного періоду складають - 0 грн., на кінець звітного періоду - 600 грн.;

- свідоцтво платника ПДВ анульовано 19.08.2015 року (Причина: 36 - до ЄДР внесено запис про вiдсутнiсть за мiсцезнаходженням);

- остання податкова декларація з ПДВ подана до ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області за травень 2015р. (прийнята 08.06.2015 №9117725635).

Вищезазначене свідчить про відсутність у ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС необхідних умов та неможливість реального здійснення зазначених в первинних документах (актах здійснених робіт) операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна та обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання послуг ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС .

Оскільки у ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС відсутня можливість для здійснення зазначених в первинних документах (актах на виконання послуг) операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна та обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання послуг ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС , то підприємство повинно залучати до надання послуг сторонні організації.

Згідно наданих до перевірки актів на надання послуг, складених ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС , фактично послуги надавались вагонним депо Помічна Одеської залізниці.

Одеською залізницею Відокремлений структурний підрозділ "Ремонтне вагонне депо Помічна" реалізовано послуги деповського ремонту вагонів в адресу ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС , які у подальшому ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС перевиставило на ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА .

Одночасно, згідно декларацій з ПДВ, Додатку 5 до декларацій та бази даних Єдиний реєстр податкових накладних одним з постачальників

ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА є ДП Одеська залізниця , яке є постачальником безпосередньо ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА .

Тобто, враховуючи вищевикладене встановлено, що угоди, укладені між

ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА та ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС були спрямовані на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА , а податкові накладні були складені лише для безпідставного збільшення податкового кредиту ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА .

В Єдиному державному реєстрі судових рішень знаходиться Ухвала Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 14 травня 2015 року по справі №201/7799/15-к, в якій вказуються матеріали кримінального провадження про вчинення кримінального правопорушення за ст. 205 ч. 2, ст. 27 ч.5 ст. 212 ч. 1, ст. 27 ч.5 ст. 212 ч.3, ч. 3 ст. 358 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_3, за попередньою змовою із ОСОБА_4, ОСОБА_5, маючи на меті пособництво реально діючим суб'єктам господарювання в умисному ухиленні від сплати податків в особливо великих розмірах та отримання незаконного прибутку від такої протиправної діяльності, достовірно знаючи про фіктивність ряду підприємств (ТОВ "КУББЕРА", ТОВ "ПРОЕКТІНВЕСТ", ТОВ "КОНТАКТ ПЛЮС", ПП "АРТІУМ", ТОВ "ЮКЕЙ ГРУП", ТОВ"АБ-ТОРГ, ПП "ДАНИЛЬЧЕНКО" та інші), використав їх реквізити та оформив шляхом відображення в документах бухгалтерського та податкового обліку неправдиві відомості про нібито проведені фінансово-господарські операції щодо поставки ТМЦ, викладені у підроблених податкових накладних СГФД, з суб'єктами господарювання реального сектору економіки, в тому числі ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС (код 39096046), службові особи якого, відобразивши вказані операції у податковій звітності з податку на додану вартість за період січень 2013- січень 2015 року, надали дану звітність до ДПІ, в результаті чого ухилилися від сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств, у вищенаведених податкових періодах.

В ході перевірки встановлено, що ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА мало взаємовідносини з ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ у січні - червні 2014 року, серпні 2014 року.

Між підприємствами укладено договір надання послуг № 03/01-13/1 від 03.01.2013 року.

Відповідно до договору мали надаватись послуги з організації та контролю проведення деповського та капітального ремонту, комплектації та плановим технічним обслуговуванням залізничного рухомого складу.

ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ (код за ЄДРПОУ 38433019, юридична адреса: 33000, м. Рівне вул. Приходька буд.50-А, фактична адреса зазначена удоговорі: 49089 м. Дніпропетровськ, вул. Новокримська, 58, офіс 5; відомості про державну реєстрацію - від 07.11.2012 №12241020000055777; статутний фонд - 20000 грн. ):

- знаходиться на обліку в 2412. ЧЕРНIВЕЦЬКІЙ ОДПI ГУ ДФС У ЧЕРНIВЕЦЬКIЙ ОБЛ.

- стан платника - 8. ДО ЄДР ВНЕСЕНО ЗАПИС ПРО ВIДСУТНIСТЬ ЗА МIСЦЕЗНАХОДЖЕННЯМ;

- основний вид діяльності - ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів;

- згідно податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за І, ІІ квартал 2014 року працювало уштаті 1 особа (директор, головний бухалтер та засновник в одній особі), за цивільно-правовими договорами працювало - 0 осіб;

- згідно фiнансового звiту суб`єкта малого пiдприємництва за 2013 рік основні засоби на кінець звітного періоду відсутні;

- остання податкова декларація з ПДВ подана до ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області за серпень 2014р. (прийнята 22.09.2014 №1400024095).

Вищезазначене свідчить про відсутність у ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ необхідних умов та неможливість реального здійснення зазначених в первинних документах (актах здійснених робіт) операцій з урахуванням часу, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання послуг

ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ .

Отже, у підприємства відсутні необхідні умови для здійснення господарської діяльності в частині надання послуг та виконання задекларованих робіт.

Оскільки у ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ відсутня можливість для здійснення зазначених в первинних документах (актах на виконання послуг) операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна та обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання послуг ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ , то підприємство повинно залучати до надання послуг сторонні організації.

Згідно наданих до перевірки актів на надання послуг, складених ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ , фактично послуги надавались вагонним депо Помічна Одеської залізниці.

Одеською залізницею Відокремлений структурний підрозділ "Ремонтне вагонне депо Помічна" реалізовано послуги деповського ремонту вагонів в адресу

ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ , які у подальшому ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ перевиставило на ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА .

Одночасно, згідно декларацій з ПД, Додатку 5 до декларацій та бази даних Єдиний реєстр податкових накладних , одним знайбільших постачальників

ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА є Одеська залізниця Відокремлений структурний підрозділ "Ремонтне вагонне депо Помічна" , яке є постачальником безпосередньо ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА .

Тобто, враховуючи вищевикладене встановлено, що угоди, укладені між ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА та ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ були спрямовані на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА , а податкові накладні були складені лише для безпідставного збільшення податкового кредиту ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА .

На підтвердження надання послуг на підставі укладених договорів позивачем надано копії первинних документів фінансово-господарської діяльності підприємства.

Податковим органом надано витяги з бази даних.

Також, згідно до акта № 17/28-10-46-17/36161908 від 12.02.2018 р. перевіркою повноти визначення суми податку з доходу нерезидента за період, який перевірявся на підставі наданих до перевірки документів (Податкова декларація з податку на прибуток підприємств, додаток ПН до рядка 17 (2014 рік), до рядка 23 (2015 рік) Податкової декларації з податку на прибуток, зовнішньоекономічні контракти, акти виконаних робіт (послуг), банківські виписки) встановлено його заниження на загальну суму 9 562 191,88 грн., а саме за 2014 рік на суму 3 281 822,17 грн., за 2015 рік на суму 3 593 667,72 грн., за 2016 рік на суму 1 903 548,95 грн., за 9 місяців 2017 року на суму 783 153,04 грн. за договорами транспортної експедиції № 51-SIE-11/13 від 25.11.2013, № 108 від 27.10.2011, №ТСК-2010/006 від 01.01.2010, № LA-340 від 29.08.2011.

Порушення обґрунтовано в акті перевірки наступним чином.

Договір № 51-SIE-11/13 від 25.11.2013 укладено між ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА - Замовник, в особі генерального директора ОСОБА_5І, який діє на підставі статуту та компанією "STAR IMPORT/EXPORT LIMITED", England - Експедитор, в особі директора ОСОБА_6, який діє на підставі статуту (415, Office, 60 Cannon Street, London, EC4N6JP, England. Банківськіреквізити: Beneficiary bank: JSC "Rietumu Bank", Vesetas 7, Riga, LV-1013, Latvia, SWIFT: RTMBLV2X, Beneficiary account: LV15 RTMB 0000 6208 0631 2, Correspondent Bank: DEUTSCHE BANK TRUST COMPANY AMERICAS, New York, корсчетRietumu Bank 04-453-955, SWIFT: BKTR US 33).

Даною перевіркою встановлено у 2014, 2015, 2016, 2017 роках виплату ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА доходу нерезидента із джерелом його походження з України компанії "STARIMPORT/EXPORTLIMITED", England у вигляді інших доходів.

До перевірки ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не надав довідку, яка підтверджує статус податкового резидента.

ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА виплатив на користь нерезидента компанії "STARIMPORT/EXPORTLIMITED", England дохід від послуг з транспортно-експедиційного обслуговування вантажоперевезень у сумі 2 717 959,63 дол. США (48 781 303,87 грн.), що підтверджено актами здачі-приймання виконаних послуг та платіжними документами і виписками банку за призначенням: отримувач компанія "STAR IMPORT/EXPORT LIMITED", England, рахунок отримувача №LV15 RTMB 0000 6208 0631 2, а саме:

за 2014 рік у сумі 1 379 047,23 дол. США (16 887 992,95 грн.),

за 2015 рік у сумі 845 830,41 дол. США (19 269 600,84 грн.),

за 2016 рік у сумі 468 876,75 дол. США (11 968 281,20 грн.),

за 9 місяців 2017 року у сумі 24 205,24 дол. США (655 428,88 грн.).

Податки з доходу нерезидента компанії "STAR IMPORT/EXPORT LIMITED", England у періоді, що перевірявся, ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не нараховувало, із посиланням на те, що ці доходи від міжнародних перевезень згідно пп. й) інші доходи ст.160.1, пп. й) інші доходи пп.141.1.4 п.141.1 ст.141 Податкового Кодексу є доходами у вигляді виручки або інших видів компенсації вартості товарів/виконаних робіт/наданих послуг, переданих/ виконаних/наданих резиденту від такого нерезидента. Тобто виплачені доходи компанії "STAR IMPORT/EXPORT LIMITED", England підприємство не вважає доходами з джерелом їх походження з України.

Даною перевіркою встановлено, що Експедитор-нерезидент компанія "STAR IMPORT/EXPORT LIMITED", England надавав послуги з транспортно-експедиційного обслуговування вантажоперевезень в міжнародному сполученні, однак самостійно перевезення не виконував, а залучав для цього інших перевізників - третіх осіб, що підтверджено актами здачі-приймання виконаних робіт та залізничними накладними.

На порушення п.103.2 ст.103, п.160.1, п.160.2 ст.160 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями (у періоді з 01.01.2014 по 31.12.2014) та п.103.2 ст.103, п.п 141.4.1, п.п.141.4.2 п.141.4 ст.141 Податкового Кодексу України, із змінами та доповненнями (у періоді з 01.01.2015 по 30.09.2017) підприємство не нарахувало та не перерахувало податок з доходів нерезидента компанії "STAR IMPORT/EXPORT LIMITED", England (інші доходи) під час їх виплат на суму 7 317 195,58 грн., у т.ч. за 2014 рік на суму 2 533 198,94 грн., за 2015 рік на суму 2 890 440,13 грн., за 2016 рік на суму 1 795 242,18 грн., за 9 місяців 2017 року на суму 98 314,33 грн. за договором транспортної експедиції № 51-SIE-11/13 від 25.11.2013 року.

Також, ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не подало контролюючому органу, в якому перебуває на обліку, Додаток ПН до рядка 17 Податкової декларації податку на прибуток підприємств (розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України) за 2014 рік, Додаток ПН до рядка 23 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України) за 2015, 2016 рік по нерезиденту компанії "STARIMPORT/EXPORTLIMITED", England та виду доходу - інші доходи .

Граничний термін подання Додатку ПН за 2014 рік був - 02.03.2015, за 2015 рік був - 01.03.2016, за 2016 рік був - 02.03.2017.

На порушення пункту 46.1 статті 46 та пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не надало до контролюючого органу Додаток ПН до рядка 17 Податкової декларації податку на прибуток підприємств за 2014 рік та Додаток ПН до рядка 23 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2015, 2016 роки по нерезиденту компанії "STARIMPORT/EXPORTLIMITED", England та виду доходу - інші доходи .

Договір № 108 від 27.10.2011 укладено між ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА - Замовник, в особі генерального директора ОСОБА_5І, який діє на підставі статуту та ООО СВ Транс , Россия - Експедитор, в особі директора ОСОБА_6, який діє на підставі статуту (107023, Россия, г. Москва, ул. Электрозаводская, д.23, стр.8, оф.416. ОКПО 72029618, ИНН НОМЕР_5. Банківські реквізити: р/с 40702810600000008209 в ОАО "ТРАНСКРЕДИТБАНК", к/с 30101810600000000562 БИК 044525562).

Даною перевіркою встановлено у 2014, 2015, 2016, 2017 роках виплату ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА доходу нерезидента із джерелом його походження з України ООО СВ Транс , Россия у вигляді інших доходів.

До перевірки ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не надав довідку, яка підтверджує статус податкового резидента.

ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА виплатив на користь нерезидента ООО СВ Транс , Россия дохід від послуг з транспортно-експедиційного обслуговування вантажоперевезень у сумі 27 473 024,26 руб. РФ (11 204 881,84 грн.), що підтверджено актами здачі-приймання виконаних послуг та платіжними документами і виписками банку за призначенням: отримувач ООО "СВ Транс", Росія рахунок отримувача р/с 40702810600000008209 в ОАО "ТРАНСКРЕДИТБАНК", к/с 30101810600000000562, а саме:

за 2014 рік у сумі 7 127 465,49 руб. РФ (2 364 924,03 грн.),

за 2015 рік у сумі 9 667 376,55 руб. РФ (4 030 218,02 грн.),

за 2016 рік у сумі 1 085 387,52 руб. РФ ( 451 196,61 грн.),

за 9 місяців 2017 року у сумі 9 592 794,70 руб. РФ (4 358 543,18 грн.).

Даною перевіркою встановлено, що Експедитор-нерезидент ООО СВ Транс , Россия надавав послуги з транспортно-експедиційного обслуговування вантажоперевезень в міжнародному сполученні, однак самостійно перевезення не виконував, а залучав для цього інших перевізників - третіх осіб, що підтверджено актами здачі-приймання виконаних робіт та залізничними накладними.

На порушення п.103.2 ст.103, п.160.1, п.160.2 ст.160 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями (у періоді з 01.01.2014 по 31.12.2014) та п.103.2 ст.103, п.п 141.4.1, п.п.141.4.2 п.141.4 ст.141 Податкового Кодексу України, із змінами та доповненнями (у періоді з 01.01.2015 по 30.09.2017) підприємство не нарахувало та не перерахувало податок з доходів нерезидента ООО СВ Транс , Россия (інші доходи) під час їх виплат на суму 1 680 732,28 грн., у т.ч. за 2014 рік на суму 354 738,60 грн., за 2015 рік на суму 604 532,70 грн., за 2016 рік на суму 67 679,49 грн., за 9 місяців 2017 року на суму 653 781,48 грн. за договором транспортної експедиції № 108 від 27.10.2011 року.

Крім того, ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не подало контролюючому органу, в якому перебуває на обліку, Додаток ПН до рядка 17 Податкової декларації податку на прибуток підприємств (розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України) за 2014 рік, Додаток ПН до рядка 23 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України) за 2015, 2016 рік по нерезиденту ООО СВ Транс , Россия та виду доходу - інші доходи .

Граничний термін подання Додатку ПН за 2014 рік був - 02.03.2015, за 2015 рік був - 01.03.2016, за 2016 рік був - 02.03.2017.

На порушення пункту 46.1 статті 46 та пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не надало до контролюючого органу Додаток ПН до рядка 17 Податкової декларації податку на прибуток підприємств за 2014 рік та Додаток ПН до рядка 23 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2015, 2016 роки по нерезиденту ООО СВ Транс , Россия та виду доходу - інші доходи .

Договір №ТСК-2010/006 від 01.01.2010 укладено між ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА - Замовник, ). в особі заступника генерального директора ОСОБА_5І, який діє на підставі статуту та ТОО Транс сталь Казахстан , Казахстан - Експедитор, в особі директора ОСОБА_7, яка діє на підставі статуту (РНН 301200225276, ОКПО 50732151, БИН 090740016027. Адреса: 101403, Казахстан, г. Темиртау, пр. Строителей, 21-2. Банківські реквізити: Bank of beneficiary: ACC: 890-0223-057, Bank of New York, USA. SWIFT: IRVT US 3N Kazkommertsbank Almaty, Kazakhstan Acc 002070861).

Даною перевіркою встановлено у 2014, 2015, 2016, 2017 роках виплата ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА доходу нерезидента із джерелом його походження з України ТОО Транс сталь Казахстан , Казахстан у вигляді інших доходів.

До перевірки ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не надав довідку, яка підтверджує статус податкового резидента.

ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА виплатив на користь нерезидента ТОО Транс сталь Казахстан , Казахстан дохід від послуг з транспортно-експедиційного обслуговування вантажоперевезень у сумі 260 322,20 дол. США (3 740 740,50 грн.), що підтверджено актами здачі-приймання виконаних послуг та платіжними документами і виписками банку за призначенням: отримувач ТОО "Транс сталь Казахстан", Казахстан рахунок отримувача ACC: 890-0223-057, BankofNewYork, USA. SWIFT: IRVT US 3N KazkommertsbankAlmaty, KazakhstanAcc 002070861, а саме:

за 2014 рік у сумі 201 652,30 дол. США (2 604 877,86 грн.),

за 2015 рік у сумі 40 015,01 дол. США (657 965,92 грн.),

за 2016 рік у сумі 10 770,74 дол. США (270 848,53 грн.),

за 9 місяців 2017 року у сумі 7 884,15 дол. США (207 048,20 грн.).

Даною перевіркою встановлено, що Експедитор-нерезидент ТОО Транс сталь Казахстан , Казахстан надавав послуги з транспортно-експедиційного обслуговування вантажоперевезень в міжнародному сполученні, однак самостійно перевезення не виконував, а залучав для цього інших перевізників - третіх осіб, що підтверджено актами здачі-приймання виконаних робіт та залізничними накладними.

ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не подало контролюючому органу, в якому перебуває на обліку, Додаток ПН до рядка 17 Податкової декларації податку на прибуток підприємств (розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України) за 2014 рік, Додаток ПН до рядка 23 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України) за 2015, 2016 рік по нерезиденту ТОО Транс сталь Казахстан , Казахстанта виду доходу - інші доходи .

Граничний термін подання Додатку ПН за 2014 рік був - 02.03.2015, за 2015 рік був - 01.03.2016, за 2016 рік був - 02.03.2017.

На порушення пункту 46.1 статті 46 та пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не надало до контролюючого органу Додаток ПН до рядка 17 Податкової декларації податку на прибуток підприємств за 2014 рік та Додаток ПН до рядка 23 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2015, 2016 роки по нерезиденту ТОО Транс сталь Казахстан , Казахстан та виду доходу - інші доходи .

Договір № LA-340 від 29.08.2011 укладено між ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА - Замовник, в особі генерального директора пана ОСОБА_8, діючого на підставі Статуту та SIA TRANSLATS , Latvia - Експедитор, в особі голови правління пана ОСОБА_9, діючого на підставі Статуту (ОСОБА_4: Eglaines 1 LV-1057, Riga, Latvia. Банківськіреквізити: "SWEDBANK" AS, Acc: LV38HABA0551011375008 Riga Latvia SWIFT:HABA LV 22).

Даною перевіркою встановлено у 2014, 2015, 2016, 2017 роках виплата ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА доходу нерезидента із джерелом його походження з України SIA TRANSLATS , Latvia у вигляді інших доходів.

До перевірки ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не надав довідку, яка підтверджує статус податкового резидента.

ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА виплатив на користь нерезидента SIA TRANSLATS , Latvia дохід від послуг з транспортно-експедиційного обслуговування вантажоперевезень у сумі 147,79 євро (2 327,62 грн.), 1 623,58 дол. США (18 692,03 грн.), що підтверджено актами здачі-приймання виконаних послуг та платіжними документами і виписками банку за призначенням: отримувач SIA "TRANSLATS", Latvia, рахунок отримувача Acc: LV38HABA0551011375008, а саме:

за 2014 рік у сумі 147,79 євро (2 327,62 грн.), 1 623,58 дол. США (18 692,03 грн.).

Даною перевіркою встановлено, що Експедитор-нерезидент SIA TRANSLATS , Latvia надавав послуги з транспортно-експедиційного обслуговування вантажоперевезень в міжнародному сполученні, однак самостійно перевезення не виконував, а залучав для цього інших перевізників - третіх осіб, що підтверджено актами здачі-приймання виконаних робіт та залізничними накладними.

На порушення п.103.2 ст.103, п.160.1, п.160.2 ст.160 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями (у періоді з 01.01.2014 по 31.12.2014) та п.103.2 ст.103, п.п 141.4.1, п.п.141.4.2 п.141.4 ст.141 Податкового Кодексу України, із змінами та доповненнями (у періоді з 01.01.2015 по 30.09.2017) підприємство не нарахувало та не перерахувало податок з доходів нерезидента SIA TRANSLATS , Latvia (інші доходи) під час їх виплат на суму 3 152,95 грн., у т.ч. за 2014 рік на суму 3 152,95 грн. за договором транспортної експедиції № LA-340 від 29.08.2011 року.

Також, ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не подало контролюючому органу, в якому перебуває на обліку, Додаток ПН до рядка 17 Податкової декларації податку на прибуток підприємств (розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України) за 2014 рік, Додаток ПН до рядка 23 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України) за 2015, 2016 рік по нерезиденту SIA TRANSLATS , Latviaта виду доходу - інші доходи .

Граничний термін подання Додатку ПН за 2014 рік був - 02.03.2015, за 2015 рік був - 01.03.2016, за 2016 рік був - 02.03.2017.

На порушення пункту 46.1 статті 46 та пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не надало до контролюючого органу Додаток ПН до рядка 17 Податкової декларації податку на прибуток підприємств за 2014 рік та Додаток ПН до рядка 23 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2015, 2016 роки по нерезиденту SIA TRANSLATS , Latvia та виду доходу - інші доходи .

На підставі акту № 17/28-10-46-17/36161908 від 12.02.2018 р. Офісом великих платників податків ДФС винесено податкові повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_2 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_3 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_4 від 03.03.2018 р.

Відповідно до п. 41.1. ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державн умитну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманнямя кого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державн уподаткову та митну політику), його територіальні органи.

Згідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно пп. 83.1.1.-83.1.6 п. 83.1. ст. 83 Податкового кодексу України для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є :83.1.1. документи, визначені цим Кодексом; 83.1.2. податкова інформація; 83.1.3. експертні висновки; 83.1.4. судові рішення; 83.1.6. податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючіоргани.

Згідно до п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з:а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;в) ввезення товарів на митну територію України;е) постачанняпослуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Згідно п.п. 198.1., 198.2. ст. 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання ких є митна територія України; г) ввезення не оборотних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Згідно п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у звязку з:придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг ;придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основнихзасобів, у тому числі інших не оборотних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротн ікапітальні активи); ввезенням товарів та/або не оборотних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітногоподаткового періоду.

Не відносяться до податкового кредиту сумиподатку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Згідно до пп. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними цією статтею. Для цілей цього пункту такими доходами є:

а) проценти, дисконтні доходи, що сплачуються на користь нерезидента, утому числі проценти за позиками та борговими зобов'язаннями, випущеними (виданими) резидентом;

б) дивіденди, які сплачуються резидентом;

в) роялті;

г) фрахт та доходи від інжинірингу;

ґ) лізингова/орендна плата, що вноситься резидентами або постійними представництвами на користь нерезидента - лізингодавця/орендодавця за договорами оперативного лізингу/оренди;

д) доходи від продажу нерухомого майна, розташованого на території України, яке належить нерезиденту, утому числі майна постійного представництва нерезидента;

е) прибуток від здійснення операцій з продажу або іншого відчуження цінних паперів, деривативів або інших корпоративних прав, визначений відповідно до цього розділу;

є) доходи, отримані від провадження спільної діяльності на території України, доходи від здійснення довгострокових контрактів на території України;

ж) винагорода за провадження нерезидентами або уповноваженими ними особами культурної, освітньої, релігійної, спортивної, розважальної діяльності на території України;

з) брокерська, комісійна або агентська винагорода, отримана від резидентів або постійних представництв інших нерезидентів стосовно брокерських, комісійних або агентських послуг, наданих нерезидентом або його постійним представництвом на території України на користь резидентів;

и) внески та премії на страхування або перестрахування ризиків в Україні (у тому числі страхування ризиків життя) або страхування резидентів від ризиків за межами України;

і) доходи, одержані від діяльності у сфері розваг (крім діяльності з проведення лотереї);

ї) доходи у вигляді благодійних внесків та пожертвувань на користь нерезидентів;

й) інші доходи від провадження нерезидентом (постійним представництвом цього або іншого нерезидента) господарської діяльності на території України, крім доходів у вигляді виручки або інших видів компенсації вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, переданих, виконаних, наданих резиденту від такого нерезидента (постійного представництва), у тому числі вартості послуг із міжнародного зв'язку чи міжнародного інформаційного забезпечення, а також крім субсидій для повернення частини кваліфікованих витрат, передбачених Законом України "Про державну підтримку кінематографії в Україні".

Відповідно до пп. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у підпункті 141.4.1 цього пункту, за ставкою в розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3-141.4.6 та 141.4.11 цього пункту) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.

Відповідно до п. 160.2 ст. 160 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин) резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), крім доходів, зазначених у пунктах 160.3-160.7 цієї статті, зобов'язані утримувати податок з таких доходів, зазначених у пункті 160.1 цієї статті, за ставкою в розмірі 15 відсотків їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.

Згідно до п.п. 103.2, 103.3 ст. 103 Податкового кодексу України особа (податковий агент) має право самостійно застосувати звільнення від оподаткування або зменшену ставку податку, передбачену відповідним міжнародним договором України на час виплати доходу нерезиденту, якщо такий нерезидент є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу і є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України. У разі отримання синдикованого фінансового кредиту особа (податковий агент) застосовує ставку податку, передбачену відповідним міжнародним договором України, на дату виплати процентів або інших доходів, отриманих із джерел в Україні, учасникам синдикату кредиторів з урахуванням того, резидентом якої юрисдикції є кожен учасник синдикованого кредиту, та пропорційно до його частки у межах кредитного договору, за умови що він є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу, незалежно від того, виплата здійснюється через агента чи напряму.

Застосування міжнародного договору України в частині звільнення від оподаткування або застосування пониженої ставки податку дозволяється тільки за умови надання нерезидентом особі (податковому агенту) документа, який підтверджує статус податкового резидента згідно з вимогами пункту 103.4 цієї статті.

Бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу для цілей застосування пониженої ставки податку згідно з правилами міжнародного договору України до дивідендів, процентів, роялті, винагород тощо нерезидента, отриманих із джерел в Україні, вважається особа, що має право на отримання таких доходів.

При цьому бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу не може бути юридична або фізична особа, навіть якщо така особа має право на отримання доходу, але є агентом, номінальним утримувачем (номінальним власником) або є тільки посередником щодо такого доходу.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний:подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань.

Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.

Згідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, якімістять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розглядудокази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно до ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїйсукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановленняобставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах субєктвладнихповноважень не можепосилатися на докази, які не булипокладені в основу оскаржуваногорішення, за виняткомвипадків, коли віндоведе, що ним буловжитовсіхможливихзаходів для їхотримання до прийняттяоскаржуваногорішення, але вони не булиотримані з незалежнихвіднього причин.

Згідно до п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено та сторонами не заперечується, що ТОВ ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА за перевіряємий період мало господарські взаємовідносини з контрагентами ТОВ ВАГОН ЕКСПРЕС СЕРВІС та ТОВ ВАГОННА РЕМОНТНА КОМПАНІЯ , на підставі яких сформована спірна сума податкового кредиту.

Необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів, послуг сум податку на додану вартість до податкового кредиту є факт придбання товарів, послуг з метою їх використання в господарській діяльності, підтвердження господарських операцій належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Відповідно до листа Вищого адміністративного суду України від 01.11.2011 р. № 1936/11/13-11: документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються тощо.

Згідно до листа Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 р. N 742/11/13-11 статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Умовами права платника податків на податковий кредит та на зменшення оподатковуваного доходу на суму понесених витрат є, зокрема, фактичне придбання товарів, робіт, послуг з наміром одержати економічний ефект від їх використання у господарській діяльності та підтвердженість цих витрат необхідними документами, оформленими з дотриманням вимог чинного законодавства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

В судовому засіданні позивачем не спростовано наявність порушень, зазначених в акті перевірки.

З аналізу норм чинного законодавства, які регулюють виникнення у платника податків права на податковий кредит вбачається, що підставою виникнення у платника такого права є реальне здійснення операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в оподатковуваних операціях, а також оформлення зазначених операцій необхідними документами первинного обліку, що містять достовірні відомості про обсяг та зміст господарської операції.

Слід зазначити, що обов'язок підтвердити правомірність та обґрунтованість сформованого податкового кредиту належними документами первинного обліку покладається на платника-покупця товарів (робіт, послуг), оскільки саме він є суб'єктом, який зменшує суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає перерахуванню до бюджету, на суму податкового кредиту, визначеного постачальником.

Відмова в отриманні податкової вигоди за наявності у документах платника недостовірних та суперечливих відомостей є його податковим ризиком. З ціллю підтвердження обґрунтованості заявленої податкової вигоди необхідно встановити їх об'єктивний предметний зв'язок з фактами та результатами реальної підприємницької або іншої економічної діяльності, що слугує підставою для висновку про достовірність представлених первинних документів, у тому числі щодо відомостей про учасників та умови господарських операцій.

Доводи позивача стосовно того, що реальність надання послуг з боку спірнихконтрагентів в адресу платника підтверджується необхідними первинними документами (договорами, податковими накладними, іншими документами), що містять необхідні для цілей оподаткування відомості про господарські операції та підтверджують факт їх реального виконання, не приймаються судом до уваги в зв'язку з наступним.

Позивачем не надано достатніх обґрунтувань та доказів реального надання послуг в адресу позивача з боку спірних контрагентів.З матеріалів, наданих податковим органом, вбачається відсутність у контрагентів підприємства об'єктивної можливості виконати умови договорів через не достатність ресурсів для здійснення господарських операцій.

Наведені обставини свідчать про невідповідність інформації у поданих позивачем первинних документах (зокрема, щодо надання послуг) змісту розглядуваних операцій.

Слід зазначити, що якщо під час вирішення спору буде встановлено, що товари дійсно поставлені позивачу, роботи виконані, послуги надані, але не тією особою, що зазначена в первинних документах, то відповідні первинні документи не є достовірними та не можуть підтверджувати право підприємства на податковий кредит.

Позивачем також не доведено прояву в необхідному обсязі розумної обережності при укладенні договору зі спірнимиконтрагентами. Адже за звичаями ділового обороту при здійсненні такого вибору суб'єктами господарювання оцінюються не лише умови угоди та їх комерційна привабливість, але і ділова репутація, платоспроможність контрагента, ризики невиконання зобов'язань та надання гарантій їх виконання, наявність у контрагента необхідних ресурсів (виробничих потужностей, технологічного обладнання, кваліфікованого персоналу) та відповідного досвіду.

При цьому свідоцтво про державну реєстрацію та наявність реєстрації постачальника в органах податкової служби не характеризують підприємство як добросовісного платника, що має ділову репутацію, як конкурентноспроможну особу на ринку, що гарантує виконання своїх зобов'язань через уповноважених представників. А відтак доказами прояву розумної обережності слугують не лише установчі документи та витяги з Єдиного державного реєстру, але й обґрунтування мотивів вибору контрагента, обставин укладення та виконання договорів, перевірка ділової репутації контрагента, повноважень осіб, що діють від імені підприємства.

І хоча з огляду на принцип індивідуальної відповідальності платника у сфері податкових правовідносин платник не є відповідальним за протиправні дії третіх осіб, що перебувають поза межами його впливу та контролю, однак несприятливі наслідки недостатньої обережності у підприємницькій діяльності мають покладатися на особу, якою були укладені відповідні правочини, та не можуть бути перенесені на бюджет шляхом зменшення податкових зобов'язань та здійснення необґрунтованих виплат з бюджету. У разі недобросовісності контрагентів покупець несе певний ризик не лише невиконання цивільно-правового договору, але й в рамках податкових правовідносин, позаяк в силу вимог податкового законодавства позбавляється можливості скористатися правом на податковий кредит в силу відсутності документів, що мають силу первинних документів.

Крім того, податковим органом за результатом перевірки встановлено, що експедитори-нерезиденти компанія "STARIMPORT/EXPORTLIMITED", England, ООО СВ Транс , Россия; ТОО Транс сталь Казахстан , Казахстан; SIA TRANSLATS , Latvia надавали позивачу послуги з транспортно-експедиційного обслуговування вантажоперевезень в міжнародному сполученні, однак самостійно перевезення не виконували, а залучали для цього інших перевізників.

Вартість наданих послуг складається з вартості перевезення та винагороди експедиторів. Вартість перевезення включає в себе: суму залізничного тарифу і вартість послуги з надання залізничних вагонів, послуг третіх осіб.

Тобто,компенсація резидентом-замовником експедиторам-нерезидентам плати за перевезення вантажів не є сумою фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахтування.

Також, експедитори-нерезиденти не є бенефіціарними отримувачами такого доходу, а фактично є посередниками, які відповідно до п.103.3 ст.103 Кодексу не мають права на отримання таких доходівдля цілей застосування пільгового оподаткуваннязгідно з правилами міжнародного договору України. Компенсація таких витрат (залізничний тариф) відповідно до підпункту й п.160.1. ст.160,пп. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України є іншими доходами, отриманими нерезидентом із джерелом їх походження з України, що оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними п.160.2. ст.160, пп. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 Кодексу.

Крім того, відповідно до положень ст.ст. 16, 46 Податкового кодексу України платники податку-резиденти і постійні представництва в Україні, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи будь-яку виплату доходу із джерелом походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності, повинні подавати по кожному нерезиденту, якому виплачуються доходи, додаток ПН до податкової декларації разом з податковою декларацією.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_2 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_3 від 03.03.2018 р., № НОМЕР_4 від 03.03.2018 р. Офісу великих платників податків ДФСвідповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА не обґрунтованими та такими, які не підлягають задоволенню.

Згідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України в разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань субєкта владних повноважень.

Керуючись ст.ст. 244, 245, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРАЗТРАНС УКРАЇНА до Офісу великих платників податків ДФСпро визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення виготовлено у повному обсязі 15.06.2018 р.

Суддя ОСОБА_10

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74781436
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1813/18

Ухвала від 09.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 09.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні