Ухвала
від 21.06.2018 по справі 760/15422/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №1-кс/760/8170/18

Справа 760/15422/18

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 червня 2018 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури №9 міста Києва ОСОБА_4 , про арешт майна в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016100000001082 від 04.10.2016 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.190 КК України, -

в с т а н о в и в :

прокурор звернувся до суду з клопотанням про арешт майна, в обґрунтування якого посилається на наступне.

В обґрунтування клопотання прокурор зазначав, що слідчим відділом Солом`янського управління поліції ГУ Національної поліції у м. Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному №42016100000001082 від 04.10.2016 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.190 КК України.

В ході досудового розслідування було встановлено наступне: Державна архітектурно-будівельна інспекція України видала Національному авіаційному університету України сертифікат №ІУ 165162942730 від 12.10.2016 року про закінчене будівництво об`єкту «Будівництво житлового будинку з вбудованими адміністративними приміщеннями по АДРЕСА_1 , 4, 5 (секції №3, 4, 5) черга 1 (РП-ТП №532); АДРЕСА_2 ».

17.09.2016 року за адресою: АДРЕСА_3 зареєстровано Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Донця 2а» (код ЄДРПОУ 40839420).

Як зазначив прокурор, що в подальшому Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) було зареєстровано ряд декларацій з реконструкції об`єктів будівництва по АДРЕСА_3 , згідно яких декларантом ТОВ «Альфа-капітал-Буд» проводилась реконструкція технічних приміщень за №№899/1, 900/1, 901/1, 902/1, 903/1, 904/1, І-ІІ, ІІ, VI, VII, 8-9, 1025/1, 1026/1, 1027/1, 1028/1, 1029/1, ІІ/І, VII/І, 730/1, 732/1, 733/1, 734/1, 735/1, 468/1, 469/1, 470/1, 471/1, 472/1, 358/1, 359/1, 360/1, 361/1, 362/1, 585/1, 586/1, 587/, 588/1, 589/1.

Враховуючи те, що Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Донця 2а» (код ЄДРПОУ 40839420) дозволу на реконструкцію вищезгаданих приміщень не надавалось, так також враховуючи той факт, що замовником будівництва являлась державна установа, а реконструкція відбувалась після вводу в експлуатацію житлового будинку та реєстрації права власності на квартири будинку, у якому розміщуються вищевказані нежитлові приміщення, є підстави вважати, що подача для реєстрації вищевказаних декларацій замовником реконструкції ТОВ «Альфа-капітал-буд» здійснювалось без правовстановлюючих документів на нежитлові (технічні) приміщення (документів про право власності, користування та інших) і без погодження співмешканців будинку.

Крім того,встановлено,що для здійсненняреконструкції приміщеньта реєстраціївищевказаних деклараційзамовником реконструкції ТОВ«Альфа-капітал-буд»надавались неправовстановлюючі документина нежитловіприміщення (документипро правовласності,користування таінші),а договориінвестування,що свідчитьпро проведенняреконструкції впорушення «Порядкуперепланування житловихта нежитловихприміщень убудинках умісті Києві»затвердженого РішеннямКМР від24травня 2012року N587/7924.

Крім того, згідно договору підряду №22/08 на виконання робіт з реконструкції нежитлових приміщень, які розташовані в житловому будинку за адресою: АДРЕСА_3 від 22.08.2016 року укладений між ПАТ «Фірма «Фундамент» (генеральний підрядник) та ТОВ «Компанія Євро-Буд» (підрядник) підрядник зобов`язується відповідно до проектної-кошторисної документації виконати роботи з реконструкції технічних приміщень, які розташовані у будинку за адресою: АДРЕСА_3 (секції 1,2,3,4,5,6,7,8) загальною площею 1942, 4 кв.м.

Згідно п.п. 2.1, 2.2.2 рішення Київської міської ради від 24 травня 2012 року N 587/7924 «Про затвердження Порядку перепланування житлових і нежитлових приміщень у будинках у місті Києві» для отримання дозволу на перепланування юридична особа, власник або користувач нерухомого майна - житлових та нежитлових приміщень, будинку, який має намір здійснити перепланування, подає належним чином заповнену Декларацію в двох примірниках до дозвільного органу за місцем знаходження об`єкта перепланування через районний дозвільний центр міста Києва , а також правовстановлюючі документи на об`єкт нерухомості, перепланування якого передбачається. У разі наявності права спільної власності на об`єкт перепланування до Декларації додаються правовстановлюючі документи всіх співвласників.

Згідно п.2ст.1Закону України«Про особливостіздійснення прававласності убагатоквартирному будинку»2015року (далі Закону) - допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення).

Згідно п.6 ст.1 Закону - спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону «Спільне майно багатоквартирного будинку» - Спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників .

Відповідно до резолютивної частини рішення Конституційного Суду України від 02.03.2004р. №4-рп/2004 (справа №1-2/2004р.), допоміжні приміщення (підвали, сараї, кладовки, горища, колясочні і т.ін.) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків. Підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема створення об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, вступу до нього. Власник (власники) неприватизованих квартир багатоквартирного будинку є співвласником (співвласниками) допоміжних приміщень нарівні з власниками приватизованих квартир.

Як вбачається, що проведення реконструкції ТОВ «Альфа-капітал-Буд» технічних приміщень за №№899/1, 900/1, 901/1, 902/1, 903/1, 904/1, І-ІІ, ІІ, VI, VII, 8-9, 1025/1, 1026/1, 1027/1, 1028/1, 1029/1, ІІ/І, VII/І, 730/1, 732/1, 733/1, 734/1, 735/1, 468/1, 469/1, 470/1, 471/1, 472/1, 358/1, 359/1, 360/1, 361/1, 362/1, 585/1, 586/1, 587/, 588/1, 589/1 відбувалось в порушення рішення Конституційного Суду України від 02.03.2004р. №4-рп/2004 (справа №1-2/2004р.), положень Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» 2015 року, рішення Київської міської ради від 24 травня 2012 року N 587/7924.

В подальшому, як встановлено слідством, ТОВ «Альфа-капітал-буд» в порушення рішення Конституційного Суду України від 02.03.2004р. №4-рп/2004 (справа №1-2/2004р.), положень Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» 2015 року, рішення Київської міської ради від 24 травня 2012 року N 587/7924, уклало низку цивільно-правових угод з фізичними особами щодо реалізації 5 підсобних приміщень, тим самим отримавши незаконну вигоду від їх реалізації.

Згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 15.12.2016 року зареєстровано право власності на приміщення №1025/1 та АДРЕСА_4 за ОСОБА_5 (ін.код НОМЕР_1 ).

Згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 28.09.2017 року зареєстровано право власності на приміщення АДРЕСА_5 за ОСОБА_6 (ін.код НОМЕР_2 ).

Згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 21.08.2017 року зареєстровано право власності на приміщення АДРЕСА_6 за ОСОБА_7 (ін.код НОМЕР_3 ).

Згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 07.09.2017 року зареєстровано право власності на приміщення АДРЕСА_7 за ОСОБА_8 (ін.код НОМЕР_4 ).

Згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 22.11.2016 року зареєстровано право власності на приміщення АДРЕСА_8 за ОСОБА_9 (ін.код НОМЕР_5 ).

Прокурор зазначав, що з метою попередження можливого неправомірного відчуження вказаних нежитлових приміщень, виникла необхідність у накладенні арешту на вище вказане майно.

В ході досудового слідства є достатні підстави вважати, що нежитлові приміщення за адресою АДРЕСА_9 відповідно до п. 3 ч. 2 ст.167КПК України є предметом кримінального правопорушення, що згідно ч. 2 ст.170КПК України дає підстави слідчому судді накласти арешт.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно з ч. 2 ст.173КПК України при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Зважаючи на викладене вище, з урахуванням вимог ч. 2 ст. 173 КПК України, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, оскільки прокурором було обґрунтовано правову підставу для арешту майна, а тому потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні прокурора та може бути виконане завдання, для виконання якого прокурор звернувся із клопотанням про арешт майна, а тому з метою попередження можливого неправомірного відчуження вказаних нежитлових приміщень за адресою: АДРЕСА_3 , вважаю за можливе клопотання задовольнити.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 131, 132, 170, 172, 173, 372 КПК України, слідчий суддя, -

у х в а л и в:

клопотання задовольнити.

Накласти арешт на майно, а саме:

- нежитлового приміщення №1025/1 технічного поверху, загальною площею 72,9 кв.м., яке розташоване у будинку АДРЕСА_3 , право власності на яке належить ОСОБА_5 (ін.код НОМЕР_1 ).

- нежитлового приміщення №1026/1 технічного поверху, загальною площею 51,3 кв.м., яке розташоване у будинку АДРЕСА_3 , право власності на яке належить ОСОБА_5 (ін.код НОМЕР_1 ).

- нежитлового приміщення №900/1, технічного поверху, загальною площею 69 кв.м., яке розташоване у будинку АДРЕСА_3 право власності на яке належить ОСОБА_6 (ін.код НОМЕР_2 ).

- нежитлового приміщення №901/1 технічного поверху, загальною площею 24,2 кв.м., яке розташоване у будинку АДРЕСА_3 право власності на яке належить ОСОБА_7 (ін.код НОМЕР_3 ).

- нежитлове приміщення, творча майстерня АДРЕСА_10 право власності на яке належить ОСОБА_8 (ін.код НОМЕР_4 ).

- нежитлове приміщення, творча майстерня АДРЕСА_11 право власності на яке належить ОСОБА_9 (ін.код НОМЕР_5 ).

Заборонити відчужувати, розпоряджатися вказаним нерухомим майном юридичним та фізичним особам, а також будь-яким державним реєстраторам органів державної реєстрації, приватним та державним нотаріусам вчиняти з ним дії, пов`язані із проведенням державної реєстрації (перереєстрації, поділу, виділу, тощо) права власності на зазначене майно.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.06.2018
Оприлюднено22.02.2023
Номер документу74995037
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —760/15422/18

Ухвала від 22.07.2019

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Масенко Денис Євгенович

Ухвала від 25.03.2019

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Присяжнюк Олег Богданович

Ухвала від 29.11.2018

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Росік Тетяна Володимирівна

Ухвала від 21.06.2018

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Сенін В. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні