Ухвала
від 26.06.2018 по справі 810/1847/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про виправлення описки

26 червня 2018 року Справа № 810/1847/17

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши в місті Києві в порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ІСТ ГЕЙТ ЛОГІСТИК" про виправлення описки у виконавчому листі в адміністративній справі №810/1847/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІСТ ГЕЙТ ЛОГІСТИК" до ДФС України, 3-тя особа: Броварська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ІСТ ГЕЙТ ЛОГІСТИК" із заявою про виправлення описки (помилки) у виконавчому листі, виданому в адміністративній справі за позовом до ДФС України, 3-тя особа: Броварська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03.10.2017 №2147-VIII, яким Кодекс адміністративного судочинства України викладено в новій редакції.

Заява ТОВ "ІСТ ГЕЙТ ЛОГІСТИК" про виправлення описки у виконавчому листі подана до суду 19.06.2018, тобто після набрання чинності КАС України в редакції після 15.12.2017.

Відповідно до ч.1 ст.33 КАС України в редакції після 15.12.2017, адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, Національного банку України, окружної виборчої комісії (окружної комісії з референдуму), розглядаються і вирішуються в адміністративному суді першої інстанції колегією у складі трьох суддів.

Частиною третьою статті 3 КАС України визначено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

У зв'язку з вищевикладеним, суд вирішив розглянути заяву одноособово.

Судове засідання з розгляду заяви про виправлення помилки у виконавчому листі призначено на 26.06.2018 року о 15 год. 00 хв.

У судове засідання сторони не прибули представники сторін 26.06.2018 подали до суду клопотання про розгляд заяви без їхньої участі.

Відповідно до ч. 3 ст. 374 КАС України неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви.

Матеріалами справи встановлено, що постановою Київського окружного адміністративного суду від 21.11.2017 року по справі 810/1847/17 адміністративний позов - задоволено. Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 09.02.2018 року апеляційну скаргу повернуто особі, яка її подала.

03 березня 2018 року Київським окружним адміністративним судом позивачу видано виконавчі листи.

Заявником до відділу примусового виконання рішень Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України подано виконавчий лист №810/1847/17 виданий Київським окружним адміністративним судом 03.03.2017 з заявою про відкриття виконавчого провадження від 07.05.2018.

25.05.2018 державним виконавцем Савка Л.О. відділу примусового виконання рішень Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України винесено повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання за №56481044 в якому зазначено, що в поданому виконавчому документів не дотримано вимог п.1 ч.1 ст.4 Закону України "Про виконавче провадження", а саме: не зазначено прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, що видала виконавчий лист.

Надаючи оцінку правовідносинам що виникли, суд зазначає наступне.

В статті 4 Закону України "Про виконавче провадження" визначені вимоги до виконавчого документа. Зокрема, в пункті 1 частині 1 даної статті зазначається, назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище, ім'я, по батькові та посада посадової особи, яка його видала.

Проте, в частині 3 даної статті передбачено, що виконавчий документ підписується уповноваженою посадовою особою із зазначенням її прізвища та ініціалів і скріплюється печаткою. Скріплення виконавчого документа печаткою із зображенням Державного Герба України є обов'язковим, якщо орган (посадова особа), який видав виконавчий документ, згідно із законом зобов'язаний мати таку печатку.

Державною судовою адміністративною України винесено наказ №174 від 17 грудня 2013 року яким затверджено Інструкцію з діловодства в адміністративних судах України.

Відповідно до підпункту 6.2.1 пункту 6.2 даної інструкції, для виконання судового рішення в адміністративній справі, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, особі, на користь якої воно ухвалено, за її письмовою заявою видається один виконавчий лист (додаток 15). Якщо судове рішення ухвалено на користь кількох позивачів чи проти кількох відповідачів, суд має право видати кілька виконавчих листів, точно зазначивши, яку частину судового рішення треба виконати за кожним виконавчим листом. Виконавчий лист видається за заявою осіб, на користь яких ухвалено судове рішення, або їхніх представників після набрання судовим рішенням законної сили, а у справах, за якими рішення підлягає негайному виконанню, у день ухвалення судового рішення. У справах за позовами органів та осіб, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні чи суспільні інтереси, виконавчі листи видаються за заявами таких органів чи осіб або осіб, в інтересах яких заявлено позов. Виконавчий лист заповнюється чітко і грамотно. Помилки і виправлення у виконавчому листі не допускаються. Під час оформлення виконавчого листа про стягнення грошових сум на користь організацій 26 вказуються номери рахунків у фінансових установах та інші відомості відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" на підставі інформації, що є в матеріалах адміністративної справи (п.п.6.2.2 та п.п. 6.2.3 п.6.2).

Згідно з додатку 15 даної інструкції, у виконавчому листі зазначається зокрема, суддя його підпис, ініціали та прізвище та помічник судді (секретар) його підпис. ініціали та наявне прізвище.

При дослідженні виконавчого листа судом встановлено, що в ньому зазначені уповноважені посадові особи які видали виконавчий лист, їх посади, прізвища та ініціали, а також наявна печатка. Отже, даний виконавчий лист оформлений належним чином та відповідно до вимог Закону України "Про виконавче провадження" (ч.3 ст.4).

У зв'язку з вищевикладеним суд дійшов висновку, що заява про виправлення описки у виконавчому листі не підлягають задоволенню.

Разом з тим, суд вважає необхідним для забезпечення захисту прав, свобод та інтересів позивача вийти за межі вимог заявника.

Суд враховує, що відповідно до частини першої ст. 8 Конституції в Україні визнається й діє принцип верховенства права. Тому при наданні правової оцінки твердженням позивача, суд згідно з принципом верховенства права вважає необхідним застосувати рішення Європейського суду з прав людини у справі Круслен проти Франції щодо якості закону та його доступності для особи і передбачуваності наслідків його застосування для неї. Зокрема, суд зазначає, що положення вказаних норм (пункт 4 і пункт 49 Порядку №868) містили суперечності, не були зрозумілими, ясними та передбачуваними, а тому порушували принцип правової визначеності. Крім того, вирішення питань про юридичні права позивача здійснювалося не на підставі закону і на засадах рівності, а за розсудом відповідача. При цьому обсяг такого правового розсуду і спосіб його здійснення не було з достатньою ясністю визначено у пункті 4 і пункті 49 Порядку №868. Відмова в реєстрації вказаного об'єкта обмежує реалізацію права власності позивача на цей об'єкт. Порушення, вчинене відповідачем, полягає також і у недотриманні справедливого балансу між інтересами позивача та держави.

Практикою Європейського суду з прав людини в інших справах вироблено принцип, згідно з яким органи державної влади не можуть втручатись у здійснення права особи інакше ніж згідно із законом і коли це необхідно в демократичному суспільстві в інтересах економічного добробуту країни або з метою захисту прав і свобод інших осіб. Такої мети при прийняття спірних рішень у цій справі судом не встановлено.

Суд також бере до уваги і рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серков проти України", яким визнано порушення прав особи, оскільки відповідне національне законодавство не було чітким та узгодженим і не відповідало вимозі "якості" закону, що мало наслідком його суперечливе тлумачення. Крім того, Європейським судом з прав людини у цій же справі зазначено, що порушення прав особи полягало і в не застосуванні підходу, який був би сприятливішим для заявника, коли у його справі законодавство припускало неоднозначне тлумачення.

Суд вважає, що і при вирішенні даної заяви з урахуванням неоднозначного тлумачення правових норм слід застосовувати підхід, який був би сприятливішим для заявника. Отже, принцип верховенства права при прийняття спірних рішень було порушено.

Статтею 6 Конституції України визначено, що державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Функцією судів, що визначена статтею 124 Конституції України, є здійснення правосуддя.

Відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" державний виконавець самостійно приймає рішення про відкриття виконавчого провадження по виконавчому документу або повернення виконавчого документу стягувачу. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об'єднань у діяльність державного виконавця, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом. Отже, прийняття рішення про відкриття виконавчого провадження або відмову відноситься до виключної компетенції державного виконавця.

Дотримуючись принців законності, поділу влади, а також компетенції, визначеної Конституцією та законами України, суд не має права перебирати на себе повноваження державного виконавця, проте, суд вважає, що заява заявника про відкриття виконавчого провадження від 07.05.2018 стягувача щодо примусового виконання виконавчого листа №810/1847/17 від 06.03.2018 виданим Київським окружним адміністративним судом підлягає повторному розгляду, за наслідками якого буде внесено відповідний рішення державного виконавця.

Тому суд дійшов висновку про те, що для забезпечення повного захисту прав, свобод та інтересів заявника, необхідно зобов'язати головного державного виконавця Савка Л.О. відділу примусового виконання рішень Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України з урахуванням висновків суду, наведених у даній ухвалі, повторно розглянути подану Товариством з обмеженою відповідальністю "ІСТ ГЕЙТ ЛОГІСТИК" заяву про відкриття виконавчого провадження від 07.05.2018 стягувача щодо примусового виконання виконавчого листа №810/1847/17 від 03.03.2018 виданим Київським окружним адміністративним судом.

Керуючись статтями 243, 248, 374 КАС України, суд

у х в а л и в:

Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ІСТ ГЕЙТ ЛОГІСТИК" задовольнити частково.

Зобов'язати державного виконавця Савка Л.О. відділу примусового виконання рішень Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України повторно розглянути подану Товариставом з обмеженою відповідальністю "ІСТ ГЕЙТ ЛОГІСТИК" заяву про відкриття виконавчого провадження від 21.08.2017 стягувача щодо примусового виконання виконавчого листа №810/1847/17 від 03.03.2018 виданим Київським окружним адміністративним судом, з урахуванням наведених у рішенні суду висновків.

У задоволенні решти заяви відмовити.

Копію ухвали видати (надіслати) особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженнні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п'ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2018
Оприлюднено04.07.2018
Номер документу75071813
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1847/17

Ухвала від 26.06.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 09.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 25.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Постанова від 21.11.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 11.07.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 26.05.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні