Справа № 815/3212/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2018 року м. Одеса
У залі судових засідань №25
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Донець В.Р.
за участю сторін
представника позивача - ОСОБА_1 (по довіреності)
представника відповідача - ОСОБА_2 (по довіреності)
розглянувши справу за позовною заявою ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина до ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області про визнання незаконними дій щодо відхилення кандидатур для обов'язкового включення до складу дільничних виборчих комісій, зобов'язання повторно розглянути документи, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулася ОСОБА_3 районна організація всеукраїнського об'єднання Батьківщина з позовною заявою до ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області про визнання незаконними дій ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області щодо відхилення кандидатур ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина для обов'язкового включення до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, утворених у межах Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади, зобов'язання ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області повторно розглянути документи, подані для обов'язкового включення кандидатур від ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, утворених у межах Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади.
Представник позивача в судове засідання з'явився, підтримав позовні вимоги в повному обсязі та зазначив, що 24 червня 2018 року ОСОБА_3 районною організацією ВО Батьківщина до ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області було подано пакет документів в порядку передбаченому ст. 23 Закону України Про місцеві вибори для включення кандидатур від ОСОБА_3 районної організації ВО Батьківщина до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449. ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області від 27 червня 2018 року № 11 ОСОБА_3 районну організацію ВО Батьківщина повідомлено про відхилення поданих кандидатур. Позивач зазначив, що документи, які було подано до ОСОБА_3 районної організації ВО Батьківщина для реєстрації кандидатур для обов'язкового включення до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449 відповідають вимогами положень Закону України Про місцеві вибори та були прийняті для розгляду ОСОБА_3 районною виборчою комісією Одеської області, що підтверджується підписом секретаря вказаної комісії ОСОБА_4 про прийняття подання з відповідними додатками. Однак, зазначені кандидатури ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина відхилені, оскільки голова ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області ОСОБА_5 вважає ОСОБА_6 особою, яка не має громадянства України на підставі рішення Верховного суду від 13.06.2018 року по справі №815/7480/16 та не має права бути головою ОСОБА_3 районної організації ВО Батьківщина та підписувати будь-які документи. Позивач вважає такі висновки ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області незаконними, що і стало підставою для звернення до суду з вказаним позовом.
Представник відповідача в судове засідання з'явився. З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки ОСОБА_6 не є громадянином України, що встановлено рішенням Верховного суду від 13.06.2018 року по справі №815/7480/16 та не може бути членом політичної партії, підписувати документи від імені ОСОБА_3 районної організації ВО Батьківщина , що є підставою для відхилення поданих позивачем документів.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги позивача та заперечення відповідача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
ОСОБА_7 з протоколу ІІ-етапу ХІІІ звітно-виборчої конференції ОСОБА_3 районної організації Всеукраїнське об'єднання Батькіщина від 11.03.2017 року ОСОБА_6 обрано головою ОСОБА_3 районної організації Всеукраїнське об'єднання Батькіщина (аркуш справи 11).
Відповідно до п. 4.6 Статуту Всеукраїнського об'єднання Батькіщина Голова територіальної партійної організації представляє партійну організацію у відносинах з відповідними органами державної виконавчої влади і місцевого самоврядування, засобами масової інформації, об'єднаннями громадян, політичними партіями та громадськими організаціями (аркуші справи 13- 27).
ОСОБА_7 з ч. 1 ст. 23 Закону України Про місцеві вибори право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання.
З матеріалів справи вбачається, що 24 червня 2018 року ОСОБА_3 районною організацією ВО Батьківщина до ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області подано подання (пакет документів) в порядку передбаченому ст. 23 Закону України Про місцеві вибори для включення кандидатур від ОСОБА_3 районної організації ВО Батьківщина до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, яке підписано головою ОСОБА_3 районної організації Всеукраїнське об'єднання Батькіщина ОСОБА_6 (аркуш справи 12).
ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області від 27 червня 2018 року № 11 ОСОБА_3 районну організацію ВО Батьківщина було повідомлено про відхилення поданих кандидатур (аркуш справи 28).
Відповідно до ст. 21 Закону України Про місцеві вибори до складу виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення відповідних місцевих виборів, можуть входити громадяни України, які мають право голосу на цих місцевих виборах.
Громадянин України може одночасно входити до складу лише однієї виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів чи будь-яких інших виборів, або комісії з референдуму, якщо процес зазначених виборів чи референдуму проводиться одночасно з процесом відповідних місцевих виборів.
До складу виборчої комісії не можуть входити кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, їх довірені особи, представники в територіальній виборчій комісії, уповноважені особи місцевих організацій партій, які висунули кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, офіційні спостерігачі, посадові та службові особи органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, військовослужбовці, судді, працівники судів та правоохоронних органів, а також громадяни, які утримуються в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах або мають судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.
У разі якщо одночасно з місцевими виборами проводяться інші вибори, до складу виборчої комісії не можуть входити кандидати, які балотуються на цих виборах, їх довірені особи, представники в Центральній виборчій комісії, уповноважені особи партій - суб'єктів відповідних виборчих процесів, офіційні спостерігачі.
Відповідно до ч. 1, 4, 5 ст. 23 Закону України Про місцеві вибори , дільнична виборча комісія утворюється відповідною районною, міською (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення без районного поділу), районною у місті територіальною виборчою комісією не пізніш як за 15 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.
Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають: місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; місцеві організації політичних партій, кандидатів у депутати від яких зареєстровано в багатомандатних виборчих округах; кандидати у депутати в одномандатних виборчих округах; кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
При утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб'єктами подання, шляхом жеребкування, що проводиться у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на п'ятий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії.
Щодо кандидатур, поданих місцевими організаціями політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб'єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Законом вимогам.
Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.
Рішення про відхилення кандидатур не приймається.
Місцева організація партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані у багатомандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії). Подання підписується відповідно керівником місцевої організації партії та засвідчується печаткою відповідної місцевої організації партії або печаткою організації відповідної політичної партії вищого рівня.
Кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, старости вносить до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії) за своїм підписом.
Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій подаються за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніш як за 20 днів до дня виборів.
До подання додаються: ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи; заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон); копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідчена територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідчена нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу.
У поданні щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії зазначаються такі відомості:прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) особи; число, місяць, рік народження; громадянство особи; освіта; місце роботи (заняття), посада; місце проживання (адреса житла) особи, а також контактні телефони; наявність досвіду щодо участі в роботі виборчих комісій чи комісії референдуму; відомості про відсутність у особи судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, яка не погашена або не знята у встановленому законом порядку.
Документи, які були подані до ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області для реєстрації кандидатур для обов'язкового включення до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць № 510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449 були прийняті для розгляду, що підтверджується підписом секретаря Овідіопольської районної виборчої комісії Одеської області ОСОБА_4
При цьому, доказів того, що зазначені документи не відповідають вимогами вищезазначених положень Закону України Про місцеві вибори матеріали справи не містять.
З матеріалів позовної заяви вбачається, що на засіданні ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області 27.06.2018 року представникам ОСОБА_3 районної організації ВО Батьківщина головою ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області ОСОБА_5 було повідомлено, що підставами для відхилення кандидатур для обов'язкового включення до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць № 510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449 були неналежним чином оформлені виборчі документи, зокрема, підписані головою місцевої партійної організації ОСОБА_6, у якого на розсуд комісії, відсутнє право підписувати документи ОСОБА_3 районної організації ВО Батьківщина , у зв'язку із тим що ОСОБА_5В вважає ОСОБА_6 особою, яка не має громадянства України на підставі рішення Верховного суду від 13.06.2018 року по справі №815/7480/16, у зв'язку із чим він не має права бути головою ОСОБА_3 районної організації ВО Батьківщина та підписувати будь-які документи.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі №815/7480/16 від 07.08.2017 року, яке залишено в силі постановою Верховного суду від 13 червня 2018 року, у задоволенні позову ОСОБА_6 до Головного управління Державної міграційної служби України в Одеській області, Державної міграційної служби України про визнання протиправним та скасування висновку Головного управління Державної міграційної служби України в Одеській області № 239/2016 року, погодженого начальником ГУ ДМС України в Одеській області ОСОБА_8 21.10.2016 року, за результатами службового розслідування щодо підстав оформлення паспорта громадянина України ОСОБА_6 відмовлено.
З постанови Верховного суду від 13 червня 2018 року у справі №815/7480/16 вбачається, що колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскаржуваний Висновок стосується визнання недійсним та таким, що підлягає вилученню та знищенню паспорта громадянина України серії ОК №021029, виданого Київським РВ в м. Одесі ГУДМС України в Одеській області 26 серпня 2016 на ім'я ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2 і не є рішенням щодо позбавлення позивача громадянства України.
Таким чином, в даному випадку, відповідач в своєму рішенні не може посилатися на встановлені обставини відсутності у ОСОБА_6 громадянства України, а має виходити з тих документів, які надані йому на розгляд та діяти у відповідності до вимог Закону України Про місцеві вибори .
З наявних в справі доказів, зокрема, протоколу ІІ-етапу ХІІІ звітно-виборчої конференції ОСОБА_3 районної організації Всеукраїнське об'єднання Батькіщина від 11.03.2017 року, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 24.06.2018 року саме ОСОБА_6 є особою, яка має право підписувати документи від імені ОСОБА_3 районної організації ВО Батьківщина .
В оскаржуваному рішенні відсутні посилання на будь-яку норму законодавства, якою він керувався при відхиленні кандидатур ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина для обов'язкового включення до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, утворених у межах Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади, однак відповідач, у відповідності до вимог ст. 19 Конституції України, має діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Представник відповідача в судовому засіданні не зміг послатися на жодну норму Закону України Про місцеві вибори , або іншу норму законодавства, яка б надавала відповідачу можливість відхилення кандидатур ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина для обов'язкового включення до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць з підстав, які зазначені в оскаржуваному рішенні.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, однак відповідачем не обґрунтовано та не надано будь-яких доказів, які б підтверджували не надання всіх, передбачених Законом України Про місцеві вибори документів для включення кандидатур від ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, утворених у межах Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади.
Таким чином, при прийнятті оскаржуваного рішення №11 від 27 червня 2018 року відповідач діяв не у відповідності до вимог законодавства, а тому дії ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області щодо відхилення кандидатур ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина для обов'язкового включення до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, утворених у межах Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади є протиправними.
Крім того, враховуючи протиправність дій відповідача, у суду є всі підстави для зобов'язання його повторно розглянути документи, подані для обов'язкового включення кандидатур від ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, утворених у межах Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч.1, 3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Крім того, з огляду на матеріали справи суд встановив, що позивач не сплатив відповідної суми судового збору за подання позову.
ОСОБА_7 з ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до Закону.
Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
ОСОБА_7 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір , за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою встановлюється ставка судового збору - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ст. 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік , з 1 січня 2018 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить - 1762 гривні .
Відповідно до положень ст. 6 Закону України Про судовий збір у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
У позові заявлено дві позовні вимоги немайнового характеру та таким чином судовий збір складає 1762 грн. * 2 = 3524 грн.
Керуючись ст. 6, 14, 90, 255, 273, 275 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина до ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області про визнання незаконними дій ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області щодо відхилення кандидатур ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина для обов'язкового включення до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, утворених у межах Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади та зобов'язання ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області повторно розглянути документи, подані для обов'язкового включення кандидатур від ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, утворених у межах Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади - задовольнити.
Визнати протиправними дії ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області щодо відхилення кандидатур ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина для обов'язкового включення до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, утворених у межах Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади.
Зобов'язати ОСОБА_3 районну виборчу комісію Одеської області повторно розглянути документи, подані для обов'язкового включення кандидатур від ОСОБА_3 районної організації всеукраїнського об'єднання Батьківщина до складу дільничних виборчих комісій звичайних виборчих дільниць №510682, №510683, №510684, №510685, №510706, №511449, утворених у межах Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади.
Стягнути з ОСОБА_3 районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина (67801, Одеська область, Овідіопольський район, смт Овідіополь, вул. Вертелецького, буд. 1-Г, код ЄДРПОУ 26133922) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 3524 грн. на р/р 34310206084032, отримувач коштів УК у м. Одесі/Київський район, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38016923, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 828011, код класифікації доходів бюджету 22030101.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 278 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя Л. І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2018 |
Оприлюднено | 04.07.2018 |
Номер документу | 75072135 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні