г Інгулецький районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області
Справа № 1-24/10
Номер провадження ***
В И Р О К
іменем України
18 червня 2010 року Інгулецький районний суд м.Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді Князевої Н.В.,
при секретарі Корольовій М.Ю.,
за участю прокурора Райкович К.Ф.,
захисників - ОСОБА_1, ОСОБА_2,
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кривому Розі кримінальну справу за обвинуваченням
ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2
Широківського району Дніпропетровської області, українця, громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_3, раніше не судимий, не одружений, депутата Широківської районної ОСОБА_4 Дніпропетровської області, проживає в ІНФОРМАЦІЯ_4,
у скоєнні злочину, передбаченого ст. 365 ч.3 КК України,
ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_5, уродженця с.
Дзержинівка Солонянського району Дніпропетровської області, українця, громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_3, одружений, працюючого головним санітарним лікарем Широківського району Дніпропетровської області, депутата Широківської районної ОСОБА_4 Дніпропетровської області, проживає в ІНФОРМАЦІЯ_6
у скоєнні злочину, передбаченого ст. 365 ч.3 КК України,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_3, працюючи головою Широ ківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, будучи призначеним на вказану посаду Розпорядженням Президента України №166/2002-рп від 10.06.02 р. та здійснюючи свої повноваження відповідно до Закону України Про місцеві державні адміністрації від 09.04.99 р. в редак ції від 06.04.04 р., згідно з положенням якого: ст.1 - місцева державна адміністра ція в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує пов новаження, делеговані їй відповідною радою; ст.6 - голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, які є обов'язко вими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами; п.7 ст.13 - до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля; п.2 ст.21 - місцева державна адміністрація має повноваження розпоряджається землями державної власності відповідно до закону; п.1 ст.39 - голови місцевих державних адміністрацій очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень; ст.41 - голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством; Земельного кодексу України від 25.10.01 р. в редакції від 04.06.04 р., згідно з положеннями якого: п.п. а), г), ж) ст.17 - до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом, підготовка висновків щодо надання або вилучення (викупу) земельних ділянок, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону; п. а) ч.3 ст.122 - районні державні адміністрації на їх території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування за межами населених пунктів для сільськогоспо дарського використання; розпорядження голови Широківсь кої районної державної адміністрації від 29.03.04 р. №192/1-р-04 про затвердження розподілу функціональних повноважень керівництва Широківської районної державної адміністрації, згідно з п.п.1, 1.2, 1.14 якого голова райдержадміністрації керує роботою Широківської районної державної адміністрації, представляє районну державну адміністра цію у відносинах із підприємствами, установами, організаціями та громадяна ми, видає розпорядження в межах своїх повноважень, виконуючи відповідно до своїх посадових обов'язків, адміністративно-господарські та організаційно-розпорядчі функції та являючись, таким чином, службовою особою, а також представником влади, в квітні 2004 року, допустив неналежне виконання своїх обов,язків через несумлінне ставлення до них за таких обставин.
15.11.03 року ОСОБА_6 Григоро вич звернувся до Широківської районної державної адміністрації із заявою про виділення йому земельної ділянки для ведення фермерського господарства на території Новомалинівської сільської ради Широківського району Дніпропет ровської області.
ОСОБА_3, не дотримуючись вимог Закону України Про фермерське господарство від 19.06.03 р., згідно з якими: ч.1 ст.5 - право на створення фермерського господарства мають тільки громадяни України, які пройшли професійний відбір на право створення фермерського господарства; ст.6 - про фесійний відбір громадян, які виявили бажання створити фермерське господар ство, проводить районна професійна комісія з питань створення фермерсь ких господарств, склад якої формується і затверджується районною (міською) радою; висновок вказаної комісії про наявність у громадянина достатнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сільськогоспо дарської кваліфікації є умовою для державної реєстрації фермерського господарства і надання (передачі) громадянину в оренду земельних ділянок для ведення фермерського господарства із земель державної власності відпо відно до Земельного кодексу України; ст.7 - для отримання в оренду земель ної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації із заявою, до якої додається рішення професійної комісії з питань створення фермерських господарств щодо наявності у громадянина достатнього досві ду роботи у сільському господарстві або необхідної сільськогосподарсь кої кваліфікації, , не переконався в тім, що ОСОБА_6 звертався із заявою про прийняття участі в конкурсі з професійного ві дбору з питань створення фермерських господарств до професійної комісії з питань створення фе рмерських господарств, склад якої було затверджено рішенням Широківської районної ради від 23.03.04 р. № 145-21/ХХІУ, в тім, що питання щодо професійної придатності ОСОБА_6 для ведення фермерського господарства на за сіданні зазначеної комісії розглядалось і прийняте відповідне рішення, у порушення порядку, встановленого зазначеними нормами Закону України Про фермерське господарство , діючи в межах покладених на нього повноважен ь, що стосуються передачі земель державної власності громадянам в оренду для ведення фермерського господарства, не усвідомлюючи суспільну небезпечність здійснюваної дії, не передбачаючи можливості настання суспільно небезпечних наслідків, за реальної можливості належного виконання своїх службових обов,язків (наявності відповідного досвіду, освіти, віку, інтелектуального розвитку, рівня знань, кваліфікації) та повинності усвідомлення суспільної небезпечності дій та їх наслідків (що витікає із вимог актів, регламентуючих обсяг компетенції, функцій, завдань керівництва державного органу), 06 квітня 2004 року видав і власноруч підписав розпоряджен ня № 210-р-04 Про надання дозволу на складання проекту відведення земель ної ділянки в оренду ОСОБА_6 для ведення фермерського госпо дарства на території Новомалинівської сільської ради . На підставі даного розпорядження, товариством з обмеженою відповідальністю Агро був виготов лений проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_6 земельної ділянки для зазначених цілей, внаслідок чого спричинено істотну шкоду державним інтересам у вигляді підриву авторитету держави в особі органу міс цевої виконавчої влади - Широківської райдержадміністрації Дніпропетровсь кої області.
ОСОБА_5П, працюючи на посаді першого заступника голови Широківської районної державної адміністрації Дніпропет ровської області, будучи призначеним на вказану посаду розпорядженням го лови Широківської районної державної адміністрації №47-к від 8.07.02 р. та уповноваженим відповідно до положень ч.3 ст.39 Закону України Про місцеві державні адміністрації та п. 2 розподілу функціональних повноважень керів ництва Широківської районної державної адміністрації, затвердженого розпо рядженням голови Широківської районної державної адміністрації від 29.03.04 р. №192/1-р-04 у разі відсутності голови місцевої державної адмі ністрації виконувати його функції і повноваження, передбачені Законом України Про місцеві державні адміністрації від 09.04.99 р. в редакції від 06.04.04 р., згідно з положеннями якого: ст.1 - місцева державна адміністра ція в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою; ст.6 - голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, які є обов'язко вими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами; п. 7 ст.13 - до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля; п.2 ст.21 - місцева державна адміністрація має повноваження розпоряджатися землями державної власності відповідно до закону; п.1 ст. 39 - голови місцевих державних адміністрацій очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень; ст.41 - голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством; Земельним Кодексом України, згідно з положеннями якого: п.п. а), г), ж) ст.17 - до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом, підготовка висновків щодо надання або вилучення (викупу) земельних ділянок, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону; п. а) ч.3 ст.122 - районні державні адміністрації на їх території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування за межами населених пунктів для сільськогоспо дарського використання; розпорядженням голови Широківсь кої районної державної адміністрації від 29.03.2004 р. №192/1-р-04, про затвердження розподілу функціональних повноважень керівництва Широківської районної державної адміністрації, згідно з п.п.1, 1.2, 1.14 якого голова райдержадміністрації керує роботою Широківської районної державної адміністрації, представляє районну державну адміністра цію у відносинах із підприємствами, установами, організаціями та громадяна ми, видає розпорядження в межах своїх повноважень, виконуючи відповідно до своїх посадових обов'язків, адміністративно-господарські та організаційно-розпорядчі функції та являючись, таким чином, службовою особою, а також представником влади, в червні 2004 року, виконуючи обов'язки голови Широківської районної державної адміністрації ОСОБА_3 у зв'язку із перебуванням останнього у відпустці в період з 9 по 30 червня 2004 року включно, на підставі розпорядження голови Широківської райдержадміністрації №67-к-04 від 08.06.04 р., допустив неналежне виконання своїх обов,язків через несумлінне ставлення до них за таких обставин.
ОСОБА_5 в період з 9 по 30 червня 2004 року, виконуючи обов'язки голо ви Широківської районної державної адміністрації, не дотримуючись вимог Закону України Про фермерське господарство від 19.06.03 р., згідно з якими: ч.1 ст.5 - право на створення фермерського господарства мають тільки громадяни України, які пройшли професійний відбір на право створення фермерського господарства; ст.6 - професійний відбір громадян, які виявили бажання створити фермерське господарство, проводить районна професійна комісія з питань створення фермерських господарств, склад якої формується і затверджується районною (міською) радою; висновок вказаної комісії про наявність у громадянина дос татнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сіль ськогосподарської кваліфікації є умовою для державної реєстрації фер мерського господарства і надання (передачі) громадянину в оренду земе льних ділянок для ведення фермерського господарства із земель державної власності відповідно до Земельного кодексу України; ст.7 - для отримання в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації із заявою, до якої додається рішення професійної комісії з пи тань створення фермерських господарств щодо наявності у громадянина до статнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сіль ськогосподарської кваліфікації, не переконався в тім, що ОСОБА_6 звертався із заявою про прийняття участі в конкурсі з професійного ві дбору з питань створення фермерських господарств до професійної комісії з питань створення фе рмерських господарств, склад якої було затверджено рішенням Широківської районної ради від 23.03.04 р. № 145-21/ХХІУ, в тім, що питання щодо професійної придатності ОСОБА_6 для ведення фермерського господарства на за сіданні зазначеної комісії розглядалось і прийняте відповідне рішення, у порушення порядку, встановленого зазначеними нормами Закону України Про фермерське господарство , діючи в межах покладених на нього (як на виконуючого обов'язки голови районної державної адміністрації) повноважен ь, що стосуються передачі земель державної власності громадянам в оренду для ведення фермерського господарства, не усвідомлюючи суспільну небезпечність здійснюваної дії, не передбачаючи можливості настання суспільно небезпечних наслідків, за реальної можливості належного виконання своїх службових обов,язків (наявності відповідного досвіду, освіти, віку, інтелектуального розвитку, рівня знань, кваліфікації) та повинності усвідомлення суспільної небезпечності дій та їх наслідків (що витікає із вимог актів, регламентуючих обсяг компетенції, функцій, завдань керівництва державного органу), 30 червня 2004 року видав і власноруч підписав розпорядження № 410-р-04 Про передачу земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства гр. ОСОБА_6 на території Новомалинівської сільської ради , внаслідок чого був порушений встановлений законом порядок надання в оренду земельних ділянок для ведення фермерського господарства, що призвело до за подіяння істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам у вигля ді підриву авторитету держави в особі органу місцевої виконавчої влади - Широківської райдержадміністрації Дніпропетровської області.
Підсудний ОСОБА_3Г винним себе у пред,явленому обвинуваченні не визнав і суду показав, що ніякого злочину, в тому числі і передбаченого ст.365 ч.3 КК України, не вчиняв. Вважає видане ним розпоряджен ня № 210-р-04 Про надання дозволу на складання проекту відведення земель ної ділянки в оренду ОСОБА_6 для ведення фермерського госпо дарства на території Новомалинівської сільської ради таким, що відповідає вимогам закону, оскільки за 5 років воно ніким не скасовано. Більш того, апеляційний суд при перегляді постанов суду, винесених за наслідками розгляду його скарги на постанову про порушення кримінальної справи вказав на відсутність доказів перевищення службових повноважень. Висновок професійної комісії мав бути в обов,язковому порядку, оскільки він, дотримуючись вимог законодавства, не підписував жодного розпорядження до створення в Широківському районі комісії з професійного відбору. Щодо видання ОСОБА_5П розпорядження № 410 - ніяких вказівок не давав, в той час перебував у відпусці, а ОСОБА_4 виконував його обов,язки, як перший заступник. Не визнає завдання державі збитків внаслідок підписання розпорядження.
Підсудний ОСОБА_5П винним себе у пред,явленому обвинуваченні не визнав і суду показав, що в той час працював першим заступником голови Широківської районної державної адміністрації. Під час відсутності голови, виконував його обов.язки, в том числі і видавав розпорядження з земельних питань. Апарат адміністраціі працював якісно. До підписання ним розпоряджень пакет документів перевірявся багатьма структурними підрозділами, в тому числі - юридичним управлінням, відділом земельних ресурсів. Тому виключає той факт, що міг підписати розпорядження без висновку профкомісії.
Свідок ОСОБА_4 в судовому засіданні показала, що в комісії з питання створення фермерських господарств бере участь, як її член, з листопада 2004 року. Головою комісії був ОСОБА_7 На розгляд комісії заяви від ОСОБА_6 стосовно створення фермерського господарства не надходило і взагалі не пам'ятає про розгляд такої заяви. З ОСОБА_6 вона не знайома, знає, що таке прізвище є в списках фермерів. Всі протоколи засідань зберігаються у папці, яка знаходиться у відділі кадрів управління сільського господарства. Відповідальними за протоколи були три працівника, які змінювались. Станом на 2009 рік відповідальною була ОСОБА_8 Хто відповідав за протоколи та їх зберігання коли вона стала членом комісії точно не пам'ятає. Була ОСОБА_9 - спеціаліст відділу кадрів Управління АПР, яка входила до складу комісії, після неї була ще одна людина, прізвище її не пам'ятає. Існує положення про комісію і всі документи повинні зберігатися згідно з номенклатурою справ в організаціях, в основному документація повинна зберігатися у відділі кадрів, термін їх зберігання не пам'ятає. У квітні 2004 року заяви на створення фермерських господарств приймала ОСОБА_10 Заяви претендентів зберігались у папці, у відділі кадрів, відповідальна за неї була ОСОБА_10 - спеціаліст з кадрових питань.
Свідок ОСОБА_11 суду показала, що є членом комісії з питань створення фермерських господарств з моменту створення такої комісії, працювала при райдержадміністрації. Всі заяви, що надходять до комісії, розглядаються комісійно і проводяться через протоколи. Заяви ОСОБА_6 не пам'ятає. Чи взагалі така була - їй невідомо. За її присутності на комісії такої заяви не розглядалось, вона брала участь не у всіх засіданнях комісії. Головою комісії на той момент був ОСОБА_7 Відповідальним за зберігання протоколів комісії був секретар комісії. На засідання запрошували телефонограмою. Засідання комісії проводились в кабінеті ОСОБА_7, в управлінні сільського господарства, яке є органом районної адміністрації. На засіданні комісії голова виступав як доповідач, за документацію відповідала секретар. При подачі заяви до неї додавався пакет документів: всі висновки, сама заява, рішення селищної ради. Її цікавили тільки заяви, самі висновки вона не читала. Заявники були присутні на засіданні комісії.
Свідок ОСОБА_7 в судовому засіданні показав, що він - голова професійної комісії із створення фермерського господарства. Заяви ОСОБА_6 на професійну комісію не поступало, вони її не розглядали. Засідання без нього не може бути проведено. Як правило, більшість заяв атестовано, відмови можливі у випадку невідповідності документів, не повного пакету документів. Заяви розглядаються протягом одного місяця. Якщо б заява ОСОБА_6 поступала, вона обов'язково була б розглянута. У вилучених протоколах комісії, були наявні всі без винятку протоколи. Всі заяви писались на ім'я голови районної ради, який накладає резолюцію на виконання, а він, у свою чергу, передає відповідальному спеціалісту. В 2004 році заяви про створення фермерських господарств приймала ОСОБА_10, після неї - ОСОБА_12. Заяви претендентів на створення фермерських господарств зберігались в кабінеті відділу кадрів управління агропромислового розвитку, на сьогодні - вилучені слідчими органами. Журнал реєстрації заяв знаходився у сейфі відділу кадрів. Всі протоколи підписувались одразу після атестації. Відповідальними за зберігання заяв і протоколів професійної комісії були спеціалісти, перший спеціаліст - ОСОБА_9, після її звільнення - ОСОБА_12, а після її звільнення - ОСОБА_8. Під час засідання кожен по своєму напрямку задавав питання. Без заявника не атестували жодної заяви.
Свідок ОСОБА_13 суду показав, що в 2004-2006 роках він працював заступником голови райдержадміністрації. Договір оренди він підписував на підставі розпорядження голови райдержадміністрації щодо надання в оренду земельної ділянки. Коли затверджувався проект земельної ділянки, він його читав, вивчав. Якщо все було гаразд, то підписував проект цього розпорядження. Перед підписанням договору оренди він перевіряв договір і розпорядження голови адміністрації, договір про затвердження порядку відведення земельної ділянки. Спочатку був проект відведення земельної ділянки, потім готувався договір оренди на цю земельну ділянку. Договір оренди на земельну ділянку попадав до нього в останню чергу. Спочатку він проходив візування відповідних служб, на ньому робились відповідні візування спеціалістів. Орендна плата встановлювалась виходячи із розпорядження голови райдержадміністрації, а рекомендації щодо встановлення розміру орендної плати приймалися на засіданні конкурсної комісії, яка була при райдержадміністрації. Таких випадків, щоб фермерам встановлювали різну орендну плату не було. Такі пропозиції мали місце, але вони прийняли рішення, що орендна плата має бути однакова для всіх. На засіданні встановлювався розмір орендної плати, потім протокол комісії надавався голові адміністрації, з яким він погоджувався, або не погоджувався, але випадків, у яких голова адміністрації не погоджувався не було, так як все було згідно з законом. Голова держадміністрації не втручався у встановлення розмірі орендної плати, у дію комісії. Щоб мала місце відмова у видачі земельної ділянки у категоричній формі, він не пам'ятає. Він прийшов працювати у 2004 році, на той час головним завданням було надати як найбільше землі в оренду, так як вона не використовувалась за призначенням. Тому всі заяви, які подавались на той час, і відповідали хоча б мінімальним вимогам - задовольнялись. В 2008 році вимоги вже стали більш жорсткі, вони почали або відмовляти у видачі земельних ділянок, або надавати такі, які вже не використовувались 8-10 років, і люди їх не хотіли брати. Під час перебування підсудного ОСОБА_3 на посаді голови адміністрації, всі питання розглядались колегіально, ніяких команд від нього не надходило, всі земельні ділянки проходили через конкурсну комісію, яка вирішувала про їх надання або ненадання, все, що відбувалось на комісії попадало до протоколу, який потім попадав до ОСОБА_3.
Свідок ОСОБА_14 суду показав, що до 24 листопада 2003 року він працював начальником відділу, з 25 числа став заступником начальника управління Держкомзему, з 02 лютого начальником вже був ОСОБА_15. В грудні 2003 року він отримав заяву ОСОБА_6, яку було завізовано головою адміністрації ОСОБА_3 для виконання, надати пропозиції ОСОБА_14 і ОСОБА_16 , на той час ОСОБА_16 - юрист райдержадміністрації. Не пам'ятає чи надавав він довідку стосовно можливості виділення земельної ділянки із земель запасу. Заява на комісію надається або начальником, або його заступником, треба підтвердити, що в наявності є землі запасу, видається відповідна довідка. Він не є членом комісії з питань створення фермерського господарства і участі в проведенні засідань з них не приймає. Начальник підписує документи на виділення земельної ділянки. З 1997 року він був начальником управління і підписував відповідні документи. Секретар реєструє заяву і направляє до адміністрації. Землі запасу - це ті землі, які ніяк не відносяться до будь-якої категорії земель, вони нікому не надані, і із них виділяється земля для ведення фермерського господарства. В 1995 році була зроблена оцінка земель, на підставі неї вираховується орендна плата і податок, про вартість тієї чи іншої земельної ділянки дає довідку інститут. У їх відділі, в архіві, зберігається проект землеустрою по відведенню земельної ділянки ОСОБА_6 для ведення фермерського господарства. Визначенням розміру заподіяної шкоди займається Дніпропетровський інститут землеустрою. Всі заяви, які надійшли до адміністрації, голова або його заступник направляють у відділ для виконання.
Свідок ОСОБА_15 в судовому засіданні показав, що він працює на посаді начальника відділу земельних ресурсів з 02.02.04 року. Було розпорядження голови адміністрації про передачу земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_6. Розпорядження стосувалось земельної ділянки, яка знаходилась на території Новомалинівської селищної ради. Розпорядження підписано першим заступником голови райдержадміністрації ОСОБА_5 Комісія створена в 2004 році, він є членом комісії з початку її створення. З громадянином ОСОБА_6 він знайомий, бачились. Не пам'ятає чи в 2004 році розглядалось питання про професійну придатність для ведення фермерського господарства. Була створена комісія на засіданнях якої вирішувались питання по мірі надходження заяв, головою цієї комісії був ОСОБА_7 Всі питання, пов'язані з відведенням земельної ділянки, повинні обов'язково розглядатись на конкурсній комісії при районній державній адміністрації, чи розглядалось таке питання стосовно ОСОБА_6 не пам'ятає. Відділ земельних ресурсів має безпосереднє відношення до складання проектів і не тільки проектів, а й технічної документації. Іде і погодження документації, і попереднє погодження місця розташування земельних ділянок. При складанні документації землеустрою основне завдання - це правильність відведення земельної ділянки, а юридичне оформлення - це вже не їх юрисдикція, на той час, була державна землевпорядна експертиза, яка проводилась на правильність оформлення цих документів. На той час юриста у відділі Держкомзему не було, юрист знаходився в райдержадміністрації, туди всі документи і передавались, для того щоб було перевірено юридичну грамотність розпорядження, перед його підписанням. Протоколи засідань комісій велися в управлінні сільського господарства, там і зберігались. До створення у 2004 році комісії з питання створення фермерських господарств існувала конкурсна комісія при районній державній адміністрації згідно з Законом України Про селянське фермерське господарство . Претенденти подавали заяви до районної ради, яка в свою чергу, розписувала їх на голову комісії - ОСОБА_7. Земельна ділянка, яка була надана ОСОБА_6 - в оренді, власник - держава, в приватну власність на сьогодні вона не передана, за неї справляється орендна плата, ніяких втрат, претензій по ній немає. Земельна ділянка, яка надана ОСОБА_6, використовується, держава отримує орендну плату, це не самовільне використання земельної ділянки без документів, є договір оренди, який зареєстрований у встановленому законом порядку, тобто на сьогодні він не вбачає жодних втрат, завданих державі.
Свідок ОСОБА_6Г суду показав, що для отримання земельної ділянки в оренду звернувся із заявою до держадміністрації, восени 2004 видано розпорядження щодо збору документів. До комісії з професійного відбору звертався із заявою на і,мя голови - ОСОБА_7, віддав секретарю в управлінні сільського господарства. На засіданні комісії було 5-6 членів, в тому числі ОСОБА_7, ОСОБА_17, ОСОБА_9, ОСОБА_15, хтось із профспілки. Рішення видали приблизно за тиждень, долучив його до земельного проекту
Свідок ОСОБА_16Л суду показала, що в 2003-2004 роках ОСОБА_6Г звернувся із заявою про виділення земельної ділянки. Вона, як начальник юридичного управління, візувала розпорядження. Документи готувало управління земельних ресурсів, а вона перевіряла правильність проекту розпорядження. Висновок профкомісії мав бути, оскільки все виконувалось із дотриманням вимог закону.
Свідок ОСОБА_18О суду показав, що шкода земельній ділянці, що виділена ОСОБА_6, не завдається.
Свідок ОСОБА_9І суду показала, що працювала секретарем комісії з професійного відбору Широківського району з дня її створення. Пам,ятає, що ОСОБА_6Г подавав заяву, його питання було розглянуто. На засіданні були присутні ОСОБА_7, ОСОБА_19, ОСОБА_11, ОСОБА_15 або ОСОБА_14, Деркач або ОСОБА_17, хтось із райради. Вона особисто готувала протокол засідання. Запам,ятала тому, що декілька разів виправляла помилку у написанні прізвища. Підписувала у всіх членів комісії окремо. Всі протоколи зберігалися у неї в папці під назвою Засідання професійної комісії . Коли звільнялася, передала папку Мироненко, а та, в свою чергу - ОСОБА_8.
Свідок ОСОБА_20Т суду показав, що він, як член професійної комісії, не пам,ятає, щоб питання щодо ОСОБА_6 було предметом розгляду комісії. Взагалі, про ОСОБА_6, як фермера, йому не відомо.
Свідок ОСОБА_19Г суду показала, що вона була членом професійної комісії, яку створено в березні 2004 року, тієї ж весни відбулося перше засідання. Чи розглядалося питання щодо ОСОБА_6 пригадати не може.
Свідок ОСОБА_17Ф суду показав, що він, як керівник фермерського господарства Скорпіон , брав участь у роботі комісії. Не пам,ятає, чи розглядалася заява ОСОБА_6 на засіданні, але з ним знайомий, як з фермером - разом відвідували семінарські заняття.
Із показань свідка ОСОБА_8 (т.1 а.с.102-103), оголошених в судовому засіданні, витікає, що з 2002 по 2007 рік вона працювала на посаді секретаря начальника управління агропромислового комплексу. На початку 2007 року папка з протоколами конкурсної комісії з питань створення фермерських господарств зберігалась у неї в кабінеті в умовах, що виключають доступ сторонніх осіб. Заперечує факти зникнення документів, в тому числі - протоколу засідання комісії щодо ОСОБА_6
Показання свідка ОСОБА_21 не містять фактичних данних, що мають відношення до предмету розгляду кримінальної справи.
Вина підсудного ОСОБА_3Г у службовій недбалості підтверджується, окрім показань свідків ОСОБА_4, ОСОБА_11, ОСОБА_7, ОСОБА_15, ОСОБА_20, ОСОБА_19 ОСОБА_17, ОСОБА_8В, матеріалами справи - листом начальника управління агропромислового розвитку Широківської районної державної адміністрації №126 від 03.06.09, із якого вбачається, що з 01.01.04 до 02.05.09 ОСОБА_6Г із заявою про взяття участі в конкурсі з професійного відбору з питань створення фермерського господарства до професійної комісії з питань створення фермерських господарств не звертався (т.1 а.с.59), рішенням Широківської районної ради, із якого вбачається, що професійна комісія з питань створення фермерських господарств, до складу якої ввійшли ОСОБА_7, ОСОБА_20, ОСОБА_9, ОСОБА_15, ОСОБА_11, ОСОБА_19, ОСОБА_17, створена 23.03.04 (т.1 а.с.60-61), копією розпорядження Президента України від 10.06.02 року Про призначення ОСОБА_3Г головою Широківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (т.1 а.с.116), копією розпорядження Президента України від 19.02.05 року Про звільнення ОСОБА_3Г з посади голови Широківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (т.1 а.с.118), розпорядженням голови райдержадміністрації № 192/1-р-04 від 29.03.04 щодо розподілу функціональних повноважень між керівництвом голови райдержадміністрації (т.1 а.с.132-137), з яких витікає, що ОСОБА_3Г на момент вчинення злочинних дій був суб,єктом службового злочину, вповноваженим приймати рішення з земельних питань; речовими доказами - заявою ОСОБА_6Г до Широківської районної державної адміністрації від 15.11.03 про надання йому земельної ділянки загальною площею 68 га сільськогосподарських угідь на території Новомалинівської сільської ОСОБА_4; розпоряджен ням № 210-р-04 від 06.04.04 Про надання дозволу на складання проекту відведення земель ної ділянки в оренду ОСОБА_6 для ведення фермерського госпо дарства на території Новомалинівської сільської ради , договором оренди землі, укладеним 08.07.04 між Широківською районною державною адміністрацією та ОСОБА_6Г щодо строкового (49 років) платного (2310 грн на рік) користування земельною ділянкою для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться на землях запасу Новомалинівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області.
Вина підсудного ОСОБА_5П у службовій недбалості підтверджується, окрім показань свідків ОСОБА_4, ОСОБА_11, ОСОБА_7, ОСОБА_15, ОСОБА_20, ОСОБА_19 ОСОБА_17, ОСОБА_8В, матеріалами справи - листом начальника управління агропромислового розвитку Широківської районної державної адміністрації №126 від 03.06.09, із якого вбачається, що з 01.01.04 до 02.05.09 ОСОБА_6Г із заявою про взяття участі в конкурсі з професійного відбору з питань створення фермерського господарства до професійної комісії з питань створення фермерських господарств не звертався (т.1 а.с.59), рішенням Широківської районної ради, із якого вбачається, що професійна комісія з питань створення фермерських господарств, до складу якої ввійшли ОСОБА_7, ОСОБА_20, ОСОБА_9, ОСОБА_15, ОСОБА_11, ОСОБА_19, ОСОБА_17, створена 23.03.04 (т.1 а.с.60-61), розпорядженням голови районної Широківської райдержадміністрації від 08.07.02 Про призначення першого заступника голови райдержадміністрації ОСОБА_5П (т.1 а.с.119), розпорядженням голови районної Широківської райдержадміністрації від 14.06.05 про звільнення ОСОБА_5П з посади першого заступника голови райдержадміністрації (т.1 а.с.120), розпорядженням голови райдержадміністрації № 367/1-р від 11.07.02 щодо розподілу обов,язків між першим заступником та заступниками голови райдержадміністрації (т.1 а.с.123-126), розпорядженням голови райдержадміністрації № 201-р від 21.04.03 щодо розподілу обов,язків між заступниками голови райдержадміністрації та керівником апарату (т.1 а.с.127-131), розпорядженням голови райдержадміністрації № 192/1-р-04 від 29.03.04 щодо розподілу функціональних повноважень між керівництвом райдержадміністрації (т.1 а.с.132-137), табелем обліку робочого часу співробітників Широківської райдержадміністрації за червень 2004 року (т.4 а.с.23), розпорядженням голови Широківської райдержадміністрації № 67-к-04 від 08.06.04 про покладення обов,язків голови на період його відпустки - з 9 по 30 червня 2004 року - на першого заступника - ОСОБА_5П (т.4 а.с. 24), з яких витікає, що ОСОБА_5П на момент вчинення злочинних дій був суб,єктом службового злочину, вповноваженим приймати рішення з земельних питань; речовими доказами - заявою ОСОБА_6Г до Широківської районної державної адміністрації від 15.11.03 про надання йому земельної ділянки загальною площею 68 га сільськогосподарських угідь на території Новомалинівської сільської ОСОБА_4; розпоряджен ням № № 410-р-04 Про передачу земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_6 на території Новомалинівської сільської ради , договором оренди землі, укладеним 08.07.04 між Широківською районною державною адміністрацією та ОСОБА_6Г щодо строкового (49 років) платного (2310 грн на рік) користування земельною ділянкою для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться на землях запасу Новомалинівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області.
Відповідно до постанови прокурора від 09.06.10, пред,явлене ОСОБА_3Г органами досудового слідства обвинувачення викладено в такій редакції: ОСОБА_3, працюючи головою Широ ківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, виконуючи відповідно до своїх посадових обов'язків, адміністративно-господарські та організаційно-розпорядчі функції та являючись, таким чином, службовою особою, а також представником влади, в період квітня-липня 2004 року, діючи спільно зі своїм першим заступником ОСОБА_5 Петро вичем, який відповідно до положень ч.3 ст.39 Закону України Про місцеві державні адміністрації та п.2 вищезазначеного розпорядження голови Широ ківської районної державної адміністрації від 29.03.04 р. №192/1-р-04, у разі відсутності голови місцевої державної адміністрації виконує його функції і повноваження, перевищив владу та покладені на нього службові повноваження з метою незаконної передачі в оренду земельної ділянки своїм родичам при наступних обставинах.
15.11.03 року племінник ОСОБА_3 ОСОБА_6 Григоро вич звернувся до Широківської районної державної адміністрації із заявою про виділення йому земельної ділянки для ведення фермерського господарства на території Новомалинівської сільської ради Широківського району Дніпропет ровської області.
ОСОБА_3, діючи умисно, з особистих мотивів, з метою надання неза конних переваг своєму родичу ОСОБА_6 в отриманні земельної ділян ки у довгострокову оренду, всупереч вимогам Закону України Про фермерське господарство від 19.06.03 р., згідно з яких: ч.1 ст.5 - право на створення фермерського господарства мають тільки громадяни України, які пройшли професійний відбір на право створення фермерського господарства; ст.6 - про фесійний відбір громадян, які виявили бажання створити фермерське господар ство, проводить районна професійна комісія з питань створення фермерсь ких господарств, склад якої формується і затверджується районною (міською) радою; висновок вказаної комісії про наявність у громадянина достатнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сільськогоспо дарської кваліфікації є умовою для державної реєстрації фермерського господарства і надання (передачі) громадянину в оренду земельних ділянок для ведення фермерського господарства із земель державної власності відпо відно до Земельного кодексу України; ст.7 - для отримання в оренду земель ної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації із заявою, до якої додається рішення професійної комісії з питань створення фермерських господарств щодо наявності у громадянина достатнього досві ду роботи у сільському господарстві або необхідної сільськогосподарсь кої кваліфікації, достовірно знаючи про те, що ОСОБА_6 не звертав ся із заявою про прийняття участі в конкурсі з професійного відбору з питань створення фермерських господарств до Широківської районної ради Дніпропе тровської області і до професійної комісії з питань створення фермерських гос подарств, склад якої було затверджено рішенням Широківської районної ради від 23.03.04 р. № 145-21/ХХІУ, питання щодо професійної придатності ОСОБА_6 для ведення фермерського господарства на засіданні зазначеної комісії не розглядалось і відповідне рішення не приймалось, у порушення по рядку, встановленого зазначеними нормами Закону України Про фермерське господарство , явно перевищуючи покладені на нього, як на голову районної державної адміністрації повноваження, що стосуються передачі земель держав ної власності громадянам в оренду для ведення фермерського господарства, не зважаючи на те, що вирішення питань щодо професійної придатності громадя нина для ведення фермерського господарства є виключною компетенцією за значеної комісії, 06.04.04 р. умисно власноруч підписав і видав розпоряджен ня № 210-р-04 Про надання дозволу на складання проекту відведення земель ної ділянки в оренду ОСОБА_6 для ведення фермерського госпо дарства на території Новомалинівської сільської ради . На підставі даного розпорядження, товариством з обмеженою відповідальністю Агро був виготов лений проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_6 земельної ділянки для зазначених цілей.
Внаслідок вказаних умисних дій ОСОБА_3 спричинено істотну шкоду державним інтересам у вигляді підриву авторитету держави в особі органу міс цевої виконавчої влади - Широківської райдержадміністрації Дніпропетровсь кої області.
Далі, приблизно в червні 2004 року, ОСОБА_3, продовжуючи свої зло чинні дії, явно перевищуючи свої службові повноваження, що стосуються пе редачі земель громадянам в оренду для ведення фермерських господарств домовився з першим заступником голови Широківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області ОСОБА_5, який на цей час виконував обов'язки голови Широківської райдержадміністрації у зв'язку із перебуванням ОСОБА_3 у відпустці в період з 9 по 30 червня 2004 року включно на підставі розпорядження голови Широківської райдержадміні страції №67-к-04 від 08.06.04 р., про сприяння з боку ОСОБА_5 у незаконному наданні земельної ділянки для ведення фермерського господарства родичу ОСОБА_3 ОСОБА_6
На виконання вказаної домовленості, ОСОБА_5, умисно, діючи в інтересах ОСОБА_6, перевищуючи владу та покладені на нього як на виконую чого обов'язки голови Широківської районної державної адміністрації повно важення, приблизно 30.06.04 року підписав і видав розпорядження № 410-р-04 Про передачу земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_6 на території Новомалинівської сільської ради .
Після підписання та видачі даного розпорядження ОСОБА_3 дав неза конну вказівку заступнику голови Широківської райдержадміністрації ОСОБА_13 про підписання останнім договору оренди земельної ді лянки, яка надавалась для ведення фермерського господарства ОСОБА_6 На виконання вказівки ОСОБА_3 08.07.04 р. між ОСОБА_6' М.Г. і Широківською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області було укладено договір оренди земельної ділянки площею 67,447 га вар тістю 458156,68 гривень терміном на 49 років для ведення фермерського госпо дарства, підписаний з боку державної адміністрації ОСОБА_13
Таким чином, внаслідок перевищення ОСОБА_3 влади та службових повноважень був порушений встановлений законом порядок надання в оренду земельних ділянок для ведення фермерського господарства, що призвело до за подіяння істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам у вигля ді підриву авторитету держави в особі органу місцевої виконавчої влади - Широківської райдержадміністрації Дніпропетровської області, та тяжких наслід ків у вигляді спричинення державі, як законному власнику вказаної земельної ділянки, шкоди на суму 458156,68 гривень, шляхом протиправного вилучення земельної ділянки із користування на тривалий строк, а саме на 49 років, впродовж якого держава в особі уповноважених органів фактично втратила можли вість володіти, використовувати та розпоряджатись своєю власністю та факти чно надавши можливість вилучення даної земельної ділянки із власності дер жави шляхом приватизації відповідно до процедури, передбаченої ст.13 Закону України Про фермерське господарство та ст.32 Земельного кодексу Укра їни.
Дії ОСОБА_3 кваліфіковано за ст.365 ч.3 КК України, а саме: перевищення влади та службових повноважень, тобто умисне вчинення службовою осо бою дій, які явно виходять за межі наданих їй прав та повноважень, якими заподіяно істотну шкоду охоронюваним законом державним інтересам у вигляді підриву авторитету органу державної влади та спричинено тяжкі наслідки.
Відповідно до постанови прокурора від 09.06.10, пред,явлене ОСОБА_5 органами досудового слідства обвинувачення викладено в такій редакції: ОСОБА_5, працюючи на посаді першого заступника голови Широківської районної державної адміністрації Дніпропет ровської області, виконуючи відповідно до своїх посадових обов'язків, адміністративно-господарські та організаційно-розпорядчі функції та являючись, таким чином - службовою особою, а також представником влади, в період червня 2004 року, виконуючи обов'язки голови Широківської районної державної адміністрації ОСОБА_3 у зв'язку із перебуванням останнього у відпустці в період з 9 по 30 червня 2004 року включно, на підставі розпорядження голови Широківської райдержадміністрації №67-к-04 від 08.06.04 р., діючи спільно з ОСОБА_3, перевищив владу та покладені на нього службові повноваження з метою незаконної передачі в оренду земельної ділянки родичам ОСОБА_3 при наступних обставинах.
ОСОБА_5 в період з 9 по 30 червня 2004 року, виконуючи обов'язки голо ви Широківської районної державної адміністрації, домовився з головою Ши роківської районної державної адміністрації ОСОБА_3, який в цей час пе ребував у відпустці, про сприяння племіннику ОСОБА_3 ОСОБА_6 в отриманні у довгострокову оренду земельної ділянки для ведення фермерського господарства на території Новомалинівської сільсь кої ради Широківського району Дніпропетровської області.
На виконання вказаної домовленості ОСОБА_5, діючи умисно, з метою на дання незаконних переваг родичу ОСОБА_3 ОСОБА_6 в отриманні земельної ділянки у довгострокову оренду, всупереч вимогам Закону України Про фермерське господарство від 19.06.03 р., згідно з якими: ч.1 ст.5 - право на створення фермерського господарства мають тільки громадяни України, які пройшли професійний відбір на право створення фермерського господарства; ст.6 - професійний відбір громадян, які виявили бажання створити фермерське господарство, проводить районна професійна комісія з питань створення фермерських господарств, склад якої формується і затверджується районною (міською) радою; висновок вказаної комісії про наявність у громадянина дос татнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сіль ськогосподарської кваліфікації є умовою для державної реєстрації фер мерського господарства і надання (передачі) громадянину в оренду земе льних ділянок для ведення фермерського господарства із земель державної власності відповідно до Земельного кодексу України; ст.7 - для отримання в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації із заявою, до якої додається рішення професійної комісії з пи тань створення фермерських господарств щодо наявності у громадянина до статнього досвіду роботи у сільському господарстві або необхідної сіль ськогосподарської кваліфікації, достовірно знаючи про те, що гр. ОСОБА_6 не звертався із заявою про прийняття участі в конкурсі з професійного ві дбору з питань створення фермерських господарств до Широківської районної ради Дніпропетровської області і до професійної комісії з питань створення фе рмерських господарств, склад якої було затверджено рішенням Широківської районної ради від 23.03.04 р. № 145-21/ХХІУ, питання щодо професійної придатності ОСОБА_6 для ведення фермерського господарства на за сіданні зазначеної комісії не розглядалось і відповідне рішення не приймалось у порушення порядку, встановленого зазначеними нормами Закону України Про фермерське господарство , явно перевищуючи покладені на нього, як на виконуючого обов'язки голови районної державної адміністрації повноважен ня, що стосуються передачі земель державної власності громадянам в оренду для ведення фермерського господарства, не зважаючи на те, що вирішення пи тань щодо професійної придатності громадянина для ведення фермерського господарства є виключною компетенцією зазначеної комісії, приблизно 30.06.04 року, власноруч підписав і видав розпорядження № 410-р-04 Про передачу земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства гр. ОСОБА_6 на території Новомалинівської сільської ради .
Після підписання та видачі даного розпорядження, 08.07.04 р. між ОСОБА_6 і Широківською районною державною адміністрацією Дніп ропетровської області було укладено договір оренди земельної ділянки площею 67,447 га вартістю 458156,68 гривень терміном на 49 років для ведення фермерського господарства, підписаний за незаконною вказівкою ОСОБА_3 з боку державної адміністрації заступником голови Широківської райдержадміністрації ОСОБА_13
Таким чином, внаслідок перевищення ОСОБА_5 влади та службових повноважень був порушений встановлений законом порядок надання в оренду земельних ділянок для ведення фермерського господарства, що призвело до заподіяння істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам у ви гляді підриву авторитету держави в особі органу місцевої виконавчої влади -Широківської райдержадміністрації Дніпропетровської області та тяжких нас лідків у вигляді спричинення державі, як законному власнику вказаної земель ної ділянки, шкоди на суму 458156,68 гривень, шляхом протиправного вилу чення земельної ділянки із користування на тривалий строк, а саме на 49 років, впродовж якого держава в особі уповноважених органів, фактично втратила можливість володіти, використовувати та розпоряджатись своєю власністю та фактично надавши можливість вилучення даної земельної ділянки із власності держави шляхом приватизації відповідно до процедури, передбаченої ст.13 Закону України Про фермерське господарство та ст.32 Земельного кодексу України.
Дії ОСОБА_5 кваліфіковані за ст.365 ч.3 КК України, а саме: перевищення влади та службових повноважень, тобто умисне вчинення службовою осо бою дій, які явно виходять за межі наданих їй прав та повноважень, якими заподіяно істотну шкоду охоронюваним законом державним інтересам у вигляді підриву авторитету органу державної влади та спричинено тяжкі наслідки.
В судовому засіданні встановлено, що підсудні діяли в межах наданих ним повноважень. Ані під час досудового, ані під час судового слідства не добуто жодного доказу на підтвердження між ними домовленості про сприяння з боку ОСОБА_5 у незаконному наданні земельної ділянки для ведення фермерського господарства племіннику ОСОБА_3 - ОСОБА_6
Ознака спричинення тяжких наслідків діями підсудних підлягає виключенню із обвинувачення, як така, що не знайшла підтвердження в судовому засіданні з огляду на таке.
Відповідно до п.4 примітки до ст.364 КК України тяжкими наслідками у статтях 364-367 КК України, якщо вони полягають у заподіянні матеріальних збитків, вважаються такі, які у 250 і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Поняття матеріальні збитки включає в себе:
-прямі реальні збитки,
-упущену вигоду.
Матеріалами справи (в тому числі актом роботи комісії по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам від 08.06.10, створеної відповідно до ч.2 ст.157 ЗК України, Постанови КМУ № 284 Про порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам ) встановлено відсутність прямих реальних збитків. Доказів на підтвердження упущеної вигоди стороною обвинувачення не надано. Суд не вважає за доцільне покладати на себе не притаманний суду обов.язок збирання доказів обвинувачення.
Посилання прокурора в постанові про зміну обвинувачення на протиправне вилучення земельної ділянки із користування на тривалий строк, а саме на 49 років, впродовж якого держава в особі уповноважених органів фактично втратила можли вість володіти, використовувати та розпоряджатись своєю власністю та факти чно надавши можливість вилучення даної земельної ділянки із власності дер жави шляхом приватизації відповідно до процедури, передбаченої ст.13 Закону України Про фермерське господарство та ст.32 Земельного кодексу Укра їни не охоплюється поняттям матеріальних збитків.
Земельною ділянкою ОСОБА_6Г користується на підставі цивільно-правової угоди, дійсність якої може бути оспорена в судовому порядку. Отже, факт вилучення ділянки, має бути підданий сумніву. Крім того, право власності передбачає три повноваження: володіння, користування, розпорядження майном. Внаслідок дій підсудних жодного з повноважень держава, як власник землі, не позбавлена - із володіння ділянка не вибула, право розпорядження реалізується державою
Надання суб,єкту цивільного обігу можливості отримати земельну ділянку у власність (шляхом приватизації відповідно до процедури, передбаченої ст.13 Закону України Про фермерське господарство та ст.32 Земельного кодексу Укра їни ) не передбачено діючим кримінальним законодавством України як злочин.
Оскільки в судовому засіданні не знайшли підтвердження обставини скоєння злочину, в якому обвинувачуються ОСОБА_5, ОСОБА_3, суд вважає, що встановлені під час судового слідства факти свідчать про вчинення підсудними службової недбалості.
Отже, їх дії слід кваліфікувати за ст.367 ч.1 КК України - за ознаками неналежного виконання службовою особою своїх службових обов,язків через несумлінне ставлення до них, що заподіяло істотну шкоду державним інтересам.
Достовірність показань підсудних щодо наявності протоколу засідання комісії з професійного відбору, суд піддає сумніву (розцінює як спосіб захисту своїх інтересів), оскільки вони спростовуються сукупністю взаємоузгоджених між собою доказів, в тому числі показань самих підсудних щодо сумлінного виконання своїх посадових обов,язків, що, на думку суду, свідчить про обізнаність як з вимогами діючого законодавства, так і зі своїми службовими обов,язками, відповідно до яких відповідальність має нести особа, що видає відповідне розпорядження, тобто на підсудних покладено обов,язок особисто переконатися в наявності відповідного документа на підтвердження дотримання процедури виділення земельної ділянки, а не покладатись на належне виконання іншими співробітниками державного органу службових обов,язків.
Посилання захисників підсудних на відсутність у діях підсудних такої ознаки, як істотна шкода не є слушним, оскільки про факт підриву авторитету держави в особі органу місцевої виконавчої влади - Широківської райдержадміністрації Дніпропетровської області свідчить сам факт видання підсудними розпоряджень (на порушення встановленого законом порядку), що стали підставою для укладення договору оренди земельної ділянки між розпорядником земельного фонду, та ОСОБА_6 - особою, якій достеменно відомо про отримання права на земельну ділянку без проходження відповідної процедури професійного відбору.
При вирішенні питання про призначення покарання суд враховує, що на момент постановлення вироку минув передбачений частиною 1 статті 49 КК України трирічний строк давності притягнення особи до кримінальної відповідальності .
З урахуванням викладеного, обставин справи, суд вважає можливим звільнити підсудних від призначення покарання на підставі ч.5 ст.74 КК України.
Керуючись ст.ст.323-324 КПК України, суд
З А С У Д И В :
ОСОБА_3 визнати винним у вчиненні злочину, передбаченого ст.367 ч.1 КК України без призначення покарання.
ОСОБА_5 визнати винним у вчиненні злочину, передбаченого ст.367 ч.1 КК України без призначення покарання.
Речові докази - розпоряджен ня № 210-р-04 Про надання дозволу на складання проекту відведення земель ної ділянки в оренду ОСОБА_6 для ведення фермерського госпо дарства на території Новомалинівської сільської ради , № 410-р-04 Про передачу земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства гр. ОСОБА_6 на території Новомалинівської сільської ради залишити при справі; заяву ОСОБА_6Г до Широківської районної державної адміністрації від 15.11.03 про надання йому земельної ділянки загальною площею 68 га сільськогосподарських угідь на території Новомалинівської сільської ОСОБА_4, акт встановлення меж земельної ділянки в натурі, експлікацію земельних угідь, зведений кадастровий план земельної ділянки, що передано в оренду ОСОБА_6, , договір оренди землі, укладений 08.07.04 між Широківською районною державною адміністрацією та ОСОБА_6Г про користування земельною ділянкою, що знаходиться на землях запасу Новомалинівської сільської ради, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, повернути до Широківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області; папку з протоколами засідань комісії з питань створення фермерських господарств повернути професійній комісії з питань створення фермерських господарств Широківського району Дніпропетровської області.
Скасувати обраний ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді особистої поруки.
Скасувати обраний ОСОБА_3Г запобіжний захід у вигляді застави, повернувши 20000 гривень заставодавцю після набрання вироком законної сили.
Вирок може бути оскаржено до апеляційного суду Дніпропетровської області через Інгулецький районний суд м. Кривого Рогу протягом 15 діб з дня проголошення.
Суддя
Суд | Інгулецький районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2010 |
Оприлюднено | 18.07.2018 |
Номер документу | 75330734 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Інгулецький районний суд м.Кривого Рогу
Князєва Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні