УХВАЛА
16 липня 2018 року
Київ
справа №821/1838/17
адміністративне провадження №К/9901/55310/18
Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Данилевич Н.А., перевіривши касаційну скаргу Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 22 січня 2018 року та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 25 травня 2018 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про стягнення одноразової грошової допомоги при звільненні та середнього заробітку за час невиплати одноразової грошової допомоги при звільненні в загальному розмірі 191 555,93 грн.,
в с т а н о в и в :
05 липня 2018 року Комісія з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі звернулась до суду касаційної інстанції з даною скаргою (відправлено засобами поштового зв'язку 03.07.2018року).
За результатом перевірки касаційної скарги встановлена її невідповідність вимогам статті 330 КАС України.
У відповідності до ч. 4 ст. 330 КАС України до касаційної скарги додаються документ про сплату судового збору.
Скаржником в поданій касаційній скарзі заявлено клопотання про звільнення від сплати судового збору або відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення у справі судом касаційної інстанції. Скаржник посилається на те, що він є бюджетною установою, яка фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України, рахунки якої були заблоковані Державною казначейською службою. Крім того, вказує на те, що згідно із Пленумом Вищого адміністративного суду України №2 від 23.01.2015 року сплата судових витрат в залежності від рівня майнового стану сторони може бути відстрочена, а за наявності об'єктивних підстав особа може бути звільнена від сплати судового збору. Таке ж право мають і бюджетні установи.
Відповідно до частини 1 статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Розглянувши вказане клопотання скаржника, суддя-доповідач дійшов висновку про необхідність відмови в його задоволенні, оскільки скаржником не надано доказів неможливості сплати судового збору у відповідному розмірі, а саме, листів Головного управління Державної казначейської служби України у Херсонській області, на які посилається Комісія з ліквідації. Отже, у Суду відсутні підстави для відстрочення або звільнення скаржника від законодавчо встановленого обов'язку зі сплати судового збору. Зазначена позиція також збігається із висновками Європейського суду з прав людини у справі Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України від 18 жовтня 2005 року (заява №70297/01).
У відповідності до пп. 3 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір (в редакції, чинній на час подання касаційної скарги) ставка судового збору за подання до адміністративного суду касаційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до касаційної скарги на рішення суду складає 200 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Відповідно до пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір (в редакцій, чинній на момент подання позивачем позовної заяви до Херсонського окружного адміністративного суду), розмір ставки судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано, зокрема, фізичною особою становить 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
У відповідності до Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік від 21.12.2016 року №1801-VIII, розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 1 січня 2017 року складає 1600 грн.
Беручи до уваги те, що предметом оскарження даної адміністративної справи було стягнення з відповідача одноразової грошової допомоги при звільненні та середнього заробітку за час невиплати одноразової грошової допомоги при звільненні в загальному розмірі 191 555,93 грн., розмір судового збору, що підлягав сплаті позивачем при поданні позовної заяви, складав 1915,56 грн., оскільки позовні вимоги є майновими та підлягають грошовій оцінці.
З аналізу наведених норм вбачається, що за подання касаційної скарги заявникові необхідно сплатити судовий збір в розмірі 1915,56 грн. за наступними реквізитами: Отримувач коштів: УК у Печер. р-ні/Печерс. р-н/22030102; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38004897; Банк отримувача; Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача 31219207026007; Код банку отримувача (МФО) 899998; Код класифікації доходів бюджету 22030102 Судовий збір (Верховний Суд, 055) ; Символ звітності банку 207; Призначення платежу: *;101;
Разом з тим, Суд зазначає, що вказана касаційна скарга від імені Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі була підписана Головою комісії з ліквідації управління підполковником внутрішньої служби ОСОБА_4
Згідно з ч. 3 ст. 55 КАС України юридична особа, суб'єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, бере участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення (самопредставництво юридичної особи), або через представника.
З доданих до касаційної скарги матеріалів убачається, що скаржником не додано документу, що підтверджує повноваження Голови комісії з ліквідації управління підполковника внутрішньої служби ОСОБА_4
Згідно з частиною другою статті 332 КАС України до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
За таких обставин, відповідно до правил статей 169, 332 КАС України касаційна скарга підлягає залишенню без руху з установленням скаржнику строку для усунення її недоліків шляхом надання до суду касаційної інстанції документу про сплату судового збору у розмірі 1915,56 грн. або клопотання про звільнення/відстрочення сплати судового збору з відповідними доказами причин неможливості такої сплати; та документу, що підтверджує повноваження Голови комісії з ліквідації управління підполковника внутрішньої служби ОСОБА_4
Керуючись статтями 169, 330, 332 КАС України,
у х в а л и в :
Касаційну скаргу Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 22 січня 2018 року та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 25 травня 2018 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про стягнення одноразової грошової допомоги при звільненні та середнього заробітку за час невиплати одноразової грошової допомоги при звільненні в загальному розмірі 191 555,93 грн. - залишити без руху.
Надати скаржнику строк у десять днів з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків касаційної скарги.
Роз'яснити, що у разі невиконання вимог цієї ухвали в установлений судом строк касаційна скарга разом із доданими до неї матеріалами буде повернута.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.
Суддя Н.А. Данилевич
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2018 |
Оприлюднено | 19.07.2018 |
Номер документу | 75368453 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Данилевич Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні