Справа № 2а-2151/09
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2009 року Приморський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді – Шенцевої О.П.,
при секретарі судового засідання – Соболевій О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до УДАІ УМВС України в Миколаївській області, інспектора дорожньо-патрульної служби Коблевської роти ДПС УДАІ в Миколаївській області, молодшого сержанта ОСОБА_2 про закриття провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності, -
В С Т А Н О В И В :
До Приморського районного суду м. Одеси звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до УДАІ УМВС України в Миколаївській області, інспектора дорожньо-патрульної служби Коблевської роти ДПС УДАІ в Миколаївській області, молодшого сержанта ОСОБА_2 про закриття провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності.
21 березня 2009 року інспектором дорожньо-патрульної служби Коблевської роти ДПС УДАІ в Миколаївській області, молодшим сержантом ОСОБА_2 було складено постанову про адміністративне правопорушення серії ВЕ № 078733, відповідно до якої ОСОБА_1 21.03.2009 року рухався по автодорозі загального використання «Одеса-Мелітополь-Одеса» на автомобілі НОМЕР_1 зі швидкістю 129 км/год, чим перевищив встановлену швидкість більше ніж на 20 км/год, за що ОСОБА_1 був притягнутий до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 340 гривень, що передбачено ч. 1 ст. 122 КпАП України.
В процесі судового розгляду справи позивач підтримав позовну заяву та пояснив, що посилання ОСОБА_2 про порушення ним Правил дорожнього руху є безпідставними. Позивач пояснив, що постанова була винесена з порушенням вимог адміністративного законодавства.
Відповідач до судового засідання не з’явився, про час, місце і дату судового засідання повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
У судовому засіданні встановлено, що 21 березня 2009 року інспектором дорожньо-патрульної служби Коблевської роти ДПС УДАІ в Миколаївській області, молодшим сержантом ОСОБА_2 було складено постанову про адміністративне правопорушення серії ВЕ № 078733, відповідно до якої ОСОБА_1 21.03.2009 року рухався по автодорозі загального використання «Одеса-Мелітополь-Одеса» на автомобілі НОМЕР_1 зі швидкістю 129 км/год, чим перевищив встановлену швидкість більше ніж на 20 км/год, за що ОСОБА_1 був притягнутий до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 340 гривень, що передбачено ч. 1 ст. 122 КпАП України.
Зазначена постанова винесена за результатами застосування фіксації порушень ПДР засобами фото- та відеофіксації, що працюють в автоматичному режимі, у відповідності до ст. 14 КпАП. Фіксація правопорушення позивача здійснювалась вимірювачем швидкості відеозаписуючим «Візир», який фактично не є таким, який працює в автоматичному режимі. Його використання з метою фіксування правопорушень здійснюється безпосередньо працівником ДАЇ.
Таким чином, застосування до правопорушень, виявлених і зафіксованих за допомогою приладу «Візир» ст. 258 КпАП про необов’язковість складання протоколу про адміністративне правопорушення є неправомірним і в даному випадку порушує права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, передбачені ст. 268 КпАП.
У постанові про адміністративне правопорушення серії ВЕ № 078733 від 21 березня 2009 року відсутні докази належності виміряної швидкості саме автомобілю позивача. Фактично ОСОБА_1 співробітником ДАІ, що виніс постанову, було продемонстровано тільки час, який нібито пройшов з моменту вимірювання швидкості, на приладі. Встановити та довести, що вимірювалась швидкість саме автомобіля позивача, неможливо, а за таких умов різниця у кілька секунд може означати, що насправді виміряна швидкість автомобіля, який рухався у кількох десятках метрів від автомобіля позивача.
Відповідно до ст.251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов’язаний зокрема з’ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з’ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення, відповідно до ст.245 КУпАП є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне і об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Дослідженням у судовому засіданні матеріалів наданих позивачем, які покладені в основу прийняття суб’єктом владних повноважень рішення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, встановлено, що зазначені матеріали взагалі не містять будь-яких об’єктивних даних щодо місця вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, отже є неналежним доказом, оскільки не містять фактичних даних, на основі яких можливо встановити наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, як того вимагає ст.251 КУпАП.
Таким чином, викладене у формі постанови від 21 березня 2009 року по справі про адміністративне правопорушення (бланк ВЕ № 078733) рішення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП, з накладенням на позивачку штрафу у сумі 340 гривень, прийняте службовою особою – інспектором дорожньо-патрульної служби Коблевської роти ДПС УДАІ в Миколаївській області, молодшим сержантом ОСОБА_2, суперечить вимогам ст.ст.7, 245, 251, 280 КУпАП, є протиправним, у зв’язку з чим підлягає скасуванню.
З урахуванням викладеного, оцінюючи досліджені судом докази, суд вважає вимоги позивачки обґрунтованими, а позов ОСОБА_1 таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України та ст.293 КУпАП, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 - задовольнити.
Скасувати та визнати незаконною постанову серії ВЕ № 078733 від 21 березня 2009 року по справі про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1.
Провадження про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10 - денний строк з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження або в порядку ст. 186 КАС України.
Суддя
Справа № 2а-2151/09
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(вступна та резолютивна частини)
23 листопада 2009 року Приморський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді – Шенцевої О.П.,
при секретарі судового засідання – Соболевій О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до УДАІ УМВС України в Миколаївській області, інспектора дорожньо-патрульної служби Коблевської роти ДПС УДАІ в Миколаївській області, молодшого сержанта ОСОБА_2 про закриття провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності, -
В С Т А Н О В И В :
Зважаючи на складність у викладенні повної постанови суду, пов’язаної з потребою у обґрунтуванні доводів сторін, на що може бути витрачений значний час, суд вважає на необхідне проголосити її вступну та резолютивну частини.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України та ст.293 КУпАП, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 - задовольнити.
Скасувати та визнати незаконною постанову серії ВЕ № 078733 від 21 березня 2009 року по справі про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1.
Провадження про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10 - денний строк з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження або в порядку ст. 186 КАС України.
Суддя
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2009 |
Оприлюднено | 26.01.2010 |
Номер документу | 7542311 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сокирянський районний суд Чернівецької області
Сивак Володимир Іванович
Адміністративне
Приморський районний суд м.Одеси
Шенцева Ольга Петрівна
Адміністративне
Ленінський районний суд м.Полтави
Парахіна Єлизавета Владиславівна
Адміністративне
Якимівський районний суд Запорізької області
Ковальчук Олена Анатоліївна
Адміністративне
Якимівський районний суд Запорізької області
Ковальчук Олена Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні