КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 823/1741/17 Суддя (судді) першої інстанції: О.А. Рідзель
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 липня 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Літвіної Н.М. Сорочка Є.О., секретаря Антоненко К.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ІНТЕР-15 на Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 21 березня 2018 року за адміністративним позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ІНТЕР-15 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, за участю Третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Позивача - Відділу Державного архітектурно-будівельного контролю Уманської міської ради про визнання протиправним та скасування Рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 21 березня 2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення про задоволення його позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника Відповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити, Рішення суду першої інстанції - скасувати, ухвалити нове Рішення, яким адміністративний позов задовольнити повністю з наступних підстав.
Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області проведено позапланову перевірку дотримання Позивачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, за результатами якої складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 26 травня 2017 року (надалі - Акт).
Рішенням Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області від 26 травня 2017 року №26 дію рішення відділу Державного архітектурно-будівельного контролю Уманської міської ради про реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 14.02.2017 року №ЧК 082170451643 на об'єкт Реконструкція житлового будинку з надбудовою третього та мансардного поверху за адресою: вул. Воїнів Інтернаціоналістів, 15, м. Умань, Черкаської області скасовано.
Згідно з частиною першою ст. 41 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 року № 3038-VI (надалі - Закон № 3038-VI), державний архітектурно-будівельний нагляд - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об'єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.
Відповідно до п. 6 частини четвертої ст. 41 1 Закону № 3038-VI, у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вчинених об'єктами нагляду, головні інспектори будівельного нагляду мають право скасовувати чи зупиняти дію рішень, прийнятих об'єктами нагляду відповідно до визначених цим Законом повноважень, які порушують вимоги містобудівного законодавства, з одночасним складанням протоколу відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення та подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Згідно з п. 2. Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року №698 (надалі - Порядок №698), нагляд здійснюється Держархбудінспекцією через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві і Севастополі (далі - головні інспектори будівельного нагляду) шляхом проведення планових, позапланових, документальних і камеральних перевірок.
Відповідно до п. 23 Порядку №698, за результатами планової або позапланової перевірки головний інспектор будівельного нагляду, який проводив перевірку, складає акт перевірки.
Згідно з п. 32 Порядку №698, якщо рішення об'єкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень.
Як вбачається з Акта, форма бланку зареєстрованої декларації не відповідає формі, визначеній Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт від 13 квітня 2011 року №466; у зареєстрованій декларації відсутня інформація про документи, на підставі яких використовується земельна ділянка; у зареєстрованій декларації відсутнє повне найменування органу, яким видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки.
У Додатку 5 до Постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт від 13 квітня 2011 року №466 наведено форму Декларації про початок виконання будівельних робіт. Зокрема, у розділі Найменування посади відповідальної особи зазначено Головний архітектор проекту , тоді як у Декларації Позивача - Головний архітектор проекту, особа, що здійснює авторський нагляд .
Крім того, у Декларації найменування органу, яким видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки зазначено Відділ архітектури містобудування та кадастру , тоді як найменуванням цього органу є Відділ архітектури містобудування та кадастру Уманської міської ради .
Проте, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що зазначені порушення є такими, що не мають наслідком скасування Декларації про початок виконання будівельних робіт.
Як вбачається з Декларації про початок виконання будівельних робіт від 14.02.2017 року №ЧК 082170451643, за адресою: вул. Воїнів-інтернаціоналістів, 15 в м. Умані Черкаської області здійснюється реконструкція житлового будинку з надбудовою третього та мансардного поверху.
Як зазначено в основних показниках об'єкта будівництва Декларації про початок виконання будівельних робіт від 14.02.2017 №ЧК 082170451643, загальна площа будинку до реконструкції - 412,70 кв.м., після реконструкції - 917,22 кв.м.; загальна площа квартир до реконструкції - 388,70 кв.м., після реконструкції - 860,77 кв.м.; житлова площа квартир до реконструкції - 268,90 кв.м., після реконструкції - 620,05 кв.м.; будівельний об'єм до реконструкції - 1816,00 кв.м., після реконструкції - 3314,00 кв.м.; кількість квартир до реконструкції - 8, після реконструкції - 13; кількість поверхів до реконструкції - 2, після реконструкції - 3 + мансардний.
Суд першої інстанції дійшов висновку, що реконструкція Позивачем зазначеного житлового будинку, що передбачає добудову додаткових його поверхів, внаслідок якої збільшується його площа, а отже і змінюються його геометричні розміри , здійснюється в порушення передбачених п.1 частини третьої ст. 37 та частини четвертої ст. 34 Закону №3038-VI вимог - без наявності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Дійсно, згідно з частиною першою та п.1 частини третьої ст. 37 Закону №3038-VI, право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт; для отримання дозволу подається заява, до якої додається копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію.
А відповідно до частини четвертої ст. 34 Закону №3038-VI, реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об'єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані , реконструкція або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв'язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, а також комплексна реконструкція кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду і нове будівництво об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Проте, будь-які докази, що реконструкція житлового будинку з надбудовою третього та мансардного поверху за адресою: вул. Воїнів-інтернаціоналістів, 15 в м. Умані Черкаської області здійснюється зі зміною зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, Відповідачем не надано.
А згідно з частиною другою ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, вимоги якої Відповідачем не виконано .
На підставі наведеного, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржене Позивачем Рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини першої ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення є, зокрема неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
А згідно з частиною другою ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню; порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.
Судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, що призвели до неправильного вирішення справи, тому Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 21 березня 2018 року скасовується та ухвалюється нове Рішення, яким адміністративний позов задовольняється повністю .
Відповідно до частини першої ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 139, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ІНТЕР-15 задовольнити, Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 21 березня 2018 року скасувати, ухвалити нове Рішення, яким адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати Рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області від 26.05.2017 року №26 про скасування дії рішення Відділу Державного архітектурно-будівельного контролю Уманської міської ради щодо реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 14.02.2017 року №ЧК 082170451643 на об'єкт Реконструкція житлового будинку з надбудовою третього та мансардного поверху за адресою: вул. Воїнів Інтернаціоналістів, 15, м. Умань, Черкаської області.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код за ЄДРПОУ 37471912) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ІНТЕР-15 (код за ЄДРПОУ 40661761) 4000,00 (чотири тисячі) грн. 00 коп. судового збору, сплаченого Квитанціями від 02 листопада 2017 року № 10023/0340 та від 02 травня 2018 року №92202.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Верховного Суду.
Постанову складено в повному обсязі 19.07.2018 року.
Головуючий суддя Бабенко К.А.
Судді: Літвіна Н.М.
Сорочко Є.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2018 |
Оприлюднено | 23.07.2018 |
Номер документу | 75423817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бабенко К.А
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні