Рішення
від 03.07.2018 по справі 903/667/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

03.07.2018Справа № 903/667/17

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід"

до відповідача-1 Волинської обласної психіатричної лікарні №1

до відповідача -2 Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинь-Екотепло"

до відповідача-3 Волинської обласної ради

про визнання недійсним договору оренди

Суддя Борисенко І.І.

Секретар судового засідання Холодна Н.С.

Представники сторін:

від позивача - Кондратюк В.В. за дов.;

від відповідача 3 - не з'явився;

від відповідача 2 - не з'явився;

від відповідача 1 - Солтистюк А.П. за дов.;

від позивача - Мельник І.Є. за дов.

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" звернулось до Господарського суду Волинської області з позовом до Волинської обласної психіатричної лікарні №1, Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинь-Екотепло" про визнання недійсним договору оренди котельні площею 242,9 кв.м., розташованої по вул. Теремнівська, 98, с. Липини, Луцького району, Волинської області, укладеного між Волинською обласною психіатричною лікарнею №1 та Товариством з обмеженою відповідальністю "Волинь-Екотепло".

На обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що передача в оренду котельні площею 242,9 кв.м., розташованої по вул. Теремнівська, 98 в с. Липини, Луцького району, Волинської області товариству з обмеженою відповідальністю "Волинь-Екотепло" відбулась за результатами вивчення попиту на оренду цього об'єкту, без проведення конкурсу. Укладення вказаного договору не відповідає приписам чинного законодавства, зокрема, Закону України "Про оренду державного та комунального майна", "Про теплопостачання", "Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності".

Ухвалою господарського суду Волинської області від 28.08.2017 порушено провадження у справі та прийнято до розгляду позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід", призначено до розгляду на 10.10.2017.

22.09.2017 через загальний відділ діловодства господарського суду Волинської області відповідач - 2 подав заперечення на позов, в якому позов не визнає, вважає позовні вимоги безпідставними та необґрунтованими.

22.09.2017 через загальний відділ діловодства господарського суду Волинської області відповідач - 1 подав відзив на позовну заяву, в якому позов не визнає.

Ухвалою господарського суду Волинської області від 22.11.2017 залучено до участі у розгляді справи відповідачем-3 Волинську обласну раду. Зобов'язано позивача надіслати відповідачу-3 Волинській обласній раді копію позовної заяви з додатками. Докази надіслання подати суду. Справу №903/667/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" до відповідача - Волинської обласної психіатричної лікарні № 1, відповідача -2 Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинь-Екотепло", відповідача-3 Волинської обласної ради про визнання недійсним договору оренди надіслано Господарському суду міста Києва за виключною підсудністю.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.12.2017 прийнято справу до провадження (суддя Борисенко І.І.) . Розгляд справи призначено на 16.01.2018.

15.12.2017 набрав чинності Закон України від 03.10.2017 "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", яким зокрема, Господарський процесуальний кодекс України викладений в новій редакції.

Пунктом 9 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України в редакції Закону України від 03.10.2017, чинної з 15.12.2017., передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Відповідно до абз.2 п. 3 ст. 12 Господарський процесуальний кодекс України, в редакції Закону України від 03.10.2017, чинної з 15.12.2017, загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 16.01.2017 у справі №903/667/17 ухвалено здійснювати розгляд справи у порядку загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання на 15.02.2018.

13.02.2018 через загальний відділ діловодства господарського суду міста Києва позивач подав відповідь на відзив відповідача. У відповіді позивач не погоджується з доводами наведеними у відзивах на позовну заяву, з наступних підстав. У відзивах на позов відповідачі, зокрема Волинська обласна рада та Волинська обласна психіатрична лікарня №1 не заперечують, що майно Волинської обласної психіатричної лікарні №1 та котельня зокрема є майном обласної комунальної власності. Проте, що дане майно є майном обласної комунальної власності свідчить і сам договір оренди, за умови якого власником майна є обласна громада інтереси якої при укладенні договору оренди представляє Волинська обласна рада.

12.03.2018 через загальний відділ діловодства господарського суду міста Києва від позивача надійшла заява про доповнення підстав позову. В який позивач просив визнати недійсним договір оренди індивідуального визначеного нерухомого майна, що є власністю територіальної громади сіл, селищ, міст Волинської області від 27.04.2017 року укладений між Волинською обласною радою, Волинською обласною психіатричною лікарнею №1 та Товариством з обмеженою відповідальністю Волинь-Екотепло за яким Волинська обласна психіатрична лікарня №1 передає, а Товариство з обмеженою відповідальністю Волинь-Екотепло приймає у строкове платне користування частину приміщення котельні, що розмішена за адресою: Волинська область, Луцький район, с. Липини, вул. Теремнівська, 98, корисною площею 242,9 кв.м.

13.03.2018 через загальний відділ діловодства господарського суду міста Києва відповідач подав відзив на відповідь позивача. В якому зазначив, що позовом та відповіддю позивача на відзив не погоджується. Відповідно до Статуту Волинської обласної психіатричної лікарні №1 м. Луцька, власником майна психіатричної лікарні є Волинська обласна рада. Психіатричній лікарні передано майно на праві оперативного управління, тобто вона є балансоутримувачем. Передача в оренду майна, що перебуває у власності територіальних громад сіл, селищ, міст Волинської області здійснюється у відповідності до Закону України Про оренду державного та комунального майна , а також згідно до нормативно-правових актів Волинської обласної ради, а не до Закону України Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності на який посилається позивач в позові. Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" у 2017 році не подавало до психіатричної лікарні заяви про бажання укласти договір оренди. Хоча мав можливість ознайомитись з оголошенням про намір передати котельню в оренду. Об'єктом трьохстороннього договору оренди від 27.04.2017 є лише приміщення котельні, а не котельня разом з котлами, обладнанням та іншим устаткуванням. Саме приміщення котельні (будівля) не може бути об'єктом теплопостачання.

Розгляд справи відкладався.

Представники відповідача 2,3 в підготовче судове засідання 17.05.2018 не з'явилися, проте були повідомлені належним чином про час, дату та місце судового засідання.

В підготовчому засіданні остаточно визначено предмет спору та характер спірних правовідносин, позовних вимог. З'ясовані всі питання визначені ст. 182 Господарського процесуального кодекс України.

Суд в підготовчому судовому засіданні поставив на обговорення питання про можливість завершення підготовчого провадження, та призначення справи до судового розгляду по суті.

Представники позивача та відповідача 1 зазначили про можливість закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 17.05.2018 суд закрив підготовче провадження у справі №903/667/17 та призначив розгляд справи №903/667/17 по суті на 07.06.2018.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.06.2018 відкладено розгляд справи на 03.07.2018.

Представники відповідача 2,3 в судове засідання 03.07.2018 не з'явилися, проте були повідомлені належним чином про час, дату та місце судового засідання.

Відповідно до статті 120 Господарського процесуального кодексу України судом вчинені дії для належного повідомлення відповідачів 2, 3 про розгляд справи.

У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

В судовому засіданні 03.07.2018 представники позивача підтримали позовні вимоги повністю та просили суд задовольнити позов.

В судовому засіданні 03.07.2018 представник відповідача 1 заперечив проти позовних вимог повністю, просив суд відмовити в позові повністю.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що наявні у матеріалах справи документи достатні для прийняття повного та обґрунтованого судового рішення у відповідності до ст. 252 Господарського процесуального кодексу України, а неявка представника відповідача 2,3 не перешкоджає вирішенню справи по суті за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши надані учасниками судового процесу документи і матеріали, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

06.04.2015 Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" звернулося до Волинської обласної психіатричної лікарні №1 з Заявою щодо надання в оренду приміщення котельні, з метою встановлення нових твердопаливних котлів, та надання послуг по постачанню пари та гарячої води.

Після отримання листа Психіатрична лікарня №1 м. Луцька звернулась до Волинської обласної ради з проханням надати дозвіл на оренду.

27.04.2015 р. з Волинської обласної ради надійшов лист про те, що остання не заперечує проти передачі зазначеного нежитлового приміщення в оренду.

14.04.2015 в газеті Волинь опубліковано оголошення про намір здати в оренду приміщення котельні. Таку ж інформацію було розміщено на веб -сайті обласної ради.

У десятиденний термін після опублікування оголошення до психіатричної лікарні надійшло 4 заяви від разних юридичних осіб, які бажали укласти договір оренди, а також позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід".

У зв'язку з тим, що надійшло більше ніж одна заява, Психіатрична лікарня повинна була оголосити конкурс намір про проведення конкурсу. Однак, керуючись Листом (вказівкою) голови облдержадміністрації від 21.05.2015 №3200/50/2-15 щодо призупинення процесу передачі об'єктів тепло генерації закладів обласної комунальної власності в оренду, Волинська обласна рада повідомила Психіатричну лікарню про таке призупинення (лист від 10.06.2015 №1064/65/2-15.

Юридичним особам, які виявили бажання укласти договір оренди приміщення котельні було надіслано листи повідомлення про зупинення процесу оренди, у тому числі і Позивача було повідомлено листом від 28.05.2015 №3103/2-26.15.

У 2017році (через два роки після призупинення процедури передачі нежитлового приміщення котельні в оренду) психіатрична лікарня розпочала нову процедуру передачі приміщення котельні в оренду. Аналогічне оголошення було розміщено на офіційному веб-сайті Волинської обласної ради.

За твердженням Відповідача, лише одна юридична особа виявила бажання укласти договір оренди Товариство з обмеженою відповідальністю Волинь-Екотепло . Тому, відповідно до п.3.7 Положення про оренду, у зв'язку з тим, що подано було лише одну заяву, конкурс на передачу майна в оренду психіатричною лікарнею не проводився.

27.04.2017 між Волинською обласною радою (далі - орендодавець, відповідач - 3) з однієї сторони, Волинською обласною психіатричною лікарнією №1 м. Луцька (далі - балансоутримувач, відповідач - 1) та Товариством з обмеженою відповідальністю Волинь-Екотепло (далі - орендар, відповідач - 2) укладено договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Волинської області (далі - договір).

Оскільки, загальна площа переданого в оренду майна психіатричною лікарнею перевищує 200 квадратних метрів, орендодавцем є Волинська обласна рада.

Тому, за твердженнями Відповідачів даний договір оренди приміщення котельні Волинської обласної психіатричної лікарні №1 м. Луцька був укладений відповідно до Закону України "Про оренду державного і комунального майна" та Положення про оренду нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, затвердженого рішенням обласної ради від 13.05.201 №4/46, зі змінами , внесеними рішенням обласної ради від 27.12.2011 №8/40 та від 14.1.2012 №13/61, яким передбачена процедура надання в оренду об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача щодо визнання недійсним договору оренди котельні площею 242,9 кв.м, підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 1.1. договору, цей договір регулює цивільно-правові відносини орендодавця, блансоутримувача і орендаря, пов'язані з передачею в оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, міст області.

Згідно з 1.2. договору балансоутримувач передає, а орендар приймає в строкове платне користування нерухоме майно, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області - частину приміщення котельні (далі - майно, що розміщене за адресою: Волинська область, Луцький район, село Липини, вул. Теремнівська, 98, корисною площею 242,9 кв.м., що знаходиться на балансі Волинської обласної психіатричної лікарні №1 м. Луцька (далі балансоутримувач), вартість якого визначена згідно зі звітом про оцінку і становить за незалежною оцінкою 530 769,00 грн.

Майно здається в оренду з метою надання послуг з виробництва та постачання теплової енергії (п. 1.3. договору).

Передача майна в оренду здійснюється за актом приймання-передачі, в якому зазначається перелік та стан майна, що орендується та інші відомості за узгодженням сторін (п. 1.4. договору).

Відповідно до п. 3.1. договору орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку і порядку використання орендної плати за користування майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (надалі - методики), затвердженої рішенням обласної ради від 13.05.2011 №4/46 зі змінами, або за результатами конкурсу на право оренди майна і становить на дату укладання договору 6 634,61 грн.

Відповідно до вимог ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Згідно з листа першого заступника голови Волинської обласної ради від 27.07.2017 року №1391/35/7-17 передача в оренду котельні площею 242,9 кв.м. розташованих по вул. Теремнівська, 98 в с. Липини, Луцького району, Волинської області Товариству з обмеженою відповідальністю Волинь-Екотепло відбулось за результатами вивчення попиту на оренду цього об'єкту, без проведення конкурсу.

Однак укладання договору оренди котельні, що перебуває у комунальній власності, лише на підстві Закону України Про оренду державного та комунального майна не відповідає приписам чинного законодавства. Так, відповідно до змісту ст.1 Закону України Про теплопостачання сфера теплопостачання - сфера діяльності з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії споживачам, і до об'єктів у сфері теплопостачання відносяться теплогенеруючі станції чи установки, теплові електростанції, теплоелектроцентралі, котельні, когенераційні установки, теплові мережі, які призначені для виробництва і транспортування теплової енергії, а також об'єкти та споруди, основне і допоміжне обладнання, що використовується для забезпечення безпечної та надійної експлуатації теплової мережі.

Як передбачено ст.2 Закону України "Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності" дія цього Закону поширюється в тому числі на відносини, пов'язані з передачею в оренду чи концесію цілісних майнових комплексів підприємств, їхніх структурних підрозділів у сферах теплопостачання , водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності.

Оскільки Волинська обласна психіатрична лікарня №1 є комунальним закладом засновником якого є Волинська обласна рада, що слідує з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, тому на відносини з передачі в оренду котельні Волинської обласної психіатричної лікарні №1 поширюються положення Закону України "Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності".

А згідно приписів ст.ст.5,6,7 Закону України "Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності" яким визначено процедуру передачів в оренду об'єктів у сфері теплопостачання комунальної власності відповідно до якої заява про передачу об'єкта у сфері теплопостачання подають відповідній раді, визначеній статтею 3 цього Закону, для розгляду на черговій сесії ради. За результатами розгляду заяви рада приймає рішення про пропозицію передачі об'єкта у сфері теплопостачання в оренду або про відмову в його передачі.

У разі прийняття відповідною радою, визначеною статтею 3 цього Закону, рішення про пропозицію передачі в оренду об'єкта у сфері теплопостачання, що перебуває у комунальній власності, здійснюється організаційно-технічна підготовка цього об'єкта до передачі відповідно в оренду . Після завершення такої підготовки оголошується конкурс на право отримання об'єкта в оренду чи концесію .

Організаційно-технічна підготовка об'єкта до передачі відповідно в оренду включає проведення інвентаризації основних засобів і товарно-матеріальних цінностей у складі такого об'єкта, впорядкування і відновлення технічної та будівельної документації щодо такого об'єкта, визначення вартості об'єкта шляхом здійснення незалежної оцінки, при ньому видом вартості визначається ринкова вартість, виділення земельної ділянки, закріпленої за об'єктом, у натурі (на місцевості). Окрім того орган, уповноважений управляти комунальним майном, готує:

інструкцію для заявників (у тому числі інформацію і вимоги щодо порядку проведення конкурсу, розроблення та оформлення заявок, інформацію про процедурні питання);

інформацію про оголошення конкурсу; проект конкурсної документації, що включає:

інструкцію для претендентів (у тому числі інформацію і вимоги щодо розроблення та оформлення конкурсних пропозицій, іншу інформацію (документи) для підготовки "топозицій про виконання умов конкурсу, інформацію стосовно об'єкта оренди, що має я статися в заяві для надання згоди органу Антимонопольного комітету України на отрпмання об'єкта в оренду; інформацію щодо умов конкурсу; істотні умови договору оренди.

Орган, уповноважений управляти комунальним майном, погоджує умови конкурсу нейтральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Після завершення підготовки об'єкта у сферах теплопостачання, що перебуває у комунальній власності, до передачі в оренду відповідна рада, визначена статтею 3 цього Закону, своїм рішенням:

затверджує конкурсну документацію;

утворює конкурсну комісію, затверджує її склад та порядок роботи;

оголошує конкурс;

визначає розмір реєстраційного внеску для участі в конкурсі.

А на підставі висновків конкурсної комісії відповідна рада, визначена у статті 3 цього Закону, не пізніше ніж протягом місяця приймає рішення про переможця конкурсу, про що конкурсна комісія не пізніше ніж протягом п'яти днів з дня прийняття рішення повідомляє переможця.

І протягом трьох місяців з дня прийняття рішення про визначення переможця конкурсу після погодження всіх умов і схвалення остаточної редакції проекту договору відповідна рада укладає з ним договір оренди. Орендодавцем у договорі виступає відповідна рада.

Передбачений законодавством порядок передачі об'єкту теплопостачання, що перебуває в комунальній власності відповідачами не було дотримано, а саме після надхождення листа ТОВ Волинь-Екотепло від 06.02.2017 року з пропозицією передачі йому в оренду котельні Волинська обласна рада з цього приводу ніякого рішення не приймала, передбачена законодавством організаційно-технічна підготовка котельні до передачі в оренду не проводилась. Зокрема не проводилась інвентаризації основних засобів і товарно-матеріальних цінностей у складі котельні, впорядкування і відновлення технічної та будівельної документації щодо котельні, не визначалась його ринкова вартість, не виділялась земельна ділянка, закріплена за котельнею, у натурі (на місцевості). Окрім того орган, уповноважений управляти комунальним майном, не підготував інструкцію для заявників (у тому числі інформацію і вимоги щодо порядку проведення конкурсу, розроблення та оформлення заявок, інформацію про процедурні питання), інформацію про оголошення конкурсу, проект конкурсної документації, що включає: інструкцію для претендентів (у тому числі інформацію і вимоги щодо розроблення та оформлення конкурсних пропозицій, іншу інформацію (документи) для підготовки пропозицій про виконання умов конкурсу, інформацію стосовно об'єкта оренди, що має міститися в заяві для надання згоди органу Антимонопольного комітету України на отримання об'єкта в оренду; інформацію щодо умов конкурсу; істотні умови договору оренди.

Орган, уповноважений управляти комунальним майном, не погоджував умови конкурсу з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Також, Волинська обласна рада в порушення вимог чинного законодавства не приймала рішення про затвердження конкурсної документації, утворення конкурсної комісії, затвердження її складу та порядку роботи, оголошення конкурсу, визначення розміру реєстраційного внеску для участі в конкурсі.

Відповідно конкурс з визначення переможця для укладення договору оренди котельні не проводився, Волинської обласною радою рішення про визначення такого переможця конкурсу не приймалось.

Суд погоджується з твердженням Позивача, що оспорюваним договором порушено права Товариства з обмеженою відповідальністю Укртрансзахід . Судом прийнято до уваги, що з метою укладення договору оренди котельні у 2015 році Позивач фінансував проведення оцінки котельні та обладнання, замовив у виробника котли для переобладнання цієї котельні і мав намір взяти участь в конкурсі з визначення переможця для укладення договору оренди цієї ж котельні та у 2016-2017 роках звертався до голови Волинської обласної ради та до головного лікаря лікарні з пропозицією передати в оренду котельні Волинської обласної психіатричної лікарні №1.

Тому, договір оренди укладений із Товариством з обмеженою відповідальністю Волинь-Екотепло здійснено з допущеними порушеннями порядку та підстав укладення такого договору порушує права позивача, який було позбавлений можливості взяти участь в конкурсі та укласти договір оренди цієї ж котельні.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Частиною 1 ст. 16 Цивільного кодексу України та ч. 2 ст. 20 Господарського коднексу України визначено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до ст.2 Закону України Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності дія цього Закону поширюється в тому числі на відносини, пов'язані з передачею в оренду чи концесію цілісних майнових комплексів підприємств, їхніх структурних підрозділів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності.

Тобто, дія цього Закону поширюється на відносини, пов'язані з передачею в оренду чи концесію як цілісних майнових комплексів підприємств, так і самостійно їхніх структурних підрозділів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності.

Згідно з ст.1 Закону України Про теплопостачання відповідно до якої об'єкт у сфері теплопостачання - теплогенеруючі станції чи установки, теплові електростанції, теплоелектроцентралі, котельні, когенераційні установки, теплові мережі, які призначені для виробництва і транспортування теплової енергії, а також об'єкти та споруди, основне і допоміжне обладнання, що використовується для забезпечення безпечної та надійної експлуатації теплових мереж.

Законом України від 10.10.2013 року №640-VII/640-18/ було внесено зміни до Закону України Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності з 10.11.2013 року положення цього закону поширюється не тільки на об'єкти централізованого теплопостачання, а на усі об'єкти теплопостачання.

У відзивах на позовну заяву відповідачі зазначили, що з позовом та відповіддю позивача на відзив не погоджується. Відповідно до Статуту Волинської обласної психіатричної лікарні №1 м. Луцька, власником майна психіатричної лікарні є Волинська обласна рада. Психіатричній лікарні передано майно на праві оперативного управління, тобто вона є балансоутримувачем. Передача в оренду майна, що перебуває у власності територіальних громад сіл, селищ, міст Волинської області здійснюється у відповідності до Закону України Про оренду державного та комунального майна , а також згідно до нормативно-правових актів Волинської обласної ради, а не до Закону України Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності на який посилається позивач в позові. Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" у 2017 році не подавало до психіатричної лікарні заяви про бажання укласти договір оренди. Хоча мав можливість ознайомитись з оголошенням про намір передати котельню в оренду. Об'єктом трьохстороннього договору оренди від 27.04.2017 є лише приміщення котельні, а не котельня разом з котлами, обладнанням та іншим устаткуванням. Саме приміщення котельні (будівля) не може бути об'єктом теплопостачання.

Суд дослідивши наявні матеріали справи не погоджується з таким твердженням відповідача. По-перше, відповідач у відзиві зазначив, що об'єктом трьохстороннього договору оренди від 27.04.2017 є лише приміщення котельні, а не котельня разом з котлами, обладнанням та іншим устаткуванням. Саме приміщення котельні (будівля) не може бути об'єктом теплопостачання. Що суперечить п. 1.3. договору, в якому зазначено, що майно здається в оренду з метою надання послуг з виробництва та постачання теплової енергії.

По-друге, відповідач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" у 2017 році не подавало до психіатричної лікарні заяви про бажання укласти договір оренди. Хоча мав можливість ознайомитись з оголошенням про намір передати котельню в оренду.

Проте, матеріали справи свідчать протележне, а саме, листом №19216-2 від 19.02.2016 Товариство з обмеженою відповідальністю Укртрансзахід звернулося до голови Волинської обласної ради з проханням надати в оренду котельню Волинської психіатричної лікарні №1, терміном на 5 років, з правом продовження оренди, що підтверджується резолюцією на листі, лист отримано 19.02.2016 Волинською обласною радою. 22.05.2017 позивач повторно звернувся з листом №б/н до голови Волинської обласної ради з проханням надати в оренду котельню Волинської психіатричної лікарні №1, терміном на 5 років, з правом продовження оренди, що підтверджується резолюцією на листі, лист отримано 22.05.2017 Грисуюк Ю.Є. представником Волинської обласної ради.

Листом першого заступника голови Волинської обласної ради від 27.07.2017 року №1391/35/7-17 повідомив, що передача в оренду котельні площею 242,9 кв.м. розташованих по вул. Теремнівська, 98 в с. Липини, Луцького району, Волинської області Товариству з обмеженою відповідальністю Волинь-Екотепло відбулось за результатами вивчення попиту на оренду цього об'єкту, без проведення конкурсу.

Відповідно до Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарсьва України у редакції 18.05.2012 за №253 затверджено Методичні рекомендації з питань організації конкурсу щодо передачі в оренду чи концесію об'єктів водо-, теплопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності, та укладення відповідних договорів в п.6 яких зазначено, що відповідно до Закону України Про особливості передачі в оренду чи цесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення. Що перебувають у комунальній власності поняття об'єкти централізованого водо-, теплопостачанняі водовідведення включає в тому числі майнові комплекси структурних підрозділів підприємств, які є достатніми для самостійного здійснення господарської діяльності у сферах водопостачання, водовідведення та очищення стічних вод, надання послуг, пов'язаних з постачанням споживачем тепла.

Відтак приміщення котельні Волинської психіатричної лікарні №1 є об'єктом централізованого теплопостачання, оскільки маючи необхідне обладнання достатнє для здійснення діяльності по наданню послуг, пов'язаних з постачанням споживачем тепла, а відтак передача в оренду вказаного об'єкта повино відбуватися на конкурсних засадах.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив, що Волинська обласна рада не вчиняла дій з прийняття рішення про пропозицію передачі в оренду котельні, проведення організаційно-технічної підготовки котельні до передачі в оренду, оголошення конкурсу на право отримання котельні в оренду, що підтверджує відсутність процедури з підготовки та організації конкурсу по передачі примішення котельні в оренду. Відповідачі і не заперечують відсутність наведених вище процедур. Відтак договоір оренди індивідуально визначеного майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Волинської області від 27.04.2017, а саме приміщення котельні було передано в оренду з порушенням вимог Закону України Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності .

Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності передача об'єкта у сфері теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебуває у комунальній власності, в оренду чи концесію здійснюється за ініціативою фізичних та юридичних осі, які можуть бути орендарями чи концесіонерами відповідно до Закону, або виконавчих органів сільських, селичних, міських рад чи місцевих органів виконавчої влади.

Відтак укладання договору оренди із Товариством з обмеженою відповідальністю Волинь-Екотепло з допущеним порушенням порядку та підстав укладення такого договору порушує права позивача, яке було позбавлене взяти участь в конкурсі та укласти договір оренди .

Відповідно до статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов'язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно зі статтею 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Обов'язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб'єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з'ясувати обставини, які мають значення для справи.

За приписами статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" до Волинської обласної психіатричної лікарні №1, Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинь-Екотепло" про визнання недійсним договору оренди котельні площею 242,9 кв.м., розташованої по вул. Теремнівська, 98, с. Липини, Луцького району, Волинської області, укладеного між Волинською обласною психіатричною лікарнею №1 та Товариством з обмеженою відповідальністю "Волинь-Екотепло" підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідачів солідарно.

Керуючись ст. ст.74, 76-80, 129, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" задовольнити повністю.

Визнати недійсним договір оренди індивідуального визначеного нерухомого майна, що є власністю територіальної громади сіл, селищ, міст Волинської області від 27.04.2017 року укладений між Волинською обласною радою (індентифікаційний код 00022444), Волинською обласною психіатричною лікарнею №1 (індентифікаційний код 05384318) та Товариством з обмеженою відповідальністю Волинь-Екотепло (індентифікаційний код 39569446) за яким Волинська обласна психіатрична лікарня №1 передає, а Товариство з обмеженою відповідальністю Волинь-Екотепло приймає у строкове платне користування частину приміщення котельні, що розмішена за адресою: Волинська область, Луцький район, с. Липини, вул. Теремнівська, 98, корисною площею 242,9 кв.м.

Стягнути з Волинської обласної психіатричної лікарні №1 (45601, Волинська обл., Луцький район, село Липини, вул. Теремнівська, будинок 98, індентифікаційний код 05384318) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" (43020, Волинська обл., місто Луцьк, вул. Георгія Гонгадзе, будинок 15, індентифікаційний код 33075116) судовий збір у розмірі 533 (п'ятсот тридцять три) грн. 33 коп.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинь-Екотепло" (43000, Волинська обл., місто Луцьк, вул. Ковельська, будинок 68, індентифікаційний код 39569446) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" (43020, Волинська обл., місто Луцьк, вул. Георгія Гонгадзе, будинок 15, індентифікаційний код 33075116) судовий збір у розмірі 533 (п'ятсот тридцять три) грн. 33 коп.

Стягнути з Волинської обласної ради (43027, Волинська обл., місто Луцьк, Майдан Київський, будинок 9, індентифікаційний код 00022444) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансзахід" (43020, Волинська обл., місто Луцьк, вул. Георгія Гонгадзе, будинок 15, індентифікаційний код 33075116) судовий збір у розмірі 533 (п'ятсот тридцять три) грн. 33 коп.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України

Повне рішення складено 20.07.2018

Суддя І.І. Борисенко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.07.2018
Оприлюднено25.07.2018
Номер документу75475280
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/667/17

Постанова від 13.03.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Ухвала від 05.02.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Ухвала від 15.01.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Постанова від 19.12.2018

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 14.11.2018

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 24.10.2018

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 27.09.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 24.09.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 23.08.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Рішення від 03.07.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні