Постанова
від 24.07.2018 по справі 826/14859/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/14859/17 Суддя (судді) першої інстанції: Кузьменко А.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Літвіної Н.М., Сорочка Є.О., секретаря Антоненко К.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2 на Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Міністерства юстиції України, Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Павловської Олени Володимирівни, за участю Третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні Відповідача - ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, про визнання протиправними та скасування Висновку та Наказу, визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення про задоволення її позову повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників Позивача, Відповідача - Міністерства юстиції України, та Третьої особи - ОСОБА_5 , перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Рішення суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.

Між громадянами України ОСОБА_5, як Продавцем-1, ОСОБА_6, як Продавцем-2, ОСОБА_4, як Продавцем-3, та громадянином України ОСОБА_9, як Покупцем, укладено Договір купівлі-продажу (відступлення) частки у статутному капіталі товариства від 31 березня 2017 року, відповідно до п.п. 1.1.-1.3. якого Продавець-1, Продавець-2 та Продавець-3 передають, а Покупець приймає у власність частки у статутному капіталі ТОВ СІМФЕРОПОЛЬСЬКЕ АТП №14329 (надалі - Товариство) і зобов'язується сплатити їх вартість на умовах, встановлених цим Договором; статутний капітал Товариства становить 570804 (п'ятсот сімдесят тисяч вісімсот чотири) гривні 00 копійок; розмір часток статутного капіталу Товариства, що відчужуються складають 100%, які належать Продавцю-1, Продавцю-2 та Продавцю-3 у таких частках: Продавець-1 володіє та розпоряджається часткою 8% (відсотків) статутного капіталу, що відповідає вкладу 45664 (сорок п'ять тисяч шістсот шістдесят чотири) гривні 32 копійки, Продавець-2 володіє та розпоряджається часткою 1% (відсоток) статутного капіталу, що відповідає вкладу 5708 (п'ять тисяч сімсот вісім) гривень 04 копійки, Продавець-3 володіє та розпоряджається часткою 91% (відсотків) статутного капіталу, що відповідає вкладу 519431 (п'ятсот дев'ятнадцять чотириста тридцять одна) гривня 64 копійки.

Рішенням загальних зборів учасників Товариства, оформленим Протоколом від 31 березня 2017 року №31/03-2017, виведено зі складу Товариства ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_4 та введено (прийнято) до Товариства нового учасника - громадянина України ОСОБА_9 із часткою 100% статутного капіталу.

Між громадянином України ОСОБА_9, як Продавцем, та Позивачем, як Покупцем, укладено Договір купівлі-продажу частки у статутному капіталі товариства від 18 квітня 2017 року згідно з п.п. 1.1.-1.3. якого Продавець передає (відступає), а Покупець приймає у власність частку у статутному капіталі Товариства і зобов'язується сплатити її вартість на умовах, встановлених цим Договором; статутний капітал Товариства становить 570804 (п'ятсот сімдесят тисяч вісімсот чотири) гривні 00 копійок; розмір частки статутного капіталу Товариства, що відчужується складає 99% (дев'яносто дев'ять відсотків), які належать Продавцю, що відповідає вкладу 565095,96 (п'ятсот шістдесят п'ять тисяч дев'яносто п'ять) гривень 96 копійок.

Рішенням загальних зборів учасників Товариства, оформленим Протоколом від 02 червня 2017 року №1, змінено місцезнаходження Товариства з адреси 95022, Україна, Автономна Республіка Крим, місто Сімферополь, вулиця Глінки, 72-А на адресу 04053, Україна, місто Київ, вулиця Січових Стрільців, 4А; затверджено Статут Товариства у новій редакції від 02 червня 2017 року.

06 червня 2017 року до Відповідача - Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Павловської Олени Володимирівни, звернувся представник Товариства з обмеженою відповідальністю Сімферопольське автотранспортне підприємство №14329 Комар Іван Михайлович із Заявою про державну реєстрацію зміни місцезнаходження юридичної особи.

Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 06 червня 2017 року Відповідачем - Приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Павловською Оленою Володимирівною, здійснено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи 10741050017066353 - зміни місцезнаходження.

11 липня 2017 року Позивачем до Відповідача - Комісії з розгляду скарг у сфері державної реєстрації Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України, подано Скаргу, в якій вона просила скасувати здійснену 06 червня 2017 року Приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Павловською Оленою Володимирівною реєстраційну дію №10741050017066353 щодо реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Сімферопольське автотранспортне підприємство №14329 (ідентифікаційний код 37039782) (зміни місцезнаходження, зміни складу або інформації про засновників).

04 серпня 2017 року Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації складено Висновок про відмову у задоволенні Скарги Позивача у зв'язку з оформленням її без дотримання вимог, визначених частиною п'ятою статті 34 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , а саме: відсутністю відомостей про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання та засвідчених в установленому порядку доданих до скарги копій документів.

Наказом Міністерства юстиції України Про відмову у задоволенні скарги ОСОБА_2 від 11 липня 2017 року від 09 жовтня 2017 року № 3747/7, на підставі зазначеного Висновку Комісії, у зв'язку з оформленням Скарги без дотримання вимог, визначених частиною п'ятою статті 34 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , а саме: відсутністю відомостей про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання та засвідчених в установленому порядку доданих до скарги копій документів, Позивачу у задоволенні Скарги відмовлено.

Відповідно до частин першої , другої ст. 34 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року №755-IV (надалі - Закон №755-IV), рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду; Міністерство юстиції України розглядає скарги: на проведені державним реєстратором реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду); на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України. Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги: на рішення (крім рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора; на дії або бездіяльність суб'єктів державної реєстрації. Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги стосовно державного реєстратора, суб'єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

Згідно з частиною п'ятою ст. 34 Закону №755-IV, скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації або територіального органу Міністерства юстиції України подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити: повне найменування (ім'я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім'я) представника скаржника, якщо скарга подається представником; зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, порушені на думку скаржника; викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги; відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення, повідомлення або реєстраційної дії державного реєстратора та/або внесення відомостей до Єдиного державного реєстру; підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складення скарги. До скарги додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника (за наявності), а також якщо скарга подається представником скаржника - довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.

Відповідно до п. 1 частини восьмої ст. 34 Закону №755-IV, Міністерство юстиції України та його територіальні органи відмовляють у задоволенні скарги, якщо скарга оформлена без дотримання вимог, визначених частиною п'ятою цієї статті.

Згідно з частиною дев'ятою ст. 34 Закону №755-IV, порядок розгляду скарг на рішення, дії чи бездіяльність державного реєстратора, суб'єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції України визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1128 (надалі - Порядок), для забезпечення розгляду скарг суб'єктом розгляду скарги утворюються постійно діючі комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (надалі - комісія), положення та склад яких затверджуються Мін'юстом або відповідним територіальним органом.

Згідно з п. 5 Порядку, перед розглядом скарги по суті комісія вивчає скаргу для встановлення: чи віднесено розгляд скарги відповідно до Законів до повноважень суб'єкта розгляду скарги (належний суб'єкт розгляду скарги); чи дотримано вимоги Законів щодо строків подання скарги, вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги; чи наявні (відсутні) інші скарги у суб'єкта розгляду скарги.

Відповідно до п. 7 Порядку, у разі коли встановлено порушення вимог Законів щодо строків подання скарги, вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги, суб'єкт розгляду скарги на підставі висновку комісії приймає мотивоване рішення про відмову у задоволенні скарги без розгляду її по суті у формі наказу.

Оскільки у Скарзі Позивача відсутні відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного в ній питання та додані до скарги копії документів в установленому порядку не засвідчено, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржені Позивачем Висновок та Наказ є правомірними.

Згідно з частиною другою ст. 6 Закону №755-IV, державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до частини четвертої ст. 17 Закону №755-IV, для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються, зокрема заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

Згідно з частиною шостою ст. 25 Закону №755-IV, порядок державної реєстрації, підготовки та оформлення рішень про реєстрацію громадських формувань, символіки та проведення інших реєстраційних дій визначається Міністерством юстиції України в Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.

Відповідно до п. 2 Розділу II Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 року №359/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.02.2016 року за №200/28330 (надалі - Порядок), документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати вимогам, установленим Законом.

Згідно з п. 15 Розділу II Порядку, за результатом проведеної державної реєстрації державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру вносить відомості до цього реєстру та формує з нього виписку, яка за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру розміщується на порталі електронних сервісів у день проведення державної реєстрації.

Оскільки подані представником Товариства з обмеженою відповідальністю Сімферопольське автотранспортне підприємство №14329 Комарем Іваном Михайловичем для проведення відповідних реєстраційних дій документи відповідали вимогам ст. 17 Закону №755-IV, оскаржені Позивачем реєстраційні дії Відповідача є правомірними, а тому і адміністративний позов в частині зобов'язання Міністерства юстиції України скасувати реєстраційну дію №10741050017066353 від 06 червня 2017 року, вчинену приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Павловською О.В. задоволенню не підлягає.

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення, а Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Верховного Суду.

Постанову складено в повному обсязі 25.07.2018 року.

Головуючий суддя Бабенко К.А.

Судді: Літвіна Н.М.

Сорочко Є.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2018
Оприлюднено30.07.2018
Номер документу75541709
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14859/17

Постанова від 05.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 24.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 02.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 02.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Рішення від 22.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні