УХВАЛА
26 липня 2018 року
Київ
справа №803/942/17
адміністративне провадження №К/9901/54389/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Пасічник С.С.,
суддів: Васильєвої І.А., Юрченко В.П.,
розглянувши касаційну скаргу Володимир-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 31.08.2017 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 12.12.2017 у справі №803/942/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Хан-Електробау Україна" до Володимир-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області, Головного управління ДФС у Волинській області про скасування податкових повідомлень-рішень,
УСТАНОВИВ:
Ухвалою Верховного Суду від 26.06.2018 зазначена касаційна скарга залишена без руху, оскільки подана після закінчення строку касаційного оскарження і вказані відповідачем підстави для поновлення цього строку визнані неповажними.
Особі, яка подала касаційну скаргу, встановлено десятиденний з моменту отримання копії ухвали строк, упродовж якого остання мала право вказати інші підстави для поновлення строку касаційного оскарження.
Копія ухвали Верховного Суду про залишення касаційної скарги без руху згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення одержана відповідачем 06.07.2018.
18.07.2018 до Верховного Суду надійшло клопотання відповідача, у якому останній, посилаючись на ті ж самі підстави для поновлення строку касаційного оскарження, які вже зазначались ним при зверненні до касаційного суду та були визнані неповажними згідно ухвали Верховного Суду від 26.06.2018 про залишення касаційної скарги без руху (неодноразові звернення до суду касаційної інстанції, зокрема, вперше в межах встановленого процесуальним законом строку і повернення попередньо поданих касаційних скарг з огляду на невиконання вимог закону і суду щодо надання документа про сплату судового збору через відсутність належного фінансування видатків бюджету, призначених для цієї мети), зазначає, що звертався до суду з клопотаннями про звільнення від сплати судового збору, його відстрочення і продовження строку, встановленого судом для усунення недоліків касаційної скарги, тобто своїми діями підтвердив реальний намір оскарження судових рішень, ухвалених у цій справі, й це, на думку податкового органу, є безумовною підставою для поновлення строку на касаційне оскарження.
Втім, як наголошувалось в ухвалі Верховного Суду про залишення цієї касаційної скарги без руху на підставі аналізу практики Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ), положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція) та національного законодавства, держава повинна своєчасно і в повному обсязі передбачити фінансування видатків бюджету органів державної влади, в тому числі, призначених для сплати судового збору, а тому останні, маючи однаковий обсяг процесуальних прав та обов'язків поряд з іншими учасниками справи, звертаючись до суду з метою захисту інтересів у правовідносинах, які виникли з приводу реалізації ними публічно-владних управлінських функцій, мають діяти вчасно та в належний спосіб, дотримуватися принципу "належного урядування", своїх власних внутрішніх правил та процедур, встановлених, зокрема, нормами процесуального закону, не можуть і не повинні отримувати вигоду від їх порушення та уникати виконання своїх процесуальних обов'язків.
Надаючи оцінку доводам відповідача щодо поважності підстав пропуску строку касаційного оскарження Верховний Суд враховував і практику ЄСПЛ у справі "Устименко проти України", який у пунктах 46, 47 Рішення зазначив, що право на справедливий судовий розгляд, гарантоване пунктом 1 статті 6 Конвенції, повинно тлумачитися у світлі Преамбули Конвенції, відповідна частина якої проголошує верховенство права спільною спадщиною Високих Договірних Сторін. Одним з основоположних аспектів верховенства права є принцип правової визначеності, яка передбачає дотримання принципу res judicata, тобто принципу остаточності рішення, згідно з яким жодна зі сторін не має права домагатися перегляду остаточного і обов'язкового рішення лише з метою повторного слухання справи і постановлення нового рішення. Відхід від цього принципу можливий лише тоді, коли він зумовлений особливими і непереборними обставинами.
У даному ж випадку, пропуск строку касаційного оскарження спричинено невиконанням відповідачем вимог процесуального закону щодо форми та змісту касаційної скарги в частині надання документа про сплату судового збору з огляду на відсутність у податкового органу коштів, призначених для цієї мети, неусуненням недоліку неодноразово поданих касаційних скарг у межах строку, встановленого судом касаційної інстанції і, як наслідок, їх поверненням заявнику, що, втім, в контексті наведених положень міжнародного права, національного законодавства, практики ЄСПЛ не є особливими і непереборними обставинами, які можуть зумовити перегляд остаточного і обов'язкового судового рішення після закінчення строку його касаційного оскарження, відтак, не свідчить про наявність поважних підстав для поновлення цього строку, як і посилання Володимир-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області на судову практику в інших справах, а також на вчинення ним дій з метою забезпечення сплати судового збору.
За правилами пункту четвертого частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на касаційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку касаційного оскарження, визнані судом неповажними.
Керуючись статтею 333 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Володимир-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 31.08.2017 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 12.12.2017 у справі №803/942/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Хан-Електробау Україна" до Володимир-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області, Головного управління ДФС у Волинській області про скасування податкових повідомлень-рішень.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.
Суддя - доповідач С.С. Пасічник
Судді: І.А. Васильєва
В.П. Юрченко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2018 |
Оприлюднено | 31.07.2018 |
Номер документу | 75560257 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Пасічник С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні