Рішення
від 31.07.2018 по справі 825/2305/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 липня 2018 року Чернігів Справа № 825/2305/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Ткаченко О.Є.,

секретаря Федорок К.М.,

позивача ОСОБА_1,

представника позивача ОСОБА_2,

представників відповідача Жайворонка І.В., Риженко І.С.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) до Прилуцької районної державної адміністрації Чернігівської області (вул. Київська, буд. 220, м. Прилуки, Прилуцький район, Чернігівська область, 17507) про поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та моральної шкоди

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1) звернувся до суду з позовною заявою до Прилуцької районної державної адміністрації Чернігівської області (далі - відповідач, Прилуцька РДА), в якій просить:

- визнати незаконним звільнення та поновити на посаді начальника управління агропромислового розвитку Прилуцької районної державної адміністрації Чернігівської області;

- стягнути середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 27.04.2018 по день остаточного розгляду справи (прийняття рішення) в суді.

- стягнути моральну шкоду в розмірі 10 000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що на момент попередження про можливе вивільнення 22.02.2018 в Прилуцькій РДА вакантною була посада державної служби категорії Б - керівника апарату Прилуцької РДА, на яку не було оголошено конкурс і яка є рівнозначною посадою відносно його посади. Проте дану вакантну посаду йому запропоновано не було. При пропозиції роботи не враховано переважне право позивача на залишення на роботі, чим порушено норму статті 42 КЗпП України. Зазначає, що відповідачем в порушення норм статті 247 КЗпП України та статті 38 Закону України Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності звільнення відбулося без звернення до виборного органу первинної профспілкової організації управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА, членом якої він є. Також зазначає, що вказані протиправні дії з боку відповідача є порушенням його законних прав на працю, які завдали йому моральних страждань та переживань, що є підставою для стягнення моральної шкоди в сумі 10000 грн.

Ухвалою Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області від 21.05.2018 позивачу відмовлено у відкритті провадження у справі, оскільки справу не належить розглядати за правилами цивільного судочинства.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 18.06.2018 позовна заява залишена без руху. У встановлений строк вимоги ухвали виконані, а провадження у справі відкрито 06.07.2018.

В судовому засіданні позивач та його представник заявлені вимоги підтримали та просили їх задовольнити в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві та наданих у справі доказах.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечували та просили відмовити в його задоволенні, оскільки позивач попереджений про наступне вивільнення не пізніше ніж за два місяці до такого вивільнення та йому запропонована інша посада у новоствореному відділі, а тому процедуру попередження про звільнення у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці (ліквідація) відповідачем дотримано. Відповідно до затверджених в. о. голови Прилуцької РДА вимог до осіб, які претендують на посаду керівника апарату, освіта позивача за спеціальністю Зоотехнік не відповідала затвердженим спеціальним вимогам до освіти. Крім того, звільнення позивача не вимагає згоди виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) на підставі абзацу 8 частини 1 статті 43-1 КЗпП України. А тому вважають, що доводи позивача щодо незаконного звільнення є безпідставними, відповідачем жодним чином не порушено прав та інтересів позивача при звільненні у зв'язку зі скороченням.

Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, судом встановлено наступне.

Відповідно до положень пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу підставою для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Також статтею 87 Закону України Про державну службу передбачено, що процедура вивільнення державних службовців на підставі пункту 1 частини 1 цієї статті визначається законодавством про працю. Звільнення на підставі пункту 1 частини 1 цієї статті допускається лише у разі, якщо державного службовця не може бути переведено на іншу посаду відповідно до його кваліфікації або якщо він відмовляється від такого переведення.

Відповідно до пункту 1 частини 1, частини 2 статті 40 КЗпП України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників. Звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Розпорядженням Чернігівської обласної державної адміністрації від 28.04.2014 № 202 затверджено граничну чисельність працівників районних державних адміністрацій (додаток 2), а саме Прилуцька РДА - усього 111 одиниць, у т.ч. апарату - 30 (а.с. 181-182).

Розпорядженням Чернігівської обласної державної адміністрації від 14.02.2018 № 79 внесено зміні в додаток 2 до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28.04.2014 № 202, виклавши його в новій редакції, а саме Прилуцька РДА - усього 80 одиниць, у т.ч. апарату - 18 (а.с. 183).

На виконання розпорядження голови Чернігівської обласної державної адміністрації від 14.02.2018 № 79 Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28.04.2014 № 202 , доручення голови Чернігівської обласної адміністрації від 19.02.2018 № 02-11/1171, розпорядження в.о. голови Прилуцької РДА від 19.02.2018 № 45-ос Про утворення Робочої групи щодо вдосконалення структури та штатної чисельності працівників прийнято розпорядження в.о. голови Прилуцької РДА від 22.02.2018 № 47-ос Про оптимізацію структури районної державної адміністрації , яким у пункту 1.2 вказано попередити керівних працівників структурних підрозділів районної державної адміністрації зі статусом юридичних осіб публічного права, згідно з додатком, про можливе вивільнення у зв'язку з організаційними змінами у структурі райдержадміністрації та скороченням штатної чисельності працівників райдержадміністрації, в т.ч. начальника управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА ОСОБА_1 (а.с. 43-47).

Розпорядженням в.о. голови Прилуцької РДА від 23.02.2018 № 48-ос Про структуру районної державної адміністрації затверджено структуру районної державної адміністрації (підпункт 3.3 пункту 3 - відділ економіки та агропромислового розвитку - 7 штатних посад) та граничну чисельність працівників Прилуцької РДА (відділ економіки та агропромислового розвитку: начальник відділу - 1 штатна посада; головний спеціаліст - 6 штатних посад) (а.с.48-50).

Розпорядженням в.о. голови Прилуцької РДА від 27.02.2018 № 51-ос Про припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку районної державної адміністрації прийнято рішення про припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00733628) шляхом ліквідації та створено комісію з припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку районної державної адміністрації (а.с.51-52).

Розпорядженням в.о. голови Прилуцької РДА від 25.04.2018 № 67-ос Про структурні підрозділи райдержадміністрації з 28.04.2018 ліквідовано управління агропромислового розвитку (підпункт 1.2) та визнано новоутворені структурні підрозділи райдержадміністрації, затверджені розпорядженням голови райдержадміністрації від 23.02.2018 № 48-ос Про структуру районної державної адміністрації правонаступниками зобов'язань, прав та обов'язків структурних підрозділів райдержадміністрації відповідно: 2.2.1. відділ економіки та агропромислового розвитку - відділу економічного розвитку та інвестиційної діяльності і управління агропромислового розвитку (шляхом злиття) (а.с. 53).

04.07.2018 за № 10621110025000495 внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА, що підтверджується витягом з сайту Міністерства юстиції України (а.с. 192-194).

Штатним розписом управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА на 2018 рік було передбачено 8 посад, а саме: начальник управління - 1 штатна одиниця (посадовий оклад - 7000 грн.), начальників відділів - 2 штатні одиниці (посадові оклади - 5800 грн. та 5300 грн.), головних спеціалістів - 5 штатних одиниць (посадовий оклад - 4100) (а.с. 114-116).

А відповідно до штатного розпису відділу економіки та агропромислового розвитку Прилуцької РДА на 2018 рік (введеного в дію з 01.03.2018) у складі відділу передбачено 7 посад, а саме начальник відділу - 1 штатна одиниця (посадовий оклад - 6500 грн.), головні спеціалісти - 6 штатних одиниць (посадовий оклад - 4100 грн.), в тому числі лише 4 посади агропромислового напрямку (а.с. 54).

Тобто у новоствореному відділі економіки та агропромислового розвитку Прилуцької РДА зменшились штатна чисельність посад (у тому числі спеціалістів агропромислового напрямку) та розмір оплати праці (посадові оклади).

На підставі наведеного судом встановлено, що в Прилуцькій РДА відбулись зміни в організації виробництва і праці, а саме ліквідація структурного підрозділу - управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА, який був юридичною особою зі статусом публічного права, та створення структурного підрозділу - відділу економіки та агропромислового розвитку Прилуцької РДА, а також скорочення штату працівників.

Щодо не врахування переважного права позивача на залишення на роботі серед працівників, яким було запропоновано роботу в новоствореному відділі економіки та агропромислового розвитку Прилуцької РДА як працівника з вищою кваліфікацією та якому залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат, суд зазначає.

Статтею 42 КЗпП України встановлено, що при скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.

При рівних умовах продуктивності праці і кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається: 1) сімейним - при наявності двох і більше утриманців; 2) особам, в сім'ї яких немає інших працівників з самостійним заробітком; 3) працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві, в установі, організації; 4) працівникам, які навчаються у вищих і середніх спеціальних учбових закладах без відриву від виробництва; 5) учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності, особам з інвалідністю внаслідок війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; 6) авторам винаходів, корисних моделей, промислових зразків і раціоналізаторських пропозицій; 7) працівникам, які дістали на цьому підприємстві, в установі, організації трудове каліцтво або професійне захворювання; 8) особам з числа депортованих з України, протягом п'яти років, з часу повернення на постійне місце проживання до України; 9) працівникам з числа колишніх військовослужбовців строкової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу та осіб, які проходили альтернативну (невійськову) службу, - протягом двох років з дня звільнення їх зі служби; 10) працівникам, яким залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат.

Перевага в залишенні на роботі може надаватися й іншим категоріям працівників, якщо це передбачено законодавством України.

Розпорядженням голови Прилуцької РДА від 06.04.2016 № 81-ос ОСОБА_1 призначено на посаду начальника Управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА з 06.04.2016 (а.с.28 особової справи № 165 ОСОБА_1).

Закон (стаття 492 КЗпП України) вимагає попередити працівника про наступне вивільнення не пізніше ніж за два місяці. Отже, попередити працівника можна і раніше. Однак у разі більш раннього попередження працівника доцільно вказувати точну дату наступного звільнення.

26.02.2018 в.о. голови Прилуцької РДА письмово, під розписку, попередив ОСОБА_1 про можливе наступне вивільнення 27.04.2018 відповідно до пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу та згідно з пунктом 1 частини 1 статті 40 КЗпП України, що відповідає вимогам частини 1 статті 49-2 КЗпП України (а.с.57).

Позивачу запропоновано посаду головного спеціаліста відділу економіки та агропромислового розвитку Прилуцької РДА, на яку останній погодився 14.03.2018 при умові надання йому посадової інструкції і розміру заробітної плати (а.с.58).

22.02.2018 відповідач звернувся до голови профспілкового комітету працівників управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА Булиги К.В. з повідомленням про можливе вивільнення позивача у зв'язку зі зміною організаційної структури та скороченням штатної чисельності працівників Прилуцької РДА відповідно до пункту 1 частини 1 статті 40 КЗпП України, про що свідчить особистий підпис Булиги К.В. (а.с.59).

11.04.2018 позивачем на ім'я в.о. голови Прилуцької РДА подана заява про звільнення його з посади начальника управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА відповідно до пункту 1 частини 1 статті 40 КЗпП України (а.с.60).

За погодженням Департаменту агропромислового розвитку Чернігівської обласної державної адміністрації від 13.04.2018 № 10-13/982 та Чернігівської обласної державної адміністрації від 16.04.2018 № 08-05/2426 розпорядженням в.о. голови Прилуцької РДА від 26.04.2018 № 71-ос відповідно до пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу та згідно з пунктом 1 частини 1 статті 40 КЗпП України ОСОБА_1 звільнено з посади начальника управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА (а.с.61-63).

Суд бере до уваги, що позивачу було запропоновано посаду головного спеціаліста відділу економіки та агропромислового розвитку Прилуцької РДА, на яку він погодився 14.03.2018, при умові надання йому посадової інструкції та інформації про розмір заробітної плати (а.с. 58).

Тобто роботодавець вчинив дії із залишення позивача на роботі в Прилуцькій РДА (запропонував залишитися на роботі згідно пропозиції на посаді головного спеціаліста відділу економіки та агропромислового розвитку Прилуцької РДА) і тим саме дотримався вимог частини 1 статті 42 КЗпП України.

Натомість написавши заяву на звільнення від 11.04.2018, ОСОБА_1 тим самим висловив свою незгоду із запропонованою посадою головного спеціаліста відділу економіки та агропромислового розвитку Прилуцької РДА та погодився бути звільненим відповідно до пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу і пунктом 1 частини 1 статті 40 КЗпП України з посади начальника управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА (а.с. 60).

Крім того, відділ економіки та агропромислового розвитку Прилуцької РДА відповідно до розпорядження в.о. голови Прилуцької РДА від 25.04.2018 № 67-ос є правонаступником зобов'язань, прав і обов'язків відділу економічного розвитку та інвестиційної діяльності та управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА, начальником якого призначено ОСОБА_7

Суд бере до уваги, що ОСОБА_7 працює начальником (управління) відділу економіки Прилуцької РДА з липня 2005 року (стаж роботи 13 років) та має спеціальність за дипломом Економіка та управління в галузі агропромислового розвитку , присвоєно кваліфікацію спеціаліста Економіста, організатора сільськогосподарського виробництва , що повністю відповідає освітньо-кваліфікаційним вимогам до даної посади (вища освіта за ступенем спеціаліста, магістра; галузь знань: Управління та адміністрування , Соціальні та поведінкові науки ), що підтверджується копією диплома, посадовою інструкцією начальника відділу економіки та агропромислового розвитку Прилуцької РДА (а.с. 132, 139-140).

А відповідно до копії диплома Д-1 № 358139 від 24.03.1981 ОСОБА_1 у 1981 році закінчив Харківській зооветеринарний інститут імені Н.М. Борисенка за спеціальністю Зоотехнія , присвоєно кваліфікацію Зооінженер , стаж роботи в Прилуцькій РДА з 05.05.1993 по 28.10.1995, з 06.04.2016 по 26.04.2018, що підтверджується копією трудової книжки та копією диплома (а.с. 17-21, 149).

Отже, в даному випадку підстави врахування переваг в залишенні на роботі позивача в Прилуцькій РДА відсутні, оскільки не підтверджуються рівні умови продуктивності праці і кваліфікації позивача та інших працівників, а тому порушення вимог статті 42 КЗпП України при звільненні не відбулись.

Щодо вакантної посади державної служби категорії Б - керівника апарату Прилуцької РДА суд встановив, що станом на 26.02.2018 і по теперішній час в Прилуцькій РДА наявна одна вакантна посада державної служби категорії Б - керівника апарату Прилуцької РДА (а.с. 120).

12.04.2018 ОСОБА_1 як начальником управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА написано заяви на ім'я в.о. голови Прилуцької РДА Росовського Д.М. та в.о. керівника апарату Прилуцької РДА Александровій С.О. про його переведення на рівнозначну посаду керівника апарату Прилуцької РДА у зв'язку з скороченням посади начальника управління агропромислового розвитку райдержадміністрації (а.с. 145, 147).

На вказані заяви надано відповіді від 26.04.2018 № 2.1-20/1581, № 2.1-20/1582, що відповідно до розпорядження в.о. голови Прилуцької РДА від 29.03.2018 № 60-ос Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби 29.03.2018 оголошено конкурс на зайняття вакантної посади державної служби категорії Б - керівник апарату Прилуцької РДА. У термін подання документів для участі у конкурсі на зайняття вакантної посади державної служби категорії Б заяви про участь у конкурсі від позивача не надійшло, тому прохання задовольнити не має можливості (а.с. 146, 148).

Суд звертає увагу, що у разі заміщення вакантних посад державної служби категорій Б і В роботодавці зазначають загальні вимоги відповідно до Закону України Про державну службу та спеціальні вимоги, які визначаються з урахуванням вимог спеціальних законів, що регулюють діяльність відповідного державного органу, та з урахуванням вимог посадових інструкцій, в порядку затвердженому наказом Національного агентства України з питань державної служби від 06.04.2016 № 72 Про затвердження Порядку визначення спеціальних вимог до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорій Б і В .

Розпорядженням в.о. голови Прилуцької РДА від 29.03.2018 № 60-ос Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби затверджено умови проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії Б - керівника апарату Прилуцької РДА (а.с. 170-176).

Судом встановлено, що відповідно до копії диплома Д-1 № 358139 від 24.03.1981 ОСОБА_1 у 1981 році закінчив Харківській зооветеринарний інститут імені Н.М. Борисенка за спеціальністю Зоотехнія , присвоєно кваліфікацію Зооінженер (а.с. 149).

Тобто, відповідно до затверджених в. о. голови Прилуцької РДА вимог до осіб, які претендують на посаду керівника апарату Прилуцької РДА, освіта позивача за спеціальністю Зоотехнія не відповідає затвердженим спеціальним вимогам до освіти на вказану посаду, а саме: освіта вища, магістр, спеціаліст, у галузі знань Освіта , Гуманітарні науки , Право .

Тому дана посада і не була запропонована позивачу з підстав не відповідності його освіти до спеціальних вимог правомірно.

Також суд звертає увагу на те, що відповідно до статті 5 Закону України Про місцеві державні адміністрації склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій.

У межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій, а також з урахуванням вимог статті 18 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , їх голови визначають структуру місцевих державних адміністрацій.

Типове положення про структурні підрозділи місцевої державної адміністрації та рекомендаційний перелік її структурних підрозділів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 6 Закону України Про місцеві державні адміністрації , на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання власних і делегованих повноважень, голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази.

Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

13.06.2016 видано розпорядження голови Прилуцької РДА № 134-ос Про структуру районної державної адміністрації , відповідно якого Управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА було структурним підрозділом Прилуцької РДА із статусом юридичної особи публічного права (8 штатних посад) (а.с. 185-186). А позивач обіймав посаду начальника Управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА з 06.04.2016.

Відповідно до статті 11 Закону України Про місцеві державні адміністрації керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій очолюють відповідні підрозділи і несуть персональну відповідальність перед головами відповідних державних адміністрацій за виконання покладених на ці підрозділи завдань.

Керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду та звільняються з посади головами відповідних державних адміністрацій за погодженням з органами виконавчої влади вищого рівня в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій зі статусом юридичних осіб публічного права здійснюють визначені Законом України Про державну службу повноваження керівника державної служби у цих структурних підрозділах.

Відповідно до пункту 3 статті 39 Закону України Про місцеві державні адміністрації голови місцевих державних адміністрацій призначають на посади та звільняють з посад своїх заступників, керівників структурних підрозділів відповідно до статей 10 та 11 цього Закону.

Отже, безпосереднім керівником для позивача є в.о. голови Прилуцької РДА Росовський Д.М., який є суб'єктом призначення відносно останнього.

Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 43-1 КЗпП України розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу без згоди виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) допускається у випадках звільнення керівника підприємства, установи, організації (філіалу, представництва, відділення та іншого відокремленого підрозділу).

Отже, звільнення позивача не вимагає згоди виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника), оскільки ОСОБА_1 був начальником (керівником) структурного підрозділу Прилуцької РДА, який був юридичною особою зі статусом публічного права і здійснював повноваження керівника державної служби (відповідно до статті 17 Закону України Про державну службу ), що підтверджується виданням ним наказу управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА від 26.02.2018 № 11-ос Про попередження про скорочення штатної чисельності працівників та про зміну істотних умов праці (а.с. 184).

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судовим розглядом не встановлено порушення відповідачем зазначених критеріїв при винесені оскаржуваного рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході судового розгляду відповідач як суб'єкт владних повноважень довів належним чином правомірність винесеного ним розпорядження від 26.04.2018 № 71-ос відповідно до пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу про звільнення ОСОБА_1 з посади начальника управління агропромислового розвитку Прилуцької РДА згідно з пунктом 1 частини 1 статті 40 КЗпП України.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві твердження позивача є необґрунтованими та не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, а тому позов задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) до Прилуцької районної державної адміністрації Чернігівської області (вул. Київська, буд. 220, м. Прилуки, Прилуцький район, Чернігівська область, 17507, код ЄДРПОУ 04061808) про поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та моральної шкоди відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Повне рішення суду складено 31 липня 2018 року.

Суддя О.Є. Ткаченко

Дата ухвалення рішення31.07.2018
Оприлюднено03.08.2018
Номер документу75645425
СудочинствоАдміністративне
Сутьпоновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та моральної шкоди

Судовий реєстр по справі —825/2305/18

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 06.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Постанова від 25.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Постанова від 25.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 23.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 15.10.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні