Постанова
від 13.01.2010 по справі 2а-11898/09/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 січня 2010 р. спр ава № 2а-11898/09/0570

час прийняття постанови :

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Масло І.В .

при секретарі Грішаєві Є.Є.

за участю

представника позивача Шестак С.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, ад міністративну справу за позо вом ОСОБА_1 до Державного реєстратора Виконавчого ком ітету Торезької міської ради Донецької області Дашко Іри ни Миколаївни, треті особи - То вариство з обмеженою відпові дальністю «Скіф-сервіс», ОС ОБА_2, про визнання відмови н езаконною та зобов' язання в чинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1. звернулася до су ду з позовом до Державного ре єстратора Виконавчого коміт ету Торезької міської ради Д онецької області Дашко Ірини Миколаївни про визнання від мови незаконною та зобов' яз ання вчинити певні дії (а.с. 3-4).

Свої вимоги позивач мотиву вала тим, що вона 16.07.2009 як голова ТОВ «Скіф-сервіс» звернулас я на підставі ст. 29 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» до Держа вного реєстратора Виконавчо го комітету Торезької місько ї ради Донецької області Даш ко І.М. для проведення реєстра ції змін до установчих докум ентів юридичної особи.

16.07.2009 відповідач відмовила у проведенні реєстраційних ді й «державна реєстрація змін до установчих документів юри дичної особи» на підставі не відповідності відомостей пр о засновників юридичної особ и відомостям щодо них, які міс тяться в Єдиному Державному реєстрі.

Вважає відмову незаконною , оскільки державному реєстр атору були надані всі необхі дні для здійснення реєстраці ї документи, передбачені ч.1 ст . 29 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців». Відмовляючи, Дашко І.М. н е вказала, які саме відомості про засновників не відповід ають відомостям в Єдиному Де ржавному реєстрі. Якщо вона м ала на увазі виключення зі ск ладу засновників одного з уч асників та прийом у члени нов их учасників, то це входить д о виключної компетенції зага льних зборів товариства, про токол зборів реєстратору був наданий.

Просила визнати незаконно ю відмову Державного реєстра тора Виконавчого комітету То резької міської ради Донецьк ої області Дашко І.М. від 16.07.2009 у п роведенні реєстраційних дій «державна реєстрація змін д о установчих документів юрид ичної особи» на підставі нев ідповідності відомостей про засновників юридичної особи відомостям щодо них, які міст яться в Єдиному Державному р еєстрі, та зобов' язати Держ авного реєстратора Виконавч ого комітету Торезької міськ ої ради Донецької області Да шко І.М. провести реєстрацію з мін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Скіф-се рвіс».

Ухвалою Донецького окружн ого адміністративного суду в ід 10.08.2009 до участі у даній адмін істративній справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо пред мету спору, на стороні відпов ідача залучені Товариство з обмеженою відповідальністю «Скіф-сервіс» та ОСОБА_2 (а .с. 35).

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив їх задовольнити.

Відповідач - Державний реєс тратор Виконавчого комітету Торезької міської ради Доне цької області Дашко І.М., предс тавник третьої особи - Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Скіф-сервіс», третя ос оба - ОСОБА_2. у судове засід ання не з' явилися. Про дату, ч ас та місце розгляду справи п овідомлені належним чином. С уд вважає за можливе розглян ути справу за їх відсутності на підставі наявних у справі доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и обставини справи та переві ривши їх доказами в межах зая влених позовних вимог, суд вс тановив наступне.

Третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Скіф-сервіс» є юридичною ос обою, зареєстровано 10.01.1992 викон авчим комітетом Торезької мі ської ради, включено до ЄДРПО У, ідентифікаційний код - 20324667, щ о підтверджується витягом з Єдиного Державного реєстру ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців серії АБ №№ 965912, 965913, 965914, 965915 (а.с. 15 - 18) та свідоцтвом пр о державну реєстрацію юридич ної особи серії А00 № 294840 (а.с. 127 т.1 р еєстраційної справи).

ТОВ «Скіф-сервіс» здійснюв ав свою діяльність на підста ві Статуту, який був зареєстр ований розпорядженням Торез ького міського голови № 12р від 10.01.1992 (а.с. 6 - 16 т.1 реєстраційної с прави).

Згідно з протоколом № 3 нара ди засновників товариства ві д 05.07.1992 виконання обов' язків г енерального директора викон авчої дирекції товариства по кладені на ОСОБА_2. (а.с. 5 т.1 р еєстраційної справи).

На даний момент ТОВ «Скіф-се рвіс» здійснює свою діяльніс ть на підставі Статуту (у нові й редакції), затвердженого пр отоколом зборів засновників ТОВ «Скіф-сервіс» № 4 від 21.11.2004 та підписаного засновниками ТО В «Скіф-сервіс» ОСОБА_1. та ОСОБА_2. (а.с. 76 - 84 т.1 реєстра ційної справи).

Як вбачається з витягу з Єди ного Державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців серії АБ № 965913 засно вниками ТОВ «Скіф-сервіс» є ОСОБА_1. (позивач) та ОСОБА_ 2. (третя особа), керівником ю ридичної особи та особою, яка має право вчиняти юридичні д ії від імені юридичної особи без довіреності, є ОСОБА_2 . (а.с. 16).

Протоколом № 2 загальних поз ачергових зборів засновникі в ТОВ «Скіф-сервіс» від 05.05.2008 О СОБА_2. був виключений зі скл аду товариства, головою това риства обрана ОСОБА_1., ген еральним директором обраний Демченко А.С. (а.с. 147 т.1 реєстрац ійної справи).

Рішенням Господарського с уду Донецької області від 12.08.20 08 (а.с 148 - 150 т.1 реєстраційної спр ави), яке набрало законної сил и згідно з ухвалою Донецьког о апеляційного господарсько го суду від 15.09.2008 (а.с 163 - 164 т.1 реєс траційної справи), по справі № 12/109 пн за позовом ОСОБА_2. до ОСОБА_1., ТОВ «Скіф-сервіс» про визнання недійсними ріш ення позачергових загальних зборів та наказу, рішення, вне сені в протокол № 2 від 05.05.2008 по п. п. 1, 2, 3, 4, 5 загальних позачергови х зборів засновників ТОВ «Ск іф-сервіс», були визнані неді йсними.

16.07.2009 ТОВ «Скіф-сервіс» зверн улося до Державного реєстрат ора Виконавчого комітету Тор езької міської ради Донецько ї області Дашко І.М. з прохання м провести реєстраційну дію «Державна реєстрація змін до установчих документів юриди чної особи», надавши відпові дні документи (а.с. 10).

Як вбачається з реєстрацій ної картки, наданої державно му реєстратору для внесення змін до установчих документі в, ОСОБА_1. просила внести н аступні зміни до установчих документів: виключити ОСОБ А_2. зі складу засновників ТО В «Скіф-сервіс», включити О СОБА_3. до складу засновникі в ТОВ «Скіф-сервіс», перерозп оділити статутний фонд ТОВ « Скіф-сервіс» (а.с. 6-9).

16.07.2009 за № 179 Державний реєстра тор Виконавчого комітету Тор езької міської ради Донецько ї області Дашко І.М. надала ТОВ «Скіф-сервіс» повідомлення «про відмову у проведенні де ржавної реєстрації», згідно з яким відмовлено в проведен ні реєстраційної дії «Держав на реєстрація змін до устано вчих документів юридичної ос оби» на підставі невідповідн ості відомостей про засновни ків юридичної особи відомост ям щодо них, які містяться в Єд иному Державному реєстрі (а.с . 11).

Позивач звернулась з даним позовом, оскільки вважає нез аконною цю відмову у проведе ні реєстраційних дій.

Завданням адміністративно го судочинства України відпо відно до положень статті 2 Код ексу адміністративного судо чинства України (далі за текс том - КАС України) є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи, з вимогою зареєструв ати зміни до установчих доку ментів звернулася ОСОБА_1 . від імені ТОВ «Скіф-сервіс», про що свідчить її підпис на р еєстраційній картці.

Як пояснив у судовому засід анні представник позивача, в она звернулася до Державного реєстратора Виконавчого ком ітету Торезької міської ради Донецької області Дашко І.М. я к голова ТОВ «Скіф-сервіс», то бто представник даної юридич ної особи.

До суду з даним позовом ОС ОБА_1. звернулася як фізична особа, не зазначивши, чим саме дії державного реєстратора порушили її права, свободи та інтереси як фізичної особи. У судовому засіданні представ ник позивача також не поясни в, яким чином дії відповідача стосуються позивача як фізи чної особи, він наполягав на т ому, що порушені права позива ча як голови ТОВ «Скіф-сервіс ».

Відсутність порушення пра в позивача як фізичної особи з боку відповідача є підстав ою для відмови у задоволенні позову їй як фізичній особі т а свідчить про відсутність с пору, який підлягає розгляду відповідно до пункту 1 частин и 1 статті 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, але з огляду на необхідніст ь повного, всебічного та об' єктивного розгляду справи, с уд вважає за необхідне надат и повну правову оцінку даног о спору.

При розгляді даної справи с уд перевіряє, чи діяла Держав ний реєстратор виконавчого к омітету Донецької міської ра ди Дашко І.М. згідно статті 19 Ко нституції України та пункту 1 абзацу 3 статті 2 КАС України, т обто на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Крім того, відповідно до ч. 3 с т. 2 Кодексу адміністративног о судочинства України у спра вах щодо оскарження рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкті в владних повноважень адміні стративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Суд приходить до висновку, щ о відповідач довів правомірн ість своїх дій.

Згідно із ч. 3 ст. 4 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» вiд 15.05.2003 № 7 55-IV (із змінами та доповненнями ) (далі - Закон № 755) зміни до уст ановчих документів юридично ї особи підлягають обов'язко вій державній реєстрації шля хом внесення відповідних змі н до записів Єдиного державн ого реєстру в порядку, встано вленому цим Законом.

Ст. 29 Закону № 755 регулює питан ня, пов' язані з державною ре єстрацією змін до установчих документів юридичної особи.

Частиною 1 статті 30 Закону № 7 55 передбачено, що державний ре єстратор відмовляє у проведе нні державної реєстрації змі н до установчих документів ю ридичної особи за наявності підстав, встановлених частин ою першою статті 27 цього Закон у.

Відповідно до статті 27 Зако ну № 755 підставою для відмови у проведенні державної реєстр ації юридичної особи є, зокре ма, невідповідність відомост ей про засновників (учасникі в) юридичної особи відомостя м щодо них, які містяться в Єди ному державному реєстрі.

Як вказувалося вище, згідно з витягом з Єдиного Державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців с ерії АБ № 965913 засновниками ТОВ «Скіф-сервіс» є ОСОБА_1. та ОСОБА_2.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону № 755 в Єдиному державному реєс трі містяться такі відомості щодо юридичної особи, як, зокр ема, перелік засновників (уча сників) юридичної особи, у том у числі ім'я, місце проживання , ідентифікаційний номер фіз ичної особи - платника податк ів, якщо засновник - фізична ос оба; прізвище, ім'я, по батьков і та ідентифікаційні номери фізичних осіб - платників под атків, які обираються (призна чаються) до органу управлінн я юридичної особи, уповноваж ених представляти юридичну о собу у правовідносинах з тре тіми особами, або осіб, які маю ть право вчиняти дії від імен і юридичної особи без довіре ності, у тому числі підписува ти договори.

Частиною 1 статті 18 Закону № 7 55 передбачено, якщо відомості , які підлягають внесенню до Є диного державного реєстру, б ули внесені до нього, то такі в ідомості вважаються достові рними і можуть бути використ ані в спорі з третьою особою, д оки до них не внесено відпові дних змін.

Аналіз вищеприведених нор м дає підстави стверджувати, що відомості, внесені до Єдин ого державного реєстру щодо засновників ТОВ «Скіф-сервіс », якими являються ОСОБА_1 . та ОСОБА_2., є достовірним и.

Позивач звернулася до відп овідача з вимогою внести змі ни до установчих документів: включити до складу засновни ків ТОВ «Скіф-сервіс» ОСОБА _3., виключити зі складу засно вників ТОВ «Скіф-сервіс» ОС ОБА_2. та перерозподілити ст атутний фонд ТОВ «Скіф-серві с» між нею та ОСОБА_3., що не відповідає даним, які містят ься в Єдиному державному реє стрі.

Таким чином, відповідач дія ла відповідно до статті 27 Зако ну № 755, відмовивши у проведенн і державної реєстрації юриди чної особи у зв' язку з невід повідністю відомостей про за сновників (учасників) юридич ної особи відомостям щодо ни х, які містяться в Єдиному дер жавному реєстрі.

Крім того, суд зазначає, що п остановою Донецького апеляц ійного адміністративного су ду від 23.04.2009 по справі № 2а-3/09/0549 вст ановлено, що «позивач (ОСОБ А_3.) вибула із числа засновни ків товариства у лютому 2004 рок у…» (а.с. 11 т.2 реєстраційної спр ави).

Щодо повноважень ОСОБА_1 . при зверненні до державного реєстратора з вимогою зареє струвати зміни до установчих документів суд зазначає нас тупне.

Відповідно до частини 8 стат ті 29 Закону № 755 якщо документи для проведення державної реє страції змін до установчих д окументів юридичної особи по даються особою, яка згідно з в ідомостями, внесеними до Єди ного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії в ід імені юридичної особи без довіреності, державному реє стратору додатково пред'явля ється паспорт. Якщо такі доку менти подаються іншим предст авником юридичної особи, дер жавному реєстратору додатко во пред'являється паспорт та надається документ або нота ріально засвідчена копія док умента, що засвідчує повнова ження представника.

Згідно з витягом з Єдиного Д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців серії АБ № 965913 керівником юридичної особи та особою, як а має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особ и без довіреності, є ОСОБА_2 .

Відповідно до ст. 62 Закону Ук раїни «Про господарські това риства» від 19 вересня 1991 року N 15 76-XII (надалі - Закон № 1576) у товари стві з обмеженою відповідаль ністю створюється виконавчи й орган: колегіальний (дирекц ія) або одноособовий (директо р). Дирекцію очолює генеральн ий директор… Дирекція (дирек тор) діє від імені товариства в межах, встановлених даним З аконом та установчими докуме нтами… Генеральний директор має право без довіреності ви конувати дії від імені товар иства.

Ця норма кореспондується з п. 8.20 Статуту, згідно з якою «ге неральний директор має право без довіреності виконувати дії від імені товариства».

Таким чином, суд приходить д о висновку, що тільки ОСОБА _2. як генеральний директор Т ОВ «Скіф-сервіс», мав право бе з довіреності звертатися до державного реєстратора з вим огою внесення змін до устано вчих документів.

Як встановлено у судовому з асіданні, до державного реєс тратора з вимогою провести р еєстраційну дію щодо внесенн я змін до установчих докумен тів звернулася ОСОБА_1. як голова ТОВ «Скіф-сервіс», але при цьому довіреності у відп овідності до ст. 29 Закону № 755 во на не надавала.

Відповідно до ст. 23 Закону № 1 576 посадовими особами органів управління товариства визна ються голова та члени викона вчого органу, голова ревізій ної комісії, а у товариствах, д е створена наглядова рада то вариства, - голова та члени рад и наглядової ради товариства .

Ст. 58 Закону № 1576 вищим органом товариства з обмеженою відп овідальністю є загальні збор и учасників. Вони складаютьс я з учасників товариства або призначених ними представни ків…Загальні збори учасникі в товариства обирають голову товариства.

Повноваження голови товар иства передбачені розділом 8 Статуту ТОВ «Скіф-сервіс».

Таким чином, ні нормативні а кти, ні статут, ні витяг не даю ть ОСОБА_1. як голові товар иства можливості діяти від і мені ТОВ «Скіф-сервіс» без до віреності, тобто позивач у да ному випадку не мала повнова жень на звернення до відпові дача від імені ТОВ «Скіф-серв іс».

Частиною 11 статті 29 Закону № 755 передбачено, що державний р еєстратор має право залишити без розгляду документи, які п одані для проведення державн ої реєстрації змін до устано вчих документів юридичної ос оби, якщо, зокрема, документи п одано особою, яка не має на це повноважень.

Суд зазначає, що залишення д окументів без розгляду є пра вом, а не обов' язком державн ого реєстратора.

Доводи представника позив ача відносно того, що позивач ем виконані вимоги ст. 29 Закон у № 755 та надані всі необхідні д окументи, тому відповідач не мала права відмовляти у пров еденні реєстраційних дій, су д не приймає до уваги, оскільк и Державний реєстратор Вико навчого комітету Торезької м іської ради Донецької област і Дашко І.М діяла відповідно д о ст.ст. 27, 30 Закону № 755, які регулю ють правовідносини, пов' яза ні саме з відмовою державног о реєстратора у проведення р еєстраційних дій.

Таким чином, суд приходить д о висновку про необґрунтован ість позовних вимог ОСОБА_1 та відмовляє в їх задоволен ні.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 17-20, 51, 69-72, 86, 121, 158-1 64, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволені позову ОСОБ А_1 до Державного реєстрато ра Виконавчого комітету Торе зької міської ради Донецької області Дашко Ірини Миколаї вни, треті особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «Скіф-сервіс», ОСОБА_2, про визнання відмови незаконною та зобов' язання вчинити пе вні дії - відмовити.

Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше но її вступну та резолютивну частини 13 січня 2010 року.

Повний текст постанови скл адений 18 січня 2010 року.

Заява про апеляційн е оскарження постанови суду подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення, а в р азі складення постанови у по вному обсязі - з дня складенн я в повному обсязі - до Донецьк ого апеляційного адміністра тивного суду через Донецький окружний адміністративний с уд.

Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.

Суддя Масло І.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2010
Оприлюднено15.06.2010
Номер документу7567182
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11898/09/0570

Ухвала від 27.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 27.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 12.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 29.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Постанова від 29.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Ухвала від 27.07.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

Постанова від 13.01.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні