КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/382/18 Суддя (судді) першої інстанції: Бояринцева М.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 серпня 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Літвіної Н.М., Сорочка Є.О., секретаря Антоненко К.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю Технобуд на Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 квітня 2018 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Технобуд до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства Київблагоустрій про визнання протиправним та скасування доручення, -
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 квітня 2018 року у задоволенні позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення про задоволення його позовних вимог повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників Сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити, Рішення суду першої інстанції - скасувати, ухвалити нове Рішення, яким адміністративний позов задовольнити повністю з наступних підстав.
Як зазначено представником Відповідача - Комунального підприємства Київблагоустрій , в судовому засіданні суду апеляційної інстанції, що не заперечується і представником іншого Відповідача, об'єкт Позивача є тимчасовою спорудою малої архітектурної форми та будь-яке право Позивача на земельну ділянку, де його розташовано, у встановленому законодавством порядку не визначено.
Проте, між Позивачем, як Покупцем, та Товариством з обмеженою відповідальністю ВІЛС , як Продавцем, укладено Договір купівлі-продажу нежитлової будівлі від 22 грудня 2003 року (надалі - Договір), за п. 1 якого Продавець продав а Покупець купив нежитлову будівлю з усіма приналежностями, в тому числі інженерними мережами і комунікаціями, яка складається з: нежитлової будівлі літери Д , площею 852,1 кв.м. та нежитлової будівлі літери Е , площею 949,3 кв.м., загальною площею 1801,40 кв. м., яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Електротехнічна, будинок 1 (Один) (надалі за текстом вся нерухомість разом - Будівля), у порядку та на умовах, визначених цим Договором, Покупець зобов'язаний прийняти Будівлю та оплатити його вартість.
09 грудня 2008 року Позивачем до Київської міської ради подано Клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за результатом розгляду якого Висновком постійної комісії з питань земельних відносин, містобудування та архітектури від 25 серпня 2009 року №К-14798 рекомендовано міському голові надати Позивачу дозвіл на розроблення документації із землеустрою при умові вирішення майново-правових питань та погодження землекористувача, як знаходиться за адресою: м. Київ, Деснянський район, перетин вулиць Т.Драйзера та Електротехнічної, в оренду на 10 років, для будівництва, експлуатації та обслуговування торгівельного комплексу з облаштуванням торгівельного майданчика оптово-роздрібної торгівлі, будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправного комплексу (АЗК), орієнтовною площею 2,290га.
02 лютого 2010 року Київською міською радою надано Позивачу Дозвіл на розроблення документації із землеустрою №Д-4596 щодо оренди на 10 років земельної ділянки, орієнтовним розміром 2,290 га, яка знаходиться за адресою: м. Київ, Деснянський район, перетин вулиць Т.Драйзера та Електротехнічної, для будівництва, експлуатації та обслуговування торгівельного комплексу з облаштуванням торгівельного майданчика оптово-роздрібної торгівлі, будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправного комплексу (АЗК).
Як вбачається з Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 12 червня 2015 року НВ-8000185212015, для здійснення державної реєстрації земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:62:020:0028, яка знаходиться за адресою: м. Київ, Деснянський район, вул. Електротехнічна, 1, подано Проект землеустрою щодо її відведення.
15 грудня 2015 року Товариством з обмеженою відповідальністю ЕЮБ ГРИВНА-ПЛЮС виготовлено Технічний паспорт на громадський (виробничий) будинок, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Електротехнічна, 1.
14 листопада 2017 року старшим інспектором КП Київблагоустрій внесено Припис №1722333 (надалі - Припис), в якому встановлено порушення Позивачем п. 13.3.1. п. 20.1.1. Правил благоустрою міста Києва, затверджених Рішенням II сесії VI скликання Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051, у зв'язку з чим запропоновано усунути їх наданням до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Виконавчого орану Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) проектно-дозвільної документації на розміщення тимчасової споруди (павільйону) в термін до 3-х днів; в разі відсутності проектно-дозвільної документації демонтувати тимчасову споруду (павільйон) власними силами, відновити благоустрій; попереджено Позивача, що в разі невиконання вимог Припису будуть вжиті заходи згідно чинного законодавства.
Згідно з пп. 13.3.3. п. 13.3. Правил благоустрою міста Києва, затверджених Рішенням II сесії VI скликання Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051 (надалі - Правила), рішення про демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва (щодо об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі). Тобто, про демонтаж зазначеної споруди приймається саме Рішення .
14 грудня 2017 року Комісією з виділу управління екології та природних ресурсів Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято Рішення, яким доручено Комунальному підприємству Київблагоустрій вжити заходи з демонтажу самовільно встановлених елементів благоустрою, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, а саме павільйону, який знаходиться за адресою: м. Київ, Деснянський район, ріг вулиць Теодора Драйзера та Електротехнічної.
Відповідно до п. 2 частини першої ст. 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 06.09.2005 року №2807-ІV (надалі - Закон №2807-ІV), до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
Згідно з частиною першою ст. 34 Закону №2807-ІV, правила благоустрою території населеного пункту (надалі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
Відповідно до п. 20.2.11. п. 20.2. Правил, у разі виявлення уповноваженими особами Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, КП Київблагоустрій самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) об'єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи), елементів об'єктів благоустрою, їх власникам (користувачам або особам, які здійснили розміщення (встановлення)), вноситься припис з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, елементу об'єкта благоустрою, із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до підпункту 13.3.1 пункту 13.3 розділу XIII цих Правил.
Згідно з пп. 13.3.1. п. 13.3. Правил, у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав'ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об'єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київблагоустрій" (далі - КП "Київблагоустрій) вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.
Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.
Засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі мають бути демонтовані (переміщені) негайно після отримання припису.
У разі внесення припису власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі уповноважена особа, яка внесла припис, негайно повідомляє про це Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент промисловості та розвитку підприємництва).
Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) зобов'язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).
У разі невиконання припису уповноважена особа, яка внесла припис , у триденний строк складає протокол про адміністративне правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якою визначено, що порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Проте, в порушення вимог пп. 13.3.1. п. 13.3. Правил, що є імперативною нормою, Відповідачем - Комунальним підприємством Київблагоустрій , відповідний протокол про адміністративне правопорушення складено не було.
Відповідно до пп. 13.3.2. п. 13.3. Правил, зокрема, у разі якщо власники (користувачі або особи, які здійснили розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі не здійснили демонтаж в строки, зазначені в приписі, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації вживають заходів щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, а Департамент промисловості та розвитку підприємництва - щодо демонтажу об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на підставі рішень, зазначених у підпункті 13.3.3 пункту 13.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат згідно з абзацом 3 цього підпункту.
Відповідно до п. 1 Правил, зокрема тимчасова споруда - це споруда функціонального (в тому числі для здійснення підприємницької діяльності), декоративно-технологічного призначення, в тому числі мала архітектурна форма, яка виготовляється з полегшених збірних конструкцій та встановлюється без улаштування заглибленого фундаменту тощо.
Проте , згідно з п. 1 частини першої ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01 липня 2004 року №1952-IV (надалі - Закон №1952-IV), державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (надалі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
А відповідно до частини четвертої ст. 5 Закону №1952-IV, не підлягають державній реєстрації речові права та їх обтяження на корисні копалини, рослини, а також на малі архітектурні форми , тимчасові , некапітальні споруди , розташовані на земельній ділянці, переміщення яких можливе без їх знецінення та зміни призначення, а також окремо на споруди, що є приналежністю головної речі, або складовою частиною речі, зокрема на магістральні та промислові трубопроводи (у тому числі газорозподільні мережі), автомобільні дороги, електричні мережі, магістральні теплові мережі, мережі зв'язку, залізничні колії.
Як вбачається з Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 23 грудня 2015 року за індексним номером 50647562 (а.с. 17), за Позивачем зареєстровано право приватної власності на об'єкт нерухомого майна: нежитлову будівлю літери Д , площею 852,1 кв.м. та нежитлову будівлю літери Е , площею 949,3 кв.м., загальною площею 1801,40 кв. м., яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Електротехнічна, будинок 1.
Згідно з частиною четвертою ст. 41 Конституції України, ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Частиною першою ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визначено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Відповідно до частини другої ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
А згідно з частиною другою ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, вимоги якої Відповідачем не виконано .
На підставі наведеного, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржене Позивачем Рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини першої ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення є, зокрема неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
А згідно з частиною другою ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню; порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.
Судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, що призвели до неправильного вирішення справи, тому Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 квітня 2018 року скасовується та ухвалюється нове Рішення, яким адміністративний позов задовольняється повністю .
Відповідно до частини першої ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 139, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Технобуд задовольнити, Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 квітня 2018 року скасувати, ухвалити нове Рішення, яким адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати Рішення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 14 грудня 2017 року щодо вжиття заходів з демонтажу самовільно встановлених елементів благоустрою, яке належить на праві власності Товариству з обмеженою відповідальністю Технобуд та знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Електротехнічна, 1, оформлене як доручення.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (код за ЄДРПОУ 34926981) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Технобуд (код за ЄДРПОУ 32767760) 4405,00 (чотири тисячі чотириста п'ять) грн. 00 коп. судового збору, сплаченого Платіжними дорученнями від 04 січня 2018 року № 5 та від 11 травня 2018 року №49.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Верховного Суду.
Постанову складено в повному обсязі 06.08.2018 року.
Головуючий суддя Бабенко К.А.
Судді: Літвіна Н.М.
Сорочко Є.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2018 |
Оприлюднено | 09.08.2018 |
Номер документу | 75756446 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бабенко К.А
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні