Ухвала
від 10.08.2018 по справі 554/6113/18
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 10.08.2018 Справа № 554/6113/18

Провадження № 1-кс/554/7499/2018

У Х В А Л А

іменем України

10.08.2018 року м. Полтава

Слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави Тімошенко Н.В., розглянувши клопотання слідчого спеціальної поліції відділу РОВЗ СУ ГУНП в Полтавській області капітана поліції Дембіцького Ігора Валерійовича про проведення експертизи,

встановила:

Слідчий звернувся до суду із клопотанням про проведення експертизи, посилаючись на те що, досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно наказу Командуючого Сухопутних військ Збройних Сил України №575 від 15.07.2015 майор ОСОБА_2 призначений на посаду військового комісара Машівського РВК Полтавської області, де і до цього часу проходить військову службу.

Службовими особами у статтях 364, 368, 368-2, 369 КК України є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Службовими особами, які займаюсь відповідальне становище, у статтях 368, 368-2, 369 та 382 КК України є особи, зазначені у пункті 1 примітки до статті 364 цього Кодексу, посади яких згідно із статтею 6 Закону України Про державну службу належить до категорії Б , судді, прокурори і слідчі, а також інші, крім зазначених у пункті 3 примітки до цієї статті, керівники і заступники керівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів та одиниць.

Відповідно до статті 3 Закону України Про Збройні Сили України Міністерство оборони України є центральним органом виконавчої влади і військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили України.

Комплектування Збройних Сил України особовим складом і мобілізаційне та оперативне розгортання в особливий період, здійснення заходів, пов'язаних з підготовкою та призовом громадян на військову службу забезпечується Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 Положення про Міністерство оборони України визначено, що Міністерство оборони у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сфері оборони і військового будівництва.

Як зазначено в абзаці 16 статті 1 Закону України Про оборону України , до органів військового управління віднесено і військові комісаріати, що забезпечують, виконання законодавства з питань військового обов'язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Таким чином, Міністерство оборони України реалізує державну політику з питань національної безпеки у воєнній сфері, сфері оборони і військового будівництва як безпосередньо, так і через органи військового управління, що перебувають у його підпорядкуванні.

Пунктом 1.3 Положення про військові комісаріати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2013 №389, визначено, що військові комісаріати утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві, інших містах, районах, районах у містах, які очолюють військові комісари, що організовують їх діяльність.

При цьому районні, об'єднанні районні, міські, об'єднані міські, військові комісаріати, на території відповідальності якого вони перебувають згідно з адміністративно-територіальним устроєм України, та є відокремленими підрозділами відповідних обласних військових комісаріатів, тобто одиницею органу державної влади.

Отже, військові комісари є службовими особами, які займають відповідальне становище, оскільки вони є керівниками одиниці органу державної влади та на них покладено організаційно-розпорядчі обов'язки, до яких входить:

- забезпечення виконання особовим складом військового комісаріату поставлених перед ним завдань;

- присвоєння військового звання солдата (матроса) запасу одночасно з прийняттям на військовий облік осіб, які не проходили військової служби або були позбавлені військових звань під час проходження військової служби та служби у військовому резерві чи за вироком суду;

- здійснювати заходи щодо підвищення кваліфікації військовослужбовців та працівників військових комісаріатів;

- здійснювати контроль за веденням військового обліку військовозобов'язаних та призовників, бронюванням військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час в місцевих держадміністраціях, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах.

Враховуючи вищевикладене, майор ОСОБА_2 перебуваючи на посаді військового комісара Машівського районного військового комісаріату в Полтавській області являється службовою особою, що займає відповідальне становище.

27.07.2018 до Машівського районного військового комісаріату Полтавської області прибув військовозобов'язаний гр. ОСОБА_3, який перебував на обліку у даному військовому комісаріаті, визнаний придатним для проходження військової служби та отримав повістку на вибуття для проходження зборів в оперативному резерві в якості резервіста. Гр. ОСОБА_3, не бажаючи проходити збори в оперативному резерві, звернувся до військового комісара Машівського РВК Полтавської області майора ОСОБА_2 з проханням не посилати його на вказані збори, на що отримав відмову.

В подальшому, переслідуючи свій злочинний намір, який полягав у наданні неправомірної вигоди службовій особі, яка займає відповідальне становище, гр. ОСОБА_3 30.07.2018 близько 09 год. 30 хв. знову прибув до службового кабінету військового комісара Машівського РВК Полтавської області майора ОСОБА_4, та запропонував військовому комісару вирішити питання щодо непризову його на військові збори, зазначивши, що за виконання вказаних дій надасть майору ОСОБА_2 неправомірну вигоду в розмірі 100 доларів США. Після отримання такої пропозиції майор ОСОБА_2 звернувся до правоохоронних органів із заявою про злочин.

02.08.2018 приблизно о 12 год. 40 хв. гр. ОСОБА_3, реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на ухилення від проходження військових зборів шляхом надання неправомірної вигоди службовій особі, яка займає відповідальне становище, знову прийшов до Машівського РВК Полтавської області, перебуваючи за адресою: вул. Незалежності, 116а, селище Машівка, Полтавської області, у службовому кабінеті військового комісара надав майору ОСОБА_2, який знаходився під контролем правоохоронних органів, неправомірну вигоду в сумі 100 доларів США, за вирішення питання щодо непризову його на військові збори.

Таким чином 02.08.2018, ОСОБА_3, перебуваючи у службовому кабінеті військового комісара Машівського районного військового комісаріату Полтавської області майора ОСОБА_2 за адресою: Полтавська обл., селище Машівка, вул. Незалежності, 116а, надав неправомірну вигоду в розмірі 100 доларів США зазначеній службовій особі, що займає відповідальне становище за вирішення питання щодо непризову його на військові збори, чим вчинив надання неправомірної вигоди за вчинення службовою особою, яка займає відповідальне становище, дій з використанням службового становища, тобто злочин передбачений ч. 3 ст. 369 КК України.

02 серпня 2018 року в період часу проведено обшук службового кабінету №10/2 військового комісара Машівського РВК Полтавської області ОСОБА_2, що розташований на першому поверсі Машівського РВК в Полтавській області за адресою: Полтавська обл., Машівський р-н, смт. Машівка, вул. Незалежності 116а, в ході якого виявлено та вилучено:

- на робочому столі ОСОБА_2, біля блокноту було виявлено та вилучено: грошові кошти у сумі 100 доларів США однією банкнотою з номерними позначеннями FC10695519A, які упаковані у сейф-пакет Національної поліції України №4310335 із підписами слідчого та понятих.

У зв'язку із необхідністю дослідження документів, а саме грошових коштів - 100 доларів США однією банкнотою з номерними позначеннями FC10695519A, які виявлено та вилучено на робочому столі ОСОБА_2, які йому як неправомірну вигоду надав ОСОБА_3, постала необхідність у призначенні відповідної експертизи, а саме судово-технічної експертизи документів, для чого експерту потрібно поставити запитання, такі як:

1. Чи відповідає надана на дослідження банкнота номіналом 100 доларів США з номерними позначеннями FC10695519A, яку виявлено та вилучено на робочому столі ОСОБА_2, яку йому як неправомірну вигоду 02.08.2018 р. надав ОСОБА_3 аналогічним банкнотам, що знаходяться у офіційному обігу ?

2. Якщо ні, то яким способом нанесені на неї зображення ?

Проведення експертизи доцільно доручити відомчій МВС України експертній установі, а саме Полтавському науково-дослідному експерто-криміналістичному центру (НДЕКЦ) МВС України.

Ураховуючи, що для з'ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, слідчий звернувся до суду з вказаним клопотанням.

У судове засідання слідчий не з'явився, надавши суду заяву про розгляд його клопотання у його відсутність, клопотання підтримує в повному обсязі, просить задовольнити.

Згідно норми ч. 4 ст. 107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Статтею 244 ч.1 КПУ України визначено що, у разі якщо для з'ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Також відповідно до вимог ст. 242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з'ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з'ясування питань права.

Слідчий або прокурор зобов'язані звернутися з клопотанням до слідчого судді для проведення експертизи щодо: 1) встановлення причин смерті; 2) встановлення тяжкості та характеру тілесних ушкоджень; 3) визначення психічного стану підозрюваного за наявності відомостей, які викликають сумнів щодо його осудності, обмеженої осудності; 4) встановлення віку особи, якщо це необхідно для вирішення питання про можливість притягнення її до кримінальної відповідальності, а іншим способом неможливо отримати ці відомості; 5) встановлення статевої зрілості потерпілої особи в кримінальних провадженнях щодо злочинів, передбачених статтею 155 Кримінального кодексу України. 6) визначення розміру матеріальних збитків, шкоди немайнового характеру, шкоди довкіллю, заподіяної кримінальним правопорушенням.

Слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Слідчий суддя самостійно визначає експерта, якого необхідно залучити, або експертну установу, якій необхідно доручити проведення експертизи.

Слідчий суддя, дослідивши витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, та інші письмові докази, вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню. Сторона обвинувачення довела наявність достатніх підстав вважати, що проведення експертизи необхідне для встановленню істини у вказаному кримінальному провадженні.

Керуючись ст. ст. 242-244 КПК України, слідчий суддя

ухвалив:

Клопотання слідчого спеціальної поліції відділу РОВЗ СУ ГУНП в Полтавській області капітана поліції Дембіцького Ігора Валерійовича про проведення експертизи задовольнити.

1.Призначити по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 30.07.2018 за № 42018170690000040 СУДОВО-ТЕХНІЧНУ ЕКСПЕРТИЗУ ДОКУМЕНТІВ, провадження якої доручити експертам Полтавського НДЕКЦ МВС України.

2. На вирішення експертів поставити такі питання:

2.1. Чи відповідає надана на дослідження банкнота номіналом 100 доларів США з номерними позначеннями FC10695519A, яку виявлено та вилучено на робочому столі ОСОБА_2, яку йому як неправомірну вигоду 02.08.2018 р. надав ОСОБА_3 аналогічним банкнотам, що знаходяться у офіційному обігу ?

2.2. Якщо ні, то яким способом нанесені на неї зображення ?

3. Дозволити експертам використовувати за необхідності матеріали кримінального провадження, а також зазначені речові докази.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Н.В.Тімошенко

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення10.08.2018
Оприлюднено13.08.2018
Номер документу75827360
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —554/6113/18

Ухвала від 22.08.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Ухвала від 22.08.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Ухвала від 15.08.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Ухвала від 10.08.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Тімошенко Н. В.

Ухвала від 06.08.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Ухвала від 06.08.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Ухвала від 06.08.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Ухвала від 03.08.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Ухвала від 03.08.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Ухвала від 03.08.2018

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні