ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" серпня 2018 р. справа № 809/853/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Біньковської Н.В.,
за участю: секретаря судового засідання Хоми О.В.,
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
представника третьої особи - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Буковель" до Івано-Франківської митниці ДФС України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору товариство з обмеженою відповідальністю "Брокер-Сервіс-Логістик" про визнання дій протиправними та зобов'язання до вчинення дій,-
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Буковель" звернулося в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківської митниці ДФС України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору ТОВ "Брокер-Сервіс-Логістик" про визнання протиправними дій у відмові в задоволенні заяв ТОВ "Буковель" та ТОВ "Брокер-Сервіс-Логістик", який діє від імені і в інтересах ТОВ "Буковель", а саме: від 22.03.2018 №22/03-1 та №22/03-1 і №1 про надання дозволу на внесення змін до митної декларації UA 206010/2017/01944 від 26.12.2017 та від 23.03.2018 №23/03-1 та №23/03-3 і №2 про надання дозволу на внесення змін до митної декларації UA 206010/2017/010505 від 16.03.2017, зобов'язання Івано-Франківську митницю ДФС України внести такі зміни, що зазначені в цих заявах.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Івано-Франківською митницею ДФС України безпідставно відмовлено у наданні дозволу на проведення коригування митних декларацій UA 206010/2017/01944 від 26.12.2017 та UA 206010/2017/010505 від 16.03.2017, у зв'язку із прийняттям висновку про зменшення на майбутнє митних платежів, в той час коли позивач в силу приписів Митного кодексу України має на це право. Просить суд зобов'язати Івано-Франківську митницю ДФС надати дозвіл на проведення коригування митних декларацій згідно поданих заяв про внесення змін до митних декларацій.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.05.2018 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, зазначених у позовній заяві. Просив позов задовольнити.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив, скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 07.06.2018. У відзиві на позовну заяву представник Івано-Франківської митниці ДФС України просить суд в задоволенні позову відмовити, оскільки вважає, що позивач самостійно скористався приписами ст.267 Митного кодексу України та розмитнив весь товар різних найменувань з різними ставками від 2-10% по найбільшій ставці ввізного мита 10% по вказаних митних деклараціях, митне оформлення вважається завершеним, товар був випущений у вільний оборот і відповідно немає підстав для внесеення змін до митних декларацій. На даний час триває перевірка податковим органом фактів, викладених в акті перевірки від 16.03.2018 року. У випадках, передбачених ч.1 ст.268 Митного кодексу України посадові особи органів доходів і зборів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації, а за положеннями ч.1 ст.269 Митного кодексу України є можливість декларанту з дозволу доходів і зборів змінити зазначені у декларації відомості або відкликати митну декларацію. Підстави для задоволення вимог позивача, висловлені у його зверненнях відсутні, про що останнього було повідомлено, митним органом не було допущено помилок, рішення про коригування митної вартості товару не приймалося, а вказані приписи Положення про митні декларації, затвердженого постановою КМ України №450 від 21.05.2012 року не можуть бути застосованими до спірних правовідносин. А тому, внесення змін до митних декларацій після завершення митного оформлення можливо лише у разі наявності чітко встановлених у п.37 Положення підстав. Оскільки заявлені позивачем зміни у митній декларації стосуються числових значень вже перерахованих (здійснених) митних платежів, які в разі внесення підлягатимуть перерахунку, а зміна потягне за собою зменшення суми сплати податків за розмитнений товар, який вже сплачений до бюджету, а тому не може бути допущений митним органом.
Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - ТОВ "Брокер-Сервіс-Логістик" в судовому засіданні подано суду пояснення по справі, згідно якого дії відповідача вважає протиправними, оскільки жодної заборони у внесенні змін до митної декларації та здійснення декларування відповідно до митного режиму законодавством не визначено. Просив позов задовольнити.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, третьої особи, дослідивши в сукупності письмові докази, суд встановив наступне.
05.10.2017 між ТОВ Сноусервіс (SNOWSERVICE s.r.o., SLOVAKIA) (Продавець) та ТОВ Буковель (Покупець) укладено договір №0510S/В на поставку запасних частин до сніготрамбувальних машин на загальну вартість 138 847,86 Євро (а.с.19-20). Згідно Додатку №1 до вказаного договору спірний товар - пробка бортового редуктора зазначений в колонці 26 артикул 1500343 (20 шт. загальною вартістю 226 Євро) (зворот а.с.20). Аналогічна інформація вказана також в інвойсі (фактурі) №170100210 від 19.12.2017 р. (а.с.23). Згідно з експортної декларації на користь позивача поставлено (пробка з різьбою магнітна- zatka so zavitom a magnetickym lapakom) із кодом НОМЕР_1.
08.02.2017 між вказаними сторонами також укладений договір №0802S/B на поставку товарів (запасних частин до сніготрамбувальних машин) на загальну вартість 155 245,26 євро (а.с.10-11). Згідно Додатку №1 до вказаного договору придбаний товар - пробка бортового редуктора зазначений в колонці 39 артикул 1500343 (10 шт. загальною вартістю 91 Євро) (зворот а.с.11). Аналогічна інформація вказана також в інвойсі №170100083 від 14.03.2017 р. (сторінка 2, поз. 20 по порядку, артикул 1500343, zatka so zavitom) (зворот а.с.13). Згідно з експортної декларації на користь позивача поставлено товар (пробка з різьбою - zatka so zavitom) із кодом НОМЕР_1 (а.с.18).
08.12.2016 позивач уклав з ТОВ Брокер-Сервіс-Логістик договір №288 про надання послуг з декларування товарів (а.с.30).
26.12.2017 та 16.03.2017 з метою здійснення митного оформлення зазначеного вище товару, позивач через уповноважену особу ТОВ Брокер-Сервіс-Логістик подав до Івано-Франківської митниці ДФС України митні декларації типу ІМ 40 ДЕ UА206010/2017/019144 від 26.12.2017 та ІМ 40 ДЕ UА 206010/2017/010505 від 16.03.2017, на підставі яких митним органом здійснено митне оформлення вказаного товару без зауважень (а.с.34-38).
Митне оформлення товару проведено за самостійно визначеними позивачем ставками (розмитнено товар різного найменування з різними ставками від 2% до 10% та застосовано найбільшу ставку ввізного мита 10%).
Після завершення процедури розмитнення позивачем з'ясовано, що вищезазначені пробки з різьбою слід було класифікувати по коду 8309 згідно УКТ ЗЕД Пробки, ковпачки та кришки (включаючи корончасті пробки: ковпачки, що загвинчуються, та пробки з пристроєм для розливання), кришки для пляшок, заглушки нарізні, оболонки пробок та інші пакувальні пристрої з недорогоцінних металів/інші, (код УКТ ЗЕД НОМЕР_2), зі ставкою мита - 15%.
В зв'язку з цим, ТОВ Буковель та ТОВ Брокер-Сервіс-Логістик , в порядку ст.269 МК України, звернулись до відповідача про надання дозволу внести зміни (заповнити аркуші коригування) до зазначених вище митних декларацій із заявами, в яких зазначили відомості які повинні бути вказані (тобто розмитнення за загальною процедурою із зазначенням відповідної ставки мита до кожної категорії товарів та декларування пробки бортової передачі редуктора зі ставкою - 15%), а також обґрунтування необхідності внесення таких змін. Зокрема подано заяви: ТОВ Буковель від 22.03.2018 р. №22/03-1 та від 23.03.2018р. №23/03-1 і №1 про надання дозволу на внесення змін до митних декларацій; заяви ТОВ Брокер-Сервіс-Логістик від 22.03.2018р. №22/03-1 та від 23.03.2018 р. №23/03-3 і №2 про надання дозволу на внесення змін до митних декларацій (а.с.39-61).
За наслідками розгляду поданих ТОВ Буковель та ТОВ Брокер-Сервіс-Логістик заяв відповідачем надано відповіді, згідно яких відмовлено у наданні дозволу для внесення таких змін, з тих підстав, що відповідно до ст.268 Митного кодексу України виправлення помилок можливе лише якщо такі помилки не призвели до зменшення розміру митних платежів (а.с.62-65).
При цьому, Івано-Франківською митниця погоджується з тим, що при митному оформленні зазначених митних декларацій помилково класифіковано Пробки бортової передачі через помилку постачальника та митного органу країни експортера, і їх необхідно класифікувати за іншим кодом.
Не погоджуючись із такими рішеннями контролюючого органу, позивач звернувся до суду з метою захисту свого порушеного права.
Спірні правовідносини регулюються Митним кодексом України та підзаконними нормативними актами, зокрема, постановою Кабінету Міністрів України №450 від 21.05.2012.
Згідно статті 246 Митного кодексу України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
У відповідності до вимог статті 248 Митного кодексу України митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Частиною 1 статті 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Відповідно до пункту 20 частини 1 статті 4 МК України, митна декларація - заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури.
Згідно з пунктом 27 частини 1 статті 4 МК України, до митних платежів відносять: а) мито; б) акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції); в) податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції).
Приписами пункту 5 частини 3 статті 52 МК України передбачено, що декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, мають право, зокрема, приймати самостійне рішення про необхідність коригування митної вартості після випуску товарів.
Частинами 1, 2, 8 статті 264 МК України, визначено, що митна декларація реєструється та приймається органом доходів і зборів у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. З моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації. Митна декларація та інші документи подаються органу доходів і зборів в електронному вигляді з дотриманням вимог цього Кодексу або на паперових носіях. Митна декларація на паперовому носії супроводжується її електронною копією. Разом з митною декларацією органу доходів і зборів подаються рахунок або інший документ, що визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених цим Кодексом, - декларація митної вартості. Відомості про документи, визначені частиною третьою статті 335 цього Кодексу, зазначаються декларантом або уповноваженою ним особою у встановленому порядку в митній декларації. На вимогу органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобовязані надати органу доходів і зборів оригінали таких документів або засвідчені в установленому порядку їх копії, якщо законодавством не передбачено подання оригіналів.
З моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є доказом що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Частинами 1 та 2 статті 268 МК України передбачено, що допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті. У випадках, передбачених частиною першою цієї статті, посадові особи органів доходів і зборів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації.
Згідно частин 1 та 2 статті 269 МК України, відповідно до положень цієї статті за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу органу доходів і зборів відомості, зазначені в митній декларації, можуть бути змінені або митна декларація може бути відкликана. У разі відмови у наданні такого дозволу орган доходів і зборів зобовязаний невідкладно, письмово або в електронному вигляді, повідомити декларанта про причини і підстави такої відмови.
Внесення змін до митної декларації, прийнятої органом доходів і зборів, допускається до моменту завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до заявленого митного режиму, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення. Зміни повинні стосуватися лише товарів, транспортних засобів комерційного призначення, зазначених у митній декларації.
Порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними визначається Кабінетом Міністрів України.
На виконання, в тому числі, положень статті 269 МК України, постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №450 затверджене Положення про митні декларації (далі - Положення №450), яке визначає вимоги до оформлення і використання митних декларацій, на підставі яких декларуються товари, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України підприємствами, та інші товари, що відповідно до законодавства України декларуються шляхом подання митної декларації, передбаченої для підприємств, а також порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними.
Згідно пункту 37 Положення №450 після завершення митного оформлення зміни до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом: подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом; заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4. Внесення змін до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа, шляхом оформлення аркуша коригування здійснюється в порядку, що встановлюється Міністерством фінансів України. Після оформлення аркуша коригування його електронний примірник засвідчується електронним цифровим підписом посадової особи митного органу, вноситься до локальних баз даних митного органу і Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України посадовою особою митного органу, що його оформила, та передається спеціалізованим митним органом до відповідного органу державної податкової служби згідно з пунктом 32 цього Положення. Оформлений митним органом аркуш коригування є невід'ємною частиною відповідної митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа. Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі: необхідності виправлення відомостей, повязаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у звязку із скасуванням рішення митного органу; необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей, повязаних з коригуванням ціни товару, що вивозиться за межі митної території України, для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, якщо таке коригування не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету; необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи помилково зазначених в оформленій митній декларації на бланку єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не повязаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією; необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов'язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією на бланку єдиного адміністративного документа.
Проаналізувавши вищенаведені норми, суд зазначає, що посилання позивача на абзац сьомий пункту 37 Положення №450 в обгрунтування наявності у відповідача правової підстави для виправлення відомостей, пов'язаних з доплатою або поверненням митних платежів є помилковим, оскільки за змістом пункту 37 цього Положення, такі допускаються виключно в разі допущення порушення чи помилки митним органом, в тому числі, у зв'язку із скасуванням рішення митного органу, всі інші дії митного органу стосуються внесення відомостей про товар і не пов'язані з перерахуванням сум сплачених митних платежів в сторону їх зменшення.
Оскільки в момент митного оформлення товару на підставі митних декларацій митним органом не було допущено помилок, рішення про коригування митної вартості товару не приймалося та не скасовувалося, вказані приписи Положення не можуть бути застосовані до спірних правовідносин.
Згідно Порядку оформлення аркуша коригування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.11.2012 №1145, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2012 р., за № 1995/22307 також передбачено внесення відомостей про товари, не пов'язані з перерахуванням сум митних платежів, а лише в разі їх доплати (повернення).
Отже суд приходить до висновку, що внесення змін до митної декларації після завершення митного оформлення можливо лише у разі наявності чітко встановлених у пункті 37 Положення №450 підстав, зокрема: наявність відповідного письмового звернення декларанта про внесення змін; якщо зміни стосуються саме відомостей про товари; якщо ці відомості про товари не пов'язані з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією.
Суд наголошує, що заявлені позивачем зміни у митній декларації стосуються числових значень, а саме класифікації товару по коду УКТЗЕД, що відповідно призводить до зміни ставки ввізного мита, митні платежі вже перераховані (здійснені) до бюджету, а у разі внесення змін до митних декларацій підлягатимуть перерахунку, що свідчить про те, що зазначені позивачем та третьою особою відомості не можуть бути підставою для внесення змін до митних декларацій.
Абзацом другим пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України передбачено, що митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань.
Згідно з пунктом 56.11 статті 56 ПК України, не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Таким чином, не дозволяється внесення змін до митної декларації щодо відомостей, пов'язаних з перерахуванням сум митних платежів, що були сплачені за такою митною декларацією.
Як встановлено в судовому засіданні, позивач самостійно визначив ставку ввізного мита, яка підлягала сплаті за товар, що ним ввозився на митну територію України за відповідними деклараціями, без коригувань та рішень митного органу, суми платежів були за цими митними деклараціями сплачені на відповідний рахунок Державного бюджету України.
Зміна, про яку просить позивач, має наслідком зміну класифікації товару по коду УКТЗЕД та зміну ставок ввізного мита, що потягне за собою зменшення суми митних платежів, сплачених до бюджету за оформленими раніше митними деклараціями, а тому не може допускатись. Вказана правова позиція також наведена в ухвалах Вищого адміністративного суду України К/800/10255/16 від 07.07.2016 року, К/800/9269/15 від 24.02.2016 року.
Що стосується правової позиції представника позивача, зазначеної у відповіді на візив, а також заперечень, викладених у письмових поясненнях третьої особи, суд зазначає що останні не спростовують правомірності дій відповідача при прийнятті рішення щодо відмови в наданні дозволу на внесення змін до митних декларацій.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про правомірність дій Івано-Франківської митниці ДФС України у відмові надання дозволу на внесення змін до митних декларацій шляхом складання аркушів коригування, оскільки такі зміни призведуть до перерахунку митних платежів, що чинним законодавством не допускається.
За таких обставин у задоволенні позову слід відмовити.
Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено розподілу судових витрат у разі відмови у задоволенні позову.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Буковель" (код ЄДРПОУ 40628724, участок Щивки 2, с.Паляниця, м. Яремче, Івано-Франківська область, 78593)
Івано-Франківська митниця ДФС України (код ЄДРПОУ 39441717, вул. К.Данила 20, м. Івано-Франківськ, 76000)
Товариство з обмеженою відповідальністю "Брокер-Сервіс-Логістик" (код ЄДРПОУ 37690078, вул. Зелена 16, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77300)
Суддя /підпис/ ОСОБА_4
Рішення складене в повному обсязі 14.08.2018 .
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2018 |
Оприлюднено | 15.08.2018 |
Номер документу | 75870309 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні