Ухвала
від 18.07.2018 по справі 522/10781/18
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/10781/18

Провадження № 1-«кс»/ 522/12847/18

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 липня 2018 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси - ОСОБА_1 , розглянувши клопотання прокурора відділу прокуратури АР Крим ОСОБА_2 у кримінальному провадженні №42018010000000074 від 29.03.2018 року, про тимчасовий доступ до документів,

В С Т А Н О В И В:

До слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси звернувся прокурор відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_2 із клопотанням про надання тимчасового доступу до документів, мотивуючи наступним.

Прокуратурою Автономної Республіки Крим здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні №42018010000000074 від 29.03.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що посадовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , входить до сфери управління Мінекономрозвитку) нанесено шкоду економічним інтересам держави в особливо великих розмірах, внаслідок розтрати державного майна та шляхом зловживання службовим становищем і службового підроблення.

Згідно зі статутом ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », останнє засновано на державній формі власності та підпорядковане ІНФОРМАЦІЯ_3 . Майно ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » є державною власністю і закріплюється за ним на праві повного господарського відання.

Ухвалою господарського суду Кіровоградської області від 16.06.2009 у справі №05-01/184/6-12а/10 про банкрутство ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ввів процедуру санації боржника та призначив керуючим санацією арбітражного керуючого ОСОБА_3 .

За ініціативи голови комітету кредиторів ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , засновник « ІНФОРМАЦІЯ_5 », Кіпр), ухвалою ІНФОРМАЦІЯ_6 від 16.06.2017у справі №05-01/184/6-12а/10 припинено обов`язки арбітражного керуючого ОСОБА_3 та призначено арбітражним керуючим санацією ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_4 .

В ході досудового розслідування встановлено, що у порушення вимог ст. 29 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» законодавства ОСОБА_4 план санації у Міністерстві економічного розвитку та торгівлі України не погоджено.

Так, ОСОБА_4 організував демонтаж та реалізацію в якості металобрухту трьох гілок трубопроводу оборотної води діаметром по 1 м, кожна з яких має протяжність близько 3 км, за його вказівкою, директором ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 створено комісію з членів інженерно-технічних робітників підприємства, якою, без залучення незалежної експертної установи, визнано непридатним вказаний трубопровід для подальшої експлуатації, про що складено відповідний висновок, не дивлячись на те, що труби перебувають в технологічно працездатному стані.

У подальшому, 16.10.2017 арбітражним керуючим проведено засідання технічної ради комбінату, на яке винесено питання необхідності погашення заборгованості перед ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » шляхом списання та реалізації вказаного трубопроводу в якості металобрухту.

При цьому, відповідно до проекту, вказані трубопроводи відіграють одну з ключових функцій в технологічному ланцюгу виробництва продукції комбінату, тому дії ОСОБА_4 по їх демонтажу значно ускладнять можливу добудову ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », зменшують його інвестиційну привабливість та завдають економічних збитків державі.

В той же час, з метою уникнення обов`язковості оголошення конкурсу на продаж майна державного підприємства, ОСОБА_4 в порушення чинного законодавства про відновлення платоспроможності боржника, факт продажу майна підприємства замасковано під так званий «договір передачі металобрухту чорних металів на компенсаційній основі».

Встановлено, що за вказівкою ОСОБА_4 , директором ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 31.10.2017 укладено договір № К-13 з TOB « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , м. Кривій Ріг, Дніпропетровської області) про передачу металобрухту чорних металів на компенсаційній основі. Відповідно до специфікації даного договору TOB « ІНФОРМАЦІЯ_8 » отримує 2 443,35 тон металобрухту та компенсує підприємству 11 239 410 гривень, тобто за ціною 4,6 грн. за 1 кілограм металобрухту.

При цьому, стальна труба діаметром 1 м, яка і визнана металобрухтом, демонтується та вивозиться з території комбінату цілими секціями, а не як металобрухт, та в подальшому реалізовується саме як трубопрокат готовий виріб з металу. В результаті аналізу відкритих джерел установлено, що труби, як ібули у використанні (б/в) з аналогічними характеристиками реалізуються за ціною 14 тис. грн. за тонну, тобто в 3 рази вище ніж отримує комбінат. Таким чином, діями посадових осіб ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » державному підприємству може спричинятися шкода у вигляді недоотриманої вигоди на суму понад 20 млн. гривень. На даний час частина трубопроводу вирізана і вивезена, однак керівництвом ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не виставлено TOB « ІНФОРМАЦІЯ_8 » жодного рахунку та оплату отриманого майна, борги перед ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » не зменшено.

Також, досудовим розслідуванням встановлено, що значна частина брухту чорних металів за допомогою вантажних автомобілів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » вивозилась з території ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за вказівкою заступника директора з економічної та фінансової безпеки ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_10 та не фіксувалась у відповідних журналах реєстрації виїзду транспорту.

Так, на ДП відсутня будь-яка фінансово-господарська документація з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », а фактично здійснюється вивіз на їх адресу брухту чорних металів з об`єктів незавершеного будівництва, що свідчить про протиправну реалізацію майна державного підприємства та цілеспрямоване зменшення інвестиційної привабливості ДП.

У ході досудового розслідування було допитано старшого оперуповноваженого Головного управління контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби Безпеки України ОСОБА_7 , та згідно з матеріалами виконаного доручення співробітниками оперативного підрозділу Служби Безпеки України, відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення, фінансово-господарська документація щодо взаємовідносин у тому числі вказаних комерційних структур, рішення про відчуження майна керівництвом ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » комерційним структурам, зокрема ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » державного майна та інші речові докази, які мають значення для встановлення істини в кримінальному провадженні можуть знаходитись в матеріалах кримінального провадження №42016120000000057 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, яке перебуває в провадженні слідчого відділу прокуратури Кіровоградської області, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

У зв`язку з викладеним, у органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей і документів та можливість їх вилучення (здійснення виїмки).

Прокурор в судове засідання не з`явився, згідно наданої заяви, просив розглядати клопотання у його відсутність.

Виклик володільця інформації не здійснювався на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.

Дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів повинні бути зазначені підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Згідно з п. 1 ч. 5 ст. 163 КПК, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають чи можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Наявні укримінальному провадженніматеріали даютьдостатні підставивважати,що переліченідокументи,які знаходятьсяу володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 мають значення для кримінального провадження, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, неможливо, та вилучення вказаної документації необхідне для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

За таких обставин, є підстави, передбачені ст. 159-163 КПК України, для надання тимчасового доступу до зазначених у клопотанні речей та документів.

Керуючись ст.ст.159-166, 372 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора відділу прокуратури АР Крим ОСОБА_2 у кримінальному провадженні №42018010000000074 від 29.03.2018 року, про тимчасовий доступ до документів - задовольнити.

Надати тимчасовийдоступ доречей тадокументів,які знаходятьсяу володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 за адресою: АДРЕСА_1 , а саме всіх оригіналів матеріалів кримінального провадження №42016120000000057, з можливістю зробити належно завірені їх копії.

Відповідальні особи зобов`язані надати можливість ознайомитися з зазначеними документами та отримати належним чином завірені копії документів прокурору групи прокурорів у кримінальному провадженні ОСОБА_8 , ОСОБА_2 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 чи іншим уповноваженим особам, а саме співробітникам оперативних підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_12 та ІНФОРМАЦІЯ_13 за дорученням слідчого чи прокурора відповідно до вимог КПК України.

Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення тобто до 18.08.2018 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1 .18.07.2018

Дата ухвалення рішення18.07.2018
Оприлюднено24.02.2023
Номер документу75882046
СудочинствоКримінальне
Сутьтимчасовий доступ до документів

Судовий реєстр по справі —522/10781/18

Ухвала від 19.09.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Постанова від 27.08.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 27.08.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 27.08.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 27.08.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Ухвала від 13.08.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Самойленко Д. О.

Ухвала від 13.08.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Самойленко Д. О.

Ухвала від 18.07.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 18.07.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 18.07.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні