ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
13 серпня 2018 року м. Ужгород№ 807/2289/16 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаврилка С.Є.
з участю секретаря судового засідання Попович М.М.
учасники справи:
позивач - Хустська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області - представник ОСОБА_1;
відповідач - ОСОБА_2;
представник відповідача - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до ОСОБА_2 про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
Розгляд даної справи здійснено за правилами загального позовного провадження із врахуванням відкриття провадження та призначення справи до судового розгляду відповідно до вимог КАС України, у редакції, що діяв до 15 грудня 2017 року.
До Закарпатського окружного адміністративного суду звернулася з позовною заявою Хустська об`єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Закарпатській області (далі по тексту - позивач) до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 (далі по тексту - відповідач), якою просить суд: "1. Прийняти позовну заяву до розгляду; 2. Винести рішення про стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 податкового боргу у сумі 180 240, 78 грн; 3. Розглянути справу без участі представника позивача за наявними у справі матеріалами та копію прийнятої постанови надіслати на адресу Хустської ОДПІ."
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року відкрито провадження в даній адміністративній справі.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року було закінчено підготовче провадження і призначено дану справу до судового розгляду.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2018 року провадження у даній справі було зупинено.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 18 червня 2018 року провадження у даній справі було поновлено.
Розгляд даної справи неодноразово відкладався (оголошувалася перерва) у зв'язку з існуванням на те об'єктивних законодавчо встановлених підстав.
Позовну заяву мотивовано тим, що за відповідачем рахується податковий борг по податку на додану вартість у розмірі 180240,78 грн., в тому числі 118869,15 грн. основного платежу, 24985,98 грн. фінансових санкцій та 36385,65 грн. пені. Вказаний борг виник за результатами проведеної документальної позапланової перевірки відповідача, якою встановлено порушення відповідачем вимог статті 181 пункту 181.1, статті 183, пункту 183.2 Податкового кодексу України, внаслідок чого складено акт від 20 березня 2013 року № 161 та на підставі якого прийнято податкове повідомлення рішення від 25 березня 2013 року № НОМЕР_1 яким збільшено відповідачу суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 143855, 62 грн., в тому числі 118869,64 грн., основного платежу та 24985,98 грн. фінансових санкцій. Станом на час розгляду даної справи відповідачем борг залишається не погашеним.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав наведених в ньому просив задовольнити в повному обсязі.
У судовому засіданні відповідач та представник відповідача заперечили проти задоволення позову, просили відмовити в повному обсязі.
Розглянувши подані сторонами докази (заслухавши представників сторін), всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд приходить до наступного.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 36 Податкового Кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, фізична особа-підприємець ОСОБА_2 проживає за адресою: 90400, АДРЕСА_1, реєстраційний номер платника податків НОМЕР_2 (а.с. 17).
За відповідачем рахується податковий борг у розмірі 180240,78 грн., який виник у зв'язку з наступним.
Судом встановлено, що 20 березня 2013 року позивачем було складено акт перевірки № 161 про результати документальної позапланової перевірки дотримання відповідачем вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_2 за період діяльності з 01 січня 2010 року по 31 грудня 2012 року. Відповідно до цього акту, перевіркою встановлено порушення вимог статті 181 пункту 1 та статті 183 пункту 2 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI із змінами та доповненнями, в наслідок чого донараховано податку на додану вартість у сумі 118869, 64 грн.(а.с.а.с. 9-16).
Відповідно до статті 181 пункту 1 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р., у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300 000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку в органі державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку.
Відповідно до статті 183 пункту 2 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р., у разі обов'язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до органу державної податкової служби не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу.
Як зазначено у статті 54 пункту 3 підпункту 3.2 Податкового кодексу України, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
На підставі зазначеного акта перевірки позивачем 25 березня 2013 року прийнято податкове повідомлення-рішення за № НОМЕР_1, яким було збільшено відповідачу суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 143855,62 грн., в тому числі 118869,64 грн. за основним платежем та 24985,98 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (а.с. 17).
Не погоджуючись з вищевказаним податковим повідомленням-рішенням, відповідач звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування такого податкового повідомлення-рішення.
Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2013 року, що була ухвалена в адміністративній справі за № 807/1469/13-а, позов задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Хустської ОДПІ від 25 березня 2013 року за № НОМЕР_1. Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 вересня 2015 року у справі, апеляційну скаргу Хустської ОДПІ задоволено, постанову Закарпатського адміністративного суду скасовано та прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову ФОП ОСОБА_2 відмовлено (номера рішень в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно 34459029 та 52118836).
Відповідно до статті 56 пунктів 56.1, 56.2, 56.12, 56.15, 56.18 ПК України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Якщо відповідно до цього Кодексу контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу. Скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою. З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Таким чином, після ухвалення 17 вересня 2015 року Львівським апеляційним адміністративним судом постанови, якою в задоволенні позову ФОП ОСОБА_2 до Хустської ОДПІ про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Хустської ОДПІ від 25 березня 2013 року за № НОМЕР_1 відмовлено, сума грошового зобов'язання, що визначена Податковим повідомленням-рішенням від 25 березня 2013 року за № НОМЕР_1 у розмірі 143855,62 грн., в розумінні статті 56 пункту 56.18 Податкового кодексу України, стала узгодженою.
Згідно статті 129 пункту 129.1 підпункту 129.1.2 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;
У день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
Зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством (стаття 129 пункт 5 Податкового кодексу України).
У відповідності до статті 129 пункту 129 підпункту 129.1.2 Податкового кодексу України, позивачем було нараховано пеню розмір якої становить 36295,65 грн. (а.с.а.с. 80, 101).
Згідно зі статтею 59 пунктом 59.1 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Судом встановлено, що позивачем з метою погашення податкового боргу було направлено відповідачу податкову вимогу від 30 листопада 2015 року № 2862-17, яка була вручена адресату, що підтверджується відповідним підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с. 24).
При цьому, з часу вручення податкової вимоги податковий борг не переривався. Заперечень щодо суми податкового боргу або доказів його сплати відповідачем суду не надано. Крім того, представником відповідача під час розгляду справи по суті зазначено, що на погашення зазначеного розміру податкового боргу кошти не сплачувалися.
Податковий борг відповідача підтверджений матеріалами справи, зокрема обліковою (інтегрованою) карткою платника податків та розрахунком податкового боргу (а.с.а.с. 8, 80, 101).
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.39 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.156 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Статтею 14 пунктом 14.1 підпунктом 14.1.175 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до статті 16 пункту 16.1 підпункту 16.1.4 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.19 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Отже, сума податкового боргу відповідача складає 180240,98 грн., в тому числі відповідно до податкового повідомлення-рішення від 25 березня 2013 року за № НОМЕР_1 118869,15 грн. за основним платежем, 24985,98 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями та 36385,65 грн. нарахованої пені (а.с.а.с. 8, 80, 101).
Сума податкового боргу, у розмірі 180240,98 грн. станом на дату розгляду справи, відповідачем не сплачена.
Відповідно до статті 102 пункту 102.4 Податкового Кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Відповідно до статті 77 частини 1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, такі відповідачем не спростовані (заперечення проти позову відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення повністю.
Застосоване судом законодавство - використане в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин.
Керуючись статтями 242-246 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позов Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області (90400, Закарпатська область, м. Хуст, вул. Духновича, 14, код ЄДРПОУ 39594268) до ОСОБА_2 (90400, АДРЕСА_2, РНОКПП НОМЕР_2), задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_2 (90400, АДРЕСА_2, РНОКПП НОМЕР_2) податковий борг у розмірі 180240,78 (ста восьмидесяти тисяч двохсот сорока грн. 78 коп.) грн..
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України (пункт 15.5)).
Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 13 серпня 2018 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі було складено 16 серпня 2018 року.
СуддяОСОБА_5
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2018 |
Оприлюднено | 17.08.2018 |
Номер документу | 75902580 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні