КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/17865/17 Суддя (судді) першої інстанції: Амельохін В.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді: Собківа Я.М.,
суддів: Петрика І.Й., Сорочка Є.О.
за участю секретаря с/з: Прудиус І.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Київської міської організації всеукраїнської громадської організації "Асоціація сприяння самоорганізації населення" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 квітня 2018 року у справі за адміністративним позовом Київської міської організації всеукраїнської громадської організації "Асоціація сприяння самоорганізації населення" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "СІА" про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач в особі Київської міської організації всеукраїнської громадської організації "Асоціація сприяння самоорганізації населення" звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "СІА" про визнання протиправним та скасування рішення ДАБІ України щодо видачі ТОВ СІА дозволу на виконання будівельних робіт №ІУ113172091629 від 28.07.2017р.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 квітня 2018 року в задоволенні вимог даного позову відмовлено.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку, що ТОВ "СІА" було подано повний пакет документів для видачі відповідачем Дозволу на виконання будівельних робіт та не виявлено невідповідність поданих документів вимогам чинного законодавства, а у ДАБІ України не було підстав для відмови у видачі третій особі Дозволу на виконання будівельних робіт.
Позивач не погоджуючись з прийнятим рішенням суду звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким повністю відмовити в задоволенні вимог даного позову.
В апеляційній скарзі апелянт зауважує на тому, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення були невірно застосовані норми п.4 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та п. 30 Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" №466 від 13.04.11 в частині обов'язку відповідача відмовити у наданні оскаржуваного дозволу у зв'язку із невідповідністю поданих документів вимогам законодавства, а саме діючому Генеральному плану міста Києва, затвердженого рішенням Київради від 28.03.02 №370/1804 та не було надано оцінки позиції Мінрегіону України, яка наведена в листі №7/14-3234 від 26.03.2015 стосовно того, що ...плани зонування та детальні плани території не повинні суперечити положенням чинного генерального плану .
Третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "СІА" подало заперечення на апеляційну скаргу, в якому просить залишити без задоволення апеляційну скаргу Київської міської організації всеукраїнської громадської організації "Асоціація сприяння самоорганізації населення" без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Згідно із ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися до суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню , з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 28 липня 2017 року відповідачем ТОВ СІА було видано Дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ113172091629 на Будівництво житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва , вид будівництва: нове будівництво, код об'єкта 1122,1 згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000.
Вважаючи дане рішення відповідача незаконним, позивач звернувся до суду з позовом про визнання його протиправним та скасування.
Надаючи правову оцінку обставинам вказаної справи, колегія суддів зважає на наступне.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлені Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038).
Відповідно до частин першої - третьої статті 37 Закону № 3038, право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Для отримання дозволу подається заява, до якої додаються:
1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;
2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);
3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;
4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту;
5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;
6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;
7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".
Як вбачається з матеріалів справи та було вірно встановлено судом першої інстанції, Замовником ТОВ СІА 25.07.2017р. подано до ДАБІ Україна заяву про видачу дозволу на виконання будівельних робіт Будівництва житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва до якої були додані наступні документи:
- Договір оренди земельних ділянок за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул. Євгена Сверстюка, 4 (колишня вул. Марини Раскової, 4) від 18.04.2017р. зареєстрований в реєстрі за №79, відповідно до якого об'єктами оренди є земельні ділянки з наступними кадастровими номерами: НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5, НОМЕР_6;
- Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 18.04.2017р. (індексні номери 85233285, 85237678, 85241613, 85245225, 85247663, 85259035), що підтверджують право власності на земельні ділянки з вищевказаними кадастровими номерами;
- Проект Будівництво житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової) з містобудівними умовами та обмеженнями земельної ділянки №1464/16/012/009-16 від 21.11.2016 ;
- Експертний звіт щодо розгляду проектної документації від 02.12.2016р. №3-157-16-ЕПК/КО з додатком;
- Наказ про затвердження проектної документації від 20.07.2017р.;
- Наказ про призначення відповідального за здійснення авторського нагляду від 02.08.2016р. №9-Г;
- Наказ про призначення відповідального за виконання технічного нагляду від 21.07.2017р. №05-Г;
- Наказ про призначення відповідального за виконання будівельних робіт від 12.12.2016р. №12/12-01;
- Наказ про затвердження проектної документації від 20.08.2017р. №4-П;
- Ліцензія видана Держархбудінспекцією ТОВ Моноліт Будсервіс серія АЕ №640529 з додатком.
За результатами розгляду поданих ТОВ СІА документів Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 28.07.2017р. Замовнику було видано Дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ113172091629.
Частиною четвертою статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.
Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є:
1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу;
2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства;
3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".
Рішення про видачу або анулювання дозволу на виконання будівельних робіт може бути розглянуто у порядку нагляду центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (без права видачі дозволу), або оскаржено до суду.
Пунктом 30 Порядку №466 визначено, що підставою для відмови у видачі дозволу є:
неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу;
невідповідність поданих документів вимогам законодавства;
виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.
Апелянт в апеляційній скарзі зазначає, що рішення про видачу Дозволу проектна документація на будівництво не відповідає вимогам законодавства чи/або містить у собі недостовірні відомості, оскільки відповідно до Генерального плану міста Києва, затвердженого рішенням Київради від 28.03.02 №370/1804, який є основним містобудівним документом для м. Києва, зазначена територія за функціональним призначенням належить до промислової території та частково до вулиць та доріг (уточнюється червоними лініями), про що повинно було бути відомо відповідачу на момент прийняття рішення про видачу Дозволу.
Відповідно до п. 7 частини першої ст. 1 Закону №3038-VI, містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Згідно з частиною першою ст.16 Закону №3038-VI, зокрема планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Відповідно до п. 2 частини першої ст. 1 Закону №3038-VI, генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.
Згідно з частиною першою ст. 17 Закону №3038-VI, зокрема генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Відповідно до частини другої ст. 17 Закону №3038-VI, зокрема генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Згідно з п. 3 частини першої ст. 1 Закону №3038-VI, детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
Відповідно до частин першої, третьої ст. 19 Закону №3038-VI, детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції; на підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід'ємною частиною детального плану території.
Так, при розгляді даної справи судом першої інстанції було встановлено, що проект будівництва відповідає Містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва за №1464/16/012/009-16 від 21.11.2016 року.
Як вбачається з матеріалів справи, Рішенням Київської міської ради від 17.12.1998 року №85/186 Про оформлення права користування земельними ділянками оформлено ВАТ Галактон за умови виконання пункту 1 Додатку 1 до цього рішення право користування земельними ділянками загальною площею 7,54 га для експлуатації та обслуговування комплексу будівель і споруд на вул. Марини Раскової, 4 у Дніпровському районі, з них: право тимчасового довгострокового користування на умовах оренди строком на 49 років земельною ділянкою площею 7,03 га та право тимчасового довгострокового користування на умовах оренди строком на 10 років земельними ділянками площею 0,51 га, у зв'язку з переходом права власності на майновий комплекс (свідоцтво про власність від 20.08.98) за рахунок частини земель, відведених згідно з рішенням виконавчого комітету Київської міської Ради депутатів трудящих від 03.07.1956 року №997 Про відвод Укрголовмолоко земельної ділянки під будівництво молочного Комбінату та жилих будинків у Дарницькому районі .
Відповідно до Рішення Київської міської ради від 08.10.2015 року №129/2032 Про повернення історичних назв, перейменування та найменування вулиць, провулку у місті Києві вул. Марини Раскової було перейменовано на вул. Євгена Сверстюка.
23 червня 1999 року між Київською міською радою та ВАТ Галактон укладено договір на право тимчасового користування землею на умовах оренди, відповідно до якого ВАТ Галактон передано у платне довгострокове користування земельну ділянку загальною площею 71915 кв.м., в тому числі землі промисловості - 71915 кв.м. Зазначений Договір зареєстрований в книзі договорів на право тимчасового користування землею 23.06.1999 року за №63-5-00014.
В подальшому, у зв'язку з придбанням нерухомого майна відповідно до договорів купівлі-продажу нерухомого майна від 19.12.2013 року №№5525, 5526 та договору про поділ нерухомого майна від 19.12.2013 року №5524, та отриманням від ВАТ Галактон нотаріально завірених заяв від 13.01.2014 року №3 і від 27.02.2014 року №222 про надання згоди на припинення права користування земельними ділянками, в тому числі земельною ділянкою загальною площею 71915 кв.м., наданою попередньо ПАТ Галактон у тимчасове довгострокове користування на умовах оренди строком на 49 років для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд на вул. Марини Раскової, 4 у Дарницькому районі міста Києва на підставі договору про право тимчасового користування землею на умовах оренди від 23.06.1999 року, - TOB CIA у травні 2014 року звернулося до Київської міської ради з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з місцем розташування за адресою: на вул. Марини Раскової, 4 у Дарницькому районі міста Києва, орієнтовним розміром 7,56 га, цільове призначення - будівництво, експлуатація та обслуговування житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, з наміром одержання зазначеної земельної ділянки у користування (оренду) на 10 років для здійснення будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури. Клопотання TOB CIA зареєстроване у Київській міській раді за №08/7118 від 23.05.2014 року, з подальшою передачею його до Департаменту земельних ресурсів, де заведено справу за №К-22744.
За результатами розгляду вказаного клопотання з доданою до нього документацією Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради надано висновок за №14-0668-В (вих. №8991/0/12-1/19-14 від 12.09.2014 року) щодо відповідності заявленої ініціативи містобудівній документації або ситуації, а також щодо наявних містобудівних умов і обмежень, що мають бути враховані при розробці документації із землеустрою. Зокрема, у Висновку Департамент містобудування та архітектури встановив, що відповідно до Генерального плану міста, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 року №370/1804, територія земельної ділянки за функціональним призначенням належить до промислової території та частково до території громадських будівель і споруд. Одночасно Департамент визначив ряд містобудівних обмежень та умов землекористування, які мають бути визначені для даної земельної ділянки в проекті землеустрою згідно з чинним містобудівним законодавством, відповідним нормами і правилам, в тому числі щодо врахування функціонального призначення земельної ділянки в містобудівній документації (розробити детальний план території із визначенням функціонального призначення території відповідно до заявленої ініціативи). За підсумками наведеного у Висновку Департамент містобудування та архітектури зазначив, що не заперечуватиме проти розроблення документації із землеустрою в установленому законодавством порядку.
За результатами розгляду наданого TOB CIA проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок TOB CIA для будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва, Департамент містобудування та архітектури надав висновок №14-0668-В (вих. №9054/0/12/09-15 від 17.07.2015 року) про погодження проекту землеустрою, розробленого TOB Деметра Плюс , щодо відведення земельної ділянки TOB CIA для будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва. У цьому висновку Департамент зазначив про погодження проекту землеустрою та можливість використання земельної ділянки для вищевказаних цілей, з вказівкою про можливість прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою після затвердження детального плану території в межах просп. Возз'єднання, залізниці, Броварського проспекту, Русанівської протоки та Русанівського каналу у встановленому законодавством порядку.
Рішенням Київської міської ради від 14.07.2016 року №728/728 відповідно до ст. 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , рішення Київської міської ради від 13.11.2013 року №518/10006 Про затвердження міської програми створення (оновлення) містобудівної документації у м. Києві був затверджений детальний план території в межах просп. Возз'єднання, залізниці, Броварського проспекту, Русанівського каналу у Дніпровському районі м. Києва. Даний детальний план території (ДПТ) затверджений відповідачем відповідно до основних технічко-економічних показників (техніко-економічні показники та основні положення з графічними матеріалами), що додаються, як основу планувальної організації та функціонального зонування території, розташування червоних ліній вулиць та доріг, кварталів садибної забудови, граничної поверховості та щільності забудови, для подальшого розроблення документації із землеустрою та прийняття рішень щодо розміщення об'єктів містобудування. Зокрема, згідно цього ДПТ територія земельної ділянки (кадастровий номер НОМЕР_1) була віднесена до території багатоповерхової житлової забудови.
07 жовтня 2016 року Головне управління Держгеокадастру у м. Києві надало висновок (вих. №1069/41-16 від 07.10.2016 року) про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва, за цільовим призначенням (видом використання): для будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури. При цьому, попередньо Головне управління Держгеокадастру у м. Києві видало довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (вих. №19-26-0.4-1119/35-16 від 20.09.2016 року), згідно якої зазначило наступне: згідно з відомостей Державного земельного кадастру земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_1, площа 7,1915 га, зареєстрована за адресою: на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва, вид використання - для експлуатації та обслуговування комплексу будівель і споруд, категорія земель - землі житлової та громадської забудови.
21 листопада 2016 року Департаментом містобудування та архітектури надала TOB CIA містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва, площею 7,1915 га вих. №1464/16/012/009-16 від 21.11.2016 року), в тексті яких, зокрема, зазначено, що функціональне призначення земельної ділянки - територія багатоповерхової житлової забудови - відповідно до детального плану території в межах просп. Возз'єднання, залізниці, Броварського проспекту, Русанівського каналу у Дніпровському районі м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 14.07.2016 року №728/728.
20 грудня 2016 року Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано дозвіл на виконання будівельних робіт №IV115163552571. Станом на дату видачі дозволу TOB CIA був Суборендарем земельної ділянки кадастровим номером НОМЕР_1.
20 грудня 2016 року Київською міською радою III сесії VIII скликання за результатами розгляду проекту рішення Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю СІА земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва, підготовленого Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та переданого листом від 18.11.2016 року №057052-21618, на пленарному засіданні прийнято вказане рішення за № 701/1705 (далі - Рішення №701/1705). Відповідно до якого Київською міською радою вирішено, зокрема:
- затвердити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок TOB CIA для будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва (категорія земель - землі житлової та громадської забудови, заява ДЦ №01005-000226366-014 від 17.11.2016 року, справа № Д-7908);
- передати TOB CIA , за умови виконання пункту 3 цього Рішення, в оренду на 10 років земельні ділянки площею 7,1915 га (кадастровий номер НОМЕР_1, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-8000356412016); площею 0,1082 га (кадастровий номер НОМЕР_2, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-8000386122016); площею 0.0046 га (кадастровий номер НОМЕР_3, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-80003 86112016); площею 0,1838 га (кадастровий номер НОМЕР_4, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-8000386102016); площею 0,0430 га (кадастровий номер НОМЕР_5, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-8000386082016); площею 0,0253 га (кадастровий номер НОМЕР_6, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № HB-8000386062016) - для будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва у зв'язку з переходом права власності на майно (договори купівлі-продажу нерухомого майна від 19.12.2013 року №№ 5525, 5526 та договір про поділ нерухомого майна від 19.12.2013 року № 5524);
- розірвати договір на право тимчасового користування землею на умові оренди від 23.06.1999 року № 63-5-00014 земельної ділянки площею 7,1915 га (кадастровий номер 800000000:63:018:0003), укладений між Київською міською радою та ВАТ Галактон для експлуатації та обслуговування комплексу будівель і споруд на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва, з моменту державної реєстрації договору оренди земельної ділянки з TOB CIA .
Як свідчать матріали даної справи, рішення Київської міської ради від 20.12.2016 Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю СІА земельних ділянок було в свою чергу оскаржено в судовому порядку громадянами ОСОБА_6 та ОСОБА_7 (активістами/членами громадської організації Київської міської організації всеукраїнської громадської організації "Асоціація сприяння самоорганізації населення").
Так, постановою Окружного адміністративного суду міста Києві від 27 липня 2017 року у справі № 826/27/17 відмовлено в задоволенні позову ОСОБА_8 до Київської міської ради, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "СІА" про визнати протиправним та нечинним з моменту його прийняття рішення Київської міської ради від 20.12.2016 року "Про передачу ТОВ "СіА" земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на вул. Євгена Сверстюка, 4 у Дніпровському районі м. Києва" в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ "СіА" для будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-громадської забудови з об'єктами соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на вул. Євгена Сверстюка, 4 у Дніпровському районі м. Києва, що передбачає зміну цільового призначення зазначених земельних ділянок за цією адресою.
Крім того, постановою Окружного адміністративного суду міста Києві від 11 грудня 2017 року у справі № 826/7806/17, залишеною без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 03 квітня 2018 року, відмовлено в задоволенні позову ОСОБА_7 до Київської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Київського міського осередку всеукраїнської громадської організації "Асоціація сприяння самоорганізації населення" та на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "СІА", про визнання протиправним та нечинним Рішення в частині.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ТОВ "СІА" було подано повний пакет документів для видачі відповідачем Дозволу на виконання будівельних робіт та не було виявлено невідповідності поданих документів вимогам чинного законодавства.
Крім того, при огляді судом першої інстанції Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на вул. Євгена Сверстюка (колишня вул. Марини Раскової), 4 у Дніпровському районі м. Києва, було встановлено, що заплановано будівництво дитячого садка на загальну кількість місць - 180, по 90 місць кожне.
При цьому, за результатами огляду проекту судом першої інстанції було також встановлено, що умови будівництва дитячого садку відповідають даним Містобудівних умов, а саме: за проектом заплановано будівництво двох дитячих садків на загальну кількість місць - 180.
Оскільки дані проекту відповідають даним Містобудівних умов, порушень щодо дослідження даного питання під час видачі Дозволу на виконання будівельних робіт ДАБІ України не допущено. Отже, у ДАБІ України не було підстав для відмови у видачі третій особі Дозволу на виконання будівельних робіт.
Таким чином, аналізуючи вищенаведені норми чинного законодавства та оцінюючи зібрані у справі докази, колегія суддів приходить до висновку про необґрунтованість вимог даного позову та відсутність правових підстав для його задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).
Відповідно до ч. 3 ст. 242 КАС України обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до ч.1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення-без змін.
Згідно зі ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, рішення або ухвалу-без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладені обставини, за результатами розгляду апеляційної скарги, з урахуванням наведених норм права, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанцій є законним та обґрунтованим, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин; в ньому повно відображені обставини, що мають значення для справи, висновки суду щодо встановлених обставин і правові наслідки є правильними.
Таким чином, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись статтями 34, 243, 250, 308, 315, 316, 321, 325, 328, 329, 331 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Залишити апеляційну скаргу Київської міської організації всеукраїнської громадської організації "Асоціація сприяння самоорганізації населення" без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 квітня 2018 року - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя Собків Я.М.
Суддя Петрик І.Й.
Суддя Сорочко Є.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2018 |
Оприлюднено | 24.08.2018 |
Номер документу | 76035074 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Собків Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні