Рішення
від 27.08.2018 по справі 809/1054/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" серпня 2018 р. справа № 809/1054/18

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Григорук О.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області, Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Первинна профспілкова організація "Бурштинської ТЕС", про визнання дій протиправними та скасування реєстрації, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 21.06.2018 звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області, Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 про визнання дій протиправними та скасування реєстраційної дії 11061070013000543 щодо зміни керівника юридичної особи.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 15.03.2018 Головний спеціаліст відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 прийняв рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про організацію професійної спілки, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. На думку позивача, вказане рішення відповідач прийняв безпідставно, оскільки для зміни керівника юридичної особи - профспілкового комітету Бурштинської ТЕС обов'язково має бути рішення про такі зміни Загальних зборів членів профспілки Бурштинської ТЕС, якого, в даному випадку, не було. Вказані дії Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 позивач вважає протиправними, в зв'язку з чим звернувся до суду з даним адміністративним позовом, в якому просить суд скасувати реєстраційну дію 11061070013000543 реєстратора ОСОБА_2 щодо зміни голови профкому Бурштинської ТЕС з ОСОБА_1 на ОСОБА_3.

Ухвалою суду від 21.06.2018 дану позовну заяву залишено без руху. На виконання ухвали суду позивачем усунуто недоліки позовної заяви у встановлений ухвалою строк.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.06.2018 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Представник Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на електронну адресу суду 09.07.2018, відповідно до якого відповідач щодо заявлених позовних вимог заперечив (а.с.33-34). Представник відповідача зазначив, що головний спеціаліст відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 самостійно приймає рішення про вчинення реєстраційних дій відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , а за порушення законодавства у сфері державної реєстрації може нести відповідальність у порядку, встановленому Законом. За вказаних обставин, представник Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області зазначив, що Головне територіальне управління юстиції в Івано-Франківській області не може бути відповідачем в даній адміністративній справі.

09.07.2018 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду від відповідача надійшли належним чином засвідчені копії реєстраційної справи, яка містить відомості про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Профспілковий комітет Бурштинської ТЕС (а.с.37-74).

Позивач 12.07.2018 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надіслав відповідь на відзив, згідно якої зазначив, що Головне територіальне управління юстиції в Івано-Франківській області жодних доводів по суті даного адміністративного позову не навело (а.с.77).

Керівник Первинної профспілкової організації "Бурштинської ТЕС" ОСОБА_3 13.07.2018 звернувся до Івано-Франківського окружного адміністративного суду з заявою про залучення Первинної профспілкової організації "Бурштинської ТЕС" в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача до участі в справі №809/1054/18 (а.с.79).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.07.2018 залучено Первинну профспілкову організацію "Бурштинської ТЕС" до участі в даній справі №809/1054/18 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, встановив наступне.

10.09.1993 проведено державну реєстрацію Профспілкового комітету Бурштинської ДРЕС, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №643350 (а.с.45).

20.03.2000 Івано-Франківським обласним управлінням юстиції зареєстровано Первинну профспілкову організацію Бурштинської ТЕС як організаційну ланку Івано-Франківської обласної галузевої Ради профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України (а.с.41).

На підставі заяви від 26.06.2008 проведено зміни найменування Профспілкового комітету Бурштинської ДРЕС на Профспілковий комітет Бурштинської ТЕС (а.с.46).

Відповідно до постанови №3 звітно-виборної конференції про обрання голови профспілкового комітету Бурштинської ТЕС від 17.09.2015 визначено обрати головою профспілкового комітету Бурштинської ТЕС ОСОБА_1 терміном на 5 років (а.с.58).

Згідно наказу Профспілкового комітету Бурштинської ТЕС від 23.09.2015 №381 Про призначення голови профкому Бурштинської ТЕС , ОСОБА_1 з 23.09.2015 приступив до виконання обов'язків голови профспілкового комітету Бурштинської ТЕС (а.с.58).

21.09.2017 Президія центрального комітету Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України прийняла постанову №П-7-1 Про результати спільної перевірки викладених у інформації ОСОБА_4 фактів невідповідності дій адміністрації Бурштинської ТЕС при виконанні п. 6.6. Колективного договору ПАТ ДТЕК Західенерго , згідно пункту 1 якої ОСОБА_1 виключено із Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України (а.с.108-119).

15.03.2018 ОСОБА_3 звернувся до Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 із заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: зміни найменування юридичної особи; зміна відомостей про членів керівних органів громадського формування; зміни керівника юридичної особи (а.с.68-69).

Згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах , Профспілковий комітет Бурштинської ТЕС надав такі документи: реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або інших осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори; реєстр осіб, які брали участь в уповноваженому органі управління про зміни; рішення державного реєстратора (а.с.65-66).

15.03.2018 Головний спеціаліст відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 прийняв рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про організацію професійної спілки, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Зокрема, зміна найменування юридичної особи; зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи; зміна відомостей про членів керівних органів громадського формування (а.с.74).

Відповідно до прийнятого відповідачем рішення від 15.03.2018 відбулися зміни в керівному органі, а саме: на підставі рішення Президії центрального комітету Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України від 13.03.2018 №П-10-1 змінено найменування з Профспілковий комітет Бурштинської ТЕС на Первинна профспілкова організація Бурштинської ТЕС ; призначено профспілкового представника в Первинній профспілковій організації Бурштинської ТЕС ОСОБА_3.

22.03.2018 Первинна профспілкова організація Бурштинської ТЕС прийняла розпорядження Про звільнення ОСОБА_1М. , згідно якого позивача звільнено з посади голови профспілкового комітету Бурштинської ТЕС з 23.03.2018 за пунктом 3 статті 40 Кодексу законів про працю України (а.с.14).

23.03.2018 ОСОБА_1 звернувся на урядову гарячу лінію та повідомив про зміни в керівника юридичної особи без згоди Загальних зборів членів профспілки Бурштинської ТЕС.

06.04.2018 ОСОБА_1 звернувся в Міністерство юстиції України зі скаргою, в якій вказав на протиправні дії Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 щодо державної реєстрації змін до відомостей про організацію професійної спілки та просив скасувати реєстраційні дії, вчинені відповідачем 15.03.2018 (а.с.17-19).

За результатами розгляду скарги позивача від 06.04.2018 Міністерство юстиції України прийняло наказ від 05.05.2018 №1572/7 Про відмову у задоволенні скарги ОСОБА_1 від 06.04.2018 (а.с.21). Відмова у задоволенні скарги позивача ґрунтувалась на тому, що скарга оформлена без дотримання вимог, визначених частиною 5 статті 34 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань , а саме: скарга не містила відомостей про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання.

Вважаючи протиправними дії Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом, в якому просить суд скасувати реєстраційну дію 11061070013000543 реєстратора ОСОБА_2 щодо зміни голови профкому Бурштинської ТЕС з ОСОБА_1 на ОСОБА_3.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань .

Так, відповідно до пункту 4 частини 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань , державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців - це офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно частини 1 статті 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань державна реєстрація базується на таких основних принципах: обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; державної реєстрації за заявницьким принципом; єдності методології державної реєстрації; об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Частиною 2 статті 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань встановлено, що державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до частини 4 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи, зокрема: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії; 4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування.

Згідно частини 1 статті 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження ; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

З огляду на матеріали справи встановлено, що 15.03.2018 ОСОБА_3 звернувся до Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 із заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: зміни найменування юридичної особи; зміни відомостей про членів керівних органів громадського формування; зміни керівника юридичної особи (а.с.68-69).

Згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах , Профспілковий комітет Бурштинської ТЕС надав такі документи: реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або інших осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори; реєстр осіб, які брали участь в уповноваженому органі управління про зміни; рішення державного реєстратора (а.с.65-66).

Частиною 2 статті 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань встановлено, що порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Таким чином, у відповідності до пункту 6 частини 2 статті 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає, зокрема, перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.

В свою чергу, підстави для відмови у державній реєстрації визначені частиною 1 статті 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань .

Так, підставами для відмови у державній реєстрації є: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Як встановлено судом вище, 15.03.2018 Головним спеціалістом відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 прийнято рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про організацію професійної спілки, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно якого відбулися зміни в керівному органі, а саме: на підставі рішення Президії центрального комітету Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України від 13.03.2018 №П-10-1 змінено найменування з Профспілковий комітет Бурштинської ТЕС на Первинна профспілкова організація Бурштинської ТЕС ; призначено профспілкового представника в Первинній профспілковій організації Бурштинської ТЕС ОСОБА_3.

З огляду на позовні вимоги, ОСОБА_1 вважає протиправним вчинення 15.03.2018 Головним спеціалістом відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 реєстраційної дії 11061070013000543 щодо зміни голови профкому Бурштинської ТЕС з ОСОБА_1 на ОСОБА_3.

Суд звертає увагу на те, що питання обрання та звільнення голів профспілкових органів регламентовано статутом Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України, Законом України Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності та Кодексом законів про працю України.

Так, в матеріалах справи міститься належним чином засвідчена копія реєстраційної справи, яка містить відомості про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Профспілковий комітет Бурштинської ТЕС , зокрема наявна копія статуту Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України, затвердженого І з'їздом Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України 12.09.1990 (в редакції від 19.12.1995) із змінами та доповненнями (а.с.49-56).

Відповідно до пункту 4.2 статуту Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України структурними організаціями (організаційними ланками) Профспілки є: первинні профспілкові організації, які об'єднують членів Профспілки - працівників підприємств, організацій, закладів енергетики, електротехнічної промисловості, енергобудівельного комплексу, підприємств, організацій, закладів інших галузей, незалежно від форм власності та господарювання, пенсіонерів, студентів, учнів викладацького і технічного персоналу навчальних закладів, працюючих у фізичних осіб, об'єднань трудящих, що забезпечують себе роботою самостійно; територіальні, об'єднані профспілкові організації, які утворюються з первинних організацій Профспілки, що розташовані в Автономній Республіці Крим, одній або декількох областях, місті Києві, та здійснюють свої повноваження через створені ними виборні органи - комітети (ради), очолювані головами, а де вони не створюються - через Представника Центрального комітету Профспілки.

Вищим органом первинної профспілкової організації є збори (конференція) (пункт 4.4.1 статуту Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України).

Згідно пункту 4.10 статуту Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України в окремих первинних, територіальних організаціях Профспілки замість виборного профспілкового органу за рішенням вищого за рівнем виборного органу Профспілки може призначатися Профспілковий представник з повноваженнями виборного органу. Порядок призначення Профспілкового представника, його повноваження та порядок роботи визначаються Положенням про Профспілкового представника, яке затверджується Президією Центрального комітету Профспілки.

В свою чергу, пунктом 4.13.1 статуту Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України встановлено, що вищими за рівнем виборними органами для організацій Профспілки є, зокрема, Центральний комітет Профспілки та його Президія - для первинних, об'єднаних, територіальних організацій Профспілки, рад голів профкомів (голів профкомів).

З огляду на матеріали справи, опис документів, що були подані ОСОБА_3 до Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 для проведення реєстраційної дії Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах , містить рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або інших осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори. Обов'язковість подання такого рішення державному реєстратору передбачено частиною 4 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань , яка визначає перелік документів, необхідних для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи.

В даному випадку, таким вищевказаним рішенням є постанова Президії Центрального комітету Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України від 13.03.2018 №П-10-1 Про діяльність Профспілкового комітету Бурштинської ТЕС , копія якої наявна в матеріалах реєстраційної справи (а.с.70-72).

Так, згідно пункту 2 постанови Президії Центрального комітету Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України від 13.03.2018 №П-10-1 визначено, що на підставі пункту 4.10 Статуту призначити (обрати) ОСОБА_3 з 01 березня 2018 року Профспілковим представником у Профспілковий комітет Бурштинської ТЕС (Профком Бурштинської ТЕС) з повноваженнями виборного органу (керівника) на строк до обрання голови цієї первинної профспілкової організації.

Відповідно до пункту 3 постанови Президії Центрального комітету Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України від 13.03.2018 №П-10-1 профспілковому представнику ОСОБА_3 доручено здійснити державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Профспілковий комітет Бурштинської ТЕС та її керівника. Для цього ОСОБА_3 доручено: заповнювати, підписувати та подавати заяви, запити, реєстраційні картки; розписуватись від імені Профспілкового комітету Бурштинської ТЕС в необхідних документах; виконувати всі інші дії в межах та обсягах, передбачених чинним законодавством України для такого роду повноважень; внести відомості про Профспілкового представника у Первинній профспілковій організації Бурштинської ТЕС в якості Голови профкому ОСОБА_3 до відповідних реєстраційних документів.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на встановлені вище обставини, а також зважаючи на зміст постанови Президії Центрального комітету Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України від 13.03.2018 №П-10-1 та статуту Профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України, суд дійшов висновку про відсутність підстав для відмови в державній реєстрації, що визначені частиною 1 статті 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань , а тому рішення Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 від 15.03.2018 про державну реєстрацію змін про керівника юридичної особи Профспілковий комітет Бурштинської ТЕС є правомірним.

Щодо доводів позивача про протиправність його звільнення з посади голови профспілкового комітету Бурштинської ТЕС, то суд зазначає наступне.

Обставини щодо звільнення ОСОБА_1 були предметом дослідження під час розгляду Верховним Судом справи №431/1490/17, провадження №61-19св18, за позовом ОСОБА_1 до профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України, публічного акціонерного товариства ДТЕК Західенерго , третя особа - профспілковий комітет Бурштинської ТЕС.

Так, згідно постанови Верховного Суду від 28.03.2018 в зазначеній справі №431/1490/17 судом встановлено, що відповідно до пунктів 3.10 та 3.10.2 Статуту профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України, профспілкове членство припиняється у випадках виключення з Укрелектропрофспілки.

Таким чином, виключивши позивача із членів Укрелектропрофспілки, останній втратив і право очолювати її виборний орган - бути головою профкому первинної профспілкової організації Бурштинської ТЕС (пункт 3.11.2 Статуту профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України).

Рішення Президії Центрального комітету профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України від 21 вересня 2017 року №П-7-1 про виключення позивача із членів профспілки на момент розгляду справи судами попередніх інстанцій, було чинним та у законному порядку не скасовано.

Отже, виключення позивача із членів профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України породжує певні правові наслідки, а саме прийняття відповідним уповноваженим органом розпорядження щодо припинення повноважень позивача, як голови профспілки (а.с.121-130).

Суд звертає увагу на те, що відповідно до частини 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

При цьому, згідно постанови Верховного Суду від 28.03.2018 в справі №431/1490/17 закрито провадження у справі в частині позову ОСОБА_1 до профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України, публічного акціонерного товариства ДТЕК Західенерго , третя особа - профспілковий комітет Бурштинської ТЕС, про поновлення на роботі, скасування розпорядження Центрального комітету профспілки працівників енергетики та електротехнічної промисловості України від 25 вересня 2017 року № 02-28/60 Про звільнення з посади ОСОБА_1М. .

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов ОСОБА_1 до Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області, Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Первинна профспілкова організація "Бурштинської ТЕС", про визнання дій протиправними та скасування реєстрації, є необґрунтованим і не підлягає задоволенню.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (код - НОМЕР_1, вул. Лесі Українки, 71, смт. Єзупіль, Тисменицький район, Івано-Франківська область, 77411) до Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ- 34844679, вул. Грюнвальдська, 11, м. Івано-Франківськ, 76018), Головного спеціаліста відділу Державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області ОСОБА_2 (вул. Василіянок, 6, м. Івано-Франківськ, 76018), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Первинна профспілкова організація "Бурштинської ТЕС" (код ЄДРПОУ - 25989644, м. Бурштин, Івано-Франківська обл., 77111), про визнання дій протиправними та скасування реєстрації, - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Григорук О.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2018
Оприлюднено29.08.2018
Номер документу76104262
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1054/18

Ухвала від 03.08.2022

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Карпенко Світлана Олексіївна

Ухвала від 30.06.2022

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Карпенко Світлана Олексіївна

Постанова від 22.05.2022

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Бойчук І. В.

Ухвала від 22.05.2022

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Бойчук І. В.

Ухвала від 22.05.2022

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Бойчук І. В.

Постанова від 22.05.2022

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Бойчук І. В.

Ухвала від 02.05.2022

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Бойчук І. В.

Ухвала від 18.02.2022

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Бойчук І. В.

Ухвала від 07.02.2022

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Бойчук І. В.

Ухвала від 18.01.2022

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Бойчук І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні