Рішення
від 15.08.2018 по справі 562/2720/15-ц
ЗДОЛБУНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 562/2720/15

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15.08.2018року Здолбунівський районний суд

Рівненської області

в складі: головуючого судді Шуляка А.С.

при секретарі Солдатовій О.Д.

за участю позивача ОСОБА_1

ОСОБА_2

представника позивачів ОСОБА_3

представника відповідача ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду м. Здолбунів цивільну справу за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до ОСОБА_5, третя особа без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача ОСОБА_6 районна державна адміністрація Рівненської області відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства, управління Державної архітектурно-будівельної інспекції Рівненської області про скасування права на початок виконання будівельних робіт, визнання об'єкта таким, що не відповідає вимогам будівельних норм, стандартів і правил,скасування будівельного паспорта, зобов'язання вчинити дії,-

вставити:

Позивачі ОСОБА_1, ОСОБА_2 звернулися з позовом до відповідачів ОСОБА_7, ОСОБА_5 в якому просили суд ухвалити рішення, яким зобов'язати відповідачів знести самочинне будівництво (реконструкцію) будинку № 40 а по вулиці Пирогова в місті Здолбунів Рівненської області.

До початку розгляду справи по суті позивачами було подано заяву про зміну предмета позову в якій вони просили ухвалити рішення про скасування права на початок будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт,зареєстрованого управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненськкій області 28.01.2015р. за № РВ062150280364, визнання об'єкта будівництва реконструкція житлового будинку з добудовою на вул.Пирогова,40-а в м.Здолбунів Рівненської області таким, що не відповідає вимогам будівельних норм, стандартів і правил, скасування будівельного паспорта реконструкції будинку по вулиці Пирогова 40-а в м.Здолбунів Рівненської області № 480 від 10 грудня 2014 року зі змінами від 21 липня 2015 року, виданого відділом містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства ОСОБА_6 районної державної адміністрації, зобов'язання привести будинок 40-а по вулиці Пирогова в м.Здолбунів Рівненської області до попереднього стану, що передував реконструкції житлового будинку з надбудовою мансардного поверху.

Ухвалою Здолбунівського районного суду Рівненської області від 28 листопада 2017 року було залишено позовну заяву ОСОБА_1, ОСОБА_2 в частині позову до ОСОБА_7 без розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивачі посилаються на те, що їм на праві спільної сумісної власності належить житловий будинок та земельна ділянка з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд по вулиці Пирогова,42 в місті Здолбунів Рівненської області.

Їх земельна ділянка межує з земельною ділянкою, яка належить відповідачу ОСОБА_5 і на якій остання здійснює спірне будівництво. Вважають, що реконструкція житлового будинку з надбудовою мансардного поверху відбувається з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, оскільки будівельний паспорт був виданий відповідачу на підставі висновку ГУДСНС України в Рівненській області, виданого на підставі поданої відповідачем недостовірної та неповної інформації. Крім того, відповідач не отримував від них згоди на реконструкцію будинку. Крім того, в результаті реконструкції даху змінився кут нахилу в зв'язку з чим природні опади падають на їх земельну ділянку, а саме у двір.

В судовому засіданні позивачі та їх представник вимоги позову підтримали та просять задовільнити їх.

Відповідач та його представник вимоги позову не визнали та пояснили суду, що вимоги позивачів не підлягають задоволенню, так як ними не доведена наявність спірних правовідносин, не надано доказів порушення їх прав, а посилання на зазначені в позовній заяві обставини є необґрунтованими. Посилання позивачів на те, що відповідачем отримано висновок ГУДСНС України в Рівненській області обманним шляхом є безпідставним, оскільки на час розгляду справи в суді відсутні приписи про усунення відповідних порушень. Спірний будинок було побудовано в 1990 році і на момент будівництва ДБН 360-92 **, на які посилаються позивачі, не діяли. В 2014-2015 роках почалося виготовлення дозвільних документів на реконструкцію будинку. На час проведення реконструкції згідно ДБН 360-92 допускається часткова реконструкція житлових будинків та господарських споруд на окремих садибних ділянках, які побудовані за раніше чинними нормативами, за умови збереження існуючих відстаней між будівлями. При проведенні реконструкції існуючі відстані між будівлями не змінилися.

Просять суд в позові відмовити.

Представник відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства ОСОБА_8 пояснив суду, що будь-яких порушень при виготовленні будівельного паспорта не було. Відповідач проводить реконструкцію житлового будинку, при цьому не змінюючи відстаней від житлового будинку позивачів. Будь-яких порушень будівельних норм та правил відповідачі не допускають.

Представник управління Державної архітектурно-будівельної інспекції Рівненської області пояснив, що підстав для скасування повідомлення про початок виконання будівельних робіт не має, оскільки відповідальність за надання інформації несе особа, яка звертається з відповідним питанням. Крім того, відповідачем було надано будівельний паспорт, виготовлений у відповідності до вимог законодавства.

Вислухавши пояснення сторін та їх представників, представників третьої особи, дослідивши докази по справі суд приходить до висновку, що позов задоволенню не підлягає.

Згідно договоріву купівлі-продажу, посвідченихого20.07.1973р. нотаріусом ОСОБА_6 державної нотаріальної контори ОСОБА_9 і зареєстрованого в реєстрі за №2359 та договору дарування, посвідченого 25.12.2008р. приватним нотаріусом Здолбунівського районного нотаріального округу ОСОБА_10 за реєстрованого в реєстрі за №2266 позивачам ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на праві спільної власності належить житловий будинок № 42 по вул.Пирогова в м.Здолбунів Рівненської області.

Також, позивачам ОСОБА_1, ОСОБА_2 на праві спільної власності належить земельна ділянка з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, кадастровий номер 5622610100:00:001:0376, яка розташована за адресою: м.Здолбунів, вул.Пирогова, 40 а , Рівненська область, що стверджується свідоцтвом про право власності на нерухомк майно від 11.01.2016р.

Сусіднім власником будинку №40 а по вул.Пирогова в м.Здолбунів Рівненської області є відповідач ОСОБА_5, що стверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, виданим 12.04.2014р.

Вказаний житловий будинок розміщений на земельній ділянці площею 0,0151 га. з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер 5622610100:00:001:0352, що стверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно, виданим 20.10.2014р.

На даний час між сторонами виник спір щодо законності проведення реконструкції житлового будинку №40 а по вул.Пирогова в м.Здолбунів Рівненської області відповідачем ОСОБА_5

Реконструкція спірного житлового будинку відповідачем здійснюється на підставі будівельного паспорта, виданого відділом містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства ОСОБА_6 райдержадміністрації 10 грудня 2014 року із внесеними змінами від 21.07.2013 року та повідомлення про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованого за №062150280364 управлінням ДАБІ у Рівненській області 28 січня 2015 року.

Проте, позивачі посилаються на незаконність будівельного паспорта та повідомлення про початок виконання будівельних робіт, оскільки не дотримані будівельні норми, державні стандарти і правила і таким чином порушуються права позивачів, як володільців сусіднього будинку та суміжних землекористувачів, що на думку суду є безпідставним.

Згідно статті 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт).

Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів.

За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.

Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об'єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника.

Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Видача будівельного паспорта відбувається відповідно до Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства №103 від 05.07.2011 (далі Порядок №103).

Зі змісту пункту 1.1 Порядку №103 цей Порядок розроблений відповідно до статті 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності і призначений для використання уповноваженими органами містобудування та архітектури та іншими суб'єктами містобудування при вирішенні питань забудови присадибних, дачних і садових земельних ділянок.

За приписами пункту 1.2 Порядку №103 будівельний паспорт забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт) визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення на земельній ділянці.

Згідно з пунктом 2.1 Порядку №103 видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.

Вказаним порядком вимагається надання згоди на забудову лише співвласником земельної ділянки, а не суміжним землевласником, а тому посилання позивачів на те, що відповідачем при виготовленні будівельного паспорта не було надано їх письмової згоди є безпідставним.

Що стосується покликання позивачів на порушення протипожежних вимог, то суд виходить з наступного.

ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень були затверджені наказом Держкоммістобудування 17.04.1992 N 44.

Згідно технічного паспорта на житловий будинок №40 а по вулиці Пирогова в місті Здолбунів Рівненської області вбачається, що він був побудований в 1970 році.

Отже на час будівництва житлового будинку №40 а по вулиці Пирогова в місті Здолбунів Рівненської області, який належить відповідачу ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень не діяли.

Згідно примітки 7 Додатку 3.1 ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень часткова реконструкція житлових будинків та господарських споруд на окремих садибних ділянках, які побудовані за раніше чинними нормативами, допускається за погодженням з місцевими органами архітектури і містобудування, державного пожежного та санітарного нагляду. В цьому випадку перебудова житлових будинків, їх господарських будівель та гаражів можлива за умови збереження існуючих відстаней між будівлями.

Листом від 08.07.2015р. вих.№01-3856/07 ГУ ДСНС у Рівненській області повідомило відповідача про те, що у випадку наявності документів, що підтверджують відповідність розташування будівель згідно схеми забудови земельної ділянки по вул.Пирогова,40 а в м.Здолбунів раніше чинним нормативам є можливим проведення часткової реконструкції зазначеного житлового будинку, за умови збереження існуючих відстаней між будівлями.

Як встановлено в судовому засіданні при реконструкції спірного будинку відстань до сусіднього будинку, належного позивачам не змінилася.

Враховуючи наведене, є безпідставним посилання позивачів на те, що висновок ГУ ДСНС України в Рівненській області від 08.07.2015р. отримано відповідачем обманним шляхом, так як ним була надана недостовірна інформація щодо відстаней між будівлями і таким чином висновок фактично не відповідає дійсним обставинам справи, оскільки відстань між спірними будинками не змінилася, а отже відповідачка мала право на проведення реконструкції.

Також слід зазначити, що відповідно до ч.6 ст.31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності проектна документація на будівництво об'єктів не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, юридичними особами, утвореними такими органами.

Згідно ст. 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року та ч.5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт , затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011р. № 466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт дозвільних документів на виконання будівельних робіт є три:

-повідомлення про початок виконання будівельних робіт, яке видається (надсилається) замовником у Держархбудінспекції за місцезнаходженням обєкта будівництва щодо обєктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта;

-реєстрація органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо обєктів будівництва, що належать до I-III категорій складності;

-видача замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо обєктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.

Перераховані документи надають право на виконання будівельних робіт і діють до завершення будівництва при наявності документа, що підтверджує право власності або користування земельною ділянкою, або договору суперфіції.

Згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 20.10.2014р. року відповідач ОСОБА_5 є власником земельної ділянки, що розташована по вул. Пирогова, 40 а , м. Здолбунів, Рівненської області, з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.

28.01.2015 року Інспекцією ДАБІ у Рівненській області за № 062150280364 зареєстровано повідомлення про початок виконання будівельних робіт, щодо проведення реконструкції житлового будинку з надбудовою мансардного поверху по вул. Пирогова,40 а в м. Здолбунів, Здолбунівського району Рівненської області, код об'єкту 1110.3, категорія складності ІІ.

Враховуючи вищевикладене встановлено, що будівельні роботи відповідачем ОСОБА_5 проводяться відповідно до розробленого будівельного паспорта, а також за наявності повідомлення, щодо дозволу органу державного архітектурно-будівельного інспекції на виконання будівельних робіт.

Також, як вбачається з п.3 висновку судової будівельно-технічної експертизи №170413/1-ФМ, складеного 15.06.2017р. між будівлею, що реконструюється та житловим будинком з прибудовами, гаражем, літньою кухнею/сараєм, погребом домогосподарства №42 по вул.Пирогова в м.Здолбунів, Рівненської області забезпечені санітарні нормативні відстані.

Згідно п.п. 7.2, 7.3 вказаного висновку експерта при такому куті нахилу даху будівлі, що реконструюється та відставні між вказаною будівлею та літньою кухнею/сараєм домогосподарства №42 опади (сніг, дощ) з будівлі, що реконструюється не будуть попадати на літню кухню/сарай та не будуть наносити шкоду літній кухні/сараю.

Що стосується висновку експерта наведеного в п.п.7.2, 7.3 стосовно того, що при наявному куті нахилу даху будівлі, що реконструюється та відстані між вказаною будівлею та літньою кухнею/сараєм домогосподарства №42 на літню кухню/сарай будуть попадати опади (сніг, дощ) з атмосфери та наносити шкоду, то даний висновок не відповідає описовій частині експертизи, де експертом зроблено лише загальний висновок про те, що опади з атмосфери будуть попадати на літню кухню/сарай та наносити шкоду і жодним чином не прив'язано до реконструйованого будинку.

Крім того, суд вважає, що при складанні висновку експертом не повно висвітлено питання щодо порушення протипожежних норм, так як ним не враховано та не обґрунтовано можливість застосування чи відхилення положень наведених в примітці 7 Додатку 3.1 ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень примітки 7 Додатку 3.1 ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень .

За таких обставин суд приходить до висновку, що позивачами не доведено факт порушення будівельних норм та правил при проведенні реконструкції житлового будинку № 40 а по вул.Пирогова в м.Здолбунів Рівненської області, будівельний паспорт на реконструкцію житлового будинку складено у відповідності до вимого Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства №103 від 05.07.2011 року.

Також не встановлено судом і порушення при реєстрації управлінням ДАБІ у Рівненській області повідомлення про початок виконання будівельних робіт, щодо проведення реконструкції житлового будинку з надбудовою мансардного поверху по вул. Пирогова,40 а в м. Здолбунів, Здолбунівського району Рівненської області виконання будівельних робіт, щодо проведення реконструкції житлового будинку з надбудовою мансардного поверху по вул. Пирогова,40 а в м. Здолбунів, Здолбунівського району Рівненської області.

Отже, позовні вимоги про скасування права на початок будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт, визнання об'єкта будівництва реконструкція житлового будинку з добудовою на вул.Пирогова,40-а в м.Здолбунів Рівненської області таким, що не відповідає вимогам будівельних норм, стандартів і правил, скасування будівельного паспорта реконструкції будинку № 480 від 10 грудня 2014 року зі змінами від 21 липня 2015 року не підлягають задоволенню.

Не підлягають задоволенню і позовні вимоги про зобов'язання ОСОБА_5 привести спірний будинок до попереднього стану, що передував реконструкції житлового будинку з надбудовою мансардного поверху, оскільки вони є похідними від попередніх позовних вимог, які не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.12, 81, 82, 263, 265 ЦПК України, суд, -

вирішив:

ОСОБА_1, ОСОБА_2 в задоволенні позову до ОСОБА_5 про скасування права на початок будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт,зареєстрованого управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненськкій області 28.01.2015р. за № РВ062150280364, визнання об'єкта будівництва реконструкція житлового будинку з добудовою на вул.Пирогова,40-а в м.Здолбунів Рівненської області таким, що не відповідає вимогам будівельних норм, стандартів і правил, скасування будівельного паспорта реконструкції будинку по вулиці Пирогова 40-а в м.Здолбунів Рівненської області № 480 від 10 грудня 2014 року зі змінами від 21 липня 2015 року, виданого відділом містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства ОСОБА_6 районної державної адміністрації, зобов'язання привести будинок 40-а по вулиці Пирогова в м.Здолбунів Рівненської області до попереднього стану, що передував реконструкції житлового будинку з надбудовою мансардного поверху відмовити за безпідставністю.

Встановлені ухвалою Здолбунівського районного суду Рівненської області від 11 травня 2016 року заходи забезпечення позову шляхом заборони ОСОБА_5 вчиняти будь-які дії спрямовані на реконструкцію та добудову житлового будинку № 40-а по вул.Пирогова в м.Здолбунів, Рівненської області відповідно до будівельного паспорта на забудову земельної ділянки, виготовленого відділом містобудування, архітектури та ЖКГ ОСОБА_6 РДА від 10.12.2014 р. № 480 зі змінами від 21.07.2015 р., а також заборони ОСОБА_5 вчиняти будь-які дії спрямовані на реєстрацію права власності за нею на вказаний житловий будинок до набрання рішенням суду законної сили скасувати.

Рішення може бути оскарженим в апеляційний суд Рівненської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Апеляційна скарга подається в апеляційний суд Рівненської області через Здолбунівський районний суд Рівненської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду

Суддя

СудЗдолбунівський районний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення15.08.2018
Оприлюднено04.09.2018
Номер документу76146405
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —562/2720/15-ц

Постанова від 05.02.2019

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Бондаренко Н. В.

Ухвала від 29.11.2018

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Бондаренко Н. В.

Ухвала від 12.11.2018

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Бондаренко Н. В.

Ухвала від 02.11.2018

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Бондаренко Н. В.

Рішення від 15.08.2018

Цивільне

Здолбунівський районний суд Рівненської області

Шуляк А. С.

Рішення від 15.08.2018

Цивільне

Здолбунівський районний суд Рівненської області

Шуляк А. С.

Ухвала від 28.11.2017

Цивільне

Здолбунівський районний суд Рівненської області

Шуляк А. С.

Ухвала від 26.07.2017

Цивільне

Здолбунівський районний суд Рівненської області

Шуляк А. С.

Ухвала від 09.11.2016

Цивільне

Здолбунівський районний суд Рівненської області

Шуляк А. С.

Ухвала від 25.08.2016

Цивільне

Здолбунівський районний суд Рівненської області

Шуляк А. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні