Справа №766/8586/18
н/п 1-кс/766/12772/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про тимчасовий доступ до речей і документів
13.09.2018 року м. Херсон
Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотанняпрокурора у кримінальному провадженні прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор звернувся до слідчого судді з клопотанням в якому просив: надати дозвіл прокурору відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби прокуратури Херсонської області раднику юстиції ОСОБА_3 , старшому слідчому з ОВС СУ ФР ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній республіці Крим та м.Севастополі ОСОБА_4 або особам за їх дорученням, на тимчасовий доступ до документів та їх вилучення, які перебувають у володінні (розпорядженні) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 а саме: договорів, довіреностей (доручень), видаткових, товарно-транспортних та податкових накладних, актів приймання виконаних робіт, довідок про вартість виконаних робіт, підсумкових відомостей ресурсів, платіжних доручень, банківських виписок, векселів та інших документів, які свідчать про фінансово господарські взаємовідносини ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з ПП « ОСОБА_5 » ( НОМЕР_2 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_7 » (код НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_5 ), ПП « ОСОБА_9 » (код НОМЕР_6 ), ПП « ОСОБА_10 » (код НОМЕР_7 ), ПП « ОСОБА_11 » (код НОМЕР_8 ), ПП « ОСОБА_12 » (код НОМЕР_9 ) за період 2014-2016 років.
Розгляд клопотання прокурор просив провести без представників підприємства у зв`язку з наявністю загрози щодо зміни або знищення зазначених у клопотанні документів.
Клопотання вмотивоване тим, що прокуратура Херсонської області здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №32015060000000080 за ознаками злочинів, передбачених ч.3 ст.212, ч.2 ст.205 КК України за фактом фіктивного підприємництва та ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах, досудове розслідування у якому проводить ІНФОРМАЦІЯ_2 .
В рамкахкримінального провадженнявстановлено,що протягом2014-2016років ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно податкової звітності звітує про придбання ТМЦ від СГД, які входять до складу конвертаційної групи, а саме: ПП « ОСОБА_5 » ( НОМЕР_2 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_7 » (код НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_5 ), ПП « ОСОБА_9 » (код НОМЕР_6 ), ПП « ОСОБА_10 » (код НОМЕР_7 ), ПП « ОСОБА_11 » (код НОМЕР_8 ), ПП « ОСОБА_12 » (код НОМЕР_9 ), які згідно реєстру податкових накладних звітують про реалізацію ТМЦ відмінних по номенклатурі (перекрут товарних позицій) та службові особи яких є громадянами інших країн, які перетнули державний кордон України у напрямку «виїзд» після їх реєстрації, а тому фактично не могли підписувати бухгалтерські та податкові документи очолюваних СГД.
Вищеперераховані СГД створені з метою прикриття незаконної діяльності, шляхом використання їх реквізитів та банківських рахунків у злочинних схемах зі створення штучної документальної видимості здійснення фінансово-господарських операцій для незаконного завищення валових витрат з податку на прибуток підприємств та податкового кредиту з податку на додану вартість підприємствам реального сектору економіки. Також на банківські рахунки вказаних суб`єктів господарської діяльності з ознаками «фіктивності» перераховувалися грошові кошти реально діючих підприємств за нібито надані послуги, з метою їх обготівкування. За таких обставин, податкові зобов`язання по сплаті до Державного бюджету податку на додану вартість від діяльності підприємств-платників ПДВ різних регіонів України, незаконно перекладались на підприємства з ознаками фіктивності та до бюджету не сплачувались.
В ході досудового розслідування, в результаті відпрацювання вищеперерахованих підприємств, з метою встановлення фактичного місцезнаходження службових осіб підприємств, було здійснено виїзди за податковими адресами підприємств, в результаті яких встановлено, що офісні та складські приміщення відсутні.
Окрім того, в ході аналізу інформації з єдиного реєстру податкових накладних автоматизованої інформаційної системи ДФС України встановлено, що номенклатура товарів, які купуються вище переліченими підприємствами у постачальників, не відповідає номенклатурі проданих товарів в адресу реально діючого сектору економіки. Даний факт свідчить про безтоварність проведених фінансово-господарських операцій та про їх лише документальний характер, який суперечить нормам цивільного, податкового законодавства України.
Фактично відповідні роботи не проводяться, послуги не надаються, постачання товарів не здійснюється, а кошти обготівковуються шляхом проведення подальших «транзитних» операцій з іншими фіктивними підприємствами, які задіяні в схемі транзитно-конвертаційної групи з подальшим їх обготівкуванням через рахунки юридичних та фізичних осіб-підприємців.
У ході досудового розслідування проведеними негласними слідчими (розшуковими) діями задокументовано, що вищевказана незаконна діяльність проводилась групою осіб, які здійснювали виписку бухгалтерських та податкових документів, до яких вносились недостовірні відомості, щодо проведених операцій, проводила «конвертування» грошових коштів у банківських установах. Під час проведених обшуків виявлено та вилучено 120 печаток СГД, з переліку вищевказаних транзитно-конвертаційних підприємств.
Встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2014-2016 років шляхом відображення придбання ТМЦ від СГД, які входять до складу конвертаційної групи, а саме: ПП « ОСОБА_5 » ( НОМЕР_2 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_7 » (код НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_5 ), ПП « ОСОБА_9 » (код НОМЕР_6 ), ПП « ОСОБА_10 » (код НОМЕР_7 ), ПП « ОСОБА_11 » (код НОМЕР_8 ), ПП « ОСОБА_12 » (код НОМЕР_9 ), сформовано податковий кредит на з ПДВ на суму 242,7 тис.грн.
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), перебуває на обліку у ІНФОРМАЦІЯ_3 , податкова адреса - АДРЕСА_1 .
Важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні мають документи, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме: договора довіреності (доручення), видаткові, товарно-транспортні та податкові накладні, акти приймання виконаних робіт, довідки про вартість виконаних робіт, підсумкові відомості ресурсів, платіжні доручення, банківські виписки, векселі та інші документи, які свідчать про фінансово господарські взаємовідносини ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з ПП « ОСОБА_5 » ( НОМЕР_2 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_7 » (код НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_5 ), ПП « ОСОБА_9 » (код НОМЕР_6 ), ПП « ОСОБА_10 » (код НОМЕР_7 ), ПП « ОСОБА_11 » (код НОМЕР_8 ), ПП « ОСОБА_12 » (код НОМЕР_9 ) за період 2014-2016 років;
Перелічені документи та речі необхідні для використання під час призначення та проведення експертиз, пред`явлення при проведенні слідчих дій, у т.ч. допитах, у даному кримінальному провадженні, встановлення осіб, які задіяні у вказаній протиправній діяльності. Документи, речі та їх зміст мають значення у провадженні, як речові докази та можуть свідчити про фактичні доходи зазначених підприємств та витрати пов`язані з господарською діяльністю, що враховуються для визначення об`єкту оподаткування та, без яких встановити фактично понесені витрати й фактичні прибутки не можливо.
Необхідність виїмки вищевказаних документів обґрунтовується призначенням судово-економічної експертизи, в ході яких мають бути досліджені їх оригінали.
Іншим способом, ніж здійснити тимчасовий доступ, для отримання інформації та документів, що мають доказове значення у кримінальному провадженні неможливо.
Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, то прокурор вважає за необхідне отримати дозвіл на тимчасовий доступдо зазначенихдокументів із можливістю вилучення (здійснення виїмки) їх оригіналів.
Прокурор в судове засідання не з`явився, подав письмову заяву, в який просив розглянути клопотання за його відсутності.
Представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в судове засідання не викликався на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України. Згідно положень ч.4 ст. 107 КПК України фіксування розгляду за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалось.
Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання є обґрунтованим, але підлягає частковому задоволенню з огляду на таке.
Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно приписів ч.1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених устатті 161цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Згідно з п. 2,3 ч. 3 та ч. 4 ст. 132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що:
потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора;
може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.
Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчим суддею встановлено, що прокуратура Херсонської області здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №32015060000000080 за ознаками злочинів, передбачених ч.3 ст.212, ч.2 ст.205 КК України за фактом фіктивного підприємництва та ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах, досудове розслідування у якому проводить ІНФОРМАЦІЯ_2 .
В рамкахкримінального провадженнявстановлено,що протягом2014-2016років ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно податкової звітності звітує про придбання ТМЦ від СГД, які входять до складу конвертаційної групи, а саме: ПП « ОСОБА_5 » ( НОМЕР_2 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_7 » (код НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_5 ), ПП « ОСОБА_9 » (код НОМЕР_6 ), ПП « ОСОБА_10 » (код НОМЕР_7 ), ПП « ОСОБА_11 » (код НОМЕР_8 ), ПП « ОСОБА_12 » (код НОМЕР_9 ), які згідно реєстру податкових накладних звітують про реалізацію ТМЦ відмінних по номенклатурі (перекрут товарних позицій) та службові особи яких є громадянами інших країн, які перетнули державний кордон України у напрямку «виїзд» після їх реєстрації, а тому фактично не могли підписувати бухгалтерські та податкові документи очолюваних СГД.
Вищеперераховані СГД створені з метою прикриття незаконної діяльності, шляхом використання їх реквізитів та банківських рахунків у злочинних схемах зі створення штучної документальної видимості здійснення фінансово-господарських операцій для незаконного завищення валових витрат з податку на прибуток підприємств та податкового кредиту з податку на додану вартість підприємствам реального сектору економіки. Також на банківські рахунки вказаних суб`єктів господарської діяльності з ознаками «фіктивності» перераховувалися грошові кошти реально діючих підприємств за нібито надані послуги, з метою їх обготівкування. За таких обставин, податкові зобов`язання по сплаті до Державного бюджету податку на додану вартість від діяльності підприємств-платників ПДВ різних регіонів України, незаконно перекладались на підприємства з ознаками фіктивності та до бюджету не сплачувались.
В ході досудового розслідування, в результаті відпрацювання вищеперерахованих підприємств, з метою встановлення фактичного місцезнаходження службових осіб підприємств, було здійснено виїзди за податковими адресами підприємств, в результаті яких встановлено, що офісні та складські приміщення відсутні.
Окрім того, в ході аналізу інформації з єдиного реєстру податкових накладних автоматизованої інформаційної системи ДФС України встановлено, що номенклатура товарів, які купуються вище переліченими підприємствами у постачальників, не відповідає номенклатурі проданих товарів в адресу реально діючого сектору економіки. Даний факт свідчить про безтоварність проведених фінансово-господарських операцій та про їх лише документальний характер, який суперечить нормам цивільного, податкового законодавства України.
Фактично відповідні роботи не проводяться, послуги не надаються, постачання товарів не здійснюється, а кошти обготівковуються шляхом проведення подальших «транзитних» операцій з іншими фіктивними підприємствами, які задіяні в схемі транзитно-конвертаційної групи з подальшим їх обготівкуванням через рахунки юридичних та фізичних осіб-підприємців.
У ході досудового розслідування проведеними негласними слідчими (розшуковими) діями задокументовано, що вищевказана незаконна діяльність проводилась групою осіб, які здійснювали виписку бухгалтерських та податкових документів, до яких вносились недостовірні відомості, щодо проведених операцій, проводила «конвертування» грошових коштів у банківських установах. Під час проведених обшуків виявлено та вилучено 120 печаток СГД, з переліку вищевказаних транзитно-конвертаційних підприємств.
Встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2014-2016 років шляхом відображення придбання ТМЦ від СГД, які входять до складу конвертаційної групи, а саме: ПП « ОСОБА_5 » ( НОМЕР_2 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_7 » (код НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_5 ), ПП « ОСОБА_9 » (код НОМЕР_6 ), ПП « ОСОБА_10 » (код НОМЕР_7 ), ПП « ОСОБА_11 » (код НОМЕР_8 ), ПП « ОСОБА_12 » (код НОМЕР_9 ), сформовано податковий кредит на з ПДВ на суму 242,7 тис.грн.
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), перебуває на обліку у ІНФОРМАЦІЯ_3 , податкова адреса - АДРЕСА_1 .
Важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні мають документи, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме: договора довіреності (доручення), видаткові, товарно-транспортні та податкові накладні, акти приймання виконаних робіт, довідки про вартість виконаних робіт, підсумкові відомості ресурсів, платіжні доручення, банківські виписки, векселі та інші документи, які свідчать про фінансово господарські взаємовідносини ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з ПП « ОСОБА_5 » ( НОМЕР_2 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_7 » (код НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_5 ), ПП « ОСОБА_9 » (код НОМЕР_6 ), ПП « ОСОБА_10 » (код НОМЕР_7 ), ПП « ОСОБА_11 » (код НОМЕР_8 ), ПП « ОСОБА_12 » (код НОМЕР_9 ) за період 2014-2016 років;
Перелічені документи та речі необхідні для використання під час призначення та проведення експертиз, пред`явлення при проведенні слідчих дій, у т.ч. допитах, у даному кримінальному провадженні, встановлення осіб, які задіяні у вказаній протиправній діяльності. Документи, речі та їх зміст мають значення у провадженні, як речові докази та можуть свідчити про фактичні доходи зазначених підприємств та витрати пов`язані з господарською діяльністю, що враховуються для визначення об`єкту оподаткування та, без яких встановити фактично понесені витрати й фактичні прибутки не можливо.
Необхідність виїмки вищевказаних документів обґрунтовується призначенням судово-економічної експертизи, в ході яких мають бути досліджені їх оригінали.
Іншим способом, ніж здійснити тимчасовий доступ, для отримання інформації та документів, що мають доказове значення у кримінальному провадженні неможливо.
Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, то слідчий суддя вважає за необхідне надати дозвіл на тимчасовий доступдо данихдокументів ізможливістю зробити їх копії та вилучити (здійснити виїмку) зазначені копії.
Всвою чергупрокурором недоведено необхідностітимчасового доступудо документівіз можливістювилучення самеїх оригіналів,так як згідно Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 року № 53/5 для проведення судово-економічної експертизи не вимагається надання оригіналів документів, у зв`язку з чим в цій частині слідчий суддя вважає клопотання необґрунтованим внаслідок чого в його задоволенні необхідно відмовити.
На підставі викладеного, керуючись ст. 159, ч.1 ст. 160, п.2 та п.3 ч.5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити частково.
Надати дозвіл прокурору відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби прокуратури Херсонської області раднику юстиції ОСОБА_3 , старшому слідчому з ОВС СУ ФР ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній республіці Крим та м.Севастополі ОСОБА_4 або особам за їх дорученням на тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: договорів, довіреностей (доручень), видаткових, товарно-транспортних та податкових накладних, актів приймання виконаних робіт, довідок про вартість виконаних робіт, підсумкових відомостей ресурсів, платіжних доручень, банківських виписок, векселів та інших документів, які свідчать про фінансово господарські взаємовідносини ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 )з ПП« ОСОБА_5 » ( НОМЕР_2 ),ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_3 ),ПП « ОСОБА_7 »(код НОМЕР_4 ),ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_5 ),ПП « ОСОБА_9 » (код НОМЕР_6 ),ПП « ОСОБА_10 » (код НОМЕР_7 ),ПП « ОСОБА_11 »(код НОМЕР_8 ),ПП « ОСОБА_12 » (код НОМЕР_9 )за період2014-2016років,із можливістю зробити їх копії та вилучити (здійснити виїмку) зазначені копії.
В задоволенні іншої частини клопотання відмовити за необґрунтованістю.
Встановити строк дії ухвали до 13.10.2018 року.
Попередити відповідальну особу про наслідки невиконання ухвали слідчого судді передбачені ст. 166 КПК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
СуддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2018 |
Оприлюднено | 09.06.2023 |
Номер документу | 76466998 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Радченко Г. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні