КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залучення третьої особи
24 вересня 2018 року м. Київ 810/4831/18
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В. при секретарі судового засідання Волощук В.В.,
за участю:
позивача: ОСОБА_1,
представника позивача : ОСОБА_2,
від відповідача - не з'явились,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області
про скасування рішення територіальної виборчої комісії
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з позовом до Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області, в якому просить суд (з урахуванням заяви про зміну предмету позову від 20.09.2018):
- визнати протиправною та скасувати рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошнського району Київської області від 05 вересня 2018 року "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області";
- визнати протиправною та скасувати постанову № 1 Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошнського району Київської області від 15 вересня 2018 року "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво - Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах № 6, № 7, № 8".
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.09.2018 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання по справі.
У судове засідання, призначене на 24.09.2018, з'явились позивач та представник позивача.
Відповідач, належним чином повідомлений про про дату, час та місце судового засідання явку уповноваженого представника до суду не забезпечив, про причини його неявки суду не повідомив та будь-яких заяв або клопотань до суду не надав.
Відповідно до приписів частини 3 статті 205 адміністративного судочинства України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи, зокрема у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
З огляду на зазначене, суд вирішив здійснити розгляд справи за даною явкою.
У ході судового розгляду даної справи представником позивача було заявлено клопотання про зулечення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Забірську сільську раду Києво - Святошинського району Київської області.
Відповідно до частини 1 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов'язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов'язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
У позовній заяві позивач просить суд, зокрема, визнати протиправним та скасувати рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 05.09.2018 "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області".
Відповідно до статті 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно з частиною 1 статті 10 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до частини 1 статті 49 Закону № 280/97-ВР повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених законом.
Рада невідкладно інформує відповідну територіальну виборчу комісію про дострокове припинення повноважень депутата ради.
Згідно з частиною 1 статті 2 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" від 11.07.2002 № 93-IV депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.
Отже, враховуючи те, що спірним рішенням було відкликано за народною ініціативою депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1, суд дійшов висновку, що рішення, прийняте за результатами розгляду даної справи, може вплинути на права та обов'язки вказаного органу місцевого самоврядування, у зв'язку з цим, суд задовольняє клопотання представника позивача та також вважає за необхідне залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Забірську сільську раду Києво-Святошинського району Київської області.
Керуючись статтями 49, 243, 248, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Залучити до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Забірську сільську раду Києво - Святошинського району Київської області (ідентифікаційний код 04358543, місцезнаходження: 08145, Київська область, Києво-Святошинський р-н., с.Забір'я, вул. Гончаренка, буд.12).
2. Копію ухвали надіслати (видати) учасникам справи.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2018 |
Оприлюднено | 25.09.2018 |
Номер документу | 76626929 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні