ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"06" вересня 2018 р. Справа № 911/1751/17
Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.
при секретарі судового засідання Белишевій А. В.
за участю представників учасників справи:
від позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 14-211 від 20.12.2017 р.);
від відповідача: не з'явились;
від третьої особи-1: не з'явились;
від третьої особи-2: не з'явились;
від заінтересованої особи: ОСОБА_2 (довіреність № 2.22-22 від 12.01.2018 р.);
розглянувши матеріали справи
за заявою Публічного акціонерного товариства „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» , м. Київ
в особі Філії „Центр метрології та газорозподільних систем» Публічного акціонерного товариства „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» , м. Київ
про заміну сторони виконавчого провадження
у справі № 911/1751/17
за позовом Публічного акціонерного товариства „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» , м. Київ
в особі Філії „Центр метрології та газорозподільних систем» Публічного акціонерного товариства „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» , м. Київ
до Росішківської сільської ради, с. Росішки, Тетіївський район
за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:
1) Кабінету Міністрів України, м. Київ;
2) Міністерства енергетики та вугільної промисловості, м. Київ;
про стягнення 1 252 890, 74 грн
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
02.07.2018 р. до канцелярії суду від позивача - ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» в особі Філії „Центр метрології та газорозподільних систем» ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» надійшла заява № 50/05-618 від 26.06.2018 р. про заміну сторони виконавчого провадження, у якій він просить суд замінити сторону (боржника) з Росішківської сільської ради на Тетіївську міську раду у зв'язку із реорганізацією відповідача (боржника) шляхом приєднання до Тетіївської міської ради.
Ухвалою господарського суду Київської області від 06.07.2018 р. прийнято до розгляду заяву третьої особи - ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» в особі Філії „Центр метрології та газорозподільних систем» ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 911/1751/17 за позовом ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» в особі Філії „Центр метрології та газорозподільних систем» ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» до Росішківської сільської ради за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Кабінету Міністрів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості, про стягнення 1 252 890, 74 грн і призначено її розгляд у судовому засіданні за участю представників учасників справи на 18.07.2018 р.
18.07.2018 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 29.08.2018 р.
29.08.2018 р. перед судовим засіданням до канцелярії суду від заінтересованої особи - Тетіївської міської ради надійшов відзив № 02-33/787 від 21.08.2018 р., у якому він зазначає, що вимоги заявника є безпідставними і надуманими.
29.08.2018 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 06.09.2018 р.
06.09.2018 р. перед судовим засіданням до канцелярії суду від заінтересованої особи - Тетіївської міської ради надійшли пояснення б/н від 05.09.2018 р., що долучені судом до матеріалів справи.
06.09.2018 р. у судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення по суті заяви про заміну сторони виконавчого провадження, підтримав заяву про заміну сторони виконавчого провадження та просив суд задовольнити її.
Представник заінтересованої особи - Тетіївської міської ради у судовому засіданні надав усні пояснення щодо своїх заперечень проти заяви, просив суд відмовити в задоволенні заяви позивача повністю.
Представники інших учасників справи у судове засідання не з'явились, хоча про судове засідання були повідомлені належним чином, про причини своєї неявки у судове засідання суд не повідомили.
Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд вважає, що заява позивача (стягувача) про заміну сторони виконавчого провадження підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Рішенням господарського суду Київської області від 13.12.2017 р. у справі № 911/1751/17 за позовом ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» в особі Філії „Центр метрології та газорозподільних систем» ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» до Росішківської сільської ради за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Кабінету Міністрів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості, про стягнення 1 252 890, 74 грн позов задоволено повністю і присуджено до стягнення з Росішківської сільської ради на користь ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» 712 354, 00 грн основної заборгованості, 490 769, 54 грн інфляційних втрат, 49 767, 20 грн 3% річних; присуджено до стягнення з Росішківської сільської ради на користь ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» в особі філії „Центр метрології та газорозподільних систем» ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» судові витрати 18 793, 36 грн судового збору; вирішено повернути ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» в особі філії „Центр метрології та газорозподільних систем» ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» з Державного бюджету України судовий збір, внесений в більшому розмірі, ніж встановлено законом, у розмірі 10 685, 31 грн, перерахований (сплачений) за платіжним дорученням № 838 від 23.05.2017 р.
15.03.2018 р. на виконання вказаного рішення судом було видано відповідні накази.
Як вбачається із матеріалів справи, рішенням № 17-01-7 від 25.01.2018 р. „Про реорганізацію сільських рад Тетіївської об?єднаної територіальної громади» Тетіївської міської ради вирішено, крім іншого, розпочати процедуру реорганізації, у тому числі, Росішківської сільської ради шляхом приєднання до Тетіївської міської ради; Тетіївська міська рада є правонаступником прав та обов?язків Росішківської сільської ради з дня набуття повноважень Тетіївською міською радою, обраною Тетіївською міської об?єднаною територіальною громадою.
У лютому 2018 р. членами комісії з реорганізації Росішківської сільської ради було складено та підписано передавальний акт балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів Росішківської сільської ради до Виконавчого комітету Тетіївської міської ради.
Рішенням від 22.03.2018 р. „Про затвердження передавальних актів сільських рад» Тетіївської міської ради вирішено, крім іншого, затвердити передавальні акти сільських рад Тетіївської міської об?єднаної територіальної громади, у тому числі, Росішківської сільської ради до Виконавчого комітету Тетіївської міської ради.
Регулювання відносин, що виникають у зв'язку із заміною сторони у зобов'язанні, заміною особи у відносинах щодо яких виник судовий спір, заміною сторони у виконавчому провадженні її правонаступником здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським процесуальним кодексом України, Законом України „Про виконавче провадження» , Наказом Міністерства юстиції України № 512/5 від 02.04.2012 р. „Про затвердження Інструкції з організації примусового виконання рішень» , Наказом Міністерства юстиції України № 74/5 від 15.12.1999 р. „Про затвердження Інструкції про проведення виконавчих дій» і безпосередньо договором.
Згідно з ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.
Відповідно до ст. 107 цього ж кодексу кредитор може вимагати від юридичної особи, що припиняється, виконання зобов'язань якої не забезпечено, припинення або дострокового виконання зобов'язання, або забезпечення виконання зобов'язання, крім випадків, передбачених законом.
Після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов'язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами.
Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.
Порушення положень частин другої та третьої цієї статті є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб - правонаступників.
Юридична особа - правонаступник, що утворилася внаслідок поділу, несе субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями юридичної особи, що припинилася, які згідно з розподільчим балансом перейшли до іншої юридичної особи - правонаступника. Якщо юридичних осіб - правонаступників, що утворилися внаслідок поділу, більше двох, таку субсидіарну відповідальність вони несуть солідарно.
Якщо правонаступниками юридичної особи є декілька юридичних осіб і точно визначити правонаступника щодо конкретних обов'язків юридичної особи, що припинилася, неможливо, юридичні особи - правонаступники несуть солідарну відповідальність перед кредиторами юридичної особи, що припинилася. Учасники (засновники) припиненої юридичної особи, які відповідно до закону або установчих документів відповідали за її зобов'язаннями, відповідають за зобов'язаннями правонаступників, що виникли до моменту припинення юридичної особи, у такому самому обсязі, якщо більший обсяг відповідальності учасників (засновників) за зобов'язаннями правонаступників не встановлено законом або їх установчими документами.
Частинами 1-11 ст. 8 Закону України „Про добровільне об'єднання територіальних громад» об'єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об'єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об'єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.
2. Повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою.
Після завершення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою, персонального складу її виконавчого комітету. Протягом зазначеного строку сільський, селищний, міський голова, обраний об'єднаною територіальною громадою, очолює такі виконавчі комітети та входить до їх персонального складу.
Після завершення повноважень сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради у територіальній громаді, що увійшла до об'єднаної територіальної громади, відповідні функції одноособово виконує сільський, селищний, міський голова, обраний об'єднаною територіальною громадою, з дня набуття ним повноважень до затвердження відповідною сільською, селищною, міською радою персонального складу її виконавчого комітету.
3. Об'єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою.
У разі об'єднання всіх територіальних громад одного району в одну об'єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об'єднаної територіальної громади, а пов'язані з таким майном права та обов'язки належать об'єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою.
4. З дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об'єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об'єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільські, селищні, міські ради припиняються у порядку, визначеному цим Законом.
Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі об'єднаної територіальної громади, є правонаступником прав та обов'язків всіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою.
Найменування представницького органу місцевого самоврядування об'єднаної територіальної громади як юридичної особи складається з частини, яка є похідною від власного найменування населеного пункту, визначеного її адміністративним центром, у формі прикметника та відповідного загального найменування представницького органу місцевого самоврядування (сільська, селищна, міська рада).
5. З дня затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою, персонального складу її виконавчого комітету у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - виконавчих комітетів відповідних сільських, селищних, міських рад, розміщених поза адміністративним центром об'єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об'єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад припиняються у порядку, визначеному цим Законом.
Юридична особа - виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об'єднаної територіальної громади, є правонаступником прав та обов'язків всіх юридичних осіб - виконавчих комітетів відповідних сільських, селищних, міських рад територіальних громад, що об'єдналися, з дня затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою, персонального складу її виконавчого комітету.
Найменування виконавчого органу місцевого самоврядування об'єднаної територіальної громади як юридичної особи складається з відповідного загального найменування виконавчого органу місцевого самоврядування (виконавчий комітет, управління, відділ тощо) та повного найменування відповідного представницького органу місцевого самоврядування у родовому відмінку.
6. Реорганізація юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється без повідомлення про неї органу, що здійснює державну реєстрацію, а також без збирання вимог кредиторів, отримання їхньої згоди.
7. Під час проведення реорганізації юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, селищний, міський голова, обраний об'єднаною територіальною громадою.
За поданням сільського, селищного, міського голови, обраного об'єднаною територіальною громадою, відповідна сільська, селищна, міська рада може утворити комісії для забезпечення виконання таким головою повноважень з управління справами юридичних осіб, що реорганізуються.
8. Після припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, їхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради територіальної громади, що увійшла до об'єднаної територіальної громади, видані ними нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб.
Сільська, селищна, міська рада, обрана об'єднаною територіальною громадою, її виконавчий комітет можуть вносити зміни, визнавати такими, що втратили чинність, або скасовувати акти відповідних органів місцевого самоврядування та посадових осіб, визначені в абзаці першому цієї частини.
9. Бюджети територіальних громад, що об'єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду з урахуванням особливостей, встановлених цією частиною.
Сільська, селищна, міська рада, обрана об'єднаною територіальною громадою, може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, прийняті сільськими, селищними, міськими радами, обраними територіальними громадами, що об'єдналися.
До завершення періоду окремого виконання бюджетів територіальних громад, що об'єдналися, функції головних розпорядників, розпорядників бюджетних коштів територіальних громад, що об'єдналися, продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі сільського, селищного, міського голови, обраного об'єднаною територіальною громадою, інших керівників бюджетних установ.
До завершення періоду окремого виконання бюджетів територіальних громад, що об'єдналися, функції місцевих фінансових органів територіальних громад, що об'єдналися, здійснюють:
1) відповідні місцеві фінансові органи, створені до об'єднання територіальних громад;
2) сільський, селищний, міський голова, обраний об'єднаною територіальною громадою, якщо у відповідних територіальних громадах місцеві фінансові органи не були створені згідно із законом.
Залишки коштів на кінець бюджетного періоду бюджетів територіальних громад, що об'єдналися, перераховуються до бюджету об'єднаної територіальної громади на підставі платіжних доручень за підписом сільського, селищного, міського голови, обраного об'єднаною територіальною громадою.
10. Бюджет об'єднаної територіальної громади розробляється з урахуванням особливостей підготовки місцевих бюджетів, визначених бюджетним законодавством.
11. Державна реєстрація припинення юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих комітетів шляхом приєднання здійснюється на підставі заяви, поданої сільським, селищним, міським головою, обраним об'єднаною територіальною громадою, або уповноваженою ним особою суб'єкту державної реєстрації.
Державна реєстрація припинення шляхом приєднання юридичних осіб - виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад, які забезпечують окреме виконання бюджетів територіальних громад, що об'єдналися, здійснюється не раніше затвердження бюджету об'єднаної територіальної громади.
Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, її виконавчий комітет є такою, що припинилася, з дня внесення запису про її припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Як вбачається із відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань діяльність Росішківської сільської ради припинено 19.04.2018 р. (номер запису № 13491120012000090).
Отже, враховуючи вищевикладене та на підставі вищевказаних норм, суд дійшов висновку, що у відповідності до рішення № 17-01-7 від 25.01.2018 р. „Про реорганізацію сільських рад Тетіївської об?єднаної територіальної громади» Тетіївської міської ради, передавального акту балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів Росішківської сільської ради до Виконавчого комітету Тетіївської міської ради, рішення від 22.03.2018 р. „Про затвердження передавальних актів сільських рад» Тетіївської міської ради від Росішківської сільської ради до Тетіївської міської ради перейшов обов'язок щодо повернення коштів, отриманих від позивача на добудову об'єкта газопостачання, згідно з договором № 1447 від 02.08.2012 р., укладеним між ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» та Росішківською сільською радою, і щодо виконання рішення господарського суду Київської області від 13.12.2017 р. у справі № 911/1751/17, тобто перейшов борг у розмірі 712 354, 00 грн основної заборгованості, 490 769, 54 грн інфляційних втрат, 49 767, 20 грн 3% річних та судових витрат 18 793, 36 грн судового збору.
Згідно з ч. 5 ст. 15 Закону України „Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
У разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім'я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.
Відповідно до ст. 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.
2. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.
3. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
Статтею 334 цього ж кодексу передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.
2. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.
3. Суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб.
Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.
4. Ухвала про заміну сторони виконавчого провадження надсилається (надається) учасникам справи, а також державному виконавцю, приватному виконавцю в порядку, передбаченому статтею 242 цього Кодексу.
5. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Абзацами 1-4 пункту 1.4. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 р. „Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» передбачено, що за приписом статті 25 ГПК у разі, зокрема, реорганізації суб'єкта господарювання у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі його правонаступника. Господарським судам необхідно враховувати, що сама лише зміна найменування юридичної особи не означає її реорганізації, якщо при цьому не змінюється організаційно-правова форма даної особи. Зміна типу акціонерного товариства з приватного на публічне не є його реорганізацією (стаття 5 Закону України „Про акціонерні товариства» ). Водночас зміна найменування юридичної особи тягне за собою необхідність у державній реєстрації змін до установчих документів, порядок проведення якої викладено у статті 29 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» . У разі коли така зміна сталася у процесі вирішення спору господарським судом, про неї обов'язково зазначається в описовій частині рішення (при цьому у мотивувальній частині, за необхідності, також зазначається нове найменування учасника судового процесу - наприклад, у разі задоволення позову до нього) або в ухвалі, якою закінчується розгляд справи.
Якщо ж зміна найменування юридичної особи пов'язана зі зміною організаційно-правової форми юридичної особи (статті 104 - 108 Цивільного кодексу України), то йдеться про її реорганізацію, що потребує вчинення господарським судом процесуальної дії, зазначеної в частині третій статті 25 ГПК; крім того, про винесення відповідної ухвали зазначається в описовій частині рішення, прийнятого по суті справи.
Зазначеною статтею ГПК передбачено процесуальне правонаступництво у зв'язку не лише зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб'єкта господарювання, а й в інших передбачених законом випадках, у тому числі заміни кредитора або боржника у зобов'язанні (статті відповідно 512 і 520 Цивільного кодексу України). У разі заміни кредитора в зобов'язанні не в повному обсязі (у подільному зобов'язанні; в разі передачі новому кредитору права на стягнення неустойки окремо від передачі прав вимоги за основним зобов'язанням тощо) новий кредитор є правонаступником первісного кредитора лише в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу відповідних прав якщо інше не встановлено договором або за законом (стаття 514 Цивільного кодексу України); при цьому якщо правонаступником заявляються відповідні вимоги, то вважається, що позов подано кількома позивачами (стаття 23 ГПК). Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 25 ГПК допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення, і здійснюється господарським судом без виклику сторін у справі, якщо їх явка не зумовлена необхідністю з'ясування судом певних обставин, але з повідомленням сторін, оскільки інше суперечило б приписам частини другої статті 22 ГПК стосовно прав сторін у судовому процесі.
Про здійснену заміну учасника судового процесу обов'язково зазначається в описовій частині рішення суду, прийнятого по суті справи, навіть якщо раніше про це вже йшлося у відповідній ухвалі.
Таким чином, враховуючи вищевикладене та те, що у відповідності до рішення № 17-01-7 від 25.01.2018 р. „Про реорганізацію сільських рад Тетіївської об'єднаної територіальної громади» Тетіївської міської, передавального акту балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів Росішківської сільської ради до Виконавчого комітету Тетіївської міської ради, рішення від 22.03.2018 р. „Про затвердження передавальних актів сільських рад» Тетіївської міської ради від Росішківської сільської ради до Тетіївської міської ради перейшов обов'язок щодо повернення коштів, отриманих від позивача на добудову об'єкта газопостачання, згідно з договором № 1447 від 02.08.2012 р., укладеним між ПАТ „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» та Росішківською сільською радою, і щодо виконання рішення господарського суду Київської області від 13.12.2017 р. у справі № 911/1751/17, тобто перейшов борг у розмірі 712 354, 00 грн основної заборгованості, 490 769, 54 грн інфляційних втрат, 49 767, 20 грн 3% річних та судових витрат 18 793, 36 грн судового збору, суд дійшов висновку про задоволення заяви позивача про заміну сторони виконавчого провадження та необхідність заміни боржника - Росішківської сільської ради на його процесуального правонаступника - Тетіївську міську раду на стадії виконання рішення суду.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 52, 233 - 235, 240, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Заяву № 50/05-618 від 26.06.2018 р. Публічного акціонерного товариства „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» в особі філії „Центр метрології та газорозподільних систем» Публічного акціонерного товариства „Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України» про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.
2. Допустити заміну боржника - Росішківської сільської ради (ідентифікаційний код 04361203) на його процесуального правонаступника - Тетіївську міську раду (ідентифікаційний код 42096329).
3. Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення і може бути оскаржена протягом десяти днів шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.
Суддя В.М.Бацуца
Повний текст ухвали складено і підписано
11 вересня 2018 р.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2018 |
Оприлюднено | 25.09.2018 |
Номер документу | 76651121 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Бацуца В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні