Рішення
від 19.09.2018 по справі 0340/1666/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2018 року ЛуцькСправа № 0340/1666/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Костюкевича С.Ф.,

при секретарі судового засідання Шевчику Ю.В.,

за участю представника позивача Поліщука С.А.,

представника відповідача Копка О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Насіннево-племінного товариства з обмеженою відповідальністю Турія до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Насіннево-племінне товариство з обмеженою відповідальністю Турія (далі - НП ТзОВ Турія ) звернулося з позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.08.2018 року №0083541206.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ГУ ДФС у Волинській області проведено камеральну перевірку НП ТзОВ Турія з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за лютий 2017 року.

За результатами перевірки складено акт від 19.07.2018 року №11440/03-20-12-01/30876822. Актом встановлено, що НП ТзОВ Турія порушено п. 201.10 ст. 201 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкова накладна №8/2 від 02.02.2017 року зареєстрована 23.02.2018 року.

На підставі даного акту перевірки ГУ ДФС у Волинській області винесено податкове повідомлення-рішення №0083541206 від 08.08.2018 року, яким за затримку реєстрації податкових накладних застосовано штраф в сумі 35 180 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів і послуг.

Позивач вважає необґрунтованими висновки податкового органу, викладені в акті перевірки, оскільки реалізації товару не відбувалось, до цього призвела технічна помилка позивача при реєстрації податкової накладної №8/2 від 02.02.2018 року, яка була зареєстрована 23.02.2018 року, в податковій накладній помилково було вказано 2017 рік.

З огляду на викладене, позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.08.2018 року №0083541206.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав, наведених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, вважає, що контролюючим органом правомірно було винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення, а відтак просив суд в позові відмовити повністю.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає до повного задоволення, враховуючи наступне.

Частина 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Судом встановлено, що ГУ ДФС у Волинській області проведено камеральну перевірку НП ТзОВ Турія з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за лютий 2017 року.

За результатами перевірки складено акт від 19.07.2018 року №11440/03-20-12-01/30876822. Актом встановлено, що НП ТзОВ Турія порушено п. 201.10 ст. 201 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкова накладна №8/2 від 02.02.2017 року зареєстрована 23.02.2018 року.

На підставі даного акту перевірки ГУ ДФС у Волинській області винесено податкове повідомлення-рішення №0083541206 від 08.08.2018 року, яким за затримку реєстрації податкових накладних застосовано штраф в сумі 35 180 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів і послуг.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.

Як вбачається з матеріалів справи, НП ТЗОВ ТУРІЯ 23.02.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних було зареєстровано податкову накладну №8/2 від 02.02.2017 року на суму ПДВ 87 950 грн. по взаємовідносинам з ТзОВ Сквира Агро .

Згідно з поясненнями НП ТЗОВ ТУРІЯ , у зв'язку з помилковим зазначенням у податковій накладній №8/2 дати її складання 2017 рік замість 2018 рік до податкового органу було подано 27.02.2018 року розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №6/2, відповідно до якого зменшено податковий кредит на суму 87 950 грн. та 28.02.2018 року зареєстровано нову податкову накладну №10/2 з вірною датою її складання - 02.02.2018 року на суму ПДВ 87 950 грн.

Проте податковий орган дійшов висновку про порушення платником податків термінів реєстрації податкових накладних.

Суд зазначає, що згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Як зазначалося судом раніше, реєстрація податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Таким чином, податкова накладна має бути зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, а саме з настанням однієї із подій: або зарахування коштів на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, або відвантаження поставленого товару.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що між НП ТЗОВ ТУРІЯ та ТзОВ Сквира Агро було укладено договір про реалізацію великої рогатої худоби у живій вазі №2 від 01.02.2018 року (сума ПДВ 87 950 грн.), на виконання якого позивачем товар було поставлено 02.02.2018 року, що підтверджується видатковою накладною №10 від 02.02.2018 року, товарно-транспортною накладною №822032 від 02.02.2018 року, актом звірки взаємних розрахунків.

Таким чином, відповідно до первинних бухгалтерських документів, які містяться в матеріалах справи, першою подією, що відбулася та з якою пов'язане виникнення податкових зобов'язань, стало відвантаження товару, яке було здійснене 02.02.2018 року, тобто саме з вказаної дати має відраховуватися строк реєстрації податкової накладної.

НП ТЗОВ ТУРІЯ податкову накладну №10/2 від 02.02.2018 року на суму ПДВ 87 950 грн. було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних 28.02.2018 року, тобто у строк, встановлений пунктом 201.10 статті 201 ПК України строк, а тому суд приходить до висновку про відсутність з боку позивача порушень податкового законодавства в цій частині.

Крім того, у судовому засіданні було встановлено, що під час проведення камеральної перевірки посадовими особами відповідача первинні документи, на підставі яких було виписано податкову накладну, не перевірялися та не досліджувалися, що свідчить про необґрунтованість оскаржуваного рішення.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про протиправність податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Волинській області від 08.08.2018 року №0083541206, а тому останнє підлягають скасуванню.

Щодо посилання контролюючого органу на не допущення виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера при поданні платником податків розрахунку коригування, суд зазначає, що, як вбачається з матеріалів справи, позивачем, у зв'язку з допущенням помилки, було зареєстровано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №6/2 від 27.02.2018 року до податкової накладної №8/2 від 02.02.2017 року, зі змісту якого вбачається, що платником податків не виправлялася дата складання податкової накладної, в даному випадку відбулося коригування сум податного зобов'язання та податкового кредиту.

Дана правова позиція суду узгоджується із висновком Верховного Суду, викладеним у постанові Верховного Суду від 22.08.2018 року у справі №804/1366/17 яка, відповідно до ст. 13 Закону України Про судоустрій і статус суддів , є обов'язковою для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права та враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. (частини 1, 2 статті 77 КАС України)

В той же час, відповідачем під час розгляду адміністративної справи не наведено об'єктивних доводів щодо наявності в діях позивача ознак неправомірності чи недотримання принципу належної обачності при виборі контрагента, як і не доведено правомірності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Системний аналіз наведених правових норм при застосуванні до правовідносин, що є предметом судового дослідження, вказує на те, що відповідач, який є суб'єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення діяв без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), та без дотримання принципу верховенства права, що призвело до безпідставного збільшення податкового навантаження на Підприємство.

Беручи до уваги обставини викладені вище, суд вважає, що відповідачем протиправно, всупереч вимогам чинного законодавства прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 08.08.2018 року №0083541206, яке з огляду на його безпідставність слід визнати протиправним та скасувати.

Відповідно до частини першої та третьої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Волинській області на користь НП ТзОВ Турія слід стягнути судовий збір в розмірі 1 762 грн., сплачений позивачем відповідно до платіжного доручення від 15.08.2018 року №549.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області від 08.08.2018 року №0083541206.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Волинській області на користь Насіннево-племінного товариства з обмеженою відповідальністю Турія судовий збір у розмірі 1 762 грн.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статями 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач Насіннево-племінне товариства з обмеженою відповідальністю Турія (45060, Волинська область, Ковельський район, село Зелена, вулиця Ковельська, будинок 40, код ЄДРПОУ 30876822).

Відповідач Головне управління ДФС у Волинській області (43000, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ 39400859).

Головуючий-суддя С.Ф. Костюкевич

Повне рішення суду складено 24.09.2018 року.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2018
Оприлюднено26.09.2018
Номер документу76654548
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0340/1666/18

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 22.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 19.09.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні