Постанова
від 22.01.2019 по справі 0340/1666/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2019 рокуЛьвів№ 857/2907/18

Колегія суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Улицького В.З.

суддів: Кузьмича С.М., Шавеля Р.М.

при секретарі судового засідання: Гнатик А.З.

за участі представника позивача: Самойленко С.А.

представника відповідача: Решетник О.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 19.09.2018 року (рішення ухвалене о 12:20 хв. у м. Луцьк судом у складі головуючого судді Костюкевича С.Ф., повний текст рішення складено 24.09.2018 року) у справі за позовом Насіннево-племінного товариства з обмеженою відповідальністю Турія до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИЛА:

У серпні 2018 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.08.2018 року №0083541206.

Позивач позовні вимоги мотивував тим, що ГУ ДФС у Волинській області проведено камеральну перевірку НП ТзОВ Турія з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за лютий 2017 року. Просив позов задоволити.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 19.09.2018 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області від 08.08.2018 року №0083541206.

Рішення суду першої інстанції оскаржило Головне управління ДФС у Волинській області. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволені адміністративного позову відмовити.

Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Якщо одна із сторін визнала пред'явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 189 цього Кодексу.

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено, що ГУ ДФС у Волинській області проведено камеральну перевірку НП ТзОВ Турія з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за лютий 2017 року.

За результатами перевірки складено акт від 19.07.2018 року №11440/03-20-12-01/30876822. Актом встановлено, що НП ТзОВ Турія порушено п. 201.10 ст. 201 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкова накладна №8/2 від 02.02.2017 року зареєстрована 23.02.2018 року.

На підставі даного акту перевірки ГУ ДФС у Волинській області винесено податкове повідомлення-рішення №0083541206 від 08.08.2018 року, яким за затримку реєстрації податкових накладних застосовано штраф в сумі 35 180 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів і послуг.

Згідно п. 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.

Судовою колегією апеляційного суду встановлено, що НП ТЗОВ ТУРІЯ 23.02.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних було зареєстровано податкову накладну №8/2 від 02.02.2017 року на суму ПДВ 87 950 грн. по взаємовідносинам з ТзОВ Сквира Агро .

Разом з тим, у зв'язку з помилковим зазначенням у податковій накладній №8/2 дати її складання 2017 рік замість 2018 рік до податкового органу було подано 27.02.2018 року розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №6/2, відповідно до якого зменшено податковий кредит на суму 87 950 грн. та 28.02.2018 року зареєстровано нову податкову накладну №10/2 з вірною датою її складання - 02.02.2018 року на суму ПДВ 87 950 грн.

Згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Реєстрація податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відтак, податкова накладна має бути зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, а саме з настанням однієї із подій: або зарахування коштів на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, або відвантаження поставленого товару.

Як вбачається з матеріалів справи, між НП ТЗОВ ТУРІЯ та ТзОВ Сквира Агро було укладено договір про реалізацію великої рогатої худоби у живій вазі №2 від 01.02.2018 року (сума ПДВ 87 950 грн.), на виконання якого позивачем товар було поставлено 02.02.2018 року, що підтверджується видатковою накладною №10 від 02.02.2018 року, товарно-транспортною накладною №822032 від 02.02.2018 року, актом звірки взаємних розрахунків.

Відповідно до первинних бухгалтерських документів, які містяться в матеріалах справи, першою подією, що відбулася та з якою пов'язане виникнення податкових зобов'язань, стало відвантаження товару, яке було здійснене 02.02.2018 року, тобто саме з вказаної дати має відраховуватися строк реєстрації податкової накладної.

НП ТЗОВ ТУРІЯ податкову накладну №10/2 від 02.02.2018 року на суму ПДВ 87 950 грн. було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних 28.02.2018 року, тобто у строк, встановлений пунктом 201.10 статті 201 ПК України строк, а тому суд приходить до висновку про відсутність з боку позивача порушень податкового законодавства в цій частині.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем, у зв'язку з допущенням помилки, було зареєстровано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №6/2 від 27.02.2018 року до податкової накладної №8/2 від 02.02.2017 року, зі змісту якого вбачається, що платником податків не виправлялася дата складання податкової накладної, в даному випадку відбулося коригування сум податного зобов'язання та податкового кредиту.

Аналогічна позиція узгоджується із висновком Верховного Суду, викладеним у постанові Верховного Суду від 22.08.2018 року у справі №804/1366/17.

За таких умов, судова колегія апеляційного вважає, що відповідач, який є суб'єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення діяв без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), та без дотримання принципу верховенства права, що призвело до безпідставного збільшення податкового навантаження на Підприємство.

Узагальнюючи наведене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 243 ч. 3, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Волинській області залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 19.09.2018 року у справі №0340/1666/18 - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття.

На Постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В. З. Улицький судді С. М. Кузьмич Р. М. Шавель Повне судове рішення складено 23.01.2019 року

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2019
Оприлюднено24.01.2019
Номер документу79354153
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0340/1666/18

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 22.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 19.09.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні