СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
12 жовтня 2018 р. Справа № 480/3864/18
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Воловик С.В. розглянувши в приміщенні суду в місті Суми матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Сумської міської ради, Центру реінтеграції бездомних осіб, Сумського міського голови Лисенка Олександра Миколайовича, Сумської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Сумського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовною заявою до Виконавчого комітету Сумської міської ради, Центру реінтеграції бездомних осіб, Сумського міського голови Лисенка Олександра Миколайовича, Сумської міської ради, в якій просить суд:
- визнати протиправними та незаконними дії/бездіяльність Виконавчого комітету Сумської міської ради, Центру реінтеграції бездомних осіб по розгляду та надання ними відповідей на запити про доступ до публічної інформації ОСОБА_1 від 18.01.2018, від 26.04.2018, від 03.08.2018, що призвели до незаконного обмеження ОСОБА_1 у доступі до публічної інформації, надання недостовірної інформації на запити, порушенні порядку їх розгляду та строків надання відповідей;
- визнати протиправною бездіяльність Сумського міського голови Лисенка Олександра Миколайовича по розгляду скарги ОСОБА_1 від 13.06.2018, що була подана ним у порядку ч.1 статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації";
- визнати протиправною бездіяльність Сумської міської ради по ненаданню відповіді на скаргу ОСОБА_1, подану ним 13.06.2018 у порядку ч.1 статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації";
- визнати протиправними та незаконними дії/бездіяльність Сумського міського голови Лисенка О.М. по розгляду звернення ОСОБА_1 від 03.08.2018 (зареєстроване за номером Ж-2704/03.02.01-01), що призвели до порушення з боку Сумського міського голови Лисенка О.М. вимог статей 15,19,20 Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" від 07 лютого 2008 року №109/2008;
- зобов'язати Виконавчий комітет Сумської міської ради, Центр реінтеграції бездомних осіб надати публічну інформацію, яка запитувалась ОСОБА_1 у запитах на інформацію від 18.01.2018, від 26.04.2018, від 03.08.2018, а саме:
- копії розрахункових відомостей заробітної плати по установі Центр реінтеграції бездомних осіб за грудень 2017 року - січень 2018 року;
- копії всіх документів, які підтверджують факт закупівлі, набуття, оплати Центром реінтеграції бездомних осіб обладнання відео спостереження;
- копії документів, які підтверджують надані Центру реінтеграції бездомних осіб підрядною організацією послуги при їх встановленні;
- копії всіх документів, які є у розпорядженні Сумської міської ради і які підтверджують або спростовують виконання вимог управління Держпраці у Сумській області, що були у відношенні директора Центру реінтеграції бездомних осіб у 2018 році;
- копію документа, яким Сумський міський голова Лисенко О.М. зобов'язав директора Центру реінтеграції бездомних осіб Гмирю А.М. надати ОСОБА_1 запитувану інформацією згідно із запитом від 18.01.2018;
- копію посадової інструкції директора Центру реінтеграції бездомних осіб Гмирі А.М.;
- копії документів. які підтверджують, що директор Центру реінтеграції бездомних осіб Гмиря А.М. відповідає кваліфікаційним вимогам до займаної посади.
- зобов'язати Сумську міську раду розглянути скаргу ОСОБА_1 від 13.06.2018, подану ним у порядку ч.1 статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації";
- зобов'язати Сумського міського голову Лисенка О.М. організувати розгляд скарги ОСОБА_1 від 13.06.2018, поданої ним у порядку ч.1 статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації" та звернення ОСОБА_1 від 03.08.2018 (зареєстроване за номером Ж-2704/03.02.01-01) з дотриманням вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" від 07 лютого 2008 року №109/2008.
Відповідно до ч.5 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються, крім іншого: повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Як вбачається з матеріалів справи, в позовній заяві ОСОБА_1, всупереч приписів вказаної норми, не зазначені реєстраційний номер облікової картки платника податків за його наявності або номер і серія паспорта позивача; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України відповідачів.
Крім того, відповідно до ч.3 ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку та розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
За приписами ч. 1 ст. 3 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Тобто, необхідною умовою розгляду судом позовної заяви є сплата особою, яка звертається з цією заявою, судового збору у визначеному розмірі.
Відповідно до п.2 ч.3 ст.6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Із адміністративного позову вбачається, що позивачем заявлено одночасно сім вимог немайнового характеру.
Однак, системний аналіз ч. 1 ст. 5 та ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України дає підстави для висновку, що вимога про визнання протиправними акта, дії чи бездіяльності як передумови для застосування інших способів захисту порушеного права (скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення, зобов'язати прийняти рішення, вчинити дії чи утриматися від їх вчинення тощо) як наслідків протиправності акта, дій чи бездіяльності є однією вимогою.
Таким чином, враховуючи приписи ст. 5 та ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає, що позивачу потрібно сплатити судовий збір за чотири вимоги немайнового характеру.
Згідно ст. 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Ставка судового збору за подання адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму, що в даному випадку складає 704 грн. 80 коп., які повинні бути перераховані за наступними реквізитами: отримувач: УК у м. Сумах/м. Суми/22030101, МФО 899998, код ЄДРПОУ 37970593, банк Державне казначейство України, рахунок 34312206084030, код класифікації доходів бюджету 22030101.
Виходячи з аналізу вищевказаних норм позивачу необхідно сплатити 2819,20 грн.
Як вбачається з матеріалів позовної заяви, ОСОБА_1, в порушення вимог ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України не надала суду документ про сплату судового збору у визначеному розмірі.
Разом з позовною заявою позивачем подано клопотання про звільнення від сплати судового збору мотивуючи тим, що його майновий стан не дає можливості його сплатити та тим, що предмет спору відноситься до числа відстоюваних соціальних прав.
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Як вбачається з матеріалів позовної заяви, ОСОБА_1 не надано жодного доказу на підтвердження обставин відсутності коштів для сплати судового збору або наявності інших підстав для відстрочення, розстрочення чи звільнення позивача від сплати цього збору.
Доводи позивача з посиланням на те, що предметом спору є відстоювання соціальних справ, не приймаються судом до уваги, оскільки предметом даного спору є визнання дій суб'єктів владних повноважень протиправними та зобов'язання вчинити дії.
Також, відповідно до частини першої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.
Проте, всупереч вказаній нормі, позивачем до позовної заяви не надані копії доданих до позовної заяви документів для 4-го відповідача.
Вказані недоліки можуть бути усунені позивачем шляхом надання до суду письмової заяви із зазначенням: реєстраційного номеру облікової картки платника податків за його наявності або номер і серія паспорта позивача; ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України відповідачів; документу про сплату судового збору у визначеному розмірі або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону та копії позовної заяви та доданих до неї документів для 4-го відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Таким чином, керуючись ч. 1 ст. 169 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Сумської міської ради, Центру реінтеграції бездомних осіб, Сумського міського голови Лисенка Олександра Миколайовича, Сумської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії - залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали.
У разі невиконання вимог цієї ухвали у встановлений строк, позовна заява буде повернута позивачу.
Копію ухвали направити позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя С.В. Воловик
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2018 |
Оприлюднено | 17.10.2018 |
Номер документу | 77120843 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.В. Воловик
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні