ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про затвердження звіту ліквідатора та
закриття провадження у справі
"22" жовтня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/379/18 Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,
за участі секретаря судового засідання Майданик Ю.В.
дослідивши матеріали справи
за заявою кредитора: Головного управління ДФС в Одеській області
до боржника: Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951)
про визнання банкрутом
у відкритому судовому засіданні за участі представників сторін та учасників:
від кредиторів: Головне управління ДФС в Одеській області - ОСОБА_1 за довіреністю від 09.02.2018р.; ПАТ „МТБ БАНК» - ОСОБА_2 за довіреністю від 05.03.2018р.;
ліквідатора банкрута: арбітражного керуючого ОСОБА_3
Всі представники сторін та учасник були належним чином повідомлені про дату, час і місце проведення судового засідання, про що свідчать підписи кредиторів на зворотньому боці копії ухвали Господарського суду Одеської області від 11.10.2018р., наданої ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_3 (т. 7 а.с. 144).
Історія справи
Головне управління ДФС в Одеській області звернулось до Господарського суду Одеської області із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (далі - ПРАТ „Наталка-Маркет» ) за загальною процедурою, передбаченою Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» №4212-У1 від 22.12.2011р.
Ухвалою підготовчого засідання суду від 04.04.2018р. відкрито провадження у справі № 916/379/18 про банкрутство ПРАТ „Наталка-Маркет» ; визнано грошові вимоги Головного управління ДФС в Одеській області до ПРАТ „Наталка-Маркет» в сумі 1 427 038, 92 грн.; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника ПРАТ „Наталка-Маркет» строком на 115 календарних днів до 30.07.2018р.; розпорядником майна боржника ПРАТ „Наталка-Маркет» призначено арбітражного керуючого ОСОБА_3 (т. 2 а.с. 80-93).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 04.07.2018р. (т. 5 а.с. 136-140) визнано грошові вимоги Публічного акціонерного товариства „МТБ БАНК» до ПРАТ „Наталка-Маркет» в сумі 103 372 904, 18 грн. із задоволенням у четверту чергу, решту заявлених вимог, які складаються з пені в сумі 813 884, 59 грн. врахувати в реєстрі вимог кредиторів із задоволенням в шосту чергу.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 04.07.2018р. (т. 5 а.с. 141-145) визнано грошові вимоги Публічного акціонерного товариства „Перший Український ОСОБА_4» до ПРАТ „Наталка-Маркет» в сумі 19 061 421, 91 грн. із задоволенням у четверту чергу.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 04.07.2018р. (т. 5 а.с. 146-150) визнано грошові вимоги Публічного акціонерного товариства „УкрСиббанк» до ПРАТ „Наталка-Маркет» в сумі 7 426 215, 38 грн. із задоволенням у четверту чергу, решту заявлених вимог, які складаються з пені в сумі 10 526, 70 грн. врахувати в реєстрі вимог кредиторів із задоволенням в шосту чергу.
Ухвалою попереднього засідання суду від 04.07.2018р. (т. 5 а.с. 151-154) затверджено реєстр вимог кредиторів ПРАТ „Наталка-Маркет» з вказівкою розміру вимог та черговості їх задоволення.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 25.07.2018р. (т. 6 а.с. 118-120) продовжено строк процедури розпорядження майном ПРАТ „Наталка-Маркет» та строк повноважень розпорядника майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_3 на два місяці до 25.09.2018р.
12.09.2018р. Господарським судом Одеської області прийнято постанову про визнання ПРАТ „Наталка-Маркет» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_3 (т.6 а.с. 143-152).
З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, 13.09.2018р. здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання ПРАТ „Наталка-Маркет» банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет за № 54124 (т. 6 а.с. 157-158).
Зміст питань, що розглядаються судом. Клопотання учасників.
22.10.2018р. ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_3 надано звіт ліквідатора ПРАТ „Наталка-Маркет» (т. 7 а.с. 33-42) з підтверджуючими документами (т. 7 а.с. 43-144). У вказаному звіті ліквідатор банкрута арбітражний керуючий ОСОБА_3 просить затвердити ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора ПРАТ „Наталка-Маркет» ; винести ухвалу про ліквідацію юридичної особи - ПРАТ „Наталка-Маркет» та зобов'язати державних реєстраторів Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради провести державну реєстрацію припинення юридичної особи ПРАТ „Наталка-Маркет» шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; припинити повноваження ліквідатора арбітражного керуючого ОСОБА_3; закрити провадження у справі №916/379/18 про банкрутство ПРАТ „Наталка-Маркет» .
У судовому засіданні 22.10.2018р. представник ПАТ „МТБ БАНК» усно повідомила, що зі звітом ліквідатора банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_3 не ознайомлена у зв'язку з чим судом було оголошено перерву для реалізації кредитором такого права. Також, представник кредитора ПАТ „МТБ БАНК» зазначила про відсутність довідки БТІ, тоді як інших заперечень щодо суті звіту ліквідатора банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_3 не надано.
У судовому засіданні 22.10.2018р. представник Головного управління ДФС в Одеській області усно повідомила про відсутність заперечень стосовно затвердження звіту ліквідатора та закриття провадження у справі.
Обставини, встановленні судом.
Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_3 зазначено, що будь-яке майно, яке можна було б включити до ліквідаційної маси банкрута та реалізувати для задоволення вимог кредиторів у ПРАТ „Наталка-Маркет» відсутнє, що підтверджується відомостями із інформаційних довідок з установ та організацій, що ведуть реєстри майнових прав, а саме: Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №1564/112-18 від 07.05.2018р., в якій повідомлено, що згідно наявних у Відділі Книг реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, других примірників державних актів станом на 31.12.2012р. за ПРАТ „Наталка-Маркет» не зареєстровано право власності (користування) на земельні ділянки на території м. Одеса, у відділі наявна інформація щодо зареєстрованого права користування за ЗАТ „Наталка-Маркет» на земельну ділянку площею 0, 0476 га для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного павільйону - магазину за адресою: м. Одеса, вул. 25-ої Чапаївської дивізії, 20 - договір оренди №727/50 від 30.12.2002р. (терміном на 10 років (до 29.04.2012)); Департаменту комунальної власності Одеської міської ради №01-17/245-3ПІ від 26.04.2018р., в якій зазначено, що рішенням Одеської міської ради від 29.04.2002 року № 81-ХХІV ЗАТ Наталка-Маркет було надано в оренду земельну ділянку за адресою: м. Одеса, вул. 25-ої Чапаївської дивізії, 20, загальною площею 0,0476 га, для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного павільйону - магазину (у тому числі на 1 рік на період будівництва), терміном на 10 років, договір зареєстровано у книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі 30.12.2002 року за № 727/50, рішенням Одеської міської ради від 11.07.2003 року № 1465-ХХІV договорів оренди землі № 727/50 від 30.12.2002 року було розірвано та дану земельну ділянку було передано ВФ Чорноморкомплектбуд ; Департаменту оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами №04-17/389 від 04.05.2018р., відповідно до якої згідно з обліковими даними за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, буд. 67-а об'єкти цивільного захисту не значаться; Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №01-6/265-пр від 24.04.2018р., в якій вказано, що відповідно до відомостей з єдиного реєстру документів, що надають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів відсутні відомості щодо реєстрації за ПАТ „Наталка-Маркет» документів, що надають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; Регіонального сервісного центру в Одеській області №31/15-2507 від 26.04.2018р., в якій повідомлено, що згідно наявних бази даних АІС „Автомобіль» в Одеській області та ЄДР МВС України, станом на 23.04.2018р. інформація щодо реєстрації, перереєстрації, зняття з обліку транспортних засобів за ПРАТ „Наталка-Маркет» відсутня; Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №3170/08/21 від 24.04.2018р., в якій зазначено, що згідно даних уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи-реєстру за ПРАТ „Наталка-Маркет» транспортні засоби не зареєстровані; Державної фіскальної служби України №5954/Д/99-99-07-03-01-14 від 24.04.2018р., в якій повідомлено, що ПРАТ „Наталка-Маркет» відсутнє в реєстрі осіб, які здійснюють операції з товарами; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №10/01/12688 від 25.04.2018р., відповідно до якої станом на 31.12.2017р. ПРАТ „Наталка-Маркет» серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 відсотків і більше) акцій приватних акціонерних товариств (5 відсотків і більше) публічних акціонерних товариств, відсутнє; Регіонального відділення фонду Державного майна України по Одеській області №10-08-02160 від 08.05.2018р., згідно якої за наявною інформацією ПРАТ „Наталка-Маркет» не є балансоутримувачем державного майна, у тому числі об'єктів цивільної оборони, ПРАТ „Наталка-Маркет» не приймало участь у приватизації державного майна; Державного космічного агентства України №2147/10-К3.3/18 від 20.04.2018р., в якій повідомлено, що зареєстрованих унікальних об'єктів космічної діяльності, космічної техніки у ПРАТ „Наталка-Маркет» не має, ліцензія на право здійснення космічної діяльності вказаному підприємству не видавалась; Філії „Головний інформаційно-обчислювальний центр» ПАТ „Українська залізниця» №ВПОд-06/125 від 24.04.2018р., в якій вказано, що в довіднику „Собственники грузовых вагонов государств-участников Содружества» ПРАТ «Наталка-Маркет» відсутній; ДП „Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин» №387/8-11 від 25.04.2018р., в якій повідомлено, що в інформаційній системі „Єдиний державний реєстр тварин» відсутня будь-яка інформація про тварин, оскільки ПРАТ „Наталка-Маркет» не зареєстроване в Реєстрі тварин як власник тварин; Департаменту екології та природних ресурсів №44/ЗПІ від 26.04.2018р., згідно якої ПРАТ „Наталка-Маркет» Департаментом дозвіл на спеціальне водокористування не надавався; Державної служби України з безпеки на транспорті, в якій повідомлено, що за наявною інформацією відсутні записи щодо суден, власником або судновласником яких є ПРАТ „Наталка-Маркет» ; Головного управління Держпраці в Одеській області №15/01-33-4058 від 02.05.2018р., в якій зазначено, що відомості щодо зареєстрованого за ПРАТ „Наталка-Маркет» будь-якого майна в Головному управлінні відсутні, а також відповідний СГД не отримував дозволи, дублікати дозволів, не переоформлював дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та (або) експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищено небезпеки.
В підтвердження викладеного, ліквідатором арбітражним керуючим ОСОБА_3 надано відповіді від вищевказаних установ та організацій (т. 7 а.с. 102-107, 114-117, 119-125).
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №119804431 від 05.04.2018р. (т. 7 а.с. 80-89) у відомостях з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно наявні записи про обтяження, а саме арешт нерухомого майна ПРАТ „Наталка-Маркет» ; відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, з Державного реєстру іпотек відсутні.
Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №141755443 від 18.10.2018р. (т. 7 а.с. 90-99) відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, з Державного реєстру іпотек відсутні.
Відповідно до Інформації з автоматизованої системи виконавчого провадження від 18.10.2018р. виконавчі відсутні провадження, за якими б ПРАТ „Наталка-Маркет» являлось стягувачем (т. 7 а.с. 100-101).
Згідно відповіді Головного управління статистики в Одеській області №07.1-11/44пі від 26.04.2018р. (т. 7 а.с. 127-128) ПРАТ „Наталка-Маркет» надавало форми статистичної та фінансової звітності відповідних форм у 2011-2013рр., 2015р.
У відповіді ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області (т. 7 а.с. 129) зазначено, що податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку та звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за період з 04.04.2017р. по 04.04.2018р. до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області не подавали.
14.09.2018р. ліквідатором ПРАТ „Наталка-Маркет» видано наказ №1 про звільнення ОСОБА_5 з посади директора ПРАТ „Наталка-Маркет» (т. 7 а.с. 76).
У звіті ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_3 зазначено, що за юридичною адресою боржника відсутні керівні органи боржника, основні та оборотні засоби, рухоме та нерухоме майно, яке б належало ПРАТ „Наталка-Маркет» на праві власності, а також документи підприємства;бржник звітність у податкову інспекцію та в інші фонди не здає; колишній керівник ПРАТ „Наталка-Маркет» ОСОБА_5 передав ліквідатору ПРАТ „Наталка-Маркет» арбітражному керуючому ОСОБА_3 лише статут банкрута, печатку та трудовий архів ПРАТ „Наталка-Маркет» постійного зберігання.
Ліквідатор банкрута зазначає, що з метою формування переліку майна ліквідаційної маси ПРАТ „Наталка-Маркет» та повного виконання обов'язків, інвентаризаційною комісією за участю арбітражного керуючого ОСОБА_3 за юридичною адресою товариства: м. Одеса, Фонтанська дорога, буд. 67-а проведено інвентаризацію фактично наявного майна станом на дату проведення інвентаризації та встановлена відсутність будь-яких матеріальних цінностей банкрута, а також відсутність посадових осіб банкрута за вказаною адресою. Крім того, за вказаною адресою знаходиться інша юридична особа, а вся нерухомість належить іншим юридичним та фізичним особам.
В підтвердження викладеного ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_3 надано інвентаризаційний опис основних засобів від 14.09.2018р. (т. 7 а.с. 78-79).
З наявних у матеріалах справи інвентаризаційних описів основних засобів та необоротних активів (т. 7 а.с. 46-49) за підписом директора ПРАТ „Наталка-Маркет» ОСОБА_5 вбачається, що будь-яке майно у банкрута відсутнє.
Згідно акту інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами (т. 7 а.с. 50-51) за підписом директора ПРАТ „Наталка-Маркет» ОСОБА_5 у банкрута відсутня дебіторська заборгованість та наявна кредиторська заборгованість.
Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_3 встановлено, що до відкриття провадження у справі про банкрутство нерухоме майно, яке раніше належало ПРАТ „Наталка-Маркет» , знаходилось в забезпеченні виконання зобов'язань перед банками та було реалізоване за згодою банків для задоволення їх вимог, а саме: нежитлове приміщення першого поверху у будинку під № 13 по вул. Софіївській в м. Одесі, загальною площею 50,3 кв.м. було реалізоване Товариству з обмеженою відповідальністю „Берег-Фарм» за 61 000,00 грн. на підставі договору купівлі-продажу № 5852 від 26.08.2010р. з розстроченням платежу до 26.07.2011р.; нежилі приміщення за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, буд. 67-А, які знаходились в заставі ПАТ „МТБ ОСОБА_4» , зі згоди останнього на підставі договору купівлі-продажу нерухомого майна № 2059 від 16.08.2013р. були реалізовані Товариству з обмеженою відповідальністю „Наталка-Торгцентр» та кошти за реалізоване майно в сумі 11 347 200,00 грн. були сплачені покупцем безпосередньо на рахунок ПАТ „МТБ ОСОБА_4» в рахунок погашення боргу ПРАТ „Наталка-Маркет» ; торгівельний павільйон за адресою: м. Одеса, вул. Черняховського, буд. 3, загальною площею 88,9 кв.м., який знаходився в заставі ПАТ „МТБ ОСОБА_4» , зі згоди останнього на підставі договору купівлі-продажу № 1973 від 23.08.2013р. був реалізований Товариству з обмеженою відповідальністю „Наталка-Торгцентр» та кошти за реалізоване майно в сумі 1 218 000,00 грн. були сплачені покупцем безпосередньо на рахунок ПАТ „МТБ ОСОБА_4» в рахунок погашення боргу ПРАТ „Наталка-Маркет» .
В підтвердження викладеного ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_3 надані договір купівлі-продажу від 26.08.2010р. (т. 7 а.с. 135), витяг з Державного реєстру правочинів №8927565 від 26.08.2010р. (т. 7 а.с. 136), договір купівлі-продажу від 16.08.2013р. (т. 7 а.с. 137-139), акт приймання-передачі від 16.08.2013р. (т. 7 а.с. 140), договір купівлі-продажу від 23.08.2013р. (т. 7 а.с. 141-143).
Відповідно до довідки АТ „УкрСиббанк» №76-14-33/276 від 01.10.2018р. (т. 7 а.с. 110) поточний рахунок №26006039114302 закрито 20.11.2007р.
Згідно довідки ПАТ „МТБ БАНК» від 11.10.2018р. (т. 7 а.с. 111) поточний рахунок у національній валюті №26007213051 закрито 11.10.2018р.
Відповідно до довідки відділення ПУМБ „РЦ в м. Одеса» №ODE-07.8/129 від 16.10.2018р. (т. 7 а.с. 112) ПРАТ „Наталка-Маркет» закрито 09.04.2012р. поточний рахунок №26000896486638 та 16.10.2018р. закрито поточний рахунок №26000962502674.
Згідно довідки АТ „ОТП ОСОБА_4» №500-4/1520 від 16.10.2018р. (т. 7 а.с. 113) ПРАТ „Наталка-Маркет» закрито поточний рахунок №26001001303893 16.10.2018р.
Відповідно до ліквідаційного балансу банкрута (т.7 а.с. 43) у ПРАТ „Наталка-Маркет» відсутні будь-які активи та рахуються поточні зобов'язання і забезпечення за короткострокові кредити банків в сумі 130 696 грн., поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з бюджетом - 1678 грн. та всього - 132 374 грн.
У довідці Департаменту архівної справи та діловодства Одеської міської ради №3783-11.1-30 від 01.10.2018р. (т. 7 а.с. 77) вказано, що документи підписом директора ПРАТ „Наталка-Маркет» упорядковано, складено опис №1-ОС на 7 од. зб.; документи прийняті до Департаменту архівної справи та діловодства Одеської міської ради на підставі акту приймання-передавання справ від 01.10.2018р. №162, Ф.4284-Т.
Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_3 організовувалося проведення зборів комітету кредиторів, на порядок денний яких виносилось питання щодо розгляду звіту ліквідатора, про що свідчить повідомлення №02-379/1 від 12.10.2018р. (т. 7 а.с. 26).
Відповідно до рішення комітету кредиторів ПРАТ „Наталка-Маркет» , оформленого протоколом від 19.10.2018р. (т. 7 а.с. 68-75) стосовно затвердження ліквідаційного балансу ПРАТ „Наталка-Маркет» та звіту ліквідатора ОСОБА_3, вважати роботу ліквідатора ОСОБА_3 задовільною та такою, що направлена на захист інтересів боржника та кредиторів проголосовано „за» - 1427 голосів, „проти» - 103 373 голосів, „утримався» - 19 061 голосів.
Скарг на дії ліквідатора до суду не надходило.
Норми права, що підлягають застосуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Ч. 2 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов'язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу. Для цього за погодженням із Службою безпеки України визначає склад ліквідаційної комісії режимно-секретного органу, яка формується в установленому законодавством порядку; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно ч. 3 ст. 98 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» під час реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов'язаний діяти добросовісно, розсудливо, з метою, з якою ці права та обов'язки надано (покладено), обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на підставі, у межах та спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України про банкрутство.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків). Про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Таким чином, Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіті ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов'язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Вказана правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 14.02.2018р. по справі №927/1191/14.
У відповідності з ч.5 ст.45 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Відповідно до ч.2 ст.46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
Ч.3 ст. 46 «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Згідно ч. 6 ст. 46 «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство, то ліквідатор здійснює дії щодо припинення обігу акцій, передбачені законодавством.
П. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Відповідно до ч. 3 ст. 83 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» про закриття провадження у справі про банкрутство виноситься ухвала.
Згідно ч. 4 ст. 83 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у випадках, передбачених пунктами 4 - 7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Висновки суду.
Судом встановлено, що у матеріалах справи наявні докази, які свідчать про вжиття ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_3 всіх можливих заходів, спрямованих на пошук виявлення та повернення майна.
Оцінивши наданий за наслідками всіх проведених ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_3 дій під час проведення ліквідаційної процедури, звіт та додані до нього підтверджуючі документи, суд встановив, що ліквідатором банкрута здійснено усі заходи, спрямовані на виявлення активів боржника, у повній мірі проведено ліквідаційні заходи, передбачені ст.ст. 41-45 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , що відображено у звіті ліквідатора та ліквідаційному балансі банкрута.
За таких обставин, суд затверджує звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, припиняє юридичну особу - ПРАТ „Наталка-Маркет» , закриває провадження у справі, припиняє повноваження ліквідатора банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_3
Рішення комітету кредиторів ПРАТ „Наталка-Маркет» , оформленого протоколом від 19.10.2018р., судом до уваги не приймається, оскільки судом встановлено, що ліквідатором банкрута у повній мірі проведено ліквідаційні заходи, передбачені ст.ст. 41-45 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , що відображено у його звіті та ліквідаційному балансі банкрута, які відповідають вимогам ст. 46 Закону.
При цьому, суд зазначає, що заперечень по суті звіту ліквідатора банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_3 із вказівкою конкретних підстав, за якими звіт може бути визнано незадовільним кредиторами не надано ані на засіданні комітету кредиторів, ані у судовому засіданні.
Керуючись ст.ст. 41, 46, п.6 ч.1 ст. 83 Закону України «Про відновлення платоспроможності божника або визнання його банкрутом» , ст.ст. 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
1.Затвердити звіт ліквідатора Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951).
2.Затвердити ліквідаційний баланс Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951).
3.Вимоги, не задоволені за відсутності майна банкрута, вважати погашеними.
4.Припинити юридичну особу Приватне акціонерне товариство „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951).
5.Ліквідатору здійснити дії щодо припинення обігу акцій.
6.Припинити повноваження ліквідатора Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951) арбітражного керуючого арбітражного керуючого ОСОБА_3 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 284 від 31.05.2013р. з моменту внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення юридичної особи - банкрута у порядку ст.46 Закону України «Про відновлення платоспроможності божника або визнання його банкрутом» .
7.Закрити провадження у справі №916/379/18.
8.Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважати погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття відповідно до ч. 1 ст. 235 Господарського процесуального кодексу та ч. 4 ст. 8 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .
Ухвала може бути оскаржена у порядку, встановленому ст. ст. 254, 255 Господарського процесуального кодексу України, ст. 8 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .
Повний текст ухвали складено та підписано 24 жовтня 2018 р.
ОСОБА_1 ухвали надіслати: Головному управлінню ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), ПАТ «УкрСиббанк» (65058, м. Одеса, вул. Романа Кармена, 21-а; 03115, м. Київ, вул. Ф.Пушиної, буд.21, каб. 306в), ПАТ «МТБ БАНК» (65026, м. Одеса, Польський узвіз, 11), ПАТ „Перший Український ОСОБА_4» (04070, м. Київ, вул. Андріївська, 4), арбітражному керуючому ОСОБА_3 (65023, м. Одеса, вул. Садова, 18, оф. 5), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради (65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6), Приморському ВДВС Одеського МУЮ (65026, м. Одеса, вул. Пастера, 58), Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корпус 30).
Суддя Л.І. Грабован
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2018 |
Оприлюднено | 24.10.2018 |
Номер документу | 77329581 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Грабован Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні