Постанова
від 07.03.2019 по справі 916/379/18
ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2019 року м. ОдесаСправа № 916/379/18 Південно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Лавриненко Л.В.

суддів Аленіна О.Ю., Філінюка І.Г.

секретар судового засідання - Безпалюк А.В.

розглянувши матеріали апеляційної скарги Головного управління ДФС України в Одеській області

на ухвалу Господарського суду Одеської області від 22.10.2018 р.

по справі № 916/379/18

за заявою Головного управління ДФС України в Одеській області

до боржника Публічного акціонерного товариства "Наталка-Маркет" м. Одеса;

кредитори:

1) Публічне акціонерне товариство "УкрСиббанк" м. Київ

2) Публічне акціонерне товариство "МТБ БАНК" м. Одеса

3) Публічне акціонерне товариство "Перший Український Міжнародний Банк" м. Київ

за участю арбітражного керуючого-ліквідатора Дарієнко Віктора Дмитровича

про визнання банкрутом

суддя суду першої інстанції: Грабован Л.І.

час та місце постановлення ухвали: 22.10.2018 р., м. Одеса, пр-т. Шевченка, 29, Господарський суд Одеської області

повний текст складено та підписано: 24.10.2018 р.

за участю представників сторін:

від Головного управління ДФС України в Одеській області - Гладченко В.Ю.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Південно - західного апеляційного господарського суду від 14.01.2019 р. відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС України в Одеській області на ухвалу Господарського суду Одеської області від 22.10.2018 р. по справі № 916/379/18.

Відповідно до ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об'єктивно не залежали від нього.

Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

У суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.

Апеляційна скарга Головного управління ДФС України в Одеській області розглянута в межах процесуального строку, встановленого ч. 3 ст. 273 ГПК України.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 04.04.2018 р. за заявою Головного управління ДФС в Одеській області відкрите провадження у справі № 916/379/18 про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса.

Вказаною ухвалою місцевий господарський суд визнав грошові вимоги Головного управління ДФС в Одеській області до підприємства - боржника в сумі 1 427 038,92 грн., ввів мораторій на задоволення вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса. Розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Дарієнка В. Д. (т. 2, а.с. 80-93).

Ухвалою попереднього засідання від 04.07.2018 р. (т. 5, а.с. 151-154) Господарським судом Одеської області затверджено реєстр вимог кредиторів Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса, до якого включено наступні вимоги:

перша черга:

- Головне управління ДФС в Одеській області - 17 620 грн.;

- Публічне акціонерне товариство "МТБ Банк" м. Чорноморськ - 3 524 грн.;

- Публічне акціонерне товариство "Перший Український Міжнародний Банк" м. Київ - 3 524 грн.

третя черга:

- Головне управління ДФС в Одеській області - 1 427 038,92 грн.

четверта черга:

- Публічне акціонерне товариство "УкрСиббанк" м. Київ - 7 426 215,38 грн.;

- Публічне акціонерне товариство "МТБ Банк" м. Чорноморськ - 103 372 904,18 грн.;

- Публічне акціонерне товариство "Перший Український Міжнародний Банк" м. Київ - 19 061 421,91 грн.

шоста черга:

- Публічне акціонерне товариство "УкрСиббанк" м. Київ - 10 526,70 грн.;

- Публічне акціонерне товариство "МТБ Банк" м. Чорноморськ - 813 884,59 грн.;

- Головне управління ДФС в Одеській області - 233 545,57 грн.

Постановою Господарського суду Одеської області від 12.09.2018 р. (т. 6, а.с. 143-152) Приватне акціонерне товариство "Наталка - Маркет" м. Одеса визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Дарієнка В. Д.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 22.10.2018 р. у справі № 916/379/18 (т. 7, а.с. 159-167) затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса. Вимоги, не задоволені за відсутності майна банкрута, визнані погашеними. Приватне акціонерне товариство "Наталка - Маркет" м. Одеса припинено.

Не погодившись з вказаною ухвалою, Головне управління ДФС в Одеській області оскаржило її до Південно - західного апеляційного господарського суду.

В апеляційній скарзі орган державної фіскальної служби наполягає на порушенні місцевим господарським судом вимог ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яке полягає в тому, що місцевий господарський суд закрив провадження у справі № 916/379/18 про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса, не дотримавши встановленого Законом двохмісячного строку для пред'явлення кредиторами вимог до боржника, які виникли під час процедур банкрутства.

Арбітражний керуючий - ліквідатор Дарієнко В. Д. проти доводів, викладених в апеляційній скарзі Головного управління ДФС в Одеській області, заперечив.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи представника Головного управління ДФС в Одеській області, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Умови та порядок відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури встановлено Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону від 22.12.2011 р. № 4212-VI (зі змінами та доповненнями).

Банкрутство, відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 1 Закону, - це визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

В силу приписів ч. 1 ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом.

Наслідки визнання боржника банкрутом визначено статтею 38 Закону.

За приписами ч. 1 - ч. 3 цієї норми з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:

господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;

строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;

у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;

припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;

відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;

продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом;

скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;

вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури . Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі;

виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.

З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, здійснюється офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

Як вбачається з матеріалів справи, постановою Господарського суду Одеської області від 12.09.2018 р. у цій справі Приватне акціонерне товариство "Наталка - Маркет" м. Одеса визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Дарієнка В. Д.

13.09.2018 р. на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України розміщено публікацію № 54124 (т. 6, а.с. 157) з повідомленням про визнання Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, а також визначено граничний строк на заявлення грошових вимог до боржника: протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Отже, встановлений ч. 1 ст. 38 Закону двохмісячний строк для звернення з грошовими вимогами до банкрута, що виникли під час проведення процедур банкрутства, в межах цієї справи мав сплинути 13.11.2018 р.

Ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та закриття провадження у справі, яка є предметом апеляційного оскарження, постановлено місцевим господарським судом 22.10.2018 р. Тобто передчасне закриття місцевим господарським судом провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса дійсно має місце, що не відповідає вимогам ч. 1 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.

Разом із тим, при вирішенні питання щодо наявності або відсутності правових підстав для скасування ухвали Господарського суду Одеської області від 22.10.2018 р. у справі № 916/379/18 необхідним є дотримання балансу інтересів ініціюючого кредитора - органу державної фіскальної служби та інших кредиторів у справі, а тому суд апеляційної інстанції зазначає про наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, в ході ліквідаційної процедури арбітражним керуючим - ліквідатором Дарієнком В. Д. будь-якого майна Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса, за рахунок якого можливо б було сформувати ліквідаційну масу та задовольнити вимоги кредиторів, виявлено не було .

Ця обставина підтверджується доданими до звіту ліквідатора інформаційними довідками:

- Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 07.05.2018р. №1564/112-18, відповідно до якої, згідно наявних у Відділі Книг реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, других примірників державних актів станом на 31.12.2012 р. за Приватним акціонерним товариством "Наталка-Маркет" м. Одеса не зареєстровано право власності (користування) на земельні ділянки на території м. Одеса, у відділі наявна інформація щодо зареєстрованого права користування за ЗАТ "Наталка-Маркет" на земельну ділянку площею 0, 0476 га для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного павільйону - магазину за адресою: м. Одеса, вул. 25-ої Чапаївської дивізії, 20 - договір оренди від 30.12.2002 р. № 727/50 (терміном на 10 років (до 29.04.2012);

- Департаменту комунальної власності Одеської міської ради від 26.04.2018 р. №01-17/245-3ПІ, відповідно до якої рішенням Одеської міської ради від 29.04.2002 р. № 81-ХХІV ЗАТ "Наталка-Маркет" було надано в оренду земельну ділянку за адресою: м. Одеса, вул. 25-ої Чапаївської дивізії, 20, загальною площею 0,0476 га, для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного павільйону магазину (у тому числі на 1 рік на період будівництва), терміном на 10 років, договір зареєстровано у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі від 30.12.2002 р. за № 727/50, рішенням Одеської міської ради від 11.07.2003 року № 1465-ХХІV договорів оренди землі № 727/50 від 30.12.2002 року було розірвано та дану земельну ділянку було передано ВФ "Чорноморкомплектбуд";

- Департаменту оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами від 04.05.2018 р. № 04-17/389, відповідно до якої згідно з обліковими даними за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, буд. 67-а об'єкти цивільного захисту не значаться;

- Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради від 24.04.2018 р. № 01-6/265-пр, в якій вказано, що відповідно до відомостей з єдиного реєстру документів, що надають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів відсутні відомості щодо реєстрації за Приватним акціонерним товариством "Наталка-Маркет" м. Одеса документів, що надають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;

- Регіонального сервісного центру в Одеській області від 26.04.2018 р. № 31/15-2507, відповідно до якої, згідно наявних бази даних АІС "Автомобіль" в Одеській області та ЄДР МВС України, станом на 23.04.2018 р. інформація щодо реєстрації, перереєстрації, зняття з обліку транспортних засобів за Приватним акціонерним товариством "Наталка-Маркет" м. Одеса відсутня;

- Головного управління "Держпродспоживслужби" в Одеській області від 24.04.2018 р. № 3170/08/21, відповідно до якої, за даними уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи-реєстру за Приватним акціонерним товариством "Наталка-Маркет" м. Одеса транспортні засоби не зареєстровані;

- Державної фіскальної служби України від 24.04.2018р. № 5954/Д/99-99-07-03-01-14, відповідно до якої Приватне акціонерне товариство "Наталка-Маркет" м. Одеса відсутнє в реєстрі осіб, які здійснюють операції з товарами;

- Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.04.2018 р. № 10/01/12688, відповідно до якої станом на 31.12.2017 р. Приватне акціонерне товариство "Наталка-Маркет" м. Одеса серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 відсотків і більше), акцій приватних акціонерних товариств (5 відсотків і більше), публічних акціонерних товариств, відсутнє;

- Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області від 08.05.2018 р. № 10-08-02160, відповідно до якої за наявною інформацією Приватне акціонерне товариство "Наталка - Маркет" м. Одеса не є балансоутримувачем державного майна, у тому числі об'єктів цивільної оборони, Приватне акціонерне товариство "Наталка - Маркет" м. Одеса не приймало участь у приватизації державного майна;

- Державного космічного агентства України від 20.04.2018 р. № 2147/10-К3.3/18, відповідно до якої, зареєстрованих унікальних об'єктів космічної діяльності, космічної техніки у Приватного акціонерного товариства "Наталка-Маркет" м. Одеса не має, ліцензія на право здійснення космічної діяльності вказаному підприємству не видавалась;

- Філії "Головний інформаційно-обчислювальний центр" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" від 24.04.2018 р. № ВПОд-06/125, відповідно до якої в довіднику "Власники вантажних вагонів держав -учасників Співдружності" Приватне акціонерне товариство "Наталка-Маркет" м. Одеса відсутнє;

- ДП "Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин" від 25.04.2018 р. № 387/8-11, відповідно до якої в інформаційній системі "Єдиний державний реєстр тварин" відсутня будь-яка інформація про тварин, оскільки Приватне акціонерне товариство "Наталка - Маркет" м. Одеса не зареєстроване в Реєстрі тварин як власник тварин;

- Департаменту екології та природних ресурсів від 26.04.2018 р. № 44/ЗПІ, відповідно до якої Приватному акціонерному товариству "Наталка-Маркет" м. Одеса дозвіл на спеціальне водокористування не надавався;

- Державної служби України з безпеки на транспорті, відповідно до якої відсутні записи щодо суден, власником або судновласником яких є Приватне акціонерне товариство "Наталка-Маркет" м. Одеса;

- Головного управління Держпраці в Одеській області від 02.05.2018 р. № 15/01-33-4058, відповідно до якої відомості щодо зареєстрованого за Приватним акціонерним товариством "Наталка-Маркет" м. Одеса майна у Головного управління відсутні, відповідний СГД не отримувався, дозволи, дублікати дозволів не переоформлювались, дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та (або) експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищено небезпеки не видавались.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження обєктів нерухомого майна щодо субєкта від 05.04.2018 р. № 119804431 у відомостях з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно наявні записи про обтяження, а саме арешт нерухомого майна Приватного акціонерного товариства "Наталка-Маркет" м. Одеса; відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, з Єдиного реєстру заборон відчуження обєктів нерухомого майна, з Державного реєстру іпотек відсутні.

Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження обєктів нерухомого майна щодо субєкта №141755443 від 18.10.2018р. (т. 7 а.с. 90-99) відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, з Єдиного реєстру заборон відчуження обєктів нерухомого майна, з Державного реєстру іпотек відсутні.

Відповідно до Інформації з автоматизованої системи виконавчого провадження від 18.10.2018 р. відсутні виконавчі провадження, за якими Приватне акціонерне товариство "Наталка-Маркет" м. Одеса є стягувачем.

Згідно відповіді Головного управління статистики в Одеській області від 26.04.2018р. № 07.1-11/44пі Приватне акціонерне товариство "Наталка-Маркет" м. Одеса надавало форми статистичної та фінансової звітності відповідних форм у 2011-2013рр., 2015р.

За інформацією ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області (т. 7 а.с. 129) податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку та звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за період з 04.04.2017р. по 04.04.2018р. до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області не подавались.

Відповідно до наявних в матеріалах справи інвентаризаційних описів основних засобів та необоротних активів (т. 7 а.с. 46-49) будь-яке майно у банкрута відсутнє.

Згідно з актом інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами (т. 7 а.с. 50-51) у банкрута відсутня дебіторська заборгованість та наявна кредиторська заборгованість.

Під час проведення ліквідаційної процедури Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса арбітражним керуючим - ліквідатором Дарієнко В. Д. встановлено, що до відкриття провадження у справі про банкрутство нерухоме майно, яке раніше належало підприємству - банкруту, забезпечувало виконання зобов'язань банкрута перед банками та було реалізоване за згодою банків для задоволення їх вимог, а саме:

нежитлове приміщення першого поверху у будинку № 13 по вул. Софіївській в м. Одесі, загальною площею 50,3 кв. м. було реалізоване Товариству з обмеженою відповідальністю "Берег-Фарм" за 61 000 грн. на підставі договору купівлі-продажу від 26.08.2010 р. № 5852;

нежилі приміщення за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, буд. 67-А, які знаходились в заставі Публічного акціонерного товариства "МТБ Банк" м. Київ, зі згоди останнього на підставі договору купівлі-продажу нерухомого майна від 16.08.2013 р. № 2059 були реалізовані Товариству з обмеженою відповідальністю "Наталка - Торгцентр" м. Одеса, а кошти за реалізоване майно в сумі 11 347 200 грн. були сплачені покупцем безпосередньо на рахунок Публічного акціонерного товариства "МТБ Банк" м. Київ в рахунок погашення боргу Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса;

торгівельний павільйон за адресою: м. Одеса, вул. Черняховського, буд. 3, загальною площею 88,9 кв. м., який знаходився в заставі Публічного акціонерного товариства "МТБ Банк" м. Київ, зі згоди останнього на підставі договору купівлі - продажу від 23.08.2013 р. № 1973 був реалізований Товариству з обмеженою відповідальністю "Наталка-Торгцентр" м. Одеса, а кошти за реалізоване майно в сумі 1 218 000 грн. були сплачені покупцем безпосередньо на рахунок Публічного акціонерного товариства "МТБ Банк" м. Одеса в рахунок погашення боргу Приватного акціонерного товариства "Наталка-Маркет" м. Одеса.

Відповідно до ліквідаційного балансу банкрута (т. 7 а.с. 43) у Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса відсутні будь-які активи, за рахунок продажу яких було б можливе здійснення розрахунків з кредиторами.

Отже, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що попри передчасне постановлення місцевим господарським судом ухвали про затвердження звіту ліквідатора та закриття провадження у справі, скасування цієї ухвали не призведе до бажаних Головним управлінням ДФС в Одеській області наслідків, оскільки за відсутності у підприємства - банкрута будь-якого майна, погашення вимог кредиторів не відбуватиметься. Навпаки, відповідна процесуальна дія суду апеляційної інстанції свідчитиме про надмірний формалізм, який матиме наслідком виключно подорожчання ліквідаційної процедури за рахунок необхідності понесення додаткових витрат на оплату послуг ліквідатора.

Суд апеляційної інстанції не приймає до уваги доводи апеляційної скарги Головного управління ДФС в Одеській області про те, що порушення Господарським судом Одеської області вимог ч. 1 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" позбавило ініціюючого кредитора можливості пред'явити грошові вимоги (пеню) до Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса, що нарахована за період: з моменту виникнення заборгованості по дату відкриття провадження у справі про банкрутство на загальну суму 1 432 863,17 грн., оскільки ці доводи суперечать, як ч. 1 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", згідно з якою в межах ліквідаційної процедури можуть бути пред'явлені вимоги за зобов'язаннями боржника , визнаного банкрутом, які виникли під час проведення процедур банкрутства (тобто мова йдеться про поточні кредиторські вимоги), так і закріпленому в абз. 8 ч. 1 ст. 1 Закону визначенню терміна "поточні кредитори". За приписами цієї норми поточним є кредитор, вимоги якого до боржника виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Враховуючи зазначений органом ДФС період виникнення у Приватного акціонерного товариства "Наталка - Маркет" м. Одеса заборгованості по пені в сумі 1 432 863,17 грн., вказані вимоги відповідають ознакам конкурсних кредиторських вимог, які не були заявлені ініціюючим кредитором в межах встановленого ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строку і в силу приписів ч. 4 цієї норми погашаються у шосту чергу в ліквідаційній процедурі.

З огляду на викладені обставини, з метою уникнення надмірного формалізму, дотримання балансу інтересів ініціюючого кредитора та інших кредиторів у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що Головному управлінню ДФС в Одеській області у задоволенні апеляційної скарги належить відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 272 - 282 ГПК України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Ухвалу Господарського суду Одеської області від 13.11.2018 р. по справі № 916/379/18 - залишити без змін, апеляційну скаргу Головного управління ДФС України в Одеській області - без задоволення.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку та випадках, передбачених ГПК України.

Повний текст постанови складено та підписано 12.03.2019 р.

Головуючий суддя Л.В. Лавриненко

Судді О.Ю. Аленін

І.Г. Філінюк

СудПівденно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення07.03.2019
Оприлюднено13.03.2019
Номер документу80396824
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/379/18

Ухвала від 15.05.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Ухвала від 23.04.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Ухвала від 15.03.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Постанова від 07.03.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 14.02.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 14.01.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 17.12.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 11.10.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні