У Х В А Л А
про повернення апеляційної скарги
Справа № 806/1305/18
23 жовтня 2018 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді-доповідача: Драчук Т. О.
суддів: Полотнянка Ю.П. Загороднюка А.Г.
перевіривши матеріали апеляційної скарги комбінату громадського харчування Попільнянського районного споживчого товариства на ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від 30 липня 2018 року у справі за адміністративним позовом комбінату громадського харчування Попільнянського районного споживчого товариства до Державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, Реєстраційного відділу Андрушівського районної державної адміністрації Житомирської області Вільчинського Юрія Леонідовича про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
відповідно до ухвали Житомирського окружного адміністративного суду від 30 липня 2018 року позовну заву залишено без розгляду.
Не погоджуючись із судовим рішенням, позивач оскаржив його в апеляційному порядку.
Встановивши невідповідність апеляційної скарги вимогам ст.296 КАС України, відповідно до ухвали Житомирського апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2018 року залишено апеляційну скаргу комбінату громадського харчування Попільнянського районного споживчого товариства без руху. При цьому особі, яка подала апеляційну скаргу, запропоновано в строк протягом десяти днів з моменту отримання ухвали, усунути недоліки апеляційної скарги.
Встановлено, що копію ухвали суду про залишення апеляційної скарги без руху апелянтом згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, отримано 07.09.2018. Отже, останнім днем строку, що встановлений судом на виконання вимог ухвали про залишення апеляційної скарги без руху, є 17.09.2018.
Разом з тим, 13.09.2018 до Житомирського апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання про відстрочення сплати судового збору до прийняття рішення по суті, в якій апелянт зазначає, що на даний час в комбінату громадського харчування Попільнянського районного споживчого товариства відсутні кошти щодо оплати судового збору.
Крім того, 28.09.2018 був прийнятий Указ Президента України №296/2018 про переведення суддів, згідно якого відповідно до підпункту 7 пункту 161 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України, пункту 1 частини другої статті 53, частини третьої статті 82 і пункту 40 розділу XII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про судоустрій і статус суддів", пункту 11 розділу III "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Вищу раду правосуддя" постановлено перевести суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду на роботу на посадах суддів Сьомого апеляційного адміністративного суду.
30.09.2018 було прийняте розпорядження Житомирського апеляційного адміністративного суду про передачу адміністративних справ у Сьомий апеляційний адміністративний суд (копія розпорядження знаходиться у матеріалах справи).
Відповідно до ч.3 ст.29 КАС України у разі ліквідації або припинення роботи адміністративного суду справи, що перебували у його провадженні, невідкладно передаються до суду, визначеного відповідним законом або рішенням про припинення роботи адміністративного суду, а якщо такий суд не визначено - до суду, що найбільш територіально наближений до суду, який ліквідовано або роботу якого припинено.
Як передбачено ч.2 ст.35 КАС України у разі зміни складу суду розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно з пп.15.4 п.15 Перехідних положень визначення судді або колегії суддів (судді-доповідача) для розгляду конкретної справи здійснюється після приведення Положення про автоматизовану систему документообігу суду у відповідність із цією редакцією Кодексу в частині порядку визначення судді або колегії суддів для розгляду конкретної справи - за допомогою автоматизованої системи документообігу суду за правилами, визначеними цією редакцією Кодексу.
Як передбачено ч.14 ст.31 КАС України у разі зміни складу суду на стадії підготовчого провадження розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом. У разі зміни складу суду на стадії розгляду справи по суті суд повторно розпочинає розгляд справи по суті, крім випадку, коли суд ухвалить рішення про повторне проведення підготовчого провадження.
Крім того, відповідно до ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним та безстороннім судом, встановленим законом - тобто право на доступ до правосуддя.
Згідно з ст.8 Конституції України, ст.6 КАС України та ч.1 ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини від 23.02.2006, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. застосовує цей принцип з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Європейський суд з прав людини у справі Zand v. Austria від 12 жовтня 1978 року вказав, що словосполучення встановлений законом поширюється не лише на правову основу власне існування суду , але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття суд, встановлений законом у частині першій статті 6 Конвенції передбачає усю організаційну структуру судів, включно з &?ц;…&? ; питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів &?р;…&?к; . З огляду на це, не вважається судом, встановленим законом орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.
Згідно з п.24. Рішення ЄСПЛ у справі Сокуренко і Стригун проти України від 20 липня 2006 року, заяви №29458/04 та №29465/04, Суд повторює, що, як було раніше визначено, фраза встановленого законом поширюється не лише на правову основу самого існування суду , але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. У рішенні у справі Занд проти Австрії , що згадувалось раніше, Комісія висловила думку, що термін судом, встановленим законом у пункті 1 статті 6 передбачає усю організаційну структуру судів, включно з (…) питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів (...) .
Отже, у разі ліквідації або припинення роботи адміністративного суду апеляційної інстанції та утворення нових судів, справи, що перебували у його провадженні, невідкладно передаються до суду, визначеного відповідним законом, або згідно з рішенням про припинення роботи адміністративного суду на підставі розпорядження голови суду справи також передаються до новоствореного суду.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.10.2018, здійсненого на підставі розпорядження від 30.09.2018, у справі №806/1305/18 для розгляду визначено колегію суддів Сьомого апеляційного адміністративного суду у складі: Драчук Т.О. (головуючий суддя), Полотнянко Ю.П., Загороднюк А.Г.
Враховуючи, що оскаржуване рішення суду першої інстанції прийняте 30.07.2018, апеляційну скаргу подано 22.08.2018, клопотання про відстрочення сплати судового збору до прийняття рішення по суті - 13.09.2018, тобто апелянт знав, що має оскаржувати дане рішення суду першої інстанції і подаючи апеляційну скаргу (тобто протягом трьох місяців з прийняття рішення судом першої інстанції) не вирішив питання судового збору. Крім того, апелянт зазначає, що 08.08.2018 ним було подано запит до Попільнянського відділення Бердичівської ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області на отримання інформації щодо фінансового стану підприємства, однак станом на 23.10.2018 жодної інформації з цього приводу, суду надано не було.
Тому суд вважає, що у задоволенні клопотання про відстрочення сплати судового збору до прийняття рішення по суті необхідно відмовити, так як згідно з ч.2 ст.44 КАС України учасники справи зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.
Отже, станом на 23.10.2018, вимоги ухвали Житомирського апеляційного адміністративного суду від 31.08.2018 про залишення апеляційної скарги без руху апелянтом не виконані, заяв (клопотань) на виконання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху апелянтом не надано.
Разом з цим, колегія суддів також враховує висновок Європейського суду з прав людини, викладений в рішенні від 18.10.2005 у справі МШ Голуб проти України , відповідно до якого, право на звернення до суду, одним з аспектів якого є право доступу до суду, не є абсолютним; воно може бути обмеженим, особливо щодо умов прийнятності скарги, оскільки за своєю природою це право вимагає регулювання з боку держави, яка щодо цього користується певними межами самостійного оцінювання.
У рішенні від 08.11.2005 по справі Смірнова проти України Європейський суд з прав людини зазначив, що обов'язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи.
Згідно з статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Згідно з ч.2 ст.298 КАС України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, у відповідності до яких апеляційна скарга підлягає поверненню скаржнику.
Керуючись ст.ст.169, 296, 298, 325, 328, 329 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
1. Відмовити у задоволенні клопотання комбінату громадського харчування Попільнянського районного споживчого товариства про відстрочення сплати судового збору до прийняття рішення по суті в межах справи №806/1305/18.
2. Апеляційну скаргу комбінату громадського харчування Попільнянського районного споживчого товариства на ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від 30 липня 2018 року у справі за адміністративним позовом комбінату громадського харчування Попільнянського районного споживчого товариства до Державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, Реєстраційного відділу Андрушівського районної державної адміністрації Житомирської області Вільчинського Юрія Леонідовича про визнання протиправним та скасування рішення повернути особі, яка її подала.
3. Копію ухвали про повернення апеляційної скарги разом з апеляційною скаргою та доданими до скарги матеріалами надіслати скаржнику.
4. Копію ухвали про повернення апеляційної скарги надіслати учасникам справи.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддями та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Суддя-доповідач Драчук Т. О. Судді Полотнянко Ю.П. Загороднюк А.Г.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2018 |
Оприлюднено | 25.10.2018 |
Номер документу | 77360179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Драчук Т. О.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Горовенко Анна Василівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні